AnonymBruker Skrevet 28. mai #1 Del Skrevet 28. mai Samboer døde for 7 måneder siden, og jeg har grått maks 10 minutter tilsammen siden den dagen. Vanligvis har jeg ikke problemer med å gråte hvis jeg er lei meg, men etter at hun døde gråter jeg maks 1-2 min i slengen en sjelden gang. Hvorfor gråter jeg ikke? Anonymkode: 54e4a...48a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #2 Del Skrevet 28. mai Kjære deg, det er ikke noe galt med deg eller din måte å håndtere sorgen på. Sorg kommer i bølger og vi reagerer forskjellig. Noen med sjokk, noen med sinne, noen med gråt, noen med apati. Det gjenspeiler ikke vår relasjon til vedkommende som har gått bort. Men om du opplever at du ikke klarer å gråte og dermed ikke får bearbeidet sorgen anbefaler jeg deg å søke hjelp hos en god psykolog. Det er heller ikke lurt å holde følelsene sine inne og begrave de. Dette har jeg selv gjort og det førte ikke noe godt med seg. Anonymkode: 254f2...6b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #3 Del Skrevet 28. mai Vi vet jo ikke hvorfor du ikke gråter, folk reagerer jo så ulikt på dødsfall og andre opplevelser som gir sorg. Jeg gråter også sjeldent mer enn ett par minutter. De eneste gangene jeg kan kommer på at jeg virkelig har grått, er når jeg har sittet i bilen helt alene og kjørt, og alle tankene og følelsene har blitt kastet på meg. Anonymkode: efe1d...36f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #4 Del Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi vet jo ikke hvorfor du ikke gråter, folk reagerer jo så ulikt på dødsfall og andre opplevelser som gir sorg. Jeg gråter også sjeldent mer enn ett par minutter. De eneste gangene jeg kan kommer på at jeg virkelig har grått, er når jeg har sittet i bilen helt alene og kjørt, og alle tankene og følelsene har blitt kastet på meg. Anonymkode: efe1d...36f Er det en situasjon jeg burde grått i, er det nå når jeg har mistet min bestevenn og kjæreste, derfor skjønner jeg det ikke. Er redd jeg har blitt forsteinet eller ikke klarer å ta innover meg sorgen. Ts Anonymkode: 54e4a...48a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #5 Del Skrevet 28. mai Er helt normalt Anonymkode: 8542c...957 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 28. mai #6 Del Skrevet 28. mai Det er helt normalt dette dessverre. Etter mamma døde så gikk det lang tid før gråten kom. Det var litt som jeg var helt nummen, jeg ble forklart av psykologen at dette er vanlig reaksjon og den varer fra noen uker til enda lenger. Jeg satt ofte på musikk som rører meg for jeg trengte å gråte, noen ganger kom det et par tårer andre ganger ingen. Nå gråter jeg ofte og det er godt over et år siden mamma døde💔 Ikke vær så hard med deg selv, dette er dessverre en fase i sorgen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #7 Del Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er det en situasjon jeg burde grått i, er det nå når jeg har mistet min bestevenn og kjæreste, derfor skjønner jeg det ikke. Er redd jeg har blitt forsteinet eller ikke klarer å ta innover meg sorgen. Ts Anonymkode: 54e4a...48a Du er ikke blitt forsteinet, men det er godt mulig at du fordeler sorgen over en lengre tidslinje. Det er helt normalt. Noen ganger kan sorg gjøre oss nummen. Vi fortsetter livet, også slår det oss litt her og litt der. Man kan fint sørge uten og gråte også. Det finnes ikke en gal måte å sørge på. Personlig så legger jeg det til side så jeg kan fungere i hverdagen, også kommer det frem når jeg har mulighet/tid til å føle på det. Et sammenbrudd varer ikke mer enn et par minutter. Jeg bryter sammen, også er jeg klar for å fikse middag og fortsette livet to minutter senere. Deretter kan det gå noen dager/uker før jeg gråter igjen. Vi uttrykker sorg på forskjellige måter. Du er helt normal. Anonymkode: d1ae7...64b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå