AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #21 Del Skrevet 28. mai 2024 Er dere 14 år? Hvis ikke tenker du er ekstremt barnslig. Hadde ikke tenkt over det engang hvis en venninne hadde begynt å bruke samme parfyme som meg. Anonymkode: ee50e...4b3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #22 Del Skrevet 28. mai 2024 Det blir jo som om du kommer med en anbefaling til din venninne også etterpå blir du sur fordi hun tok til seg anbefalingen? Hvis den kombinasjonen er så hemmelig så burde du vel holdt den for deg selv? ps. Parfyme lukter ikke likt på alle. Samme kombo kan lukte helt annerledes på en annen person. Det burde jo du vite siden du er proff på parfyme Anonymkode: 19f11...d59 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #23 Del Skrevet 28. mai 2024 Men du oppmuntret henne jo til å kjøpe det? Hvis min venninne tok meg med til en nisjebutikk og spesifikt viste meg en kombinasjon av produkter ville jeg jo tolket dette som en anbefaling. Hvis ikke måtte du jo spesifisert det ala «Jeg bruker denne og denne i kombinasjon, jeg har testet veldig mye og denne passer fint for meg og er min personlige signaturduft. Skal jeg hjelpe deg med å sette sammen din egen?». Jeg og søsteren min anbefaler hverandre produkter jevnlig, hvor vi sier «jeg bruker denne og denne» og da kjøper ofte den andre det samme. Det er du som er «problemet» her ja. Anonymkode: 226be...2b9 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva00 Skrevet 28. mai 2024 #24 Del Skrevet 28. mai 2024 Du går for langt. Noe mer er det ikke å si om den saken ! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 28. mai 2024 #25 Del Skrevet 28. mai 2024 (endret) Jeg skal være så ærlig å innrømme at fra mitt ståsted er det ganske utfordrende å skjønne at dette skulle være ett problem. Det er snakk om parfyme... om hun begynner å kle seg likt, klipper håret likt, sminke seg likt i tilegg. Da er det berettiget å reagere som du gjør pga litt parfyme (etter min mening ialf). Endret 28. mai 2024 av Anonymbruker*** 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #26 Del Skrevet 28. mai 2024 Her er det ene og alene din reaksjon som er problemet, TS. Anonymkode: 2f6fd...b85 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #27 Del Skrevet 28. mai 2024 "Kom her, bli med meg i butikken, så skal jeg vise deg en fin bukse og bluse. Men du får ikke lov å bruke dem, altså, spesielt ikke sammen, for det er min ide, bare miiiin!" Anonymkode: 8b950...0e1 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #28 Del Skrevet 28. mai 2024 Ble sittende å tenke litt på dette med «signaurduft». Jeg har «min» parfyme som jeg har brukt i mange år. Hvor mange mennesker i min omgangskrets kunne identifisert denne? Jeg tipper ingen. Det er ikke en spesielt sjelden parfyme heller, jeg tror bare ikke det er realistisk at noen har lagt merke til den eller husker den eller forbinder akkurat den duften med meg spesifikt. Tror aldri noen har spurt hvilken parfyme jeg bruker heller… De fleste venninnene mine bruker parfyme, uten at jeg kan si hvilken parfyme de ulike bruker. Vet hvilken samboer bruker, fordi jeg ser den i skapet. Ellers tenker jeg ikke mer over det enn om folk lukter godt eller ei. Faktisk er det slik at de gangene jeg blir svært oppmerksom på noens duft, så er det gjerne fordi de har brukt alt for mye og regelrett stinker. Da kanskje jeg forbinder den lukten med dem, men det er ikke positivt. Det beste man kan håpe på er folk synes man lukter godt, tror jeg. Folk flest tenker ikke mer over parfyme enn det. Anonymkode: 94f73...add 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #29 Del Skrevet 28. mai 2024 Jeg ville trodd at du viste det som et tips jeg 🤷 Anonymkode: f97cc...963 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #30 Del Skrevet 28. mai 2024 To parfymer samtidig høres egentlig ut som en for mye. Men man liker jo forskjellige ting… Anonymkode: 446fe...be0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #31 Del Skrevet 28. mai 2024 Skjerp deg! Anonymkode: 6b3b3...f0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #32 Del Skrevet 28. mai 2024 For noen svar her! Jeg som ikke bruker parfyme selv har ingen problemer med å sette meg inn i TS sitt sted, og synes det er helt naturlig å føle det slik. Det er en kombo som er personlig som hun har brukt tid på å finne. Og man tenker ikke at venninnen har tenkt å kopiere det fullstendig når det dreier seg om en kombinasjon. Venninnen viser dårlig takt. TS, jeg synes du kan si til venninnen din med et smil, at du egentlig mente bare å vise parfyme-komboen din som en inspirasjon til å prøve forskjellige dufter og kombinere, ikke for at hun skulle kopiere akkurat den komboen. Synes man bør kunne si det til en venninne på en mild måte. Da gir du henne en sjanse til å tenke seg om og eventuelt forbedre seg, om hun er interessert i det. Anonymkode: cf33a...d7e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #33 Del Skrevet 28. mai 2024 Mange som hadde gode svar! Takk:) Får finne meg i det å heller komme meg over det i guess. Anonymkode: 9ffbc...c02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #34 Del Skrevet 28. mai 2024 10 minutter siden, AnonymBruker said: For noen svar her! Jeg som ikke bruker parfyme selv har ingen problemer med å sette meg inn i TS sitt sted, og synes det er helt naturlig å føle det slik. Det er en kombo som er personlig som hun har brukt tid på å finne. Og man tenker ikke at venninnen har tenkt å kopiere det fullstendig når det dreier seg om en kombinasjon. Venninnen viser dårlig takt. Anonymkode: cf33a...d7e Det er ikke personlig når man tar med noen til en butikk for å vise det 😅 Dårlig takt ville vært å si nei fy, den komboen stinker, den vil jeg aldri prøve selv. Anonymkode: 8b950...0e1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #35 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke personlig når man tar med noen til en butikk for å vise det 😅 Dårlig takt ville vært å si nei fy, den komboen stinker, den vil jeg aldri prøve selv. Anonymkode: 8b950...0e1 Hvorfor kan det ikke være personlig? Kan man ikke vise venninna si noe man liker nå? Men morsom kommentar! Anonymkode: 9ffbc...c02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ZarahSweet Skrevet 29. mai 2024 #36 Del Skrevet 29. mai 2024 Er du 14? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #37 Del Skrevet 29. mai 2024 Jeg layerer Kayali Eden Juicy Apple med Prada Paradoxe Den komboen… 🫧 Nå har jeg delt min layer favoritt kombo. Det du kan gjøre, er å finne en ny kombo eller så tror jeg uansett hun kommer til å bruke den komboen du delte med henne bare en stund til hun finner sin egen kombo av layer parfyme. Har du layered med Sol de Janiero som er veldig mange sin favoritt å layere parfymer med, så kan fu trøste deg med at det allerede er mange der ute med den komboen. 🫧🫧🫧 Anonymkode: 79c0a...188 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småsulten Skrevet 29. mai 2024 #38 Del Skrevet 29. mai 2024 (endret) Jeg kan forstå deg godt. Jeg har ei venninne som skal gjøre akkurat det jeg vil gjøre og litt kontrollerende. F.eks et type photoshot jeg vil ta også delte dette til henne og hun bare "jeg og har lyst til å gjøre akkurat dette". Som om hun kom på ideen selv. Eller var annet jeg også ville gjøre som å ta en tattoo som jeg har lyst å ta (et design og på et viss plassering) som hun også har lyst på, samme design og samme plass som jeg vil ta og sa til meg "gi beskjed når du har funnet riktig artist slik at jeg også kan gjøre det". Og nei ikke si at "kanskje hun hadde samme ideen" eller noe slik fordi jeg vet hun bare kopiere etter meg. Hadde jeg ikke sagt noe så hadde hun ikke "kommet" på dette. Så jeg anbefaler å ikke si noe til henne. Er veldig trist for jeg ville dele glede men, når venninne mi sier hun vul gjøre akkurat det jeg vil så blir man litt irritert. Endret 29. mai 2024 av Småsulten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #39 Del Skrevet 29. mai 2024 Så når jeg går for å kjøpe ny parfyme så vil andre også kunne kjøpe tilsvarende?? Og lukte nesten likt meg? Dette er krise!! Tenk hvilke konsekvenser dette får! Anonymkode: c039f...911 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betties Skrevet 29. mai 2024 #40 Del Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 28.5.2024 den 16.12): Hei, Jeg og en venninne var ute å shoppet her om dagen, og jeg tok hun med til min favorittbutikk som selger nisje parfymer. Det var første gangen hun hadde vært der, så jeg viser henne litt rundt og viser henne noen produkter jeg selv liker. Viser henne forskjellige dufter jeg selv liker, og en kombinasjon av to parfymer som jeg bruker om sommeren, MIN sommerduft! Jeg merker fort at hun ble interessert i kombinasjonen når hun testet den på seg selv og spurte om prisen. Der og da var jeg bare oppmuntrende, men innerst inne er dette noe som plager meg ekstremt mye! Hun sa til meg at hun skulle kjøpe den ene parfymen selv og ønske seg den andre av kjæresten til bursdag som er nå snart. Selv tenker jeg at dette er helt på kanten av hva som er greit å kopiere av en venninne, særlig når parfyme er «min ting» og hun tidligere har pleid å bruke parfyme hun har valgt ut tilfeldig fra taxfree… Føler jeg har «banet» veien på en måte, har brukt mange år og penger før jeg har funnet den perfekte komboen, som og er veldig personlig for meg. Jeg forstår virkelig ikke hvordan hun selv ikke forstår dette. Venninnen min er ikke tilbakestående eller utfordret med å forstå sosiale koder, så begynner å lure på om det er min reaksjon som er problemet. Blir fylt av irritasjon og dårlig samvittighet her og kunne virkelig trengt å høre deres meninger om dette. Føler liksom ikke jeg kan si at det er min duft, men sliter med å akseptere det.. Anonymkode: 9ffbc...c02 Jeg er helt enig med deg 😉 Men jeg ville aldri ha delt (med noen) min layering. Kanskje de lukter helt anderledes på henne 🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå