AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:48 #61 Del Skrevet torsdag kl 10:48 Det kommer an på, når jeg er på treningssenteret dusjer jeg hjemme fordi jeg bor så nære, mens i svømmehallen dusjer jeg der både før og etter svømming. Jeg har ikke noe problem med fellesdusjene og har aldri tenkt over det, jeg fokuserer på meg og mitt, gjør meg ferdig og drar. Anonymkode: 40b16...7e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet torsdag kl 10:50 #62 Del Skrevet torsdag kl 10:50 Jeg dusjer alltid på treningssenteret, synes det er best å dusje før jeg skifter. Både garderobe og dusj er helt åpent, så her eksponeres hengepupper og strekkmerker. Jeg er ukomfortabel i prosessen, men tenker at jeg som voksen dame må tåle såpass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Et menneske Skrevet torsdag kl 13:08 #63 Del Skrevet torsdag kl 13:08 Pleier å dusje hjemme fordi det er bare 500 meter unna, men har ellers ikke problemer med å dusje i fellesdusjen. Fellestoaletter uten skikkelige vegger derimot noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:10 #64 Del Skrevet torsdag kl 13:10 Aldri. Fellesnaturisme er ikke naturlig for meg og jeg gidder ikke å late som at det er helt vanlig når det ikke er det. Anonymkode: 624dc...74d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RaulAngelsk Skrevet torsdag kl 13:20 #65 Del Skrevet torsdag kl 13:20 Herregud for en prippen gjeng, tydeligvis mange som bør tvinges til fellesgarderober og fellesdusjer og komme seg ned på jorda. Vanlige folk ser ikke ut som et retusjert glansbilde fra Instagram, vanlige kropper har heng, sleng, valker, beinpiper, korte ben med lange armer, rynker og kviser og arr. Etter en stund i et normalt miljø med nakne kropper ender man opp med å drite en lang marsj i hvordan folk ser ut og hvordan en selv ser ut. Det motsatte skjer når man fra barnsben har blitt oppdratt til at kropp og nakenhet er noe helt utrolig rart, kleint og veldig privat. Forfengelighetsgenerasjonen slår til igjen, lurer fælt på hvordan den neste generasjonen blir, tør vel knapt gå ut av døra? 🤣 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:39 #66 Del Skrevet torsdag kl 13:39 RaulAngelsk skrev (13 minutter siden): Herregud for en prippen gjeng, tydeligvis mange som bør tvinges til fellesgarderober og fellesdusjer og komme seg ned på jorda. Vanlige folk ser ikke ut som et retusjert glansbilde fra Instagram, vanlige kropper har heng, sleng, valker, beinpiper, korte ben med lange armer, rynker og kviser og arr. Etter en stund i et normalt miljø med nakne kropper ender man opp med å drite en lang marsj i hvordan folk ser ut og hvordan en selv ser ut. Det motsatte skjer når man fra barnsben har blitt oppdratt til at kropp og nakenhet er noe helt utrolig rart, kleint og veldig privat. Forfengelighetsgenerasjonen slår til igjen, lurer fælt på hvordan den neste generasjonen blir, tør vel knapt gå ut av døra? 🤣 Kanskje noen har opplevd seksuelle overgrep, kanskje noen er mer naturlig bluferdig enn deg. Kanskje noen har andre grenser enn deg. Jeg vokste opp på 90 tallet og dusjet aldri etter gymmen så dette er ikke noe nytt fenomen. Det er helt naturlig å drite også, alle gjør det selv dronningen men det betyr ikke at vi alle driter med åpen dør bare fordi det er naturlig. Og det betyr iallefall ikke at de som ikke har noe imot å drite med åpen dør har noe som helst rett i at deres manglende grenser er den rette måten å gjlre noe som helst på. Har du ikke noe problem med å være naken og vaske deg foran andre er det helt greit men det er også helt greit å dusje aleine. Anonymkode: 36129...68b 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RaulAngelsk Skrevet torsdag kl 14:02 #67 Del Skrevet torsdag kl 14:02 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kanskje noen har opplevd seksuelle overgrep, kanskje noen er mer naturlig bluferdig enn deg. Kanskje noen har andre grenser enn deg. Jeg vokste opp på 90 tallet og dusjet aldri etter gymmen så dette er ikke noe nytt fenomen. Det er helt naturlig å drite også, alle gjør det selv dronningen men det betyr ikke at vi alle driter med åpen dør bare fordi det er naturlig. Og det betyr iallefall ikke at de som ikke har noe imot å drite med åpen dør har noe som helst rett i at deres manglende grenser er den rette måten å gjlre noe som helst på. Har du ikke noe problem med å være naken og vaske deg foran andre er det helt greit men det er også helt greit å dusje aleine. Anonymkode: 36129...68b Kanskje kanskje, bla bla, whataboutismen er sterk her ser jeg. Det forklarer ikke en hel generasjon folk som er så bluferdige at de knapt tør å se seg selv naken i speilet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:07 #68 Del Skrevet torsdag kl 14:07 RaulAngelsk skrev (2 minutter siden): Kanskje kanskje, bla bla, whataboutismen er sterk her ser jeg. Det forklarer ikke en hel generasjon folk som er så bluferdige at de knapt tør å se seg selv naken i speilet. Samme som du driver på med du og driver på med den samme whataboutismen så kanskje du ikke burde snakke så veldig høyt her igrunn. Du tillegger andre motiver og handlinger ut ifra dine egne manglende grenser. Ta et litt granskende blikk på deg selv der du står i nettoen foran speilet før du begynner å kaste stein i glasshuset. Anonymkode: 36129...68b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:08 #69 Del Skrevet torsdag kl 14:08 Nei, dusjer aldri på senteret. For det første er det nok styr å pakke med seg treningsutstyr (sko, Airpods, håndkle, flaske osv), så jeg gidder ikke ta med halve badet for å dusje der 😅Jeg bor bare 2 min unna med bil, så da er det like greit å dusje hjemme, I tillegg er fellesdusjer det samme som å være i svømmehallen. Ekkelt. Å gå på gulv andre har gått barbeint på er bare ekkelt. I tillegg liker jeg ikke å flagre kroppen for gud og hvermansen, Anonymkode: 2c400...c38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:10 #70 Del Skrevet torsdag kl 14:10 Dusjer hjemme Anonymkode: de055...4eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RaulAngelsk Skrevet torsdag kl 14:27 #71 Del Skrevet torsdag kl 14:27 (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Samme som du driver på med du og driver på med den samme whataboutismen så kanskje du ikke burde snakke så veldig høyt her igrunn. Du tillegger andre motiver og handlinger ut ifra dine egne manglende grenser. Ta et litt granskende blikk på deg selv der du står i nettoen foran speilet før du begynner å kaste stein i glasshuset. Anonymkode: 36129...68b Jeg har ingen problemer med nakenhet, nakenstrender eller garderober eller dusjer men så er jeg oppvokst med et normalt forhold til kropp og vi måtte skifte og dusje i fellesrom både på skolen og offentlige bad og treningssentre. Dette er et Amerikansk bluferdighetsfenomen som har blitt importert hit, det brukte ikke være sånn, men nå er det sånn. I andre land, har de et mye mer normalisert forhold til nakenhet (badstu, onzen etc) Endret torsdag kl 14:28 av RaulAngelsk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:32 #72 Del Skrevet torsdag kl 14:32 RaulAngelsk skrev (1 minutt siden): Jeg har ingen problemer med nakenhet, nakenstrender eller garderober eller dusjer men så er jeg oppvokst med et normalt forhold til kropp og vi måtte skifte og dusje i fellesrom både på skolen og offentlige bad og treningssentre. Igjen jeg er vokst opp på 90 tallet og det var ingen lov hverken da eller nå som sier at noen må dusje på skolen. En kan fint ha et naturlig forhold til nakenhet uten at det betyr at en må kle av seg med andre fremmede. Det er ingen motsetning. Anonymkode: 36129...68b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RaulAngelsk Skrevet torsdag kl 14:57 #73 Del Skrevet torsdag kl 14:57 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Igjen jeg er vokst opp på 90 tallet og det var ingen lov hverken da eller nå som sier at noen må dusje på skolen. En kan fint ha et naturlig forhold til nakenhet uten at det betyr at en må kle av seg med andre fremmede. Det er ingen motsetning. Anonymkode: 36129...68b Som sagt, en generasjon av bluferdige snøflak. Vi MÅTTE og SKULLE, ingen diskusjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet torsdag kl 15:01 #74 Del Skrevet torsdag kl 15:01 Nei, jeg har bedre dusj hjemme, og slipper å dra med meg en masse greier på trening om jeg dusjer hjemme. Liker heller ikke å reise med vått hår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:03 #75 Del Skrevet torsdag kl 15:03 RaulAngelsk skrev (1 minutt siden): Som sagt, en generasjon av bluferdige snøflak. Vi MÅTTE og SKULLE, ingen diskusjon. Ingen lov har noensinne eksistert hvorpå skolen kan tvinge elever til å dusje i fellesdusjer. Aldri. At det før var "lov" å skambanke elever til å gjøre noe er ikke dermed sagt at det var det beste for noen. Men ja det var lov for lærere å slå barn til å lystre at du mener datidens fantastiske opplæring var bedre enn i dag får være ditt problem. I dag lærer vi heldigvis barn til å utforske grenser, si nei og at de bestemmer over egen kropp fra ganske tidlig av og det er store skritt i rett retning i forhold til spanskrør og tvinge barn og unge til å være nakne med fremmede mennesker. Anonymkode: 36129...68b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:11 #76 Del Skrevet torsdag kl 15:11 Dusjer alltid på treningssenteret, før jeg tar på meg tøy som jakke som ikke skal vaskes etter hver bruk. Skikkelig ekkelt med de som tar på seg jakker, skjerf el. Ikke rart det stinker av folk. Anonymkode: 0993c...187 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RaulAngelsk Skrevet torsdag kl 15:14 #77 Del Skrevet torsdag kl 15:14 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ingen lov har noensinne eksistert hvorpå skolen kan tvinge elever til å dusje i fellesdusjer. Aldri. At det før var "lov" å skambanke elever til å gjøre noe er ikke dermed sagt at det var det beste for noen. Men ja det var lov for lærere å slå barn til å lystre at du mener datidens fantastiske opplæring var bedre enn i dag får være ditt problem. I dag lærer vi heldigvis barn til å utforske grenser, si nei og at de bestemmer over egen kropp fra ganske tidlig av og det er store skritt i rett retning i forhold til spanskrør og tvinge barn og unge til å være nakne med fremmede mennesker. Anonymkode: 36129...68b Mere bla fra et anonymt snowflake. Du skal ikke spesielt langt tilbake i tid før det var helt vanlig at elevene dusjet NAKNE etter gymmen og at dette var sånn det var. Men for all del, bare fortsett å skam dere men ikke klag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:20 #78 Del Skrevet torsdag kl 15:20 RaulAngelsk skrev (5 minutter siden): Mere bla fra et anonymt snowflake. Du skal ikke spesielt langt tilbake i tid før det var helt vanlig at elevene dusjet NAKNE etter gymmen og at dette var sånn det var. Men for all del, bare fortsett å skam dere men ikke klag. Det er du som klager.. Anonymkode: 4662d...a84 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet torsdag kl 15:20 #79 Del Skrevet torsdag kl 15:20 (endret) Jeg hatet å dusje naken på skolen på 80-tallet, men det var ikke snakk om å slippe. Jeg lurer også på alle som sier det er stress å pakke til dusj. Jeg har med et håndkle og sjampo. Ikke så stressende eller plasskrevende. Endret torsdag kl 15:20 av Kålrota Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:26 #80 Del Skrevet torsdag kl 15:26 RaulAngelsk skrev (2 minutter siden): Mere bla fra et anonymt snowflake. Du skal ikke spesielt langt tilbake i tid før det var helt vanlig at elevene dusjet NAKNE etter gymmen og at dette var sånn det var. Men for all del, bare fortsett å skam dere men ikke klag. Ingen skam (og du kan ikke fortelle hva andre kjenner så den kan du bare legge helt av deg). Ingen andre klager enn deg. Du klaget over hva andre gjør. Det er ingen andre! Bare deg i denne debatten. Vi andre gjør hva vi gjør med god samvittighet, vi dusjer aleine hjemme og det er helt greit, vi sier hva vi gjør og hvorfor, på samme måte som de som dusjer i fellesdusjer gjør. Vi trenger ingen unnskyldning, vi gjlr det som er rett for oss selv. Flott at du heier på tvang og at andre mennesker ikke skal få bestemme over sin egen kropp og nakenhet men det sier en god del om et ganske bedritent menneskesyn og vi andre har takk og lov kommet oss lengre. Anonymkode: 36129...68b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå