Gå til innhold

Fuglemat dyrere enn menneskemat

exictence

Anbefalte innlegg

Det kan jo ikke generelt sett være dyrere?

Her er det så fint å se på fuglene som kommer og spiser. Vanligvis har jeg bare gitt noe av min egen müsli og havregryn. Tenkte jeg skulle gå på felleskjøpet og kjøpe inn en mengde fuglemat så jeg hadde. Jeg kjøpte 5 kilo med litt forskjellig blanding til kr 249.90.-

Så går  jeg og handler 1 kg økologisk havregryn til meg selv for kr 34.90. Det blir kr 174,- for 5 kilo 😮

Tror jammen sant jeg skal heller fortsette å gi min havregryn til dem 

Eller er det noen av dere som har et tips med god billig fuglemat?

Endret av exictence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er noe som heter tilbud og etterspørsel samt noe som heter pris elastisitet og det spiller inn på butikkens pris i tillegg til selvfølgelig innkjøpspris 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fugler skal ikke ha ukokt havregryn, chia, ris osv, det sveller i magen og kan drepe de. 

Anonymkode: 156c9...48e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skal ikke mate fuglene om sommeren.

Anonymkode: 755f2...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kunne du ha kjørt solsikkefrø til fugler for 159,- for 4 kg på felleskjøpet, eller 8 kg for 259,- på plantasjen. Villfuglblanding for 359,- for 10 kg på felleskjøpet, eller 5 kg for 179,- på plantasjen. På zooplus kunne du kjøpt 20kg for 389,-.

Du kunne kjøpt deg granola til 282kr kg på Meny....

Du kan ikke bare ta to helt ulike produkter og lage en fasit av det, når det er uendelige muligheter for frø og kornblandinger til både mennesker og fugler i alle prisklasser...

Anonymkode: 39859...56b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...