Gå til innhold

Testene blir ikke sterkere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg testet positivt med en ultrasvak cb onsdags kveld. Litt usikker på dpo, men ca 9, etter mine beregninger.

Torsdag viste en annen type test et litt sterkere positivt resultat.

Fredag var cb digital positiv, 1-2 uker

Lørdag svake tester, men ørlite grann tydeligere enn onsdag og torsdag

Søndag - testene blir ikke sterkere, men cb digital slår enda ut og viser 1-2 uker

Mandag, ca dpo 13/14 - dagens tester er fremdeles like svake, se vedlagt bilde for dagens test.

20240527_135354.thumb.jpg.de8dc646a760ca7a700ebd5a0dbb2285.jpg

Jeg burde kanskje ikke testet så mange dager på rad, men ved forrige graviditet ble jo teststreken ganske raskt klar og tydelig, og det gjør den ikke nå. Har noen opplevd dette, og gikk det bra?

Anonymkode: 6cfe7...17e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanskelig å si. Mine tester var sterkere 13/14 dpo, men folk produserer jo hcg forskjellig.

Må nesten bare vente og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevd det og det ble dessverre kjemisk for min del.

Anonymkode: 2b0b9...7f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 - ikke noe poeng i å teste oftere enn annenhver dag.

2 - pinnetester skal ikke åpnes og avleses - da er de ugyldig. 

3 - lover ikke kjempe positivt siden fredag og idag viser 1-2 på CB. Men kan enkelt være en sakte stigning i hcg. 

Alt håp er absolutt ikke ute, men virker ikke veldig lovende. 

Anonymkode: b5114...b11

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr absolutt ikke at noe er galt ❤️ kanskje du produserer hcg seint denne gangen. Eller kanskje kroppen din fant ut at frøet ikke var forenlig med liv og avbrøt utviklingen?

Da jeg opplevde dette var det kjemisk. Jeg var glad kroppen min er så dyktig at den ordner opp raskt. Så slipper jeg å miste i uke 9 for eksempel når jeg har rukket å glede meg. Eller å potensielt føde et multihandikappet barn. Det hadde jeg ville unngått. 

Så jeg slår et slag for den magisk fantastiske kvinnekroppen som bærer menneskeheten videre 😇

Anonymkode: cf2b1...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det, og det gikk ikke bra.. 

Men vent til onsdag med å sørge. To uker etter eggløsning skal det være enkelt å se streken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag, etter 7 dager med tester, som knapt har endret seg siden fredag, var testene en ørliten tanke sterkere.

ALLE testene jeg tar får to streker (bortsett fra strimlene til Normal, de er negative), men teststrekene er svake.

Skal ta en ny digital i morgen, men regner med den også blir positiv, siden testene ikke er svakere nå enn sist jeg fikk positiv digital, de er bare ikke betydelig sterkere.

Jeg er bortreist til over helga, så får ikke tatt blodprøver hos legen. Dette er så frustrerende!! Så mange positive tester, men alle er altså svake, selv etter mange dager.

Om dette var en kjemisk burde vel testene snart være negative? Og kan en liten økning i styrke på den 7. Dagen med positiv test (ca cd 15) være et godt tegn?

20240528_192819.thumb.jpg.06df4f096f8f95bf08558d6bb15ab2d6.jpg

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I dag, etter 7 dager med tester, som knapt har endret seg siden fredag, var testene en ørliten tanke sterkere.

ALLE testene jeg tar får to streker (bortsett fra strimlene til Normal, de er negative), men teststrekene er svake.

Skal ta en ny digital i morgen, men regner med den også blir positiv, siden testene ikke er svakere nå enn sist jeg fikk positiv digital, de er bare ikke betydelig sterkere.

Jeg er bortreist til over helga, så får ikke tatt blodprøver hos legen. Dette er så frustrerende!! Så mange positive tester, men alle er altså svake, selv etter mange dager.

Om dette var en kjemisk burde vel testene snart være negative? Og kan en liten økning i styrke på den 7. Dagen med positiv test (ca cd 15) være et godt tegn?

Testene er ugyldig svar på når du åpner dem sånn. Kun strek sett ved intakt test avlest innen tiden regnes som gyldig. 

Kun tiden vil gi deg svar. Lover ikke bra da.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man kan ha veldig svak HCG-stigning over tid før den faller igjen dessverre, som om at kroppen ikke helt skjønner at det ikke er liv laga. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Testene er ugyldig svar på når du åpner dem sånn. Kun strek sett ved intakt test avlest innen tiden regnes som gyldig. 

Synes det er veldig fjasete å skrive at dette gjør testen ugyldig. Streken dukker ikke magisk opp av å åpne testen. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha ærlig svar? 

7 dager med svake tester er ikke et godt tegn.. Mirakler kan jo skje, men jeg ville forbedt meg på en kjemisk. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Synes det er veldig fjasete å skrive at dette gjør testen ugyldig. Streken dukker ikke magisk opp av å åpne testen. 

I en del slike pinnetester vil det være 2 streker uansett om resultatet er negativt eller ei - så nei det er ikke tull. Står i de aller fleste pakningsvedlegg også at testene ikke skal åpnes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Testene er jo akkurat like om jeg åpner dem eller ei. Det er kun fordi det skulle være lettere å ta bilde. Streken er akkurat like synlig, men svak, før de åpnes. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus* skrev (4 minutter siden):

Vil du ha ærlig svar? 

7 dager med svake tester er ikke et godt tegn.. Mirakler kan jo skje, men jeg ville forbedt meg på en kjemisk. 

Ja, jeg var senest i går helt innstilt på at dette ikke gikk veien. Derfor var det nesten kjipt å se en økning i dag, ettersom jeg helst bare vil bli ferdig med dette, om det uansett ikke er noe liv der. Har aldri opplevd før at Testene ikke blir sterkere enn dette etter så mange dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså, har du tatt deg et solid raid å kommentert surmaga i en drøss av tråder?

Det er på tide å logge av internett for din del på en stund. Få litt avstand til forumet. Tenk deg godt om før du skriver igjen, er mitt råd til deg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tester var svake lenge før de ble sterke, men er 20 uker i dag. Tror ikke jeg fikk et sterkt strek før dpo 17/18 eller noe. 

Anonymkode: 9371b...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I en del slike pinnetester vil det være 2 streker uansett om resultatet er negativt eller ei - så nei det er ikke tull. Står i de aller fleste pakningsvedlegg også at testene ikke skal åpnes. 

Det stemmer ikke. Det gjelder kun for de digitale, og pinnene som tilhører fertilitetsmonitor. Ikke vanlige pinnetester.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Altså, har du tatt deg et solid raid å kommentert surmaga i en drøss av tråder?

Det er på tide å logge av internett for din del på en stund. Få litt avstand til forumet. Tenk deg godt om før du skriver igjen, er mitt råd til deg. 

Har ikke vært på forumet på lenge jeg før i går.. Så jeg trenger ingen pause fra noe som helst. Kanskje du trenger en pause siden du tolker alt så surt og negativt? 

At du tolker kommentaren surt sier mer om ditt humør enn mitt. 

Jo takk for rådet.. Sender det i retur

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De testene man ikke skal åpne er Clear blue og de digitale. Disse testene med glassrute er klin klie selv om man fjerner glasset. Hadde noen av disse hatt to streker uansett som du sier så hadde man jo også sett to streker gjennom glasset. 🤣

Anonymkode: b1f5b...ea2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De testene man ikke skal åpne er Clear blue og de digitale. Disse testene med glassrute er klin klie selv om man fjerner glasset. Hadde noen av disse hatt to streker uansett som du sier så hadde man jo også sett to streker gjennom glasset. 🤣

Anonymkode: b1f5b...ea2

Man skal ikke  ta fra hverandre disse heller... det er noe med at de vil få luft på seg og kal da gi en strek..pluss mange slike vil kunne få strek klær man åpner og de blir liggende i 10-20 min. Står ofte på pakningsvedlegget atcde ikke skal åpnes 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt synd at det skal bli en diskusjon rundt at jeg har åpnet testene, da det ikke er relevant i forhold til det jeg spør om. Strekene er det, både før og etter jeg åpnet dem. De ble ikke sterkere at av jeg åpnet dem. Men det gjorde det litt lettere å ta bilde, for å slippe gjenskinn fra glasset.

Jeg har nå testet s akt positivt 8 dager på rad, og det er grunnen for denne tråden. Jeg er stressa og frustrert, og lurer på om det er normalt. Får ikke gått til legen før mandag, derfor tyr jeg til Internett i håp om at noen har erfart noe lignende.

TS

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...