Gå til innhold

Oppussing før salg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en bolig med nytt kjøkken og nytt bad, tak og drenering er ok. Hva bør jeg gjøre av oppussing før salg? 

Vinduer? De er originale fra 1977, har tg2.

Sette inn varmepumpe?

Legge nye golv?

Skifte ytterdør?

Male vegger? 

Ingenting?

Huset ser ganske slitent ut i mine øyne. 

Anonymkode: 9bf48...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Male. Hadde ikke gjort noe utover det.

Anonymkode: 05465...00b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det du sier, mal. Du har nytt kjøkken og bad, til og med ok drenering. Dette er ting som koster. Ikke bruk penger på noe annet. Nøytrale farger. 

Da jeg solgte min enebolig var det utvendige viktigst. Malingen flasset og der var et gjørmebad i hagen pga graving til boligfeltet. Jeg prioriterte dette. Leide inn et idrettslag til å skrape og male opp hele huset. Dette ble gjort på dugnad. Hagen ble planert takket være hjelp fra familie, gresset kom etterhvert. 

Førsteinntrykk betyr alt. 

Lykke til. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi tenker at vi skal legge nytt gulv. Sette inn ny trapp og ta vinduene før vi skal selge det. Og ta badet. Ellers er det nytt kjøkken. Ene badet er nytt. Ny platting. Viktig for meg å trives i huset før jeg skal selge det også. Vil ikke selge det akkurat no. Men det er for stort for oss når vi bare ble to stk igjen. Lell om at jeg elsker at det er stort men for mye å holde rent. Så en barnefamilie kan heller få gleden av det. 

Anonymkode: df931...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selg det som et opppussingsobjekt, så kan noen med nye ideer få fikse det😀

Anonymkode: 82fe4...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å vite uten å ha sett huset. Men jeg vil tro at maling er det som gir mest verdiøkning ifht kostnaden, hvis du gjør det selv og det blir pent. Da vi kjøpte hus, var det tydelig at forrige eier hadde slurvet med maskering og tildekking. De hadde f.eks tydeligvis ikke tatt av gulvlistene da de malte, så noen steder var det veggmaling på listene, og noen steder var det listemaling på veggen og gulvet. Det så sjuskete ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ikke gjør noe som helst. 

Anonymkode: e562b...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De fleste kjøper bolig basert på følelser og ikke fornuft, så er viktigere å gi inntrykk av potensiale enn å pusse opp mye. Maling kan være verdt det om det får huset til å bli mer innbydende. Kanskje også ytterdør, ettersom det er førsteinntrykket.

Anonymkode: 7d428...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor mye av disse tingene kan du gjøre helt selv, uten å måtte leie inn fagfolk?

Anonymkode: ad5fd...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mye av disse tingene kan du gjøre helt selv, uten å måtte leie inn fagfolk?

Anonymkode: ad5fd...1e1

Nesten ingenting. Jeg er ikke spesielt flink til å male, engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Helene skrev (2 timer siden):

Ene badet er ok. Ikke bruk unødvendige penger. 

Skjønte ikke helt hva du mente med «ene badet er ok? Har bare ett bad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...