Svigermor Skrevet 27. mai 2024 #21 Del Skrevet 27. mai 2024 Jeg synes det er utrolig dumt å ta sånne ting over melding. Du skulle snakket med henne på telefon eller ansikt til ansikt. Det er ikke enkelt å svare på en sånn melding, det kan så lett bli misforståelse, slik det ble her. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 27. mai 2024 #22 Del Skrevet 27. mai 2024 Jeg skjønner deg ts. Det er forferdelig vondt når livet går i grus og det hjelper gjerne litt hvis man føler at andre anerkjenner hvor vondt man har det akkurat nå og at det er helt normalt. Vi vet jo alle at livet går videre på sikt, men når man er midt i bruddet trenger man kanskje mest trøst og en skulder å gråte på. Jeg tror absolutt meldingen var godt ment fra din venninne, kanskje du og mannen din har hatt det vondt lenge og hun tenkte at nå er plasteret endelig revet av. Og kanskje hun er mer praktisk en emosjonell type og tenkte ikke at for deg kan det føles som hun bagatelliserer livet ditt og hva du har mistet. Så ja, det var litt tidlig for akkurat denne meldingen, selvom den var garantert ikke vondt ment, men det er nå engang slik at i en sorgfase må man som regel rekke å få litt avstand før man er i stand til å se fremover. (Hvis en venninne ringte meg med denne beskjeden, ville jeg selv nok heller foreslått at vi treffes og tar en god prat - dvs hun prater og jeg lytter med min skulder til disposisjon ❤️) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #23 Del Skrevet 27. mai 2024 Det var en fin melding. Jeg ville ha skrevet akkurat det samme, og håper mine venninner ville skrevet dette til meg. Anonymkode: a1229...cd3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 27. mai 2024 #24 Del Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mannen og jeg har et felles barn på snart 3 år. Det har vært vanskelig lenge. Nå har han valgt å ikke fortsette lengre. Jeg sendte melding om dette til min nærmeste venninne. Fin til svar noe typ «Så trist, men likevel så bra at dere endelig har tatt denne avgjørelsen slik at dere kan komme dere videre. Håper og tror du får det bedre nå. Glad i deg» Jeg klarer ikke å sette fingeren på hva det er, men er den ikke litt sårende på et vis? Litt sånn, like greit at det er slutt? Anonymkode: ee466...093 Jeg tror det er sårende fordi hun ikke stiller opp for deg mtp feks "jeg er her om det er noe. Si ifra om du vil ta en prat" Forstår du? "så leit da, men det fikser du" Er ikke det samme som "går det fint med deg? Si ifra da om du trenger å snakke litt" Jeg kan forstå om du blir lei deg, selv om jeg også tenker at det å være i et brudd kan være veldig ensomt for mange. Det var det for meg og. Tror ikke jeg snakka med en eneste veninne jeg. 🤔 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 27. mai 2024 #25 Del Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det var en fin melding. Jeg ville ha skrevet akkurat det samme, og håper mine venninner ville skrevet dette til meg. Anonymkode: a1229...cd3 Men du hadde ikke ønska at de i det minste sier at du skal ta initiativet til en samtale om det er behov for det og man er lei seg? Er det så hyggelig da, å ikke invitere til en prat når en veninne er i en livskrise? Jeg forstår at ikke alle har kapasietet til det. Men .. ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 27. mai 2024 #26 Del Skrevet 27. mai 2024 At du ikke fikk nøyaktig det svaret du ønska deg, betyr ikke at meldinga var vondt ment. Det er ikke så lett å vite hva man skal si i sånne situasjoner, og i hvert fall ikke skriftlig. Hun har nok ment å støtte deg. Hvis du vil ha mer tilbakemelding og støtte, er det best å ta sånne temaer på telefon eller ansikt til ansikt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #27 Del Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mannen og jeg har et felles barn på snart 3 år. Det har vært vanskelig lenge. Nå har han valgt å ikke fortsette lengre. Jeg sendte melding om dette til min nærmeste venninne. Fin til svar noe typ «Så trist, men likevel så bra at dere endelig har tatt denne avgjørelsen slik at dere kan komme dere videre. Håper og tror du får det bedre nå. Glad i deg» Jeg klarer ikke å sette fingeren på hva det er, men er den ikke litt sårende på et vis? Litt sånn, like greit at det er slutt? Anonymkode: ee466...093 Hva er svaret du ville ha da? Hva ville ikke ha krenket deg?? Anonymkode: 363c9...ed0 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #28 Del Skrevet 27. mai 2024 Jeg trodde det var en støttende melding, for hvem ønsker noen å forbli i en negativ situsjon? Eller er det det at du ville sørge og være trist og ha trøst først, før denne "det går bra" biten? Anonymkode: d6cd6...4d2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #29 Del Skrevet 27. mai 2024 lillevill skrev (13 minutter siden): Men du hadde ikke ønska at de i det minste sier at du skal ta initiativet til en samtale om det er behov for det og man er lei seg? Er det så hyggelig da, å ikke invitere til en prat når en veninne er i en livskrise? Jeg forstår at ikke alle har kapasietet til det. Men .. ? Det er allerede en selvfølge i mine venninneforhold. Jeg trenger ikke en invitasjon til å ha en utblåsing, og mine venninner trenger ikke en invitasjon fra meg. Om noen av oss føler at vi trenger noen å prate med, så tar vi initiativ til det. Vi trenger ikke å vente på en invitasjon. Anonymkode: a1229...cd3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet 27. mai 2024 #30 Del Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mannen og jeg har et felles barn på snart 3 år. Det har vært vanskelig lenge. Nå har han valgt å ikke fortsette lengre. Jeg sendte melding om dette til min nærmeste venninne. Fin til svar noe typ «Så trist, men likevel så bra at dere endelig har tatt denne avgjørelsen slik at dere kan komme dere videre. Håper og tror du får det bedre nå. Glad i deg» Jeg klarer ikke å sette fingeren på hva det er, men er den ikke litt sårende på et vis? Litt sånn, like greit at det er slutt? Anonymkode: ee466...093 Det er ikke lett å si de riktige ordene når det gjelder samlivsbrudd?. Ja det er trist at deres skal skilles men det er jo et valg dere har tatt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #31 Del Skrevet 27. mai 2024 Den er nok godt ment 100 % og hun har sett det fra utsiden. hun vil nok bare at du /og barna(?) skal ha det fint Anonymkode: 75001...656 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 27. mai 2024 #32 Del Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mannen og jeg har et felles barn på snart 3 år. Det har vært vanskelig lenge. Nå har han valgt å ikke fortsette lengre. Jeg sendte melding om dette til min nærmeste venninne. Fin til svar noe typ «Så trist, men likevel så bra at dere endelig har tatt denne avgjørelsen slik at dere kan komme dere videre. Håper og tror du får det bedre nå. Glad i deg» Jeg klarer ikke å sette fingeren på hva det er, men er den ikke litt sårende på et vis? Litt sånn, like greit at det er slutt? Anonymkode: ee466...093 Jeg synes meldingen virker glatt, påtatt og overfladisk. «Så bra»..? Eeehh.. nei, ikke hvis du har formidlet at du ble forlatt! Så jeg skal være den første i tråden som sier at jeg synes svaret du fikk var et «politiker svar» hun er «diplomatisk» men viser deg egentlig ingen emosjoner eller medfølelse. Jeg hadde forventet en helt annen reaksjon fra min venninne,mer : «nei! Det var utrolig trist å lese. Visste at dere hadde problemer med tanke på det du har fortalt men ble overrasket og synes det er trist å høre at det ble slik. Hvordan har du det» ? Og: Uansett så ville min venninne ringt, eller tilby seg å ringe. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #33 Del Skrevet 27. mai 2024 Meldingen er jo fin den og veldig sånn høflig og korrekt, men jeg forstår hva du mener TS. Det føles nesten som om man snakker med ChatGPT. Litt sånn kald og robotisk? Selv tror jeg nok at jeg hadde satt mer pris på spørsmål og en mer tydelig empatiske formulering. Litt ala: "nei så trist å høre! Hva har skjedd, eller hvordan har du det nå? Hvor lenge har dette vart, var bruddet hardt eller fint? Hvordan går det med x og barna? Håper det går bedre med dere nå, si ifra hvis du vil prate, jeg er her for deg. Er det ikke derfor man har venninner, tenker jeg? Ekte venninner tørr å spørre og grave litt, viser at de er til stede, viser at de er villige til å lytte til sorgen du går igjennom. Føler ikke meldingen hun sendte bydde på noe av dette. Men... ikke alle håndterer følelser og tunge situasjoner like bra. Selv har jeg noen ekte venner, som jeg kan prate med om alt - også har jeg "venner" som jeg har det gøy med, men som jeg aldri ville kunnet åpne meg til. Nettopp fordi de ikke takler å snakke om vanskelige ting. Anonymkode: 9e19b...357 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #34 Del Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Meldingen er jo fin den og veldig sånn høflig og korrekt, men jeg forstår hva du mener TS. Det føles nesten som om man snakker med ChatGPT. Litt sånn kald og robotisk? Selv tror jeg nok at jeg hadde satt mer pris på spørsmål og en mer tydelig empatiske formulering. Litt ala: "nei så trist å høre! Hva har skjedd, eller hvordan har du det nå? Hvor lenge har dette vart, var bruddet hardt eller fint? Hvordan går det med x og barna? Håper det går bedre med dere nå, si ifra hvis du vil prate, jeg er her for deg. Er det ikke derfor man har venninner, tenker jeg? Ekte venninner tørr å spørre og grave litt, viser at de er til stede, viser at de er villige til å lytte til sorgen du går igjennom. Føler ikke meldingen hun sendte bydde på noe av dette. Men... ikke alle håndterer følelser og tunge situasjoner like bra. Selv har jeg noen ekte venner, som jeg kan prate med om alt - også har jeg "venner" som jeg har det gøy med, men som jeg aldri ville kunnet åpne meg til. Nettopp fordi de ikke takler å snakke om vanskelige ting. Anonymkode: 9e19b...357 Nei. Sånt tar man neste gang man møtes. Ikke på SMS. Anonymkode: 1c7e7...95d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #35 Del Skrevet 27. mai 2024 Vi er alle ulike. Noen er veldig flinke til å formulere seg, mens andre ikke er det. Noen blir veldig personlige i slike situasjoner, andre mer nøkterne eller framstår overfladisk. Vi er også ulike som mottakere av slike meldinger, og vi forventer ulike ting av hverandre. Jeg tror det er viktig å huske på akkurat det - å være raus. Jeg er helt sikker på at venninnen din ikke mente noe galt med denne meldingen, selv om det ikke var akkurat det du ønsket deg. Det er ikke lett å skrive den perfekte meldingen, og det må vi akseptere. Å analysere en slik melding ihjel har lite for seg, tror jeg. Anonymkode: c005c...b93 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 27. mai 2024 #36 Del Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Meldingen er jo fin den og veldig sånn høflig og korrekt, men jeg forstår hva du mener TS. Det føles nesten som om man snakker med ChatGPT. Litt sånn kald og robotisk? Anonymkode: 9e19b...357 Jeg ble nyskjerrig så jeg kjørte det TS ga av info om bruddet inn i ChatGPT, her er svaret: « Det høres virkelig tøft ut. Å gå gjennom slike endringer kan være utfordrende. Husk at du ikke er alene, og det er viktig å ta vare på deg selv og barnet ditt i denne perioden. Ta gjerne kontakt med venner eller familie for støtte. Hvis du trenger noen å snakke med, er jeg her for å lytte». Synes ChatGPT var mer empatisk enn venninna til TS 😬 For øvrig enig med alt annet du skriver. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet 27. mai 2024 #37 Del Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Vi er alle ulike. Noen er veldig flinke til å formulere seg, mens andre ikke er det. Noen blir veldig personlige i slike situasjoner, andre mer nøkterne eller framstår overfladisk. Vi er også ulike som mottakere av slike meldinger, og vi forventer ulike ting av hverandre. Jeg tror det er viktig å huske på akkurat det - å være raus. Jeg er helt sikker på at venninnen din ikke mente noe galt med denne meldingen, selv om det ikke var akkurat det du ønsket deg. Det er ikke lett å skrive den perfekte meldingen, og det må vi akseptere. Å analysere en slik melding ihjel har lite for seg, tror jeg. Anonymkode: c005c...b93 Ja det er sant. Vanskelig å gi svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #38 Del Skrevet 27. mai 2024 Kanskje hun er fornøyd med at mannen din blir single? Om hun er single så kanskje hun tenker at hun får mer venninnetid med deg? Jeg fikk bare følelsen av baktanker fra hennes kant. Anonymkode: 76e68...3a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #39 Del Skrevet 27. mai 2024 Syns denne var lite empatisk og kald, for å være ærlig. Det er sånn jeg kunne svart dersom en kollega jeg ikke hadde spesielt god kontakt med sa at hn hadde sagt opp jobben, og skulle bytte arbeidsplass (minus glad i deg). Anonymkode: 523a9...c04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermerry Skrevet 27. mai 2024 #40 Del Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Mannen og jeg har et felles barn på snart 3 år. Det har vært vanskelig lenge. Nå har han valgt å ikke fortsette lengre. Jeg sendte melding om dette til min nærmeste venninne. Fin til svar noe typ «Så trist, men likevel så bra at dere endelig har tatt denne avgjørelsen slik at dere kan komme dere videre. Håper og tror du får det bedre nå. Glad i deg» Jeg klarer ikke å sette fingeren på hva det er, men er den ikke litt sårende på et vis? Litt sånn, like greit at det er slutt? Anonymkode: ee466...093 Hvis du enten har fortalt noe om at det er vanskelig til din venninne, eller dere kjenner hverandre godt - slik at hun har merket at du ikke har hatt det så bra - synes jeg det er vanskelig å finne noe i meldingen det er rimelig å oppfatte som sårende. At du likevel opplever deg såret kan kanskje ha noe med at du lett blir såret generelt, eller at du er særlig sår for tiden, ikke unaturlig hvis samlivet har vært vanskelig og/eller dere går fra hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå