AnonymBruker Skrevet 25. mai #1 Del Skrevet 25. mai Hei! Jeg er 54 år og har gått ned fra BMI 37 til BMI 28. Jeg har slanke bein og armer, men ALT av fett er på midten. Har et greit heng på magen som jeg har målt til 7cm. Er det noen som har tatt mageplastikk utenlands og har erfaringer med det? Jeg tenker også å i samme slengen å fettsuger flanker, samt fett under armene/brystene. Alle erfaringer mottas med takk! Jeg vurderer også å gjøre dette privat i Norge. Prisen på dette er jo litt forskjell, men ser jo også at man i utlandet må betale hotell/fly osv. Anonymkode: d5b79...35c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #2 Del Skrevet 25. mai Har tenkt tanken selv. Gått ned mye mer enn deg, på relativt kort tid. Meste på 1,5 - 2 år. Minimalt det siste året (men er nå undervektig, så alt går mye tregere naturlig). Men det med løshud har endret seg mye det siste året alene. Huden og kroppen generelt sett har rettet seg opp ganske godt for meg. Helt av seg selv. Så personlig så vil jeg avvente operasjon, for ting kan fortsatt endre seg i mitt tilfelle. Store områder som rumpe/lår og mage er en ting. Men armer og små områder, det er noe som jeg har opplevd har gått seg til av seg selv. Jeg hadde gedigen dobbelhake og første året hadde jeg en grusom turkey neck. Den var skikkelig ekkel og hang tydelig, alltid synlig. Den har nå forsvunnet helt av seg selv. Overarmene var som store vinger, de har gått seg til såpass mye at et arr er verre enn det lille som er igjen av løshud. Hadde ekle hudfolder på baksiden av knærne. Det har trukket seg sammen nå og er borte. Det er tre ting jeg ville ha operert, hvis jeg operere for 1 år siden. Det at du vil fettsuge i tillegg tyder på at du ikke en gang er ferdig med vektnedgangen. Du er i tillegg i øvre siktr av overvektig i følge bmi. Så jeg ville ha sagt at det er absolutt alt for tidlig å i det hele tatt tenke på operasjon i ditt tilfelle. Hvorfor slik hastverk? Anonymkode: 1452d...336 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #3 Del Skrevet 25. mai Jeg ville aldri tatt en operasjon i utlandet. Hvis noe går galt har du mye bedre rettigheter hvis du er operert i Norge. Anonymkode: 458ec...fdc 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #4 Del Skrevet 25. mai Jeg har tatt bukplastikk i utlandet. Hadde ikke særlig heng, men gjorde det mest på grunn delte magemuskler og skinn etter 3 graviditeter. Like fornøyd 8 år etter. Ikke noe stress å reise. Hadde en bmi på 21 på operasjonsdagen. Du burde nok gå litt til ned i vekt før du tenker i de baner for best mulig resultat. Anonymkode: d2f5c...64b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #5 Del Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har tenkt tanken selv. Gått ned mye mer enn deg, på relativt kort tid. Meste på 1,5 - 2 år. Minimalt det siste året (men er nå undervektig, så alt går mye tregere naturlig). Men det med løshud har endret seg mye det siste året alene. Huden og kroppen generelt sett har rettet seg opp ganske godt for meg. Helt av seg selv. Så personlig så vil jeg avvente operasjon, for ting kan fortsatt endre seg i mitt tilfelle. Store områder som rumpe/lår og mage er en ting. Men armer og små områder, det er noe som jeg har opplevd har gått seg til av seg selv. Jeg hadde gedigen dobbelhake og første året hadde jeg en grusom turkey neck. Den var skikkelig ekkel og hang tydelig, alltid synlig. Den har nå forsvunnet helt av seg selv. Overarmene var som store vinger, de har gått seg til såpass mye at et arr er verre enn det lille som er igjen av løshud. Hadde ekle hudfolder på baksiden av knærne. Det har trukket seg sammen nå og er borte. Det er tre ting jeg ville ha operert, hvis jeg operere for 1 år siden. Det at du vil fettsuge i tillegg tyder på at du ikke en gang er ferdig med vektnedgangen. Du er i tillegg i øvre siktr av overvektig i følge bmi. Så jeg ville ha sagt at det er absolutt alt for tidlig å i det hele tatt tenke på operasjon i ditt tilfelle. Hvorfor slik hastverk? Anonymkode: 1452d...336 Jeg har holdt vekten min etter vektnedgang i 2 år nå. Jeg er 179cm og som sagt er alt av fett på midten. Hastverk? Jeg er godt voksen og vil kjøpe klær som passer meg. Jeg er som du ser slank ellers på kroppen, og har definert armer og muskler i beina. Det er overkroppen jeg vil endre. Ja, jeg vet jeg er i øverste siktet på overvekt, men har en sterk kropp, og for meg vil det bety my livskvalitet å få operert mageheng samt flanker og ryggfett. Jeg vil leve mitt beste liv nå, Anonymkode: d5b79...35c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #6 Del Skrevet 25. mai 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har holdt vekten min etter vektnedgang i 2 år nå. Jeg er 179cm og som sagt er alt av fett på midten. Hastverk? Jeg er godt voksen og vil kjøpe klær som passer meg. Jeg er som du ser slank ellers på kroppen, og har definert armer og muskler i beina. Det er overkroppen jeg vil endre. Ja, jeg vet jeg er i øverste siktet på overvekt, men har en sterk kropp, og for meg vil det bety my livskvalitet å få operert mageheng samt flanker og ryggfett. Jeg vil leve mitt beste liv nå, Anonymkode: d5b79...35c Jeg ville gjort det...men ville gjort god research. Kanskje du kan gjøre det i Norge/få det på avbetaling? Tror det er tryggere. Anonymkode: 08810...ad3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #7 Del Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har tatt bukplastikk i utlandet. Hadde ikke særlig heng, men gjorde det mest på grunn delte magemuskler og skinn etter 3 graviditeter. Like fornøyd 8 år etter. Ikke noe stress å reise. Hadde en bmi på 21 på operasjonsdagen. Du burde nok gå litt til ned i vekt før du tenker i de baner for best mulig resultat. Anonymkode: d2f5c...64b Hvor gjorde du det? Jeg tenker å gå ned ytterligere i vekt da jeg vil ha operasjon i februar/mars 2025. Ser klinikker har grense på BMI 30, men måle mitt er BMI 23/24 før operasjon Anonymkode: d5b79...35c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #8 Del Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville gjort det...men ville gjort god research. Kanskje du kan gjøre det i Norge/få det på avbetaling? Tror det er tryggere. Anonymkode: 08810...ad3 Ja. Skal sjekke i Norge også. Jeg har penger så kan betale Enig i at det er tryggere, og jeg kan få operasjon i byen jeg bor i. Tenker å operere vår 2025 da jeg har masse reiser osv fremover. Takk for svar! Anonymkode: d5b79...35c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #9 Del Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja. Skal sjekke i Norge også. Jeg har penger så kan betale Enig i at det er tryggere, og jeg kan få operasjon i byen jeg bor i. Tenker å operere vår 2025 da jeg har masse reiser osv fremover. Takk for svar! Anonymkode: d5b79...35c Skjønner faktisk ikke hvorfor du vil dra til utlandet når det kan gjøres i Norge. Skal du forsøke å få det dekket offentlig bør du vite at ventetiden er 2-3 år, så skal du har operasjon på et gitt tidspunkt må det gjøres privat. Anonymkode: d8e2a...fdf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 26. mai #10 Del Skrevet 26. mai Gjør det i Norge. Bare noe så enkelt som at vis du opererer i utlandet og får infeksjon blir dunisolert grunnet mistanke om MRSA i det du kommer på norske sykehus. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #11 Del Skrevet 26. mai Men kjære vene,.. du er 54 år! 😳 Er det ikke på tide å innse at du er gammel nå og drite i fettsuging osv. Ingen som bryr seg om bestemor har lovehandles 🙄😂 nei spar de pengene og aksepter kroppen din for slik den er. Anonymkode: 8ed35...977 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #12 Del Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men kjære vene,.. du er 54 år! 😳 Er det ikke på tide å innse at du er gammel nå og drite i fettsuging osv. Ingen som bryr seg om bestemor har lovehandles 🙄😂 nei spar de pengene og aksepter kroppen din for slik den er. Anonymkode: 8ed35...977 Heng på magen kan være utrolig ubehagelig, det er ikke bare snakk om det kosmetiske. Jeg er 40 og har tenkt på gjøre det samme. Den forbanna huden som er i veien uansett hva man skal ha på seg. Anonymkode: c6741...516 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #13 Del Skrevet 26. mai BobbySocks skrev (5 timer siden): Gjør det i Norge. Bare noe så enkelt som at vis du opererer i utlandet og får infeksjon blir dunisolert grunnet mistanke om MRSA i det du kommer på norske sykehus. Ja, er dritredd for de greiene der. Hadde aldri våget å operere utenlands. Med mindre det var en sjelden og nødvendig operasjon som ikke utføres i Norge. Anonymkode: d79b5...ae4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #14 Del Skrevet 26. mai Tok bukplastikk for noen år siden, fikk det dekket. Hadde aldri reist til utlandet! Anonymkode: ad878...57d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #15 Del Skrevet 26. mai Takk for alle svar! Jeg kommer til å gjøre det i Norge. Orker ikke vente i 2-3 år før offentlig dekket operasjon, så har sendt henvendelse til Aleris nå for å få konsultasjon. Jeg føler meg fortsatt rimelig ung og har sannsynligvis 30 år igjen å leve. Vil ha mulighet til å kle meg greit og føle meg fin, samt slippe fukt under mageheng. Anonymkode: d5b79...35c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #16 Del Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men kjære vene,.. du er 54 år! 😳 Er det ikke på tide å innse at du er gammel nå og drite i fettsuging osv. Ingen som bryr seg om bestemor har lovehandles 🙄😂 nei spar de pengene og aksepter kroppen din for slik den er. Anonymkode: 8ed35...977 Hvorfor spare penger når jeg har mer enn nok av de? Er jo ikke utgammel og bryr meg om utseende. Anonymkode: d5b79...35c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #17 Del Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor spare penger når jeg har mer enn nok av de? Er jo ikke utgammel og bryr meg om utseende. Anonymkode: d5b79...35c Moren min tok brystforminsking da hun var 59 eller deromkring. Veldig fornøyd! Anonymkode: d79b5...ae4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai #18 Del Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Takk for alle svar! Jeg kommer til å gjøre det i Norge. Orker ikke vente i 2-3 år før offentlig dekket operasjon, så har sendt henvendelse til Aleris nå for å få konsultasjon. Jeg føler meg fortsatt rimelig ung og har sannsynligvis 30 år igjen å leve. Vil ha mulighet til å kle meg greit og føle meg fin, samt slippe fukt under mageheng. Anonymkode: d5b79...35c Det er ikke så langt ventetid overalt. En i familien tok for få måneder siden, og han ventet kun i noen uker. Anonymkode: 96432...ca8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai #19 Del Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke så langt ventetid overalt. En i familien tok for få måneder siden, og han ventet kun i noen uker. Anonymkode: 96432...ca8 Da får jeg sjekke opp. Legen min mener jeg er god kandidat, skal ned 5-6 kilo først men er på god vei. Takk! Anonymkode: d5b79...35c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai #20 Del Skrevet 27. mai Jeg fikk bukplastikk dekket av staten, og jeg ventet ikke i årevis. Mener det tok ca 6 mnd fra henvisning ble sendt fra fastlegen til jeg hadde operasjonen. Ble gjort på Aleris, hadde aldri turt å gjort det i utlandet. Kjempefornøyd med resultatet Anonymkode: 1a08a...13c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå