Margit777 Skrevet 28. mai 2024 #21 Del Skrevet 28. mai 2024 Jaaa. Får skinke med noen vom kjøttboller på 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 28. mai 2024 #22 Del Skrevet 28. mai 2024 Taiko skrev (21 minutter siden): De har ikke vondt av en dag med noe ekstra godt og en ny leke, slapp av. Man blir ikke noe mindre "leder" av å unne dem noe godt av og til 😅 Slapper helt av jeg😁 dont you worry mate👌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #23 Del Skrevet 28. mai 2024 Macro skrev (33 minutter siden): De skjønner jo ikke en dritt av det og det avviker fra rytmen. Du dekker ditt eget behov, ikke dyrets. Dyr forstår selvfølgelig ikke at de har bursdag akkurat den dagen. Men selvfølgelig detter de pris på å få noe ekstra godt og leke. Anonymkode: c3680...04f 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 28. mai 2024 #24 Del Skrevet 28. mai 2024 Bursdagshunden får leverpostei"kake" på dagen! 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 28. mai 2024 #25 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Dyr forstår selvfølgelig ikke at de har bursdag akkurat den dagen. Men selvfølgelig detter de pris på å få noe ekstra godt og leke. Anonymkode: c3680...04f Joda, selvfølgelig liker de det. Men du planter samtidig en idé i hodet på dem at en dag går du bananas. For min del hadde jeg ikke gjort det for min hest og katt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #26 Del Skrevet 29. mai 2024 Ja, hunden får noe ekstra godt og en ny leke fra hver av barna. Bursdagssang, og ekstra mye kos/oppmerksomhet hele dagen. Ofte lager vi en ekstra god middag eller dessert til menneskene også. Selvsagt handler det ikke om hundens behov, men om barna i huset sin glede. De synes det er veldig stas, og jeg tenker det er god lærdom i det å sette noen andre i fokus. Hunden skjønner jo ikke hvorfor vi styrer, men han er fornøyd med en ekstra bra dag han. Ser ikke noe problem med det. Anonymkode: 254f9...e77 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #27 Del Skrevet 29. mai 2024 Jeg har aldri feiret hunden eller kattens bursdag, men synes bare det er moro med de som gjør det. Til deg som skriver at de går bananas, - de gjør jo ikke det fordi de gjør ekstra stas på noen en dag i året. Kan gjerne være flere dager for min del. Synes det er topp med de som setter pris på dyrene sine, og som gir dem masse kjærlighet. Anonymkode: 6fa81...621 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 29. mai 2024 #28 Del Skrevet 29. mai 2024 Jeg pleier å markere bursdagen med hunden med at vi gjør noe jeg vet han liker veldig godt (skogstur/brukstrening f.eks) også får han "kake" eller et ekstra godt tyggebein etterpå. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnitAndCoffee Skrevet 29. mai 2024 #29 Del Skrevet 29. mai 2024 Tja, bikja blir faktisk 2 år i dag 🥳 Har kjøpt nye utgaver av favorittlekene hans som har blitt lappet alt for mange ganger. Han skal få åpne eska med de senere i dag. Ellers så blir det nok litt ekstra under fôring tipper jeg, uten at det blir laget noe spesielt. (Redd for diarè hvis det blir for mye av det gode) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #30 Del Skrevet 29. mai 2024 Feiring av bursdag til katt/hund må vell bare være av folk som er "katt/hund-foreldre" = ikke har barn og er single. Vi har aldri feiret, og kommer ikke til å gjøre det. Anonymkode: cfdb9...17d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #31 Del Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Feiring av bursdag til katt/hund må vell bare være av folk som er "katt/hund-foreldre" = ikke har barn og er single. Vi har aldri feiret, og kommer ikke til å gjøre det. Anonymkode: cfdb9...17d Flere skriver jo at de har barn og gjør det for deres skyld, men ok. Anonymkode: abd15...36a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #32 Del Skrevet 29. mai 2024 Vi feirer kattenes bursdag på samme måte som med ungene. Vi baker kake med navn og alder på. Vi blåser opp ballonger, det kommer gjester og vi har feiring. Kattene får selvsagt gave og kattekake. Gjestene er søstrene mine som har med sine katter og venninner av oss. Vi galne har det godt🤣 Anonymkode: ae40c...224 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 29. mai 2024 #33 Del Skrevet 29. mai 2024 Macro skrev (20 timer siden): De skjønner jo ikke en dritt av det og det avviker fra rytmen. Du dekker ditt eget behov, ikke dyrets. Hvor rigid er hverdagen med hunden(e?) din(e) at små endringer i dagen dens påvirker dem negativt? Jeg og hunden min har mange dager som bryter med rutinene på en standard hverdag. Plutselig er hun med på jobb en dag. En dag går vi tre timer tur, en annen en time. Hun er med på ferie, på lange besøk, på overnatting hos andre, døgnrytmen varierer i helgen. Etc. Og sånn er det da for mange hunder. Å få no ekstra oppmerksomhet i form av noe godt å spise, kanskje en leke, bli tatt bilde av og sånt på en bursdag er vell stort sett bare positivt for hunden. Ikke utgjør det store rutinebruddet for en hund sammenlignet med en helg på fjellet, ett lydighetskurs, en båttur. Eller alt annet man tar med seg hunden på. Ser ikke hvordan det forstyrrer "lederrollen" til eier heller. Nå markerer jeg ikke hundens bursdag, men gir ett stort tyggebein eller en ny leke i ny og ned. Hun blir ikke mer ulydig i etterkant akkurat. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #34 Del Skrevet 29. mai 2024 Macro skrev (20 timer siden): De skjønner jo ikke en dritt av det og det avviker fra rytmen. Du dekker ditt eget behov, ikke dyrets. Som om det er rytme i ville dyrs liv på dagsbasis. En dag er det mye mat, en annen dag lite. En dag er det lett jakt, en annen dag feiler jakta eller det kommer noen som er større og sterkere og tar byttet. Hunder i normale hjem i 2024 har ikke samme rutiner hele året. Som en nevner over så skjer det ulike ting og ulike feiringer gjennom året for menneskene og siden dyra gjerne er mye med menneskene sine så er det helt naturlig at de er deltagere de også. At de ikke forstår hva 17.mai, jul eller bursdag er betyr ikke at de ikke liker at menneskene er ekstra glade og at ting skjer. Hunden min elsker hjernetrim, snusematter og slikt, gaver er bare en variant av dette. Han får snuse, grave, riste og flerre opp papiret av hjertens lyst. Anonymkode: 15f97...d35 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 29. mai 2024 #35 Del Skrevet 29. mai 2024 (endret) Macro skrev (21 timer siden): Joda, selvfølgelig liker de det. Men du planter samtidig en idé i hodet på dem at en dag går du bananas. AnonymBruker skrev (1 time siden): Hunden min elsker hjernetrim, snusematter og slikt, gaver er bare en variant av dette. Han får snuse, grave, riste og flerre opp papiret av hjertens lyst. Samme med dyret mitt. Når jeg får en levering hjemme i pappeske tar jeg alt av innpakningspapir og gjemmer godbiter oppi, putter de i esken og teiper igjen. Hunden min ELSKER den oppgaven. Den kan være skikkelig utfordrende å åpne, hun holder på i en time i strekk. Jeg mener, zoologer gjør akkurat det samme for "enrichment" for eksotiske dyr i fangenskap. Men det er klart, alt kan skje mellom himmel og jord. Kanskje tenker hunden min, etter adrenalinet har gitt seg og papp-bitene ligger strødd utover gulvet, "hvordan går det egentlig med min eiers mentale helse? Er det fare for at hun rett og slett går bananas en dag?". På ett vis er det jo en litt hyggelig ide, at min firbente følgesvenn er reflektert og empatisk nok til å ha bekymringer rundt psyken min. Endret 29. mai 2024 av Anonymbruker*** Rettskriving 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #36 Del Skrevet 29. mai 2024 Noldus skrev (På 28.5.2024 den 21.00): Hunden får alltid kake på bursdagen sin 😇 Hva slags kake? Anonymkode: 60287...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #37 Del Skrevet 29. mai 2024 Lang tur😍Kanskje en bit tørrfisk😍 Anonymkode: 60287...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #38 Del Skrevet 29. mai 2024 Jeg gjorde det da jeg var 8 år. Voksne, barnløse mennesker som kjøper hundekake, ballonger og bursdagshatt til hunden sin er rett og slett litt flaut, mener jeg da🙈 Anonymkode: 7cce4...f02 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 29. mai 2024 #39 Del Skrevet 29. mai 2024 Nei. Aldri gjort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #40 Del Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg gjorde det da jeg var 8 år. Voksne, barnløse mennesker som kjøper hundekake, ballonger og bursdagshatt til hunden sin er rett og slett litt flaut, mener jeg da🙈 Anonymkode: 7cce4...f02 Nordmenn er gale🤣 Anonymkode: 60287...1f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå