Gå til innhold

Nevn ulike kristne menigheter

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en 21 år gammel gutt som lenge har lett etter en menighet. Jeg er kristen men må ærlig innrømme at den tradisjonelle kirken vær søndag blir for kjedelig… Har alltid drømt om en «afroamerikansk kirke» som de har i usa med masse høy sang hvor alle synger med. Og presten roper Guds ord!

Finnes det noen mindre kanskje mer lokale samlingspunkt (eller som nevnt ovenfor) med mer ungt miljø og sang, ting som skjer.
Gjerne i Akershus.

takk for feedback!

Anonymkode: c1d4b...c3d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seriøst? Den drømmen finner du ikke i Norge. I verste fall blir du lurt inn i en sekt du ikke klarer å komme deg ut ifra.  

Jeg anbefaler deg å bli med i et kor i steden. Det er sikkert mer enn nok halleluja. 

Anonymkode: 26d6a...f36

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo starte en selv. Det er veldig lett å lage sin egen religion / menighet. Selv er jeg medlem i denne menigheten. Beste som har skjedd meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å svare på spørsmålet eller la vær. Unødvendig kommentar gnom

Anonymkode: c1d4b...c3d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frikirka
Jehovas vitner

Anonymkode: 12742...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da veldig til merkelige svar du fikk her! Det finnes en masser av den typen menigheter du beskriver i Oslo og Akershus! Mest i Oslo, kanskje. De kalles «karismatiske». Det går mest i lovsang (kristen popmusikk) og ikke så mye i gospel, men mye av den er gospelinspirert, og det er alltid et bra «husband» med trommer, gitarer og keyboard, høy musikk, røyk og lys, og vi synger med av full hals.

Tror jeg ville ha testa Sentrum19 i Filadelfia, om jeg var deg. Der kommer det mange folk på din alder, tror det pleier å komme opp mot 500, de fleste studenter. Ta gjerne med ørepropper også, det kan bli høyt!

Du nevner jo at det helst bør være i Akershus, men hvor i Akershus da? Filadelfia finnes i hvert fall også på Enebakk, i Nittedal, på Lillestrøm og i Asker og også snart i Ski og IMI Kollektivet på Stover (det er jo praktisk talt Lørenskog :-P). Men så vidt jeg har skjønt så blir det litt mindre trøkk i forsamlingene utenfor Oslo, for der kommer det jo ikke så mange folk, og de som kommer er i alle aldere.

Ellers her er noen andre eksempler på samme type menighet i Oslo: Storsalen, Misjonssalen, IMI Kollektivet, Puls, Sub Chuch (om du liker rock/metal).

Edit; Det kommer neppe så mange som 500 i Sentrum19 før til høsten igjen nå, det er det jo eksamenstid og så sommerferie.

Endret av Sidsel
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke man finner nøyaktig det du leter etter, med mindre man går til små (lokale) afrikanske menigheter. Filla som nevnt, og Puls, er jo forslag, selv føler jeg det veldig overfladisk der, og jeg finner ikke den dybden jeg har savner siden min gamle menighet ble splittet. 

Anonymkode: 5acb1...f52

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maran Ata i Møllergata.

Anonymkode: 29009...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Frikirka
Jehovas vitner

Anonymkode: 12742...4f7

Jehovas vitner er ikke en type religion hvor man har høy roping og høy lyd. Det er en rolig menighet med undervisning fra Bibelen og lovsang. Men det er ikke en type menighet som Pinsevenner. Jehovas vitner en svært godt organisert religion over hele jorden med Bibelsk, grundig undervisning. Sangene som blir sunget blir sunget med ro og verdighet. 

Anonymkode: 46c1f...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jehovas vitner er ikke en type religion hvor man har høy roping og høy lyd. Det er en rolig menighet med undervisning fra Bibelen og lovsang. Men det er ikke en type menighet som Pinsevenner. Jehovas vitner en svært godt organisert religion over hele jorden med Bibelsk, grundig undervisning. Sangene som blir sunget blir sunget med ro og verdighet. 

Anonymkode: 46c1f...cca

Jehovas vitner er blitt tvevangelister. 50% av møtene er propagandavideoer med oppdiktede historier om å adlyde det styrende råd.

Bibelens kunnskap er dummet ned til lavmål. 
En religion med fin fasade, men stygge motiv. Penger og makt.

Anonymkode: 66f30...4e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sidsel skrev (På 28.5.2024 den 22.37):

Det var da veldig til merkelige svar du fikk her! Det finnes en masser av den typen menigheter du beskriver i Oslo og Akershus! Mest i Oslo, kanskje. De kalles «karismatiske». Det går mest i lovsang (kristen popmusikk) og ikke så mye i gospel, men mye av den er gospelinspirert, og det er alltid et bra «husband» med trommer, gitarer og keyboard, høy musikk, røyk og lys, og vi synger med av full hals.

Tror jeg ville ha testa Sentrum19 i Filadelfia, om jeg var deg. Der kommer det mange folk på din alder, tror det pleier å komme opp mot 500, de fleste studenter. Ta gjerne med ørepropper også, det kan bli høyt!

Du nevner jo at det helst bør være i Akershus, men hvor i Akershus da? Filadelfia finnes i hvert fall også på Enebakk, i Nittedal, på Lillestrøm og i Asker og også snart i Ski og IMI Kollektivet på Stover (det er jo praktisk talt Lørenskog :-P). Men så vidt jeg har skjønt så blir det litt mindre trøkk i forsamlingene utenfor Oslo, for der kommer det jo ikke så mange folk, og de som kommer er i alle aldere.

Ellers her er noen andre eksempler på samme type menighet i Oslo: Storsalen, Misjonssalen, IMI Kollektivet, Puls, Sub Chuch (om du liker rock/metal).

Edit; Det kommer neppe så mange som 500 i Sentrum19 før til høsten igjen nå, det er det jo eksamenstid og så sommerferie.

Dette! 
Filadelfia Rælingen er også ålreite 😊

Anonymkode: 74abd...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maran ata menigheten i oslo, men der er det en pedofil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.5.2024 den 9.34):

Jehovas vitner er blitt tvevangelister. 50% av møtene er propagandavideoer med oppdiktede historier om å adlyde det styrende råd.

Bibelens kunnskap er dummet ned til lavmål. 
En religion med fin fasade, men stygge motiv. Penger og makt.

Jada, ta deg en bolle. 

Anonymkode: 5c818...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 1.6.2024 den 0.54):

Jada, ta deg en bolle. 

Anonymkode: 5c818...6aa

Går på to møter i uken. Vet hva jeg snakker om. Denne religionen er i utforbakke.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært ute og "shoppa litt rundt" før jeg fant en menighet som passa meg. Var innom både Jehovas og Smiths en stund før jeg endte opp hos en kalvinistisk frikirke. Trives godt der, men blir fort litt rastløs, så kan hende jeg har bytta menighet om et halvt års tid lol.

Anonymkode: a7955...4c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS; testa du en ny kirke i går? Hvordan var det? 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Bli med oss i C3 Fredrikstad ❤️ Her får du gode venner for resten av livet, mens du kjenner Guds Ord tale ❤️ 

Anonymkode: 7616a...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...