AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #1 Del Skrevet 26. mai 2024 Jeg leter etter leiligheit, men er redd for bomkjøp og å tape ca 230 000kr (megler og dok.avg) x 2. Altså 2 kjøp og salg. Nå har jeg sett 3 interessante objekter, men får ikke høyt nok lån til bolig nr 1. Hvor mye vil det koste å skifte fliser på et bad, ca 7 m2. Og å forhøye et rekkverk på 14m2 balkong for å være innenfor kravet. Håpet et å kunne få minst 200 k under prisen de vil ha. Er det «skambud» å legge inn 250 under?😌 Bolig 2 får jeg råd til, men er usikker på trivsel da den er knøttliten, og mangler parkering. Antar jeg ikke orker mer enn 3 år der🫣 Bolig 3 blir nybygg. Men det blir litt lange reiseavstander, og kun den ene har parkering(heller ikke ferdig før 2027). Anonymkode: 08628...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #2 Del Skrevet 26. mai 2024 Hva mener du med bytte fliser? Anonymkode: 2d644...d0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #3 Del Skrevet 26. mai 2024 Å sette inn nytt rekkverk kan man gjøre selv, trenger ikke koste allverden. Har kikka på det selv (for neste år) og kommer på en pris fra 15-20k, rekkverk i glass. Vil gjerne se ut da det er utsikt og ingen innsikt.Ca 15m rekkverk. Men fliser på bad, det kan bli kostbart. Spesielt om det er skjulte feil der som må utbedres. Anonymkode: f02ff...834 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #4 Del Skrevet 26. mai 2024 Hvis membranen på badet er hel ville jeg bare ha malt flisene /evnt microbetong. Det er det billigste. Anonymkode: e8863...67f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #5 Del Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva mener du med bytte fliser? Anonymkode: 2d644...d0b Jeg lurer på hvor mye det koster sånn ca å bytte fliser på et 8m2 bad. Pga luftlommer; det stod omtalt som»bom». Ikke fordi det MÅ utbedres, men som forhandlingsgrunnlag for lavere pris hvis jeg kjøper denne boligen. Anonymkode: 08628...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #6 Del Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg lurer på hvor mye det koster sånn ca å bytte fliser på et 8m2 bad. Pga luftlommer; det stod omtalt som»bom». Ikke fordi det MÅ utbedres, men som forhandlingsgrunnlag for lavere pris hvis jeg kjøper denne boligen. Anonymkode: 08628...3cf Bom under fliser er relativt vanlig. Man kan ikke bare bytte noen fliser, det er isåfall et omfattende prosjekt. Er badet modent for rehabilitering kan du beregne minst 300 000,- Hvis det bare er bom under flis lever du greit med badet. Rekkverk er heller ikke noe som må fikses. Alle eldre boliger har for lavt rekkverk til dagens standard. Den dagen rekkverket uansett skal tas, lager man nytt etter nåværende regler. Det er ingenting å bruke som forhandlingsgrunnlag. De har satt en prisantydning de ønsker basert på blandt annet tilstandsrapport. Hva du og andre interessenter er villig til å gi er selvfølgelig en annen sak. Men det er ikke vanlig å prute pga småfeil man leser i tilstandsrapport. Anonymkode: 2d644...d0b 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #7 Del Skrevet 26. mai 2024 Takk for svar😄Da legger jeg heller inn bud under prisantydning, men nevner ikke bad og rekkverk. Den har ligget ute en god stund; usikker på hvorfor den ikke blir solgt. Anonymkode: 08628...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #8 Del Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg lurer på hvor mye det koster sånn ca å bytte fliser på et 8m2 bad. Pga luftlommer; det stod omtalt som»bom». Ikke fordi det MÅ utbedres, men som forhandlingsgrunnlag for lavere pris hvis jeg kjøper denne boligen. Anonymkode: 08628...3cf Prisen er allerede satt med tanke på ting som må og bør gjøres noe med. Hadde alt vært TG1 så hadde den garantert kostet mer. Rekkverk er ofte noe som gjøres i fellesskap i borettslag og sameier. Anonymkode: 26648...1e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #9 Del Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Prisen er allerede satt med tanke på ting som må og bør gjøres noe med. Hadde alt vært TG1 så hadde den garantert kostet mer. Rekkverk er ofte noe som gjøres i fellesskap i borettslag og sameier. Anonymkode: 26648...1e5 Det var mulig å bygge et ekstra soverom, jeg lurer på om det kan øke verdien på boligen og kanskje føre til gunstigere boliglån☺️Jeg tror ikke det koster så mye å sette opp en lettvegg. Men jeg har fremdeles ikke høy nok låneramme til å legge betale prisantydning, så blir nok ikke denne boligen😕 Anonymkode: 08628...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå