Kniv & gaffel Skrevet 25. mai 2024 #21 Del Skrevet 25. mai 2024 Fordi for en del av oss er felles verdier og evnen til å forplikte seg det viktigste? En som bare er som du selv skriver " ha det kjekt og kose oss sammen uten de tunge forpliktelsene" er automatisk uaktuell for meg. Jeg vil ha en som er på noenlunde samme alder og sted i livet, ikke en umoden guttunge som kan krysse av i boka at nå har han testet ut å være sammen med en moden kvinne. 4 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #22 Del Skrevet 25. mai 2024 Grevling skrev (11 minutter siden): Erfaring er ikke nødvendigvis noe som henger sammen med alder. Ei heller kunnskap. Men mange tenker og tror det. Spesielt når det kommer til sex. Hvorfor er ellers menn på 28 år så ivrige med å gå til sengs med en eldre dame? Hva som er rett har ikke betydning. Hva folk ønsker og hvorfor har. Anonymkode: 990e9...4a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #23 Del Skrevet 25. mai 2024 TS her. Det er ikke det at jeg ikke kan ha noe lett og ledig med noen på min egen alder, for det har jeg hatt med både jevnaldrende og yngre, men det er noe spesielt med henne som tiltrekker meg. Hun er intelligent, har en god sans for humor, og vi har dype samtaler som utfordrer meg og får meg til å vokse som person. Selv om jeg i første omgang ønsker å ta det litt som det kommer uten press eller forpliktelser, utelukker jeg ikke noe langvarig. Når det gjelder hva jeg kan tilby henne tilbake, så er jeg klar over at jeg ikke har den samme livserfaringen som henne, men jeg har mye annet å tilby. Foruten å ha en solid utdannelse og en god jobb, som viser at jeg er ansvarlig og selvstendig, er belest og har en stor interesse for å tilegne meg ny kunnskap. Videre er jeg en god lytter og kan gi henne den respekten og oppmerksomheten hun fortjener. Og jeg bringer også en frisk energi og perspektiv til forholdet som kan være forfriskende og stimulerende. Ellers er må si at jeg er skuffet over å bli karakterisert på en slik nedsettende og infantiliserende måte som "toyboy", "gutt" og "barn". Det virker som om flere antar at jeg er ute etter noe useriøst eller at jeg ikke kan være en likeverdig partner fordi jeg er yngre. Jeg hadde håpet at mine følelser og intensjoner kunne bli tatt på alvor. Anonymkode: 3a0fe...5ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #24 Del Skrevet 25. mai 2024 Jeg ønsker meg en varig relasjon, og tror en ung mann ville dumpet meg i det han ble klar for barn. I tillegg ville jeg følt meg gammel når han ikke vet/husker noen av referansene jeg har fra min ungdomstid. At vi har for lite til felles, rett og slett. Anonymkode: db4a6...160 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #25 Del Skrevet 25. mai 2024 Jeg kunne nok vært klar for det hvis jeg ikke var innstilt på et varig forhold, mrn etter at jeg ble skilt i 40-åra ville jeg finne mannen jeg skulle leve med til jeg dør. Det gjorde jeg. Han er litt yngre, men ikke mange år. Anonymkode: 09370...fb7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #26 Del Skrevet 25. mai 2024 Jeg nærmer meg 40, og kunne aldri sett med selv i et forhold til en mann i 20 årene. Tenker hvis det skulle vært et seriøst forhold så hadde sikkert han lyst til å få egne barn, mens jeg er ferdig med barn nå. Ville ikke vært aktuelt for noe useriøst heller. Ser for meg mange yngre menn har en form for fetish for å være sammen med damer som er 40+, fordi de har fantasier om å bli dominert/lært opp av ei eldre dame 😅 Jeg ville valgt en mann som var 50+ over en på 20 anyday egentlig 😅🤭 Anonymkode: 90504...f37 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 25. mai 2024 #27 Del Skrevet 25. mai 2024 Jeg er ikke interessert i å bli glad i og knyttet til en som med stor sannsynlighet hadde dumpet meg til fordel for en yngre kvinner når han var klar for å stifte familie. Den smerten vil jeg ikke utsette meg for. Dype samtaler på et vennskapelig nivå kunne jeg derimot hatt med en som deg. Jeg er aktiv i flere typer frivillige arbeid og møter der mange spennende mennesker som jeg har gode og interessante samtaler med. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneskinn Skrevet 25. mai 2024 #28 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ellers er må si at jeg er skuffet over å bli karakterisert på en slik nedsettende og infantiliserende måte som "toyboy", "gutt" og "barn". Det virker som om flere antar at jeg er ute etter noe useriøst eller at jeg ikke kan være en likeverdig partner fordi jeg er yngre. Jeg hadde håpet at mine følelser og intensjoner kunne bli tatt på alvor. Dine følelser og intensjoner kunne helt sikkert bli tatt på alvor, hadde du bare uttrykt det slik Ditt hovedinnlegg bærer jo preg av at du ønsker en relasjon av det mer "useriøse" slaget, så da får du også svar deretter. Jeg skjønner at det er noe med denne kvinnen som fascinerer deg, men allikevel, det virker som du taler med to tunger. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 25. mai 2024 #29 Del Skrevet 25. mai 2024 Måneskinn skrev (2 timer siden): Ts, du skriver jo i ditt innlegg at og det er der det ville kræsjet for min del. Jeg, midt i 40-årene, ser etter noe fint, stabilt og langvarig. Jeg, og mange av mine medsøstre i denne aldersgruppen er ferdig med lettvint moro. Det er andre ting vi ser etter nå. Mange av disse damene har også barn, og dermed en helt annen livsstil annenhver uke. Hadde jeg møtt en på 28 som også var klar for et ordentlig forhold, som hadde de samme verdiene som meg, som ikke vil ha barn (for det kan ikke jeg gi), og kjemien stemte - så skal jeg ikke stå her og "aldri si aldri". Men må også si at en som kunne ha vært sønnen min dersom jeg fikk barn tidlig.... nei det sitter litt langt inne.. Det du sier i innlegget ditt er at du, som mange på din alder, har en fascinasjon for "eldre" damer, pga tryggheten, modenheten, de vet hva de vil (vært gjennom en del, si) - da må du kunne matche det. Da er det mest sannsynlig mer enn et uformelt forhold hun ser etter. Så jeg skjønner at hun er skeptisk jeg... Og hvordan noe urformelt kan være meningsfullt - nei, der er ikke jeg hvert fall. Men vi er alle forskjellige og ser ikke etter det samme. Men personlig, skal jeg ha en yngre mann, strekker jeg meg 10 år ned - det holder. Noe særlig yngre enn det og jeg føler at de ikke matcher meg emosjonelt, og da er løpet kjørt uansett. Støtter denne vet jeg kunne godt ha blitt forelsket i en på 28 og hvis alt stemte med kjemi og da er det dumt og bare si ja til noe seksuelt for da vil jeg bli den store taperen til syvende og sist. Og kjærlighetssorg vet jeg alt om.. så det vil en helst unngå hvis man kan. Og jeg som langtidssingle trenger mer enn bare sex. Jeg trenger en venn, støtte, en å lene seg på, en å støtte, en jeg føler jeg betyr noe for. Som bare sex partner vil jeg aldri bety noe for den partneren og hver gang man har hatt sex blir man ignorert og oversett til de er kåte neste gang hvem er det som gidder sånt da? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #30 Del Skrevet 25. mai 2024 2 hours ago, Kniv & gaffel said: Jeg er ikke interessert i å bli glad i og knyttet til en som med stor sannsynlighet hadde dumpet meg til fordel for en yngre kvinner når han var klar for å stifte familie. Den smerten vil jeg ikke utsette meg for. Dype samtaler på et vennskapelig nivå kunne jeg derimot hatt med en som deg. Jeg er aktiv i flere typer frivillige arbeid og møter der mange spennende mennesker som jeg har gode og interessante samtaler med. 48 minutter siden, GrønnNellik68 said: Støtter denne vet jeg kunne godt ha blitt forelsket i en på 28 og hvis alt stemte med kjemi og da er det dumt og bare si ja til noe seksuelt for da vil jeg bli den store taperen til syvende og sist. Og kjærlighetssorg vet jeg alt om.. så det vil en helst unngå hvis man kan. Og jeg som langtidssingle trenger mer enn bare sex. Jeg trenger en venn, støtte, en å lene seg på, en å støtte, en jeg føler jeg betyr noe for. Som bare sex partner vil jeg aldri bety noe for den partneren og hver gang man har hatt sex blir man ignorert og oversett til de er kåte neste gang hvem er det som gidder sånt da? TS her. Jeg skjønner at dere er skeptisk og bekymret for at en yngre mann som meg kan ønske seg barn i fremtiden, og at dette kan føre til at vedkommende plutselig stikker fordi han ønsker barn. Men, hva om en yngre mann ikke ønsker å få barn, eller rett og slett ikke kan få barn selv? Anonymkode: 3a0fe...5ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #31 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): TS her. Det er ikke det at jeg ikke kan ha noe lett og ledig med noen på min egen alder, for det har jeg hatt med både jevnaldrende og yngre, men det er noe spesielt med henne som tiltrekker meg. Hun er intelligent, har en god sans for humor, og vi har dype samtaler som utfordrer meg og får meg til å vokse som person. Selv om jeg i første omgang ønsker å ta det litt som det kommer uten press eller forpliktelser, utelukker jeg ikke noe langvarig. Når det gjelder hva jeg kan tilby henne tilbake, så er jeg klar over at jeg ikke har den samme livserfaringen som henne, men jeg har mye annet å tilby. Foruten å ha en solid utdannelse og en god jobb, som viser at jeg er ansvarlig og selvstendig, er belest og har en stor interesse for å tilegne meg ny kunnskap. Videre er jeg en god lytter og kan gi henne den respekten og oppmerksomheten hun fortjener. Og jeg bringer også en frisk energi og perspektiv til forholdet som kan være forfriskende og stimulerende. Ellers er må si at jeg er skuffet over å bli karakterisert på en slik nedsettende og infantiliserende måte som "toyboy", "gutt" og "barn". Det virker som om flere antar at jeg er ute etter noe useriøst eller at jeg ikke kan være en likeverdig partner fordi jeg er yngre. Jeg hadde håpet at mine følelser og intensjoner kunne bli tatt på alvor. Anonymkode: 3a0fe...5ff Jeg forstår du er skuffet når du er betatt, men hun må jo få ha stemmerett over egne følelser. Du kan ikke overtale noen til å bli tiltrukket, det må skje av segselv. Å det trenger ikke bare handle om alder, det er ikke sånn at hun må si ja til noen å det vet du jo, for det gjør ikke du heller. Personlig hadde jeg aldri ønsket noen som ville være nær meg uten press og forpliktelser, å jeg som andre her får en useriøs vibe av det. Men det er fordi det høres ut som du krever så mye nærhet også, fysisk og mentalt, som at du krever at hun skal bidra til din emosjonelle vekst, men ikke forvente noe av deg. For noen fungerer det, for andre ikke. Men jeg mener ikke at jeg tror kjærlighet er noe du kan skrive under på heller, vet vi må prøve oss frem og kjenne etter. Anonymkode: 03de1...59f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #32 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så hvorfor er eldre kvinner så skeptiske til yngre menn? Ta deg en tur på danskebåten eller Kielferja, da vil du se noe helt annet Anonymkode: f5783...c4f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 25. mai 2024 #33 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): TS her. Jeg skjønner at dere er skeptisk og bekymret for at en yngre mann som meg kan ønske seg barn i fremtiden, og at dette kan føre til at vedkommende plutselig stikker fordi han ønsker barn. Men, hva om en yngre mann ikke ønsker å få barn, eller rett og slett ikke kan få barn selv? Anonymkode: 3a0fe...5ff Da må de flagge at de ikke ønsker det og at de seriøst vil bli kjent meg som person og ikke forvente sex med en gang kan bruke litt tid på å finne på gøyale aktiviteter sammen som gjør at det er lettere kjent .. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 25. mai 2024 #34 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ta deg en tur på danskebåten eller Kielferja, da vil du se noe helt annet Anonymkode: f5783...c4f Da er d sikkert bare for sex de kveldene på båten etter den ser du dem aldri igjen og det er helt greit det hvis begge ønsker d samme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #35 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): ...Jeg ønsker bare å vise henne at alderen bare er et tall, og at vi kan ha det utrolig fint sammen hvis vi bare tør å ta sjansen. Jeg forventer ikke at vi skal binde oss til noe seriøst eller langvarig. Jeg ønsker bare å nyte øyeblikkene, ha det kjekt og kose oss sammen uten de tunge forpliktelsene. Noen ganger kan et uformelt forhold være akkurat det vi trenger – noe lett og morsomt, men fortsatt meningsfullt. ... Jeg er både sint og lei meg. Anonymkode: 3a0fe...5ff Du svarer egentlig veldig tydelig på dette selv, og det er merkelig at du ikke ser det. Eller merkelig er det egentlig ikke, da du viser tilsynelatende både lite modenhet og at du tenker med det hodet som ikke har hjerne... Det hele koker ned til at du bare vil ha sex med henne og at du blir "sint og lei" deg når hun ikke vil ha sex med deg. Gå videre til noen som ønsker det samme som du selv ønsker deg. Anonymkode: 5cadb...36e 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #36 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): ...Jeg ønsker bare å vise henne at alderen bare er et tall, og at vi kan ha det utrolig fint sammen hvis vi bare tør å ta sjansen. Jeg forventer ikke at vi skal binde oss til noe seriøst eller langvarig. Jeg ønsker bare å nyte øyeblikkene, ha det kjekt og kose oss sammen uten de tunge forpliktelsene. Noen ganger kan et uformelt forhold være akkurat det vi trenger – noe lett og morsomt, men fortsatt meningsfullt. ... Anonymkode: 3a0fe...5ff AnonymBruker skrev (3 timer siden): TS her. Det virker som om flere antar at jeg er ute etter noe useriøst eller at jeg ikke kan være en likeverdig partner fordi jeg er yngre. Jeg hadde håpet at mine følelser og intensjoner kunne bli tatt på alvor. Anonymkode: 3a0fe...5ff Du endrer hva du er ute etter. I hovedinnlegget var du tydelig på at du ønsket noe som ikke var seriøst eller langvarig, uten å ha tunge forpliktelser, bare et uformelt forhold. Så ønsker du deg kanskje det likevel. Hvordan tror du hun skal kunne ta deg på alvor når du ikke en gang anonymt på et forum greier å bestemme deg om hva du egentlig vil med henne? Og på toppen av alt så blir du sint (og lei deg) fordi hun ikke vil ha sex med deg... Anonymkode: 5cadb...36e 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #37 Del Skrevet 25. mai 2024 35 minutter siden, AnonymBruker said: Du endrer hva du er ute etter. I hovedinnlegget var du tydelig på at du ønsket noe som ikke var seriøst eller langvarig, uten å ha tunge forpliktelser, bare et uformelt forhold. Så ønsker du deg kanskje det likevel. Hvordan tror du hun skal kunne ta deg på alvor når du ikke en gang anonymt på et forum greier å bestemme deg om hva du egentlig vil med henne? Og på toppen av alt så blir du sint (og lei deg) fordi hun ikke vil ha sex med deg... Anonymkode: 5cadb...36e Det er mulig å ønske nærhet uten å være umoden eller å tenke med "det hodet som ikke har hjerne", som du så nedlatende formulerer det. Det er ikke noe galt i å ønske nærhet og intimitet med noen, og jeg tror de fleste mennesker ønsker det på et eller annet nivå. Og ja, det er lov å være sint og lei seg når ting ikke går som man håper. Følelser er en naturlig del av det å være menneske, og det viser bare at man bryr seg. Anonymkode: 3a0fe...5ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #38 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fordi de ikke ønsker å være en "cougar", eller mamma, eller lærer... Anonymkode: 224c5...c94 For min del dette, pluss at jeg rett og slett ikke tenner på veldig mye yngre menn. Den dårlige sex hadde jeg som yngre kvinne med DA jevnaldrende menn, og det er ikke noe som frister å gjenta. Voksne menn er (for meg) både mest sexy og dem jeg i større grad regner det verdt å ha sex med. Ikke garantert det heller, men jeg har bedre erfaringer med voksne menn. Anonymkode: 7da58...0a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 25. mai 2024 #39 Del Skrevet 25. mai 2024 Mulig for et nummer i ny og ne, men ikke noe forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #40 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er mulig å ønske nærhet uten å være umoden eller å tenke med "det hodet som ikke har hjerne", som du så nedlatende formulerer det. Det er ikke noe galt i å ønske nærhet og intimitet med noen, og jeg tror de fleste mennesker ønsker det på et eller annet nivå. Og ja, det er lov å være sint og lei seg når ting ikke går som man håper. Følelser er en naturlig del av det å være menneske, og det viser bare at man bryr seg. Anonymkode: 3a0fe...5ff Det er ikke noe galt i å ønske seg "nærhet og intimitet" med noen. Men her sier Ts først at han kun ønsker seg et seksuelt forhold, ikke et langsiktig, seriøst og forpliktende forhold. Senere, etter å ha møtt motstand, så blir han snurt fordi andre mener at han ikke er seriøs, ikke ønsker seg et langsiktig forhold. To tunger, med andre ord. Og ja, man kan bli skuffet og kanskje lei seg om man blir avvist. Men sint? Sinne i en slik situasjon er faktisk et såkalt "rødt flagg", og viser en umoden tilnærming til disse opplevelsene. Ts vil altså ha både bare sex og ikke forpliktelser - og forpliktelser og langsiktighet - fra samme kvinne. Dette er i seg selv en umulighet. Og når han blir avvist av én kvinne, da oppretter han en generaliserende tråd med påstand om at "eldre kvinner" har samme meninger om dette. Følelser er helt klart naturlig, men er man moden så aksepterer man et avslag uten å snakke ned alle kvinner i en gruppe. Anonymkode: 5cadb...36e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå