Gå til innhold

Dere som har ghosta noen - hva er rasjonalet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er sikkert plenty av situasjoner hvor man kan argumentere for at ghosting var det eneste valget man satt igjen med, men jeg er tvilende på hvor sant dette er.

Men det er sikkert ofte mer komplekst enn hva det kan se ut som på overflaten. Om A føler seg ghostet av B, men ikke sier noe eller spør, er det ikke sikkert B vet om dette en gang.

Jeg har selv måtte avslutte et vennskap med en venn som var veldig psykisk syk, og som gikk utover meg. Flere titalls meldinger, mailer og oppringinger om dagen, anklager om hvem jeg var med og hvor, hvorfor etc. Men jeg gav da en forklaring på hva og hvorfor jeg avsluttet. Det var ubehagelig, men å brått ghoste var utelukket. Jeg strakk meg langt for at personen ikke skulle sitte igjen forvirret eller med spørsmål.

Så har jeg også blitt ghostet en rekke ganger. Én av disse gangene fant jeg ut ikke hadde noe med meg å gjøre, men når det har skjedd var det med svært nære venner som jeg var med hyppig, alt virket fint og brått var det null kontakt, tidvis med "sett" på messenger.

Det er utrolig sårt, en sitter igjen med så mange spørsmål. Ikke får en anledning til å avklare om det noe en selv har gjort og ev. unnskylde for det. Ikke får en anledning til å være der for personen man har brydd seg om osv.

Man sitter igjen med så mange spørsmål om seg selv, om dem, om vennskapet, begynner å se etter forklaringer. Den ene sitter med alle svarene mens den andre med ingen.

Overordnet anser jeg det som en feig og respektløs måte å avslutte en relasjon på, hvor de som ghoster sikkert er flink til å rasjonalisere og forsvare det ovenfor seg selv.

Anonymkode: f07c0...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva betyr rasjonale? Er det nasjonale du mener?

Anonymkode: c4467...631

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama var feitere i virkeligheten.

Anonymkode: d3934...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste synes de har dritgode grunner for å gjøre som de gjør, og kan ikke fatte at andre gjør som de gjør. Det ser ut som det samme gjelder deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han spurte flere ganger i løpet av daten, om jeg ville anmelde han dersom han voldtok meg. Han sa også at han ikke ville bli oppdaget, dersom han drepte meg. Så ja, han ble lett ghostet og blokkert. 

Anonymkode: 309d1...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en venn som krevde sex hver gang vi møttes nesten. Lot meg

ikke sove selv om jeg på forhånd sa at jeg må sove og ikke vil noe sånt. Lot meg ikke sove før hadde sex med han. Dette og at han ikke respekterte reglene i mitt hjem Og gjorde det motsatte (som å åpne balkongen) som førte til at ene katta mi forsvant. Sånt er respektløst og utilgivelig og der funka bare

ghosting. Kontakt ble for intens i tillegg. Jeg har ikke tid til å sitte tre timer daglig i telefonen for å underholde en voksen mann som kun ringer for egohjernemasturbasjon.

Anonymkode: ba225...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg orket ikke mer fordi hun ikke respekterer mine grenser som venninne. Hvis jeg gir lillefingeren, spiser hun meg levende.

Etter gjentatte forsøk på å sette grenser med både hint og direkte tilbakemeldinger, ghostet jeg henne. Har dårlig samvittighet for det, men tror det var riktig å gjøre.

Anonymkode: a0edf...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg orket ikke mer fordi hun ikke respekterer mine grenser som venninne. Hvis jeg gir lillefingeren, spiser hun meg levende.

Etter gjentatte forsøk på å sette grenser med både hint og direkte tilbakemeldinger, ghostet jeg henne. Har dårlig samvittighet for det, men tror det var riktig å gjøre.

Anonymkode: a0edf...643

Dette var jeg gjennom også. Tok meg mange år. Angrer på at jeg ikke gjorde det tidligere. I dag har jeg nærmest aversjon mot å bli nærme venn med noen fordi det til nå har vært mer krevende enn givende…😕

Anonymkode: 2d047...18a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...