Gå til innhold

Funksjonell nevrolog


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det er lov å spørre om erfaring med spesfikke behandlingssteder, men prøver:)

lurer på om noen har god erfaring med funksjonell nevrologi /nevrokiropraktor (Eller KA-klinikken i Oslo) for behandling av ME/long covid/utmattelse/ med kogntive vansker bla.

Har hørt det skal kunne være bra- men vil gjerne høre noen erfaringer 

Anonymkode: 19b9b...dc7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har gått tre ganger på KA klinikken. Sist gang hadde jeg ca 3 uker bedring i bihulene. Men til den prisen får jeg heller ha vondt, det var 3k👀👀👀Synes den gladiator matten de anbefaler er interessant. Har prøvd å lese litt rundt den. Er billigere å kjøpe selv enn å ta behandlinger.

Anonymkode: 35d69...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.6.2024 den 12.28):

Jeg har gått tre ganger på KA klinikken. Sist gang hadde jeg ca 3 uker bedring i bihulene. Men til den prisen får jeg heller ha vondt, det var 3k👀👀👀Synes den gladiator matten de anbefaler er interessant. Har prøvd å lese litt rundt den. Er billigere å kjøpe selv enn å ta behandlinger.

Anonymkode: 35d69...4ed

Hvis man kan bli bedre av utmattelse og me osv så er det sykt verdt å betale litt for det. Hva slags behandling fikk du for bihuler? 

Hadde håpa noen hadde erfaring med det her inne og. 

Anonymkode: 19b9b...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt om noen har prøvd andre funksjonelle nevrologer for disse tilstandene?

sliter med fatigue, uro, hjernetåke, kogntive vansker 

Anonymkode: 19b9b...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvis man kan bli bedre av utmattelse og me osv så er det sykt verdt å betale litt for det. Hva slags behandling fikk du for bihuler? 

Hadde håpa noen hadde erfaring med det her inne og. 

Anonymkode: 19b9b...dc7

Massasje, laser og et apparat jeg ikke husker hva er. Vel jeg er ufør og bruker allerede ca 5000kr på helsa hver mnd, så 3000kr extra blir for mye ift en bedring i kun bihuler. Men hadde jeg hatt råd hadde jeg unnet meg mye mer🫢👀

Anonymkode: 35d69...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Massasje, laser og et apparat jeg ikke husker hva er. Vel jeg er ufør og bruker allerede ca 5000kr på helsa hver mnd, så 3000kr extra blir for mye ift en bedring i kun bihuler. Men hadde jeg hatt råd hadde jeg unnet meg mye mer🫢👀

Anonymkode: 35d69...4ed

Ja det skjønner jeg.

Men testa han hjernen din?

Anonymkode: 19b9b...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ja det skjønner jeg.

Men testa han hjernen din?

Anonymkode: 19b9b...dc7

Han undersøkte meg kort; type marsjer på stedet med øynene lukket. Og mente at venstre og høyre hjerne ikke samarbeidet, hva enn det betyr👀Var hos Kim Lauvring i 2019, der var det mye mer apparat og testing av hjerne.

Anonymkode: 35d69...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Han undersøkte meg kort; type marsjer på stedet med øynene lukket. Og mente at venstre og høyre hjerne ikke samarbeidet, hva enn det betyr👀Var hos Kim Lauvring i 2019, der var det mye mer apparat og testing av hjerne.

Anonymkode: 35d69...4ed

Mente han at det var pga det at du hadde problemer med bihulene?

 

Hadde du symptomer fra hjernen?

Anonymkode: 19b9b...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Han undersøkte meg kort; type marsjer på stedet med øynene lukket. Og mente at venstre og høyre hjerne ikke samarbeidet, hva enn det betyr👀Var hos Kim Lauvring i 2019, der var det mye mer apparat og testing av hjerne.

Anonymkode: 35d69...4ed

Det er vel tester av hjernen det da, selv om det ikke brukes apparater. Har hørt at Andresen er en av de beste i Europa på det han Driver med da,

 

hva slags behandling fikk du hos lauvring? Eller hva fant han?

Anonymkode: 19b9b...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er vel tester av hjernen det da, selv om det ikke brukes apparater. Har hørt at Andresen er en av de beste i Europa på det han Driver med da,

 

hva slags behandling fikk du hos lauvring? Eller hva fant han?

Anonymkode: 19b9b...dc7

At jeg er fucked😅Jeg holdt på med eye movement bevegelser 3 mnd. Pga lockdown og min økonomi kom jeg ikke videre. Og jeg foretrekker KA klinikken fordi det er mindre belastende for meg som person. De har en interessant gladiator matte, det ligger link til forskning på nettsiden deres. Har hatt kontakt med andre som har kjøpt både matte og et trykk(?) kammer, for oksygen terapi.

Anonymkode: 35d69...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mente han at det var pga det at du hadde problemer med bihulene?

 

Hadde du symptomer fra hjernen?

Anonymkode: 19b9b...dc7

Jeg holder på med utedning rundt kjeve og tann problematikk. Cbct scan er tatt og sendt til radiolig. Fastlege har henvist meg til utredning av instabilitet i nakke, som kan være en faktor i problemene mine, som bihuler, kjeve og tann problemer. Men også skjev rygg, skjevt bekken osv.

Anonymkode: 35d69...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

At jeg er fucked😅Jeg holdt på med eye movement bevegelser 3 mnd. Pga lockdown og min økonomi kom jeg ikke videre. Og jeg foretrekker KA klinikken fordi det er mindre belastende for meg som person. De har en interessant gladiator matte, det ligger link til forskning på nettsiden deres. Har hatt kontakt med andre som har kjøpt både matte og et trykk(?) kammer, for oksygen terapi.

Anonymkode: 35d69...4ed

Ja.. men jeg skjønner ikke helt greia siden de finner det samme (ubalanse i hjernen) hos alle og bruker samme behandling uansett om man har utmattelse kognitive vansker uro eller tydeligvis kjeve og bihulegreier

Anonymkode: 19b9b...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja.. men jeg skjønner ikke helt greia siden de finner det samme (ubalanse i hjernen) hos alle og bruker samme behandling uansett om man har utmattelse kognitive vansker uro eller tydeligvis kjeve og bihulegreier

Anonymkode: 19b9b...dc7

Jeg skjønner det heller ikke🫣Men bruker ikke mer penger, bortsett fra muligens gladiator matten.

Anonymkode: 35d69...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg skjønner det heller ikke🫣Men bruker ikke mer penger, bortsett fra muligens gladiator matten.

Anonymkode: 35d69...4ed

Gladiator er jo en viktig del av behandlinga der☺️

Anonymkode: 19b9b...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Gladiator er jo en viktig del av behandlinga der☺️

Anonymkode: 19b9b...dc7

Jepp, men blir billigere å kjøpe matten. Jeg har ca 9 t reise og bor på hotell når jeg er i Oslo. Så en runde hos nevroen kommer fort opp i 10 000kr med bo og reise 😄🫣Husker ikke pris på matte, men tror det var rundt 18k. Har kun vært der tre ganger. Synes det er vanskelig å forstå både behandlingen, og det med stamceller og gladiator matte. 

Anonymkode: 35d69...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jepp, men blir billigere å kjøpe matten. Jeg har ca 9 t reise og bor på hotell når jeg er i Oslo. Så en runde hos nevroen kommer fort opp i 10 000kr med bo og reise 😄🫣Husker ikke pris på matte, men tror det var rundt 18k. Har kun vært der tre ganger. Synes det er vanskelig å forstå både behandlingen, og det med stamceller og gladiator matte. 

Anonymkode: 35d69...4ed

Oi ja da skjønner jeg det blir voldsomt.

Har hørt mange som blir bedre og friske av behandling der da. Men vanskelig å skjønne ja

Men da har ikke du noen symptomer fra hjernen eller utmattelse? Bare bihulene?

 

Anonymkode: 19b9b...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oi ja da skjønner jeg det blir voldsomt.

Har hørt mange som blir bedre og friske av behandling der da. Men vanskelig å skjønne ja

Men da har ikke du noen symptomer fra hjernen eller utmattelse? Bare bihulene?

 

Anonymkode: 19b9b...dc7

Åjo har utallige symptomer😅fra nevrologiske problem til smerter. Som jeg skrev over så kan en del ting stamme fra instabilitet i nakken. Fikk nylig b12 på resept. Man kan få irreversible skader av b-vit mangel. Meld deg inn i b12 foreningen; de har mest kunnskap rundt det(ikke fastlege eller nevrologer). Jeg har hjernetåke, hukommelsessvikt, irritabilitet, konsentrasjonsvansker, angst og myyye mer🥹

Anonymkode: 35d69...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Åjo har utallige symptomer😅fra nevrologiske problem til smerter. Som jeg skrev over så kan en del ting stamme fra instabilitet i nakken. Fikk nylig b12 på resept. Man kan få irreversible skader av b-vit mangel. Meld deg inn i b12 foreningen; de har mest kunnskap rundt det(ikke fastlege eller nevrologer). Jeg har hjernetåke, hukommelsessvikt, irritabilitet, konsentrasjonsvansker, angst og myyye mer🥹

Anonymkode: 35d69...4ed

Ah, okei. Ja da skjønner jeg litt mer av hvorfor KA fant ubalanse i hjernen ja.

Mente han lauvirng at han kunne hjelpe med disse tingene også?

 

jeg har hatt for mye b12 det siste året egentlig..

Anonymkode: 19b9b...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ah, okei. Ja da skjønner jeg litt mer av hvorfor KA fant ubalanse i hjernen ja.

Mente han lauvirng at han kunne hjelpe med disse tingene også?

 

jeg har hatt for mye b12 det siste året egentlig..

Anonymkode: 19b9b...dc7

Alle behandlere mener de kan hjelpe; inkl.Lauvring. Men jeg må nok helt på celle/mitkondrie nivå for å få litt bedring. Har ekstremt mye fatique. Jeg synes begge to er flinke, og de hjelper mange. Men i mitt tilfelle velger jeg å dra utenlands.🥹

Anonymkode: 35d69...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...