Gå til innhold

Naboen sender meldinger hver dag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den mannen kan jo ikke være med sine fulle fem. 

Anonymkode: b23b4...56f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først skriver du en tydelig melding til han om at du ikke ønsker kontakt.

Hei jeg ønsker at du slutter å ta kontakt med meg. Jeg syntes dine tilnermelser ikke er så hyggelig. Så jeg ser helst at du slutter å sende meg daglige meldinger av en sort jeg på ingen måte ønsker.

Sender han da flere.

Så skriver du. Jeg står på mitt ig ønsker at all kontakt med meg opphører umiddelbart.  Ellers blir jeg nødt til å ta dette opp med politiet.  Dette er ikke duskuterbart og denne meldingen er siste sjanse 

Så lar du han holde på noen dager. Også går du til politiet på ny. Og ber om at tar kontakt med han 

Anonymkode: e0ca1...233

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Først skriver du en tydelig melding til han om at du ikke ønsker kontakt.

Hei jeg ønsker at du slutter å ta kontakt med meg. Jeg syntes dine tilnermelser ikke er så hyggelig. Så jeg ser helst at du slutter å sende meg daglige meldinger av en sort jeg på ingen måte ønsker.

Sender han da flere.

Så skriver du. Jeg står på mitt ig ønsker at all kontakt med meg opphører umiddelbart.  Ellers blir jeg nødt til å ta dette opp med politiet.  Dette er ikke duskuterbart og denne meldingen er siste sjanse 

Så lar du han holde på noen dager. Også går du til politiet på ny. Og ber om at tar kontakt med han 

Anonymkode: e0ca1...233

Hun kan gjøre alt det i én melding! Denne naboen trenger ikke å få flere sjanser?
-slutt å ta kontakt med meg, om du ikke gir deg med dette anmelder jeg deg for trakkasering!

Anonymkode: e88ef...352

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne trenger krystallklar tale! Tru med politi, si nei! Hatt samme situasjon med min nabo, men han er i 40årene. Ikke sine fulle fem nei. Plager alle damene i blokken. Kjøpte meg pepperspray til slutt

Anonymkode: 7755b...17e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv alt i en og samme melding. Vær tydelig på at denne oppmerksomheten og kommunikasjonen er uønsket fra din side og at den skal stoppe umiddelbart. Avslutt med at om han ikke slutter med disse meldingene så går du til politiet og anmelder oppførselen.

Ikke blokker (enda). Ta vare på all kommunikasjon du har fått og kanskje får fremover. Og når du snakker med politiet så ber du tvert om kontakt og besøksforbud.

Fortsetter kontakten eller han møter opp på døren etter dette så går du enda lengre og ber om omvendt voldsalarm.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar ♥️ Da skal jeg ignorere han og blokkere. Om han ikke gir seg så truer jeg med politiet.

Anonymkode: 74f73...40d

si du ikke er i interessert i kontakt neste gang han gjør det.

Ikke alle som skjønner igorering og blokkering. 

Skjedde det samme med ei i familien.

når jeg observerte det, så var hun i familien overaslende veldig hyggelig med denne karen så fort hun lukket døren bak seg så var det æsj for en fæl fyr osv.  Litt typisk for unge kvinner. 

Så gi beskjed

Anonymkode: 99115...ab6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han har funnet nummeret mitt, sikkert søkt det opp på nettet. Jeg er 20, han må være i midten av 50 årene. Han driver å spør om jeg skal sole meg, om jeg bruker bikini og om vi skal chatte osv osv... Har svart nei, men har nå sluttet å svare. Men når jeg ikke svarer så skriver han at jeg må svare han, at det er uhøflig å ikke svare. Han har også ringt på døra mi noen ganger. Har kikkhull der så jeg åpnet ikke. Syns dette begynner å bli ekkelt. Hva kan jeg gjøre?

Bør rett og slett snakke med han og si rett ut: gamle gris la meg være i fred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Sånne trenger krystallklar tale! Tru med politi, si nei! Hatt samme situasjon med min nabo, men han er i 40årene. Ikke sine fulle fem nei. Plager alle damene i blokken. Kjøpte meg pepperspray til slutt

Anonymkode: 7755b...17e

Det er ulovlig.

Anonymkode: e6a7a...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han har funnet nummeret mitt, sikkert søkt det opp på nettet. Jeg er 20, han må være i midten av 50 årene. Han driver å spør om jeg skal sole meg, om jeg bruker bikini og om vi skal chatte osv osv... Har svart nei, men har nå sluttet å svare. Men når jeg ikke svarer så skriver han at jeg må svare han, at det er uhøflig å ikke svare. Han har også ringt på døra mi noen ganger. Har kikkhull der så jeg åpnet ikke. Syns dette begynner å bli ekkelt. Hva kan jeg gjøre?

Si at det ikke er lov til å utvise seksuelt krenkende atferd mot noen som ikke samtykker til det (§ 298), og at du vurderer å ta en tlf til politiet hvis han ikke gir seg.

Hvis han begynner å gjøre fysiske tilnærmelser, ville jeg lagt inn en anmeldelse, i tillegg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ulovlig.

Ja, det er det. Det er også ulovlig å trakassere folk og opptre skremmende.

Anonymkode: ff21d...6a2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Er dette sant? For meg er det så ikke at jeg tror deg nesten ikke ts

Mann 34

Anonymkode: 101e0...beb

Selvfølgelig kommer en mann med en slik kommentar.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde snakket med politiet. Han virker som en ekkel stalker 😱

Anonymkode: 04599...02d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville latet som at jeg allerede er i dialog med politiet. Jeg ville skrevet til han at jeg finner hans tilnærmelser ubehagelige og forventer at de opphører umiddelbart. Jeg ville også informert om at dersom denne atferden fortsetter, vil du gjøre slik politiet har anbefalt, og anmelde. 

Veldig hardt skyts. Men er målet å få fred umiddelbart, er det faktisk bedre å skyte en spurv med en kanon.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, det er det. Det er også ulovlig å trakassere folk og opptre skremmende.

Anonymkode: ff21d...6a2

2 feil blir ikke til en rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å plag meg. Har fortalt alle mine nærmeste hvordan du holder på og er i dialog med politiet. 

Er totalt uinteressert, la meg være ifre. 

Anonymkode: 0d7f0...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Blokker han over alt - fortsetter han etter det kontakter du politiet. 

Anonymkode: e70f6...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Katten.2.0 skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig kommer en mann med en slik kommentar.

Ikke sant... dette er ikke spesielt uvanlig å oppleve for en kvinne.

Jævlig ekkelt når det er naboen da.. jeg hadde nok vurdert å flytte, hadde ikke følt meg trygg i eget hjem, kan man ikke sole seg engang uten at noen ligger og runker..

TS, følg rådet om å be han stoppe umiddelbart, og dra inn politianmeldelse og trakassering. Vær overtydelig og streng, ikke gidd å være høflig engang. Men ikke blokker, meldinger er bevis.

Som oftest er sånne griser harmløse, de er bare helt blåste og tror det er greit å bare "flørte litt" med unge jenter, de tror til og med de liker det fordi unge jenter kan være høflige og bli usikre og le litt nervøst i stedet for å si dra til hælvete.

Så jeg skal ikke skremme deg, men pass litt ekstra på deg selv.

Anonymkode: 85fdc...4e9

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde muligens snakka med politiet om fyren. Kan hende de vet om han allerede..

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jævlig ekkelt når det er naboen da.. jeg hadde nok vurdert å flytte, hadde ikke følt meg trygg i eget hjem, kan man ikke sole seg engang uten at noen ligger og runker..

TS, følg rådet om å be han stoppe umiddelbart, og dra inn politianmeldelse og trakassering. Vær overtydelig og streng, ikke gidd å være høflig engang. Men ikke blokker, meldinger er bevis.

Som oftest er sånne griser harmløse, de er bare helt blåste og tror det er greit å bare "flørte litt" med unge jenter, de tror til og med de liker det fordi unge jenter kan være høflige og bli usikre og le litt nervøst i stedet for å si dra til hælvete.

Så jeg skal ikke skremme deg, men pass litt ekstra på deg selv.

Ja vær streng ts, ikke så mye som et smil til han her.

Anonymkode: 0d7f0...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det vet jeg dessverre. Alt for mange av partnere har opplevd slike, og verre. Og jeg, som mann, har hatt min del stalkere selv. Det kan ødelegge enormt mye av livskvaliteten og tryggheten man har.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...