Gå til innhold

Katt og hund i bil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ha med katten min bort, skal kjøre en times tid og i bilen er det også en hund. Katten min er selvfølgelig i reisebur.

Katten er godt voksen,er ikke vant til hunder, har vært innekatt hele livet og har vel aldri luktet en hund. Jeg kjenner ikke hunden, men kan ikke tenke meg at den er vant til katt. Hunden skal være løs i baksetet, jeg foran med katteburet.

Er redd for å stresse katten veldig, eventuelt at hunden blir veldig ivrig og vil fram.

Det blir vanskelig for meg å reise uten sjåføren, så er egentlig eneste utvei.

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 6f4ee...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst så må du finne en bedre løsning for hunden. Den er å regne som «last» og kan ikke være løs i bilen, for sin egen og din sikkerhet. Så der må du finne en annen løsning

De fleste katter liker ikke å kjøre bil, så hvis den er i bur tror jeg den er mer redd for selve kjøringen hvis hunden er beltet fast eller i bur

Anonymkode: 9fb3b...71f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hunden skal være løs i baksetet,

Nei nei nei. Hunden trenger også et bur!

Anonymkode: b5488...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Først og fremst så må du finne en bedre løsning for hunden. Den er å regne som «last» og kan ikke være løs i bilen, for sin egen og din sikkerhet. Så der må du finne en annen løsning

De fleste katter liker ikke å kjøre bil, så hvis den er i bur tror jeg den er mer redd for selve kjøringen hvis hunden er beltet fast eller i bur

Anonymkode: 9fb3b...71f

Ser nå at det ikke er lov med hund løs i bil, visste ikke det (men så har jeg heller ikke hund).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden bør være sikret, ikke bare for hundens del men også fordi under et kræsj kan den drepe deg og alle andre i bilen.

Forstår at du ikke kan kjøpe et bur for å transportere hunden én gang, men hva med en kollisjonstestet sele og sikring (det er ikke supert, men bedre enn ingenting). Eventuelt sett hunden i bagasjerommet og sleng opp netting. 

Å ha den løs i baksetet med en katt i passasjersetet tror jeg er en svært dårlig idé. Du vil sikkert måtte dytte hunden vekk hele tiden samtidig som du er fokusert på at katten forholder seg rolig. Det er oppskriften på en uoppmerksom sjåfør. 

Anonymkode: 30fe1...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Å ha den løs i baksetet med en katt i passasjersetet tror jeg er en svært dårlig idé. Du vil sikkert måtte dytte hunden vekk hele tiden samtidig som du er fokusert på at katten forholder seg rolig. Det er oppskriften på en uoppmerksom sjåfør. 

Akkurat dette jeg er redd for. Nei, får finne en annen løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...