AnonymBruker Skrevet 27. mai #1 Del Skrevet 27. mai Lager en ny tråd da den forrige ble stengt pga mangelfull tittel. Jeg har gått opp i vekt de siste ukene/par månedene, men jeg skjønner ikke hvordan. Det er snakk om 4 kg. Jeg har ikke spist mer eller annerledes enn vanlig. Jeg spiser heller ikke så mye generelt, men jeg skjønner ikke hvordan det kan være så lite. I følge Lifesum ligger jeg på 1000-1500 kcal per dag (teller vanligvis ikke, men jeg har gjort det de siste dagene for å sjekke). Hvis dette stemmer, hvorfor har jeg da gått opp? Jeg er også svært aktiv. Styrketrening flere ganger i uka, går tur, sykler og trener kondisjon på treningssenter 1-3 ganger i uka. Hvorfor skjer dette, og hva kan jeg gjøre med det? Anonymkode: 6d965...daa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai #2 Del Skrevet 27. mai Du spiser ikke så lite når du har energi til å være såpass aktiv. Da hadde du kjent det på energinivået. Skeier du ut enkelte dager? Selv om det bare er en gang i uken, eller annenhver uke, så vil gjennomsnittet ditt være høyere. Anonymkode: 8f4a0...e68 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai #3 Del Skrevet 27. mai Dette tror jeg faktisk ikke på. Med så høyt aktivitetsnivå og så lavt kaloriinntak går man ikke opp i vekt. Da er det i så fall noe medisinsk som feiler deg. Vektøkning er enkelt: uansett hvordan man vrir og vender på det (dietter, livsstil, faste osv) kan det forklares med overskudd av kalorier inn vs hva som er forbrukt. Anonymkode: d9661...e4a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #4 Del Skrevet 28. mai Tror heller ikke på at du spiser så lite og i tillegg klarer å være så aktiv. Har du veid og logget absolutt alt? Olje? Smør? Anonymkode: ff656...dfb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #5 Del Skrevet 28. mai Jeg stusser også. Jeg skeier så og si aldri ut, og ja jeg logger alt jeg spiser. Anonymkode: 6d965...daa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #6 Del Skrevet 28. mai Hva med livsstilen ellers? Noen nye medisin eller prevensjonsmidler? Stress, søvn? Anonymkode: 22163...efc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #7 Del Skrevet 28. mai Blitt sterkere? Anonymkode: 0bb31...bce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #8 Del Skrevet 28. mai 20 hours ago, AnonymBruker said: Lager en ny tråd da den forrige ble stengt pga mangelfull tittel. Jeg har gått opp i vekt de siste ukene/par månedene, men jeg skjønner ikke hvordan. Det er snakk om 4 kg. Jeg har ikke spist mer eller annerledes enn vanlig. Jeg spiser heller ikke så mye generelt, men jeg skjønner ikke hvordan det kan være så lite. I følge Lifesum ligger jeg på 1000-1500 kcal per dag (teller vanligvis ikke, men jeg har gjort det de siste dagene for å sjekke). Hvis dette stemmer, hvorfor har jeg da gått opp? Jeg er også svært aktiv. Styrketrening flere ganger i uka, går tur, sykler og trener kondisjon på treningssenter 1-3 ganger i uka. Hvorfor skjer dette, og hva kan jeg gjøre med det? Anonymkode: 6d965...daa Om du trener så aktivit og spiser så lite. Så kan kroppen ha begynt og tære på musklene dine, gunnet at det er alt for lite kalorier på dager der du er veldig aktiv. Da blir musklene hardere en normalt og lite beveglige og sirkulasjonen i kroppen forfaller og igjen påvirker forbrenningen i kroppen. Anonymkode: 50f47...531 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #9 Del Skrevet 28. mai Du teller fullstendig feil. Anonymkode: 8f7fc...28f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #10 Del Skrevet 28. mai Kanskje du er gravid? Anonymkode: 1233b...5f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #11 Del Skrevet 28. mai Muskler veier mer enn fett. Har du brukt målebånd til å måle deg? Du kan ha krympet, selv om vekta har gått opp. Anonymkode: d6f95...441 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen19 Skrevet 28. mai #12 Del Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg stusser også. Jeg skeier så og si aldri ut, og ja jeg logger alt jeg spiser. Anonymkode: 6d965...daa Men veier du alt? Lett å undervurdere 1 spiseskje med smør feks. Med mindre du er svært liten av vekst, både i høyde og din vanlige vekt, så tviler jeg på at du lever på 1000-1500 kcal om dagen, med så mye fysisk aktivitet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå