Gå til innhold

Dere over 50 , som fremdeles dater, hva gir dere lyst til det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært singel i ti år, mine beste år så langt. Nå er jeg i overgangsalderen og vil bare kompostere i fred, men jeg kunne vært åpen for en mann som ikke ser på sex som det viktigste i livet. (Jeg har hørt at impotens er tøft for selvbildet, det kan jeg relatere til.) Jeg vil ha en bestevenn som jeg har sex med når vi begge kan er vel kortversjonen.

Jeg dater ikke fordi sex tilsynelatende er mer viktig enn jeg oppfatter det som, og jeg har et inntrykk av at alle menn ha sex ganske regelmessig. Det kan jeg ikke tilby, ergo.

Anonymkode: 81492...383

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker inne sex uten forhold, men menn i den alderen er veldig opptatt av sex, og lite opptatt av forhold ..ihverfall de jeg har møtt.. så regner med å ha 50 år uten sex, og så dø

Anonymkode: 9db1f...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg liker inne sex uten forhold, men menn i den alderen er veldig opptatt av sex, og lite opptatt av forhold ..ihverfall de jeg har møtt.. så regner med å ha 50 år uten sex, og så dø

Anonymkode: 9db1f...4fe

Huff, dette var trist må jeg si. Men har litt lignende erfaring selv. Hvorfor er menn i 50-årene så veldig opptatt av sex? De virker jo helt desperate mange av dem. Men forhold vil de ikke ha. Jeg skjønner ikke greia. Det dummeste er at fordi de er så opptatt av å få sex så blir mange av oss damer nærmest skremt bort for vi vil jo ha et forhold som inkluderer sex, men ikke bare sex. 

Anonymkode: 4f8d7...f75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

blir mange av oss damer nærmest skremt bort for vi vil jo ha et forhold som inkluderer sex, men ikke bare sex. 

Jamen hvilket forhold vil dere ha da ?   Orker ikke bo sammen 24/7, men et særboer-forhold hadde vært ok.  Mange av dere skal jo ha det så veldig tett.  

Anonymkode: 8b0a9...975

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.5.2024 den 9.09):

Fordi drømmen om ei veldig seksuell dame dør aldri ut.

Anonymkode: 3dc75...5ea

Her er jeg🤗

Anonymkode: 4b9bc...499

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.5.2024 den 18.07):

Fordi folk alltid til en viss grad ha behov for sosial kontakt og bekreftelse uavhengig av alder. Vi er flokkdyr. 

Jeg tror sex kommer i andre rekke for veldig mange mennesker i den målgruppen. 

Anonymkode: 41776...8de

Ikke mitt inntrykk. Mine single venninner oppgir sex som årsaken til at de dater menn. De leter mer etter den virkelig gode elskeren enn en ny livspartner, og vurderer menn mer ut fra seksuelle prestasjoner enn de er opptatt av å finne en å leve med. Det er de ikke særlig lysten på, og den virkelig gode elsker er visstnok såpass vanskelig å finne at ene etter andre vrakes på grunn av dette. 

Anonymkode: 4c5f1...68c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg ikke over 50, men er 50 ganske snart, dater en som er 50+, vi begge ønsket å møte noen for det er ensomt å gjøre alt alene, å vi begge ønsker en aktiv livsstil. For oss er sex også viktig, vi er begge to glade i kroppskontakt, intimitet og nærhet.

jeg føler nå at jeg tør si ifra mer hva jeg ønsker innen sex, og hvordan jeg ønsker å bli behandlet, sånne krav stilte jeg mindre tidligere, dette gjør dating så mye lettere for meg, jeg får det som jeg ønsker uten drama og uten at mannen må gjette seg til hvordan jeg liker ting

Anonymkode: 8cdb4...2de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærhet, vennskap og sex.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia
AnonymBruker skrev (På 27.5.2024 den 21.58):

Fordi det hadde vært koselig med en kjekk og ordentlig kjæreste. Men møter bare rølpete og løgnaktige menn i 50-årene. De gode er gifte. De som er igjen vil ligge med flest mulig og ha minst mulig styr med det. Greit nok, men det er absolutt ikke det jeg er interessert i. Jeg tenner kun på personer som kan tilby emosjonell nærhet og intellektuelle samtaler samt en trygg relasjon. Det kan ikke manne-babyer. Så nå har jeg nesten gitt opp å date, de ulekre gubbene kan noen andre få.

Anonymkode: 38e26...64d

Du virker jo ikke så moden selv. Forstår at relasjon et viktig men du kaller single menn som ikke er interessert i å tilfredsstille deg emosjonelt og intelektuelt for mannebabyer og ulekre kåte gubber. De eneste som er bra nok for deg er andre damers ektemann.  Legg til rølp og løgnaktighet og med det har du bare snakket ned potensielle kjærester uten å si ett eneste ord om hva som gjør deg til ett så mye bedre menneske? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.5.2024 den 12.02):

For NOEN mennesker, tenker jeg vi sier.  

Anonymkode: 8b0a9...975

Vel, det er jo et biologisk faktum at kjønnsdriften for svært mange kvinner reduseres mer eller mindre radikalt i og etter overgangsalderen. For menn faller den jevnt fra midten av 20-årene. Ser man på seksualvaneundersøkelser, er det generelle inntrykket at folk i 50- og 60-årene har sex atskillig sjeldnere enn 20- og 30-åringer. Så selv om det alltid finnes unntak, er det nok solid grunnlag for antakelsen om at sex kommer i annen rekke for svært mange personer i den aktuelle aldersgruppen.

Anonymkode: bdf89...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vel, det er jo et biologisk faktum at kjønnsdriften for svært mange kvinner reduseres mer eller mindre radikalt i og etter overgangsalderen. For menn faller den jevnt fra midten av 20-årene. Ser man på seksualvaneundersøkelser, er det generelle inntrykket at folk i 50- og 60-årene har sex atskillig sjeldnere enn 20- og 30-åringer. Så selv om det alltid finnes unntak, er det nok solid grunnlag for antakelsen om at sex kommer i annen rekke for svært mange personer i den aktuelle aldersgruppen.

Anonymkode: bdf89...5a0

Hvor gammel er du selv da siden du vet dette? Det er veldig ulikt og mange i denne alderen ønsker og har behov for sex. Kanskje mindre enn de yngre, men likevel ønsker mange et godt og aktivt sexliv selv om de er i denne alderen. 

Anonymkode: 4f8d7...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vel, det er jo et biologisk faktum at kjønnsdriften for svært mange kvinner reduseres mer eller mindre radikalt i og etter overgangsalderen. For menn faller den jevnt fra midten av 20-årene. Ser man på seksualvaneundersøkelser, er det generelle inntrykket at folk i 50- og 60-årene har sex atskillig sjeldnere enn 20- og 30-åringer. Så selv om det alltid finnes unntak, er det nok solid grunnlag for antakelsen om at sex kommer i annen rekke for svært mange personer i den aktuelle aldersgruppen.

Anonymkode: bdf89...5a0

Er ganske uenig, tror sex lyst har noe med hvor man er i livet, endel kvinner kan få mindre lyst for slimhinner tørker inn, men det finnes heldigvis hjelpemiddel for det også. Par i 50 årene har ofte store/voksne unger og dermed mer overskudd til sex og selvrealisering. For meg og kjæresten min så er sex veldig viktig i forholdet, vi snakker mye om sex, vi utforsker og vi har en eller annen form for sex daglig, noen gang 2-3 ganger for dag. Ikke alltid at vi har samleie, men vi har sex

Anonymkode: 8cdb4...2de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vel, det er jo et biologisk faktum at kjønnsdriften for svært mange kvinner reduseres mer eller mindre radikalt i og etter overgangsalderen. For menn faller den jevnt fra midten av 20-årene. Ser man på seksualvaneundersøkelser, er det generelle inntrykket at folk i 50- og 60-årene har sex atskillig sjeldnere enn 20- og 30-åringer. Så selv om det alltid finnes unntak, er det nok solid grunnlag for antakelsen om at sex kommer i annen rekke for svært mange personer i den aktuelle aldersgruppen.

Anonymkode: bdf89...5a0

Ingenting av det du sier er feil, men gå tilbake til trådens overskrift; "Dere over 50 , som fremdeles dater, hva gir dere lyst til det?"

Dette er en liten andel av den aldersgruppen vi snakker om, og sex er nok en større drivkraft her, enn hos snittet. 

Anonymkode: 5e32d...2e2

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye rare fordommer her mot 50-åringer. Greit, man er i den alderen hvor du virkelig får igjen for mangelfullt vedlikehold av helse og mental og fysisk form, men her er det store forskjeller og trenden er at det står bedre til  i høyere aldre enn tidligere. 

Denne aldersgruppen er i dag mye sprekere, mer ressurssterke enn sine foreldre var på samme alder. De subber ikke rundt med frakk og stokk. De kler seg moderne, har en aktiv livsstil, drar på rockekonserter, ferieturer, oppdager nye ting og steder. Og de er i en fase av livet hvor de har færre forpliktelser og mer kontroll over livet sitt. 

Hvorfor i all verden skulle de ikke date? Det mentale endrer seg ikke. Jeg og min kjæreste er like barnslig forelsket som da jeg gikk på vgs.  Vi har det like sprudlende, kysser, har sex, finner på ting sammen. Vi er som 20-åringer i hodet, bare denne gang med penger, egen bil og eget hus. 😉

Anonymkode: e923b...c08

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
fenrir skrev (På 27.5.2024 den 17.59):

mandag til fredag går fint, men helgene hadde vært kjekkere med ei dame... men lett er det ikke og finne noen

derfor mange menn sliter, di tror di bare må være on fredag til søndag, når hverdagen er der så kan di leve sitt, liv...det funker for dere, ikke for damer

Anonymkode: 8cdb4...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si at jeg ble skikkelig skuffet når jeg begynte å date 50+ menn. Di mener sex er viktig, men har ikke stamina til å fullføre, di kan klare sex noen ganger pr uke, men sex fler ganger for dag, daglig makter di ikke, selv om di påstår det. slutt å bygg luftslott, si ting som di er

Anonymkode: 8cdb4...2de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

må si at jeg ble skikkelig skuffet når jeg begynte å date 50+ menn. Di mener sex er viktig, men har ikke stamina til å fullføre, di kan klare sex noen ganger pr uke, men sex fler ganger for dag, daglig makter di ikke, selv om di påstår det. slutt å bygg luftslott, si ting som di er

Anonymkode: 8cdb4...2de

Kjenner igjen luftslottet😅 De trenger ikke ha bikket 50 heller enda. Svært mange menn evner ikke å se sin nedsatte libido. De er kanskje like kåte i hode når de er kåte, men glemmer at kroppen ikke er like samarbeidsvillig. Når de er kåte tror de at de er rene sexguden og kan klare å ha sex flere ganger til dagen. Og så klarer de bare en halv gang😆 Får litt vondt av dem også.

Anonymkode: 623b6...300

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kåtere enn noensinne.

M56

Anonymkode: 7d6dc...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak rynker og grått hår er vi fortsatt de samme menneskene med behov for kjærlighet og vennskap ❤️

Anonymkode: 2a409...00e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kjenner igjen luftslottet😅 De trenger ikke ha bikket 50 heller enda. Svært mange menn evner ikke å se sin nedsatte libido. De er kanskje like kåte i hode når de er kåte, men glemmer at kroppen ikke er like samarbeidsvillig. Når de er kåte tror de at de er rene sexguden og kan klare å ha sex flere ganger til dagen. Og så klarer de bare en halv gang😆 Får litt vondt av dem også.

Anonymkode: 623b6...300

Og så har de kanskje ikke utvikla seg intellektuelt, kommunikativt og emosjonelt siden de var 25 heller, de bare lever med sine skrantende strategier fra 25 år tilbake og kropper som er veldig endra. Ofte stusselige greier, en aldrende og umoden fyr.

Anonymkode: 3fca4...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...