Gå til innhold

Jeg har ikke pen kropp når klærne går av, tør ikke vise meg naken for en mann igjen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sliter med et stort kroppsproblem. Jeg ser veldig flott ut med klær på, og da mener jeg ikke klær som i at jeg skjuler ting med spesielle klær, men vanlige klær. Men når tøyet går av så ser jeg ikke så bra ut lengre. Jeg har mye psoriasis på spesielt bena, appelsinhud, ordentlige hengepupper, og ikke minst en veldig stygg mage. Magen er preget av stygge operasjonarr som har fått mye arrvev. Etter graviditeter har jeg også hengehud rundt magen fra hofte til hofte. Det ser stygt ut når jeg står, og helt jævlig ut når jeg sitter. Men jeg kan jo ikke slutte å gå i klær for å vise at dette er ting jeg har heller, kan ikke fly rundt naken liksom. 

Jeg vet jeg er skuffende å se på når klærne går av, og derfor tør jeg ikke date mer nå siden jeg er en skuffelse for øyet. 

Skal jeg begynne å si disse tingene før man møtes, sånn at det ikke er noen overraskelse? Jeg vil ikke virke ekstremt usikker heller selvom jeg er det på disse tingene, er jo ikke noe turn on det heller. Hva skal jeg gjøre med dette? 

Anonymkode: ce4c7...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tror ikke at skavankene du bekymrer deg for, gjør deg usexy for en mann. De har en kropp de også og livet går sin gang 😊 Men det er lett å være kjempe selvkritisk.

Hva om du prøver å trøste deg med at mannen du endelig kler deg naken forran er en du kommer til å føle deg trygg med? For nå er det ingen mann der, å jeg kjenner det selv også, uvitenhet er skummelt, men når du kjenner noen kan det være anderledes og overraskende nok ikke så skummelt som en tror. 

Syns du kan fortelle det, jeg kommer til å fortelle menn at jeg syns niplene mine er merkelige og jeg gruver meg til han ser dem. Bryr meg ikke om det er usikkert, for er jo kjempe usikker. Om han går får han bare gå da, så får du ta sorgen når den kommer, å det vil gå bra. Selv om du møter en som sier den styggeste tingen, vilhan en dag bare bli han super frekke fyren i fortiden du sier tenk at det skjedde, til noen du har en mimre samtale med 😊

Ikke gjem deg bort

Anonymkode: f8599...243

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er det vel slik at de som elsker deg ikke legger merke til slike detaljer. 

Vil tro det er enda mer drepen å belaste mannen som forelsker seg i deg å høre deg gnåle om dette.  

Anonymkode: b874e...a82

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Serverer du ham rødvin eller rusbrus?

… og ja, dette er et bilde på det du spør om.

Anonymkode: 7aceb...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Serverer du ham rødvin eller rusbrus?

… og ja, dette er et bilde på det du spør om.

Litt usikker på hva du mener nå. Mener du om jeg er voksen som i rødvin, eller ung som i rusbrus? Jeg er 35 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nå er det vel slik at de som elsker deg ikke legger merke til slike detaljer. 

Vil tro det er enda mer drepen å belaste mannen som forelsker seg i deg å høre deg gnåle om dette.  

Anonymkode: b874e...a82

Når noen elsker noen ser de forbi slikt ja.

Men jeg skjønner ts sin bekymring. For å komme dit at noen elsker deg, må man jo ofte gjennom dating perioden. Og mange er ikke villig til å gi folk en sjanse. Det koster så lite å dumpe noen pga "skjønnhetsfeil", at man ikke får sex fort nok, ikke vil være med på den sexen man ønsker osv dersom det finnes mange andre muligheter. Mange overfladiske folk.

På den annen side. Godt å bli kvitt slike folk. De er ikke noe å samle på. Om du hadde sett "perfekt" ut. Om du lett fikk kjæreste, men fikk vite at vedkommende hadde dumpa deg om du ikke var "perfekt", tror ikke det føles så bra heller. Ingen er "perfekt" for alltid..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skjønner hvordan du tenker ts. Selv blir jeg oppfattet som pen/vakker av mange, men jeg har også store arr og strekkmerker på magen, i tillegg blir jeg straks 44 år, så kroppen er selvfølgelig ikke som den var da jeg var tjue. Selvtilliten kunne vært bedre og jeg klarer ikke alltid å glede meg over komplimenter nettopp fordi jeg tenker at "du vet ikke bedre". Jeg puler ikke rundt i tide og utide bl a fordi jeg ikke er fornøyd med kroppen.

Samtidig tenker jeg at man bare må la det stå til hvis man virkelig finner en man liker. Jeg har datet en mann i snart et halvt år nå som jeg i utgangspunktet synes er over min liga utseendemessig, så jeg hadde virkelig ikke lyst til å la han se meg naken. Vi hadde tre-fire dater før sex og jeg advarte han også om magen min. Da han til slutt fikk se den, var det null stress, han kysset magen og mente jeg overdrev veldig og at han syntes arrene har leget seg veldig bra. Han har sagt mange ganger at han synes jeg er for hard mot meg selv og sagt mange ganger at han synes jeg er vakker og attraktiv. Han sa t o m en gang at arr er kult, bare se på Rambo. 😂 Mannen er faktisk forelsket i meg, til tross for at jeg ser ut som en slaktet gris, har strekkmerker og cellulitter. Han har jo faktisk ikke modellkropp han heller, med grått skjegg, litt mage, litt skrev rygg og litt skjev nese etter et slag i ansiktet. 

Så hopp i det ts.

Anonymkode: 76735...70b

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel kanskje greit å si det før dere har sex, men bør ikke være noen showstopper

En som sa noe lignende, helt greit det.

Mann

Anonymkode: 52d09...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Litt usikker på hva du mener nå. Mener du om jeg er voksen som i rødvin, eller ung som i rusbrus? Jeg er 35 år. 

Rusbrus er smågodt i flytende form, med alkohol.

Så da skulle man jo tro at det var dette alle helst vil ha i glasset, ikke sant? Ihvertfall hvis alternativet er gjæret druesaft med "toner av tobakk og sedertre" og "hint av lær og jordsmonn", som jo egentlig høres ganske ekkelt ut?

Og likevel foretrekker de fleste voksne gammel druesaft.

Så kanskje det enkle ikke alltid er det beste likevel?

Ser du hvor jeg vil hen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tips til deg hvis du sliter med mye psoriasis, og det er biologisk medisin. Finnes mange typer, og siden jeg begynte på det for fire år siden har huden, selvbildet og livet vært digg!

Det er kanskje en vei å gå før man får slik medisin siden de kan være dyre, men med årene er det kommet billigere alternativer.

Anonymkode: 351c7...6c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjære deg... Det er ingen som er perfekte der ute. bildene du ser på instagram og andre sosiale medier ER IKKE EKTE. De er fake hele veien.

Slutt å tro du er så stygg, bare fordi du er "normal"... Du må virkelig jobbe med eget selvbilde. 

Anonymkode: a31f9...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er sikker på at du har en digg kropp.

Anonymkode: b08be...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...