AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #1 Del Skrevet 28. mai 2024 Over meg bor det er rolig par i 50 årene. For en måned siden flyttet datter og barnebarnet på 3 år inn. Og gutten løper og løper og hopper og kaster leker i gulvet nesten hele tiden. Føles iallefall som om der er hele tiden Jeg står opp kl 4.45 for å dra på jobb. Prøver å legge meg kl 22, men etter at de kom så er det umulig. Gutten får løpe og bråke til kl 23 nesten hver dag. Så da prøver jeg å sove litt etter jobb. Er de hjemme da så er det umulig. Og i helgene står han opp ca kl 7 og da er det bare for meg å våkne. Kjenner at dette tar på. I stad hørte jeg at han løp inne i leiligheten så jeg satt meg på veranda og prøvde å ta en dupp. Men da kom de ut på veranda over og gutten hoppet og hoppet sånn at verandaen ristet. Jeg vet ikke om jeg skal være ærlig hvis de spørr meg om jeg hører noe lyder. De spurte meg en gang om jeg hørte når de gikk over gulvet. Men jeg hørte ikke noe før at barnebarnet flyttet inn. Anonymkode: bc445...779 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #2 Del Skrevet 28. mai 2024 Jeg ville sagt fra til dem OG skrevet en klage til styret. Anonymkode: 5234e...982 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #3 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville sagt fra til dem OG skrevet en klage til styret. Anonymkode: 5234e...982 Klage på at gutten løper og bråker? Er det innafor å klage for det? Anonymkode: bc445...779 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #4 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Klage på at gutten løper og bråker? Er det innafor å klage for det? Anonymkode: bc445...779 Selvfølgelig. Man må jo ta hensyn til naboene sine. Anonymkode: 5234e...982 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #5 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vet ikke om jeg skal være ærlig hvis de spørr meg om jeg hører noe lyder. Selvfølgelig kan du være ærlig. Jeg hadde svart noe sånt som: "Noen lyder? Det er faktisk så mye at jeg innimellom tror nesten at taket skal falle ned". Anonymkode: c78e3...60d 15 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #6 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig kan du være ærlig. Jeg hadde svart noe sånt som: "Noen lyder? Det er faktisk så mye at jeg innimellom tror nesten at taket skal falle ned". Anonymkode: c78e3...60d Jeg tror ikke at gutten går i det hele tatt, han bare løper 🙈 Anonymkode: bc445...779 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #7 Del Skrevet 28. mai 2024 Vanlige levelyder fra barn kan ikke klages på, nei. Kan du prøve øredotter? Anonymkode: 340e0...e94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #8 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vanlige levelyder fra barn kan ikke klages på, nei. Kan du prøve øredotter? Anonymkode: 340e0...e94 Har prøvd. Hjelper ikke. Anonymkode: bc445...779 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #9 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vanlige levelyder fra barn kan ikke klages på, nei. Kan du prøve øredotter? Anonymkode: 340e0...e94 Stadig løping og hopping er ikke vanlige «levelyder». Barn kan selvsagt glemme seg en gang i blant, men oppegående foreldre lærer barna sine at løping og hopping i det store og hele er utendørsaktiviteter. Anonymkode: c7245...457 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #10 Del Skrevet 28. mai 2024 Sånn har jeg levd i flere år nå. Orker ikke mer.Det er ingen barn over meg, bare voksne folk men allikevel så er det ett mareritt. Nå flytter jeg snart🥳 Anonymkode: bb277...200 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kometen Skrevet 28. mai 2024 #11 Del Skrevet 28. mai 2024 (endret) Det vanlige når man bor sånn er å ta med aktive barn ut for å løpe og herje. Dette er hensynsløst av dem. Endret 28. mai 2024 av Kometen 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 28. mai 2024 #12 Del Skrevet 28. mai 2024 Jeg foreslår at du forsøker å snakke med dem på en sivilisert måte, det er faktisk mange som ønsker å ta hensyn til andre hvis praktisk mulig. Forklar at det er veldig lytt og at spesielt løping på kvelden er plagsomt fordi du står opp veldig tidlig. Spør om det er mulig med mindre løping etter klokken 22. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #13 Del Skrevet 28. mai 2024 At det innimellom er litt lyder fra et så lite barn tenker jeg er normalt. Men at det støyes frem til 23, og fra kl 07, det synes jeg ikke du skal måtte leve med. Jeg ville tatt høflig kontakt med dem og sagt at du aldri har blitt plaget av dem før, og at du skjønner at barn er barn, men at du gjerne skulle hatt litt ro innendørs etter kl 22 og frem til 09 i helgene, så du hadde satt pris på om de kunne prøvd å unngå løping og herjing inne, og hvertfall de tidene. Anonymkode: 8149d...9bf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #14 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At det innimellom er litt lyder fra et så lite barn tenker jeg er normalt. Men at det støyes frem til 23, og fra kl 07, det synes jeg ikke du skal måtte leve med. Jeg ville tatt høflig kontakt med dem og sagt at du aldri har blitt plaget av dem før, og at du skjønner at barn er barn, men at du gjerne skulle hatt litt ro innendørs etter kl 22 og frem til 09 i helgene, så du hadde satt pris på om de kunne prøvd å unngå løping og herjing inne, og hvertfall de tidene. Anonymkode: 8149d...9bf De er sikkert ute med han på dagtid når jeg jobber, men er mye løping på ettermiddagen og kvelden ja. Og tidlig om morgenen om helgene Anonymkode: bc445...779 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #15 Del Skrevet 28. mai 2024 Ingen av de som er i jobb/på bhg? Er det at de skal bo der en midlertidig eller permanent løsning? Anonymkode: fe38e...a2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #16 Del Skrevet 28. mai 2024 I sameier/borettslag skal det være stille fra kl 22 i ukedagene og kl 23 i helgene, iallfall der jeg har bodd. Du må ta en prat med naboene ovenpå enten muntlig eller skriftlig. Hvorfor er ikke guttungen i seng i 19-20 tiden som er vanlig for 3 åringer? Hvis det ikke bedrer seg kontakter du styret Anonymkode: 3ec59...054 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #17 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I sameier/borettslag skal det være stille fra kl 22 i ukedagene og kl 23 i helgene, iallfall der jeg har bodd. Du må ta en prat med naboene ovenpå enten muntlig eller skriftlig. Hvorfor er ikke guttungen i seng i 19-20 tiden som er vanlig for 3 åringer? Hvis det ikke bedrer seg kontakter du styret Anonymkode: 3ec59...054 Har også lyst å spørre om en ting som mange her inne hisser seg opp over, men som er et meget relevant spørsmål; er disse naboene dine fra Afrika eller Midtøsten? De har en annen døgnrytme for barn enn hva vi nordboere har, og lar ungene turne oppe til de selv legger seg. Anonymkode: 3ec59...054 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #18 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): At det innimellom er litt lyder fra et så lite barn tenker jeg er normalt. Men at det støyes frem til 23, og fra kl 07, det synes jeg ikke du skal måtte leve med. Jeg ville tatt høflig kontakt med dem og sagt at du aldri har blitt plaget av dem før, og at du skjønner at barn er barn, men at du gjerne skulle hatt litt ro innendørs etter kl 22 og frem til 09 i helgene, så du hadde satt pris på om de kunne prøvd å unngå løping og herjing inne, og hvertfall de tidene. Anonymkode: 8149d...9bf Tja stille mellom 23 og 07 er vel regelen Anonymkode: 05ec9...a76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #19 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): I sameier/borettslag skal det være stille fra kl 22 i ukedagene og kl 23 i helgene, iallfall der jeg har bodd. Du må ta en prat med naboene ovenpå enten muntlig eller skriftlig. Hvorfor er ikke guttungen i seng i 19-20 tiden som er vanlig for 3 åringer? Hvis det ikke bedrer seg kontakter du styret Anonymkode: 3ec59...054 Ikke der jeg har bodd, 23-07 har regelen vært Anonymkode: 05ec9...a76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereGoesBob Skrevet 28. mai 2024 #20 Del Skrevet 28. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Selvfølgelig. Man må jo ta hensyn til naboene sine. Anonymkode: 5234e...982 Tull. Ingenting som er mer normalt enn at en 3 åring løper og herjer en del. Såpass må man tåle i et borettslag eller hva det nå er. Endret 28. mai 2024 av ThereGoesBob 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå