Gå til innhold

Alene


Gillette

Anbefalte innlegg

Så sitter jeg her igjen, alle venninnene er sammen med samboere/kjærester og jeg sitter alene foran pcn hjemme på leiligheten.. :sjenert:

Føler meg utrolig ensom, og det er stunder som dette som får meg til å brenne etter å ringe x`n... :tristbla:

akkurat nå er det skikkelig trist å være singel.. er så dårlig på å være alene, spesielt lørdagskvelder når jeg vet at "alle" andre har det moro.

Noen tips for å trives i eget selskap? Noen som er i samme situasjon kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lese en bok, se på TV (OK, ikke nødvendigvis tingen i disse OL tider), leie en film, husarbeid (æsj), egenpleie (farge håret, hudpleie osv.), tenne et par stearinlys og lytte til musikk, skrive noen mailer som du ellers ikke har fått tid til å skrive...

Skjønner deg godt. Helgene er morsommere når man er sammen med noen, men når det ikke går så får man gjøre det beste ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøst deg med at her sitter en gift dame som også er alene på lørdagskvelden.

Mannen min stakk kl 10.30 i formiddag for å gå på puben og se på OL. Og jada, sannelig er han ikke der ennå. Slå den!

Han er ofte ellers også bortreist i helgene. Jeg pleier å kose meg med et glass vin, lese, ta et bad eller se noe meningsløst ( les:ikke sport) på TV.

Ellers så har vi KG da!

:klem: fra loff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kasta en big one inn i ovnen (ikke helt bra,siden jeg er på slankern..og småsjokoladene som ligger i ei skål på bordet er vel heller ikke helt kalorifattige).

Har tent noen stearinlys og prøver å tenke positivt... Men føler meg som verdens mest venneløse person når jeg sitter her alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Propper meg med sjokolade jeg. Men det får meg egentlig bare til å føle meg dårligere... ;)

Men det er kjipt å være alene ja. Var alene i går også, og kommer til å være alene i morgen. Spesielt kjipt er det når man er ulykkelig forelska, og vet at han er bortreist og sikkert har det kjempegøy hele helga... :sad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hvordan du har det. Har det på samme måten selv. Det er kjedelig å vite at "alle andre" har noen å være sammen med, bare ikke jeg :( . Kunne selvfølgelig dratt på besøk til familien, men føler liksom ikke for det heller. Da er det bedre foran tv'n og her på KG.. :)

Men kjipt, det er det. Selv om det er en 'trøst' å se at vi er flere.

Sender dere en :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle hatt en singelklubb! Så kunne vi treffes og ha det mye gøyere enn de etablerte menneskene som sitter hjemme med kjæresten. Nemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har en kompis på besøk - de sitter og skravler i stua med tvn på. Stikker inn der og tar en kaffe men mister fort interessen og tusler tilbake til kg.. Ikke den mest spennende lørdagskvelden akkurat men jeg koser meg jeg. Syns det er deilig å tusle litt for meg selv.. Men det er jo det der med for mye og for lite av alt. Håper du finner noe hyggelig å gjør så du kan kose deg du også!!

Hadde jeg vært alene hjemme hadde jeg kjøpt masse god frukt, litt sjokolade, leid en skikkelig jentefilm (In her shoes!! Har så lyst å se den men ikke fått ut fingern enda..) og åpna ei flaske rødvin... Da hadde jeg kosa meg da!! Kunne sef gjort det nå også, men blir ikke til det når jeg ikke er alene.. fordeler og ulemper med alt ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innlegget over var bare for å si at det ikke alltid er like spennende/koselig/romantisk å være hjemme med kjæresten en lørdagskveld :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Jeg er og hjemme i kveld, men det er frivillig. Er sliten, og trenger å slappe av.

I dag har jeg sovet lenge, bakt kaker, snakket i telefonen og lest bok. I kveld skal jeg drikke litt bloody mary og se film.

Leiligheten ser jævlig ut, og jeg burde ha ryddet og vasket i dag, men gidder ikke.

Så, til de som er alene, det kan være koselig å lage noe mat, se film, lese bøker, gå tur, chatte litt på nettet, drive med hobby-ting. Osv. :)

Jeg har vært mye alene det siste året, tror nesten jeg har blitt litt asosial. Trives veldig godt i eget selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjipt å føle seg alene.

Men hvis man vil, er det som regel noe å finne på.

Det må jo være en eller annen singel venninne som det går an å grave frem.

Eller noen venner man ikke har hatt kontakt med på en stund, kan graves frem fra glemselen. Kjekt å ha noen å finne på noe med.

Hvis ikke må man bare si til seg selv ofte nok at det er hyggelig i sitt eget selskap.

Gå på kino, lei film, lag god mat, tenn stearinlys, inviter noen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vært mye alene det siste året, tror nesten jeg har blitt litt asosial. Trives veldig godt i eget selskap.

Tror det er ganske viktig - at man trives i sitt eget selskap.

Jeg synes det er ganske deilig med rolige lørdagskvelder hjemme alene jeg. Dog hadde jeg sittet hjemme alene hver kveld hadde jeg nok syntes det bli stusselig i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten - det går da an å ringe venninner som er hjemme med kjæresten på lørdagskvelden også da!! Man sitter jo ikke oppi hverandre når man har besøk. Blir kjempegla når single venninner ringer meg og spør om å finne på noe på en lørdagskveld jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også alene, for mannen er på jobb. Dvs. bikkja er hjemme, men han sover forhåpentligvis de uskyldiges søvn. Jeg drikker litt øl, har sett på TV, skal lese litt bok, og legge meg tidlig. Nyter å kunne være helt alene og ikke snakke til noen. Av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene jeg også.. Selv om jeg ikke er singel. Og jeg kjeder meg, mens alle mine venninner er opptatte med kjærester eller samboere.

Nå skal jeg åpne meg en flaske med hvitvin som ligger til kjøling i kjøleskapet, og fortsette på den spennende boka mi som jeg kjøpte i går. Herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...