Gå til innhold

Funksjonell nevrolog


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Alle behandlere mener de kan hjelpe; inkl.Lauvring. Men jeg må nok helt på celle/mitkondrie nivå for å få litt bedring. Har ekstremt mye fatique. Jeg synes begge to er flinke, og de hjelper mange. Men i mitt tilfelle velger jeg å dra utenlands.🥹

Anonymkode: 35d69...4ed

😩

kan hende d er det jeg og har, men vet jo ikke. KA driver jo med laser på mitokondrier og gladiator og evt oksygen skal vel også bidra til dette? Så vidt jeg har forstått 

 

 

Anonymkode: 19b9b...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

😩

kan hende d er det jeg og har, men vet jo ikke. KA driver jo med laser på mitokondrier og gladiator og evt oksygen skal vel også bidra til dette? Så vidt jeg har forstått 

 

 

Anonymkode: 19b9b...dc7

Ja, og hadde jeg bodd nærmere hadde jeg kanskje vært mer motivert for behandling der. Men jeg ønsker å få tatt intracellulære blodprøver og tett oppfølging ift vitaminer, mineraler og noe kosthold. Prøver å spise minimalt ultraprosessert mat. Jeg trenger å få sjekket hvilke enzym tarmene mangler, få tatt cyp test mm. Men blir avvist i det offentlige. I dag tar jeg det meste privat da jeg bare stanger hodet i veggen i det offentlige helsevesenet😒Har underveis blitt kjent med mange kunnskapsrike, syke folk som har bedret egen situasjon ved å sette seg inn i ting, og skaffe hjelp selv.

Anonymkode: 35d69...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, og hadde jeg bodd nærmere hadde jeg kanskje vært mer motivert for behandling der. Men jeg ønsker å få tatt intracellulære blodprøver og tett oppfølging ift vitaminer, mineraler og noe kosthold. Prøver å spise minimalt ultraprosessert mat. Jeg trenger å få sjekket hvilke enzym tarmene mangler, få tatt cyp test mm. Men blir avvist i det offentlige. I dag tar jeg det meste privat da jeg bare stanger hodet i veggen i det offentlige helsevesenet😒Har underveis blitt kjent med mange kunnskapsrike, syke folk som har bedret egen situasjon ved å sette seg inn i ting, og skaffe hjelp selv.

Anonymkode: 35d69...4ed

Hvor får du tatt slike privat i Norge?

er det ifb med me?

 

Har du hørt noen bli bra av me fra KA?

Anonymkode: 19b9b...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvor får du tatt slike privat i Norge?

er det ifb med me?

 

Har du hørt noen bli bra av me fra KA?

Anonymkode: 19b9b...dc7

Det er en klinikk som har et pilotprosjekt ang intracell.prøver. Men jeg drar heller direkte til lege/lab, da sannsynligheten for at blodet blir “for gammelt” er stor, og muligens går 8000kr (som det koster) rett i dass. Lab1 i Sandvika har en test som heter metabolomix(eller noe sånt). Men den koster rundt 6k, og alle oppfølgingssamtaler koster en del. Jeg har liten tro på de, vs mitt opplegg.

Ja jeg har hatt kontakt med en ME pasient som har blitt mye bedre etter behandling hos Kasper på KA klinikken. Men hun kjøpte også gladiator matte og den tanken(usikker på om det heter trykk eller oksygentank).

Anonymkode: 35d69...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er en klinikk som har et pilotprosjekt ang intracell.prøver. Men jeg drar heller direkte til lege/lab, da sannsynligheten for at blodet blir “for gammelt” er stor, og muligens går 8000kr (som det koster) rett i dass. Lab1 i Sandvika har en test som heter metabolomix(eller noe sånt). Men den koster rundt 6k, og alle oppfølgingssamtaler koster en del. Jeg har liten tro på de, vs mitt opplegg.

Ja jeg har hatt kontakt med en ME pasient som har blitt mye bedre etter behandling hos Kasper på KA klinikken. Men hun kjøpte også gladiator matte og den tanken(usikker på om det heter trykk eller oksygentank).

Anonymkode: 35d69...4ed

Merka du noe til om du ble «verre» etter behandlingene på ka?

jeg føler at det er så belastende fordi er så dårlig: 

men de sier jo de hjelper folk sommer veldig veldig syke 

Anonymkode: 19b9b...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Merka du noe til om du ble «verre» etter behandlingene på ka?

jeg føler at det er så belastende fordi er så dårlig: 

men de sier jo de hjelper folk sommer veldig veldig syke 

Anonymkode: 19b9b...dc7

Jeg var i veldig god form 2-3 uker etter sist behandling. Men bodde da i ca 20 min reiseavstand. Jeg har måttet droppe mye helserelaterte undersøkelser og behandlinger ulike steder pga lang reisevei. Jeg er periodevis ekstremt dårlig, da jeg har flere sykdommer/tilstander(har slitt i mange år før jeg hadde korona i 2022). På fb får du gjerne høre mer erfaringer; LC og ME grupper. Har magesår og mye forstoppelse, men etter laser og massasje ble magen i bedre form noen uker etter behandlingen hos Kasper. Bor du i Oslo?

Anonymkode: 35d69...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg var i veldig god form 2-3 uker etter sist behandling. Men bodde da i ca 20 min reiseavstand. Jeg har måttet droppe mye helserelaterte undersøkelser og behandlinger ulike steder pga lang reisevei. Jeg er periodevis ekstremt dårlig, da jeg har flere sykdommer/tilstander(har slitt i mange år før jeg hadde korona i 2022). På fb får du gjerne høre mer erfaringer; LC og ME grupper. Har magesår og mye forstoppelse, men etter laser og massasje ble magen i bedre form noen uker etter behandlingen hos Kasper. Bor du i Oslo?

Anonymkode: 35d69...4ed

hadde du gått en stund til behandling før dj merka bedring? Men ingen bedring i utmattelsen og hjernen?

 

Anonymkode: 19b9b...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

hadde du gått en stund til behandling før dj merka bedring? Men ingen bedring i utmattelsen og hjernen?

 

Anonymkode: 19b9b...dc7

Long Covid er jo godt kjent nå, finnes ikke noe konkret behandling der utenom tilpasset aktivering. Så er å øke sin kapasitet SAKTE som kan være en løsning for noen....type gå 1-2min lenger tur hver uke.

https://covidforeningen.no/Om-Long-Covid

Anonymkode: 3785f...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

hadde du gått en stund til behandling før dj merka bedring? Men ingen bedring i utmattelsen og hjernen?

 

Anonymkode: 19b9b...dc7

Pga reisevei har jeg kun hatt 3 behandlinger. Så jeg er ikke en god referansekilde dessverre. Men følte at jeg hadde litt mer energi sist gang.

Anonymkode: 35d69...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Long Covid er jo godt kjent nå, finnes ikke noe konkret behandling der utenom tilpasset aktivering. Så er å øke sin kapasitet SAKTE som kan være en løsning for noen....type gå 1-2min lenger tur hver uke.

https://covidforeningen.no/Om-Long-Covid

Anonymkode: 3785f...408

Mange som har fått hjelp av funksjonell nevrolog. Fordi de finner ubalanse i hjernen om de kan rehabilitere. Blant annet.

 

Anonymkode: 19b9b...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...