AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #1 Del Skrevet 25. mai 2024 Jeg trodde at tiltrekning og kjemi var det viktigste, men for henne (44) virker det som om alderen min (28) er en uoverstigelig barriere. Hun sier at hun er skeptisk til yngre menn, men jeg skjønner ikke hvorfor. Hvorfor skal alderen spille en så stor rolle? Vi lever bare én gang, og jeg føler at vi bør gripe de mulighetene som kommer vår vei, uansett hvilken form de tar. Er det samfunnet som har plantet disse ideene i hodene våre? At en kvinne må være sammen med en mann som er eldre eller minst på samme alder? Eller er det frykten for at vi ikke har nok felles erfaringer og interesser? Jeg kan love at jeg er moden for alderen min, og at jeg kan gi henne den respekten og kjærligheten hun fortjener. Jeg ønsker bare å vise henne at alderen bare er et tall, og at vi kan ha det utrolig fint sammen hvis vi bare tør å ta sjansen. Jeg forventer ikke at vi skal binde oss til noe seriøst eller langvarig. Jeg ønsker bare å nyte øyeblikkene, ha det kjekt og kose oss sammen uten de tunge forpliktelsene. Noen ganger kan et uformelt forhold være akkurat det vi trenger – noe lett og morsomt, men fortsatt meningsfullt. Så hvorfor er eldre kvinner så skeptiske til yngre menn? Jeg vet at det kan være mange grunner. Kanskje de har blitt skuffet tidligere, eller kanskje de føler presset fra samfunnet. Hvorfor ikke bare prøve? Jeg er både sint og lei meg. Anonymkode: 3a0fe...5ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #2 Del Skrevet 25. mai 2024 Fordi mange ikke blir menn før de har passert 40… Hun ønsker seg en mann- ikke et nytt barn Anonymkode: 69627...f02 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #3 Del Skrevet 25. mai 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi mange ikke blir menn før de har passert 40… Hun ønsker seg en mann- ikke et nytt barn Anonymkode: 69627...f02 Barn sier du! Jeg har en god utdannelse og en stabil jobb. Trener regelmessig og er i godt form. Jeg vet hva jeg vil i livet, og jeg er mer enn i stand til å være en trygg og respektfull partner. Slik kynisk nedlatenhet er unødvendig. Anonymkode: 3a0fe...5ff 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #4 Del Skrevet 25. mai 2024 Yngre menn er bare ute etter en ting for til forhold er vi for gamle, så bortkastet tid. Anonymkode: 5f6a3...b6a 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #5 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg trodde at tiltrekning og kjemi var det viktigste, men for henne (44) virker det som om alderen min (28) er en uoverstigelig barriere. Hun sier at hun er skeptisk til yngre menn, men jeg skjønner ikke hvorfor. Hvorfor skal alderen spille en så stor rolle? Vi lever bare én gang, og jeg føler at vi bør gripe de mulighetene som kommer vår vei, uansett hvilken form de tar. Er det samfunnet som har plantet disse ideene i hodene våre? At en kvinne må være sammen med en mann som er eldre eller minst på samme alder? Eller er det frykten for at vi ikke har nok felles erfaringer og interesser? Jeg kan love at jeg er moden for alderen min, og at jeg kan gi henne den respekten og kjærligheten hun fortjener. Jeg ønsker bare å vise henne at alderen bare er et tall, og at vi kan ha det utrolig fint sammen hvis vi bare tør å ta sjansen. Jeg forventer ikke at vi skal binde oss til noe seriøst eller langvarig. Jeg ønsker bare å nyte øyeblikkene, ha det kjekt og kose oss sammen uten de tunge forpliktelsene. Noen ganger kan et uformelt forhold være akkurat det vi trenger – noe lett og morsomt, men fortsatt meningsfullt. Så hvorfor er eldre kvinner så skeptiske til yngre menn? Jeg vet at det kan være mange grunner. Kanskje de har blitt skuffet tidligere, eller kanskje de føler presset fra samfunnet. Hvorfor ikke bare prøve? Jeg er både sint og lei meg. Anonymkode: 3a0fe...5ff Tiltrekning og kjemi er det viktig i en relasjon hvor fokus er sex og kanskje skapelse av en kortvarig kjæresterelasjon så du har helt rett i det. Men kanskje hun er ute etter en langvarig relasjon? Kanskje sin siste kjæreste? Jeg vet ikke hvordan situasjonen her er, så du må nok gi litt flere detaljer. Siden du sier at hun er skeptisk har jeg nemlig en magefølelse av at du selger inn deg selv som ute etter noe seriøst og langvarig. Er det det du er ute etter? En seriøs og langvarig relasjon med henne? For i så fall så er ikke tiltrekning og kjemi det viktigste, og hvis du tror det, så blir jeg også skeptisk. Anonymkode: 990e9...4a9 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneskinn Skrevet 25. mai 2024 #6 Del Skrevet 25. mai 2024 Ts, du skriver jo i ditt innlegg at AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg forventer ikke at vi skal binde oss til noe seriøst eller langvarig. Jeg ønsker bare å nyte øyeblikkene, ha det kjekt og kose oss sammen uten de tunge forpliktelsene. Noen ganger kan et uformelt forhold være akkurat det vi trenger – noe lett og morsomt, men fortsatt meningsfullt. og det er der det ville kræsjet for min del. Jeg, midt i 40-årene, ser etter noe fint, stabilt og langvarig. Jeg, og mange av mine medsøstre i denne aldersgruppen er ferdig med lettvint moro. Det er andre ting vi ser etter nå. Mange av disse damene har også barn, og dermed en helt annen livsstil annenhver uke. Hadde jeg møtt en på 28 som også var klar for et ordentlig forhold, som hadde de samme verdiene som meg, som ikke vil ha barn (for det kan ikke jeg gi), og kjemien stemte - så skal jeg ikke stå her og "aldri si aldri". Men må også si at en som kunne ha vært sønnen min dersom jeg fikk barn tidlig.... nei det sitter litt langt inne.. Det du sier i innlegget ditt er at du, som mange på din alder, har en fascinasjon for "eldre" damer, pga tryggheten, modenheten, de vet hva de vil (vært gjennom en del, si) - da må du kunne matche det. Da er det mest sannsynlig mer enn et uformelt forhold hun ser etter. Så jeg skjønner at hun er skeptisk jeg... Og hvordan noe urformelt kan være meningsfullt - nei, der er ikke jeg hvert fall. Men vi er alle forskjellige og ser ikke etter det samme. Men personlig, skal jeg ha en yngre mann, strekker jeg meg 10 år ned - det holder. Noe særlig yngre enn det og jeg føler at de ikke matcher meg emosjonelt, og da er løpet kjørt uansett. 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #7 Del Skrevet 25. mai 2024 Fordi de ikke ønsker å være en "cougar", eller mamma, eller lærer... Anonymkode: 224c5...c94 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 25. mai 2024 #8 Del Skrevet 25. mai 2024 Fordi uansett hvor moden du måtte være for alderen, har hun 16 års forsprang på deg på modenhet og livserfaring - og det er mer merkbart for en på 40+ enn det en under 30 tror. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #9 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barn sier du! Jeg har en god utdannelse og en stabil jobb. Trener regelmessig og er i godt form. Jeg vet hva jeg vil i livet, og jeg er mer enn i stand til å være en trygg og respektfull partner. Slik kynisk nedlatenhet er unødvendig. Anonymkode: 3a0fe...5ff Svaret du siterer er basert på uvitenhet. Anonymkode: f369d...d1b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #10 Del Skrevet 25. mai 2024 Jeg er singel kvinne på 45 år, ser etter et seriøst og langvarig forhold. Da blir jo morro med en 16 år yngre mann feil. Jeg er og skapt sånn, at jeg trenger følelser for å ha sex, jeg klarer ikke bare og ha forhold hvor man bare skal ha det gøy, og ikke være seriøse. Anonymkode: 1e44e...2c7 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #11 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi mange ikke blir menn før de har passert 40… Hun ønsker seg en mann- ikke et nytt barn Anonymkode: 69627...f02 Grotesk infantelisering. Bare fordi du er den tørreste pinnen i skogen betyr ikke at alle som har litt spenst i seg ikke er voksne nok. Anonymkode: 03de1...59f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #12 Del Skrevet 25. mai 2024 Måneskinn skrev (17 minutter siden): Ts, du skriver jo i ditt innlegg at og det er der det ville kræsjet for min del. Jeg, midt i 40-årene, ser etter noe fint, stabilt og langvarig. Jeg, og mange av mine medsøstre i denne aldersgruppen er ferdig med lettvint moro. Det er andre ting vi ser etter nå. Mange av disse damene har også barn, og dermed en helt annen livsstil annenhver uke. Hadde jeg møtt en på 28 som også var klar for et ordentlig forhold, som hadde de samme verdiene som meg, som ikke vil ha barn (for det kan ikke jeg gi), og kjemien stemte - så skal jeg ikke stå her og "aldri si aldri". Men må også si at en som kunne ha vært sønnen min dersom jeg fikk barn tidlig.... nei det sitter litt langt inne.. Det du sier i innlegget ditt er at du, som mange på din alder, har en fascinasjon for "eldre" damer, pga tryggheten, modenheten, de vet hva de vil (vært gjennom en del, si) - da må du kunne matche det. Da er det mest sannsynlig mer enn et uformelt forhold hun ser etter. Så jeg skjønner at hun er skeptisk jeg... Og hvordan noe urformelt kan være meningsfullt - nei, der er ikke jeg hvert fall. Men vi er alle forskjellige og ser ikke etter det samme. Men personlig, skal jeg ha en yngre mann, strekker jeg meg 10 år ned - det holder. Noe særlig yngre enn det og jeg føler at de ikke matcher meg emosjonelt, og da er løpet kjørt uansett. Støtter denne. Jeg er også i førtiårene og er maks interessert i +/- 7 år, og kun interessert i et varig forhold. Anonymkode: b54a9...86a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 25. mai 2024 #13 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg forventer ikke at vi skal binde oss til noe seriøst eller langvarig. Jeg ønsker bare å nyte øyeblikkene, ha det kjekt og kose oss sammen uten de tunge forpliktelsene. Noen ganger kan et uformelt forhold være akkurat det vi trenger – noe lett og morsomt, men fortsatt meningsfullt. Anonymkode: 3a0fe...5ff Når du sier dette tenker jeg du bare vil pule rundt og ha det gøy. Sannsynligvis vil du ikke vente før man begynner å ha sex. Og jeg tviler på at du vil noe mer enn det samme hva mer du sier. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #14 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg trodde at tiltrekning og kjemi var det viktigste, men for henne (44) virker det som om alderen min (28) er en uoverstigelig barriere. Hun sier at hun er skeptisk til yngre menn, men jeg skjønner ikke hvorfor. Hvorfor skal alderen spille en så stor rolle? Vi lever bare én gang, og jeg føler at vi bør gripe de mulighetene som kommer vår vei, uansett hvilken form de tar. Anonymkode: 3a0fe...5ff Jeg er 46 og i utgangspunktet betyr ikke alder noe. Men når det er sagt, så har jeg aldri, noen sinne vært tiltrukket en mann som er yngre en meg. Tror bare det ikke er så uvanlig. Jeg skal ærlig innrømme at jeg aldri hadde gitt en på 28 en sjans. I mine øyne er du en gutt. Ikke en mann. Anonymkode: cb185...df0 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #15 Del Skrevet 25. mai 2024 Jeg sier ikke nei takk til yngre. Liker yngre menn enn meg selv og kan gjerne ha noe gøy med noen i 20-årene også! Og det har jeg, selv om jeg er 42. Akkurat som det finnes rare menn der ute, finnes det rare kvinner å! Anonymkode: c87c9...b8b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #16 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg forventer ikke at vi skal binde oss til noe seriøst eller langvarig. Jeg ønsker bare å nyte øyeblikkene, ha det kjekt og kose oss sammen uten de tunge forpliktelsene. Noen ganger kan et uformelt forhold være akkurat det vi trenger – noe lett og morsomt, men fortsatt meningsfullt. Anonymkode: 3a0fe...5ff Sorry, fikk ikke med meg at du svarte på det jeg spurte om i hovedinnlegget ditt. Og jeg er helt enig med deg. Noen ganger kan et uformelt forhold være akkurat det vi trenger. Men konsekvensen av disse uformelle lette og ledige forholdene er som regel at det som var lett og morsomt blir til noe tungt og vanskelig, pga følelser som skapes hos en eller begge. Jeg tenker at eldre kvinner ikke er noe mer skeptiske til yngre menn enn de er til menn generelt. Hvorfor kan ikke du ha noe lett og ledig med noen på din egen alder? Hvis det er denne kvinnens erfaring du ønsker å få innblikk i, hva er det du har å tilby henne tilbake? Anonymkode: 990e9...4a9 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #17 Del Skrevet 25. mai 2024 1: Flere grunner. Kulturelt: jeg vet om ei som var interessert i en, men takket nei til date fordi hun mente han var for ung. Hun mente at kvinner skulle re sammen med jevnaldrende eller eldre og at yngre menn var barnslige. Dette er blitt plantet i oss ja, for vi lærer at kvinner er så modne og menn så umodne. Dette er tull. Dette er veldig individuelt. Han var for øvrig moden for alderen og fant seg en annen kvinne som var eldre. 2: naturlig skepsis som tilrettelegger begge kjønn. Man føler man er et annet sted i livet, og at den andre såvidt har begynt. Man kan være fremtidsusikker og tenke at vedkommende kommer til å ville dra på eventyr, finne seg en nærmere i alder etter hvert eller ville ha barn mens man selv kanskje er ferdig med det. Men det begynner å snu. Kjenner mange som er sammen med yngre menn. Alt fra 2 år til 11 år yngre. Anonymkode: e63c8...1ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 25. mai 2024 #18 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg trodde at tiltrekning og kjemi var det viktigste, men for henne (44) virker det som om alderen min (28) er en uoverstigelig barriere. Hun sier at hun er skeptisk til yngre menn, men jeg skjønner ikke hvorfor. Hvorfor skal alderen spille en så stor rolle? Vi lever bare én gang, og jeg føler at vi bør gripe de mulighetene som kommer vår vei, uansett hvilken form de tar. Er det samfunnet som har plantet disse ideene i hodene våre? At en kvinne må være sammen med en mann som er eldre eller minst på samme alder? Eller er det frykten for at vi ikke har nok felles erfaringer og interesser? Jeg kan love at jeg er moden for alderen min, og at jeg kan gi henne den respekten og kjærligheten hun fortjener. Jeg ønsker bare å vise henne at alderen bare er et tall, og at vi kan ha det utrolig fint sammen hvis vi bare tør å ta sjansen. Jeg forventer ikke at vi skal binde oss til noe seriøst eller langvarig. Jeg ønsker bare å nyte øyeblikkene, ha det kjekt og kose oss sammen uten de tunge forpliktelsene. Noen ganger kan et uformelt forhold være akkurat det vi trenger – noe lett og morsomt, men fortsatt meningsfullt. Så hvorfor er eldre kvinner så skeptiske til yngre menn? Jeg vet at det kan være mange grunner. Kanskje de har blitt skuffet tidligere, eller kanskje de føler presset fra samfunnet. Hvorfor ikke bare prøve? Jeg er både sint og lei meg. Anonymkode: 3a0fe...5ff Det jeg har uthevet i teksten din: Klart, vil man bare ha lek og moro uten å binde seg, så spiller ikke alder noen rolle. Men så snart man ønsker å forplikte seg, ha en partner man kan stole på og lage et liv med, så er modenhet og livsvisdom helt essensielt. Du er ikke moden for alderen så lenge du ikke våger å forplikte deg. Det er heller ikke en mann på 50 som har samme verdiene som du har. Det er ikke først og fremst alderen din som er problemet, men holdningene dine. 44 åringen din gidder nok ikke å kaste bort tiden sin på en boytoy. 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #19 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi mange ikke blir menn før de har passert 40… Hun ønsker seg en mann- ikke et nytt barn Anonymkode: 69627...f02 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barn sier du! Jeg har en god utdannelse og en stabil jobb. Trener regelmessig og er i godt form. Jeg vet hva jeg vil i livet, og jeg er mer enn i stand til å være en trygg og respektfull partner. Slik kynisk nedlatenhet er unødvendig. Anonymkode: 3a0fe...5ff Man ser jo her hvem som er mest barnslig:p, det er ikke du, ts. Anonymkode: e63c8...1ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grevling Skrevet 25. mai 2024 #20 Del Skrevet 25. mai 2024 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker said: Sorry, fikk ikke med meg at du svarte på det jeg spurte om i hovedinnlegget ditt. Og jeg er helt enig med deg. Noen ganger kan et uformelt forhold være akkurat det vi trenger. Men konsekvensen av disse uformelle lette og ledige forholdene er som regel at det som var lett og morsomt blir til noe tungt og vanskelig, pga følelser som skapes hos en eller begge. Jeg tenker at eldre kvinner ikke er noe mer skeptiske til yngre menn enn de er til menn generelt. Hvorfor kan ikke du ha noe lett og ledig med noen på din egen alder? Hvis det er denne kvinnens erfaring du ønsker å få innblikk i, hva er det du har å tilby henne tilbake? Anonymkode: 990e9...4a9 Erfaring er ikke nødvendigvis noe som henger sammen med alder. Ei heller kunnskap. Endret 25. mai 2024 av Grevling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå