Gå til innhold

Er det flere enn meg som synes at «alle» klær virker stygge og billige nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Natalie91 skrev (På 28.5.2024 den 14.34):

Jeg synes fargene har vært triste og ikke noe fine på klær det siste året. Alt er grått, svart, hvitt. Bare kjedelige farger. Jeg liker rosa, lilla, grønn. Det liver opp og gir mer farge til ansiktet.

Ja, sad beige-estetikken 😅 Litt sånn, men for voksne  https://www.instagram.com/p/C5n1unZuD2V/

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 27.5.2024 den 18.07):

Jeg skjønner godt at ungdommen sverger til kvalitetsting fra vintagesjapper.

Jeg trenger nye klær og har kikket litt på merker som jeg har likt før.

Tiger of Sweden, Marlene Birger, Max Mara, Boss osv. Forventer liksom kvalitet og tidløst design som sittet fint, men det er jo de samme håpløse passformene og billige materialene som billigmerkene.

Hvor kan man finne skikkelige klær som er fine?

Er det flere enn meg som synes at «alle» klær virker stygge og billige nå?

- Kvinne 35

Anonymkode: d354d...db4

nei , ikke bare deg. var nettopp på tur i utlandet og de har mye mer utvalg og pene ting enn vi har. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hæ? Det er da masse farger overalt i år

Anonymkode: a06ab...919

Der er jeg sterkt uenig. Jeg som er kanskje i overkant glad i farger har i alle år kunne gått  omtrent i blinde i kjedebutikkene om vår og sommer og ta ut et hvilket som helst klesplagg og det ville vært minst 80% sjanse for å trekke et klesplagg med livlige farger og/eller mønster. Vår/sommer utvalget i år: not so much, kanskje max 20 i odds. Det er langt mer dusere farger på sitt beste, på sitt verste er det ikke farger i det hele tatt men mye svart/hvitt og dørgende kjedelig. Men vi er jo forskjellige og det er jo flott at de som ikke er så glad i sterke livlige farger også har noe å velge mellom men det er litt irriterende at det skal være så smalt at det er enten eller og ikke både og

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med dere som synes årets sommermote er fargeløs og kjedelig. Jeg var nylig innom mitt nærmeste kjøpesenter og så at det var påfallende mye hvitt, beige og sort. Det lille som var av farger var for det meste blekrosa eller lyseblått. 

Det eneste positive for min del med årets mote, er at den er veldig bra for økonomien min siden ingen ting frister. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
skreppamedleppa skrev (7 timer siden):

Der er jeg sterkt uenig. Jeg som er kanskje i overkant glad i farger har i alle år kunne gått  omtrent i blinde i kjedebutikkene om vår og sommer og ta ut et hvilket som helst klesplagg og det ville vært minst 80% sjanse for å trekke et klesplagg med livlige farger og/eller mønster. Vår/sommer utvalget i år: not so much, kanskje max 20 i odds. Det er langt mer dusere farger på sitt beste, på sitt verste er det ikke farger i det hele tatt men mye svart/hvitt og dørgende kjedelig. Men vi er jo forskjellige og det er jo flott at de som ikke er så glad i sterke livlige farger også har noe å velge mellom men det er litt irriterende at det skal være så smalt at det er enten eller og ikke både og

Jeg er sterkt uenig med deg også så da handler det kok ol hvilke  butikker man går i. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei det er jg ikke enig i. Finner fortsatt mye jeg

Hvor? Hvilke butikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er sterkt uenig med deg også så da handler det kok ol hvilke  butikker man går i. 

Ok.

Men nå er vel du den eneste som ser så veldig mye farger rundt om "overalt" (som du skreiv og var ordet du valgte å bruke....) og flere med meg (både i denne tråden og i andre tråder om temaet i år) som observerer akkurat den samme tendenser jeg selv observerer i det siste året så da får vi fint være enig om å være ekstremt uenig her i denne settingen, både hva fargebruk angår og definisjonen av "overalt".

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oppdaget nylig den danske nettbutikken byic.com, og syns de hadde et helt nydelig utvalg av klær! Hadde jeg tjent mer enn det jeg gjør i dag, hadde jeg handlet hele nettsiden haha.. Mye fint til en liitt dyrere pris sammenlignet med HM, Bikbok osv (når jeg tenker meg om har jo de også økt prisene en god del, så ikke store forskjellen i pris lenger faktisk). Så kan anbefale å sjekke ut de! Fant endelig sommerkjoler jeg syns var fine, og de hadde noen nydelige bluser og kjoler!

Anonymkode: 9f3b3...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.5.2024 den 18.41):

Helt enig. Det eneste man kan gjøre for å virkelig se fin ut i klærne er å trene og slanke seg til en fin, veltrent kropp. 

Anonymkode: a61cb...af1

Nei, klærne drukner kropper i stygge snitt og triste farger.

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvorfor ikke kjøpe seg en synmaskin og lage kvalitetsplater selv hvis en har problemer med at alt var så mye bedre kvalitet i gamle dager, så er det jo bare å lete etter stoff og måle hvordan du vil ha lengder og måke rundt armer og ben samt midje/ hofte/ bryster. Fordelen er jo at du får plagg som er unike og de stoff/ farge osv du savner?

Anonymkode: 54982...9cf

Det er det jeg gjør 😁 Veldig gøy, men kunne ønske at butikkene hadde bedre utvalg og kvalitet i 2024.

Anonymkode: f9a6b...ee2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Oppdaget nylig den danske nettbutikken byic.com, og syns de hadde et helt nydelig utvalg av klær! Hadde jeg tjent mer enn det jeg gjør i dag, hadde jeg handlet hele nettsiden haha.. Mye fint til en liitt dyrere pris sammenlignet med HM, Bikbok osv (når jeg tenker meg om har jo de også økt prisene en god del, så ikke store forskjellen i pris lenger faktisk). Så kan anbefale å sjekke ut de! Fant endelig sommerkjoler jeg syns var fine, og de hadde noen nydelige bluser og kjoler!

Anonymkode: 9f3b3...249

Det er absolutt ikke klær av  god kvalitet der, nesten alt er polyester.

Anonymkode: 6d891...da6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
skreppamedleppa skrev (12 timer siden):

Ok.

Men nå er vel du den eneste som ser så veldig mye farger rundt om "overalt" (som du skreiv og var ordet du valgte å bruke....) og flere med meg (både i denne tråden og i andre tråder om temaet i år) som observerer akkurat den samme tendenser jeg selv observerer i det siste året så da får vi fint være enig om å være ekstremt uenig her i denne settingen, både hva fargebruk angår og definisjonen av "overalt".

🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvor? Hvilke butikker?

Flere på senteret vårt med farger , for mye farger for min del. Blant annet match og noen lokale 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Flere på senteret vårt med farger , for mye farger for min del. Blant annet match og noen lokale 

Ser på mach nettsiden nå, er ikke mye klær der med farger.

Anonymkode: 3b939...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Natalie91 skrev (På 28.5.2024 den 13.34):

Jeg synes fargene har vært triste og ikke noe fine på klær det siste året. Alt er grått, svart, hvitt. Bare kjedelige farger. Jeg liker rosa, lilla, grønn. Det liver opp og gir mer farge til ansiktet.

Synes det bare er fæle farger og kjerring blomstertrykk på alt 😄

Anonymkode: 69200...8ae

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mente selvsagt match

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Men ja, vurderer kjøpe klær på temu, fordi de ser like billige ut som det vi får i butikkene her til sinnsyk overpris.

Anonymkode: 69200...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes missmaya har fine kjoler, som passer oss med former. Og de er i bra materialer og av god kvalitet. Kjøpte en som er i lin og bomull, den var tykt materiale og god kvalitet. Andre var i ren bomull, litt tynnere materiale, men god kvalitet. Mange farger og velge mellom. Jeg er glad i farger.

Anonymkode: fa6af...cde

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da må du gå  i butikk da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da må du gå  i butikk da

Har de et helt annet utvalg i butikken enn på nettet altså? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...