AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #1 Del Skrevet 28. mai 2024 Hei. Vi bor i et lite sameie bestående av 3 leiligheter, og rørene fra andre etasjen går langs vegg/tak på vårt bad(ikke synlig). Har en stund kjent kloakklukt som kommer og går litt og trodde opprinnelig at dette var en lekkasje, kontaktet forsikringen og fikk noen til å komme å se på det men her kunne de ikke finne noe lekkasje i det heletatt. Jeg har gått over sluk, toalett og nedløp i vasken uten at jeg kjenner noe lukt der og har til og med rengjort grundig! Blir gal av denne lukten. Badet er av litt eldre standard. Hva kan jeg gjøre videre nå? Uten å totalrenovere badet, for hvem har vel råd til det i disse dager😅 Anonymkode: 20711...801 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #2 Del Skrevet 28. mai 2024 Har du sjekket alle vannlåsene? Er alle rene og satt tilbake skikkelig? Om vannlåsen ikke er skrudd til skikkelig, er det nok til at det kan komme vond lukt. Et bad skal i utgangspunktet være luktfritt. Anonymkode: 177af...282 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #3 Del Skrevet 28. mai 2024 Vi kjøpte huset for et par år siden, og hadde en TG2 feil på vannlåsen. Visste ikke helt hva det gikk ut på før vår første sommer her i fjor: litt kloakklukt som beveger seg mellom vaskerom og bad (de ligger oppå hverandre). Så sjekk vannlås 😊 (vi har ikke gjort noe med drt enda selv, da det ikke er veldig mye og plagsomt, men det står på to-do lista vår neste år). Anonymkode: 6e7ea...0d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #4 Del Skrevet 28. mai 2024 Tøm vannlåsen for skitt. Sørg for at vannlåsen har vann. Av og til kan det bli for lite vann i den når du tømmer noe for raskt i vannlåsen. Dette kan også gjelde vannlås på vasken. Her har vi privat kolakk kum. Når den begynner å bli full kommer det en eim av kloakk abv og til fra den også. Anonymkode: 80aff...792 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 28. mai 2024 #5 Del Skrevet 28. mai 2024 Et tørt sluk i kjellern? Hell i vann og olje på toppen for å "lukke" det for en stund. Må gjentas eller lukkes helt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #6 Del Skrevet 28. mai 2024 Ikke ofte jeg klikker meg inn for å så være enig i alle innlegg så langt i tråden; vannlås. Anonymkode: 19a09...5ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå