Gå til innhold

Foreldre anmelder etter sønnen begikk selvmord etter langvarig mobbing

Glufseguri

Anbefalte innlegg

Acer skrev (4 minutter siden):

Mobbing er psykisk terror mot  både barn, og voksne, og heilt uakseptabelt, og på de fleste arbeidsplasser har ein verneombud, og tillitvalgte ein kan ta opp psykosoiale problem på arbeidplassen.  Mange barn som blit mobbet trur det er de selv det er noe galt med, og de vegrer seg for å snakke med foreldre, lærere. Skolene bør få innstallert overvåkningkamera som bevismatriale overfor  føreatte / foreldre. 

Barn er som regel også veldig «dårlige» kriminelle så de filmer egne kriminelle handlinger, og trusler og psykisk vold foregår ofte digitalt. I dag kan det virke dom dette kun er brukt til skryt på SoMe og ekstra belastning for offere, når det egentlig burde være kjempelett å legge frem dette som bevis og grunnlag for straff. Igjen barn kan ikke fengsles, men kan de for eksempel få bøter, fotlenke, forbud mot SoMe eller bli dømt til å jobbe på et eldresenter etter skolen? I dag nei, men jeg mener at konsekvenser er viktig for at barn som mobber og deres foreldre skal forstå alvoret og muligens få hjelp om det er det de trenger. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Orly skrev (8 timer siden):

Forresten litt spesielt at noen av dere mener at skolen ikke har ansvar og at det er kraftig  ansvarsfraskrivelse når jeg mener skolene ogsp har ett ansvar , for skolen plikter å sørge for at elevene har et trygt og godt skolemiljø som også blir sagt av advokaten til foreldrene til PA.

Selvfølgelig så plikter skolen å informere og iverksette tiltak. Men skolen er likevel bundet på hender og føtter; de meldes inn med 9A-sak (mobbesak) av foreldrene straks de stiller spørsmål ved adferden til en elev, og de er fullstendig hjelpeløse når mobbernes foreldre ikke vil bidra med å oppdra barna sine.

Særdeles mange foreldre har null kontroll over sine ungdommers telefoner og liv utenfor hjemmet, disse foreldrene mener åpenbart at det er kontaktlærer og skolevikarer som skal stå for barnas oppdragelse etter fylte 10-11 år.

Endret av Rastebenk
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (8 timer siden):

Jeg er enig med deg. Det blir som å si at om en ansatt i en bedrift hadde slått en annen ansatt, at det ikke angikk arbeidsplassen, og at de ikke var pliktet til å anmelde forholdet og fjerne den som har utøvd vold, fra arbeidsplassen. Jeg synes det er rart hvordan vi aksepterer grov psykisk og fysisk vold mot barn, som aldri ville blitt akseptert mot voksne. Problemet er jo selvsagt at den som har vært voldelig selv er et barn, men det burde vært rutine i at det alltid rapporteres til politi/barnevern og at det gjøres tiltak, slik at barn kan være trygge på skolen. 

Skolen iverksetter naturligvis tiltak, de setter inn holdningskampanjer, timer med helsesykepleier og sosiallærer, har gruppetimer med f eks jentene osv.

Men igjen, skolen er bundet på hender og føtter når mobbebarnas foreldre nekter å samarbeide ved å innføre konsekvenser og oppdragelse for barna sine. Og skolen har null påvirkningskraft over de aller fleste av døgnets timer, altså alle timene utenfor skoletid.

Jeg er forresten helt enig i at skolen burde involvere foreldrene fortere. Men det blir fort et massivt minefelt, med rasende foreldre som anmelder uskyldige lærere over en lav sko, for gullungen deres mente jo ikke å plage noen, det var jo bare tullemeldinger, hen gjorde bare som de andre, og forresten så lager ikke kontaktlærerne undervisningstimer som er spennende nok, og kontaktlærer så på gullungen deres med et hardt blikk og er derfor totalt udugelig som lærer og må sparkes, osv osv. Som trebarnsmor så har jeg selv observert overraskende mange "ressurssterke" foreldre som er fullstendig ute å kjøre hva angår realistisk blikk på egne barn. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (11 timer siden):

Å lese meldingene han fikk er helt forferdelig, disse drittungene må få inn i hodet hva de gjorde og skolen må stilles til ansvar.

https://www.nrk.no/trondelag/mistet-sonnen-peder-angel-lundquist-langen_-foreldrene-i-roros-onsker-kamp-mot-mobbing-1.16910359

Fy faen, så jævlig å lese de meldingene. Jeg håper noen blir straffet, det er vel fortjent. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

iliah skrev (10 timer siden):

Dersom det ikke er psykopater det er snakk om, må disse som mobbet han leve med hva de har gjort livet ut. Uforståelig at mennesker kan være så grusomme. Heier på foreldrene ♥️

Tull, leve med?

De kommer alltid til å forklare og forsvare egen oppførsel med «jamen han var jo så rar» eller liknende.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig at ingen har blitt stilt til ansvar enda. Det er for lettvint å skylde på skolen, her burde enkeltmennesker bli straffeforfulgt. Man kan ikke presse noen til selvmord uten at det får konsekvenser. At ingen har status som mistenkt enda er en skam. 

Tipper mobberne lever helt fint meds dette. Så lenge de slipper unna med dette er det lett å fortelle seg selv at det ikke var deres feil. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Acer skrev (9 timer siden):

Mange elever har ikkje respekt for lærerne lenger , og det har skjedd en holdningsending  baland mange  elever som   "godt voksne folk" ikkje kjenner seg igjenn i. Mange barn vokser opp idag med delt  omsorg, og  tidligere hadde dei fleste barn  respekt for sine ferdre,men  idag  savner avgjordt  spesielt mange gutter farsrollen.  Dei fleste foeldre er i dag   i  fulltidsjobb, og  mange barn  går med nøkkelen til boligen rundt halsen, og er overgjitt til seg selve til foreldre kommer hjem. fra jobb. Nåtidens foreldre  hevder at foreldre idag   ofrer mer tid saman med barna en  tidiligere, men det er  selvsagt  bare tøvprat.  

Nøkkelbarn - med nøkkel rundt halsen - var en greie for femti år siden, da folk var sjokkerte over at kvinner med barn tok seg jobb. 
Fedre er viktige, men her har det jo skjedd en bedring, og de fleste tar seg av barna sine selv om de er skilt fra barnas mor. Selv om alt for mange menn gir blaffen i ungene sine, er de heldigvis i mindretall likevel. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Acer skrev (På 30.5.2024 den 0.23):

Det oppsiktsvekkende er mobberne er barn av foreldre som har  høy status i bygda,  og   de  er åpentbart medskyldig til  at ikkje bare eit barn har fått øydelgd liver , men en  hel  familie  er blitt  eit offer for deres barn oppførsel. 

Noen bør ansvarlegjøres  når uskyldige barn blir mobbet, 

Her er du inne på noe viktig. Mange av de som mobber andre, vet nøyaktig hvordan de skal te seg mot personer de har respekt for eller ønsker å holde seg inne med- inkludert venners foreldre, fotballtrenere  og lærere. Dermed blir offeret enda mer alene, og det kan være vanskelig for foreldrene til de som utsettes for mobbing å få gehør fordi mobberne " er jo så snille og greie" i andres øyne. Særlig når man bikker en viss alder, så inntreffer dette. Unger og ungdom kan være skikkelig utspekulerte!

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Acer
PennyC skrev (2 timer siden):

Nøkkelbarn - med nøkkel rundt halsen - var en greie for femti år siden, da folk var sjokkerte over at kvinner med barn tok seg jobb. 
Fedre er viktige, men her har det jo skjedd en bedring, og de fleste tar seg av barna sine selv om de er skilt fra barnas mor. Selv om alt for mange menn gir blaffen i ungene sine, er de heldigvis i mindretall likevel. 

For 50 år sidan var de fleste mødre hjemme når barna kom hjem fra skolen.

Foreldregenrasjonen av idag hevder de bruker mer tid saman med barna, og ungdomen en før,men  her handler det mye om hvordan foreldre idag  tilbringer den tiden  saman med barn, og ungdom samanligning med tidligere.  Tidligere så "hang barn , ungdom " rundt   foreldrene i sitt daglige arbeide.  Samlivsbrudd var sjelden for 50 år sidan, og til tross  mange foreldre opplevde motgang så holdt de saman. " Har sett  med selvsyn sett konsekvensene av  mange samlivsbrudd ,og  det er barna som er  blitt de største  ofrene når foreldre ikkje kan samarbeide"

Da ungdomen i bygda  ga utrykk  for at  de øngste  å overta  eit av 2 bedehus i bygda til samfunnshus satte  foreldregenrasjonen "foten ned" .  Skulle ungdom ha  samfunnshus til dans, og festlige anledningen  så kunne   ungdomen  selve. bygge sitt eget  samfunnshus.  Bygda manglet fotballbane, og skulle ungdomen  har egen fotballbane så  var det eit vilkår at de selve måtte  bidra, og ta ansvar.  Skulle ungdomen ha førerkort, og bil  var det eit vilkår at de selve måtte tjene penger  så de fekk  anledning å ta både førerkort, og kjøpe bil. 

Endret av Acer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos digital mobbing;

Leste nylig et innlegg som problematiserte foreldres rolle som portvoktere til barnas digitale liv. Det er selvsagt viktig med aldersgrenser, men mange foreldre bruker stoppeklokke for å regulere skjermtid.

Skribenten mente det var feil prioritering- vi bør heller bekymre oss for hvordan barn fex kommuniserer med hverandre. Har vært borti at barn har meldt seg inn i snap-grupper med brukeren til mor for så å skrive trakasserende meldinger-da følger ikke foreldre mye med altså. 
Og ikke minst: At barna tør å komme til oss hvis noe «går galt» på nett. Har de blitt mobba, eller har de skrevet noe selv som de angrer på? Eller noe enda verre, som SA. Da er det om å gjøre at det er tillit.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (12 timer siden):

De har også ansvar for at elevene har et trygt og godt skolemiljø, enkelt og greit. Å fraskrive skolen ansvar på den låten enkelte i denne tråden gjør er sjokkerende. 

Jeg fraskriver ikke skolens ansvar for å melde fra og iverksette tiltak ved mobbing. Holdningskampanjer, samtaler med skolens helsesykepleier, foreldremøter på kveld med stor vekt på undervisning om nettmobbing/hets, osv.

Men problemet er at barnas foreldre gir fullstendig faen så lenge det ikke er deres eget barn som mobbes. Det er skolens problem, mener de. Mange foreldre fremsnakker utestenging allerede på barneskolen, hvor barnet deres får lov til å håndplukke hvem som får lov til å komme i bursdag.

Foreldrene har NULL oversikt over hvem ungdommene deres snapper med eller hva de skriver, de fleste vet knapt nok hvor 15-åringene deres er. Det er IKKE landets musikklærere eller engelsklærere som har oppdrageransvaret for de 25-30 barna som sitter i klasserommet! Det er foreldrene!

Det er helt sjokkerende hvordan mange foreldre fullstendig fraskriver seg ansvaret for hvordan egne barn oppfører seg på skolen. "Det er kontaktlærer som lager for lite spennende undervisning, da er det ikke rart at datteren min forstyrrer i timene", klager foreldrene, mens de selv lar 13-åringene sine sitte og bli bombardert med massiv overstimuli på TikTok i 6-7 timer hver eneste kveld. 

Poenget mitt er at her må foreldrene på banen! Tro det eller ei, men skolen har faktisk ikke foreldreansvar for barna, det er det barnas foreldre som har. Sjokkerende, men sant!! 😱 😱

Endret av Rastebenk
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Acer
Rastebenk skrev (13 minutter siden):

Jeg fraskriver ikke skolens ansvar for å melde fra og iverksette tiltak ved mobbing. Holdningskampanjer, samtaler med skolens helsesykepleier, foreldremøter på kveld med stor vekt på undervisning om nettmobbing/hets, osv.

Men problemet er at barnas foreldre gir fullstendig faen så lenge det ikke er deres eget barn som mobbes. Det er skolens problem, mener de. Mange foreldre fremsnakker utestenging allerede på barneskolen, hvor barnet deres får lov til å håndplukke hvem som får lov til å komme i bursdag.

Foreldrene har NULL oversikt over hvem ungdommene deres snapper med eller hva de skriver, de fleste vet knapt nok hvor 15-åringene deres er. Det er IKKE landets musikklærere eller engelsklærere som har oppdrageransvaret for de 25-30 barna som sitter i klasserommet! Det er foreldrene!

Det er helt sjokkerende hvordan mange foreldre fullstendig fraskriver seg ansvaret for hvordan egne barn oppfører seg på skolen. "Det er kontaktlærer som lager for lite spennende undervsining, da er det ikke rart at datteren min er urolig i timene", klager foreldrene, mens de selv lar 13-åringene sine sitte og bli bombardert med massiv overstimuli på TikTok 6 timer hver eneste kveld, noe som nedsetter oppmerksomhetsspennet til 20 sekunder.

Mange barn /ungdomer har ikkje  lenger  samme   respekten   for verken foreldre eller lærere som før, og  det kan reises noen kritiske spørsmål hva som ligg til grunn for denne holdningsendring blandt  barn, og ungdom. ?   Kanskje kan foeldregersjonen idag dra  litt  lerdom  de eldre  og deres erfaringer--- en sosionomer etc som har det utav læreboka 

Tio tross for at barnekullene  var langt høyere tidligere så  var ikkje ungdomskriminaliteten så høy som idag.  Nedlegging  av mange bygdeskoler er ikkje  påvist fører til bedre skolemiljø , og bedre læring, men det handler om  økonomi. Når Norge hadde råd å beholde grendaskulene for 50-60 år sidan så burde ein ha råd til det også  i 2024 , og her handler det om prioriteringer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Acer skrev (6 minutter siden):

Mange barn /ungdomer har ikkje  lenger  samme   respekten   for verken foreldre eller lærere som før, og  det kan reises noen kritiske spørsmål hva som ligg til grunn for denne holdningsendring blandt  barn, og ungdom. ?   Kanskje kan foeldregersjonen idag dra  litt  lerdom  de eldre  og deres erfaringer--- en sosionomer etc som har det utav læreboka 

Tio tross for at barnekullene  var langt høyere tidligere så  var ikkje ungdomskriminaliteten så høy som idag.  Nedlegging  av mange bygdeskoler er ikkje  påvist fører til bedre skolemiljø , og bedre læring, men det handler om  økonomi. Når Norge hadde råd å beholde grendaskulene for 50-60 år sidan så burde ein ha råd til det også  i 2024 , og her handler det om prioriteringer.  

Dette blir jo en digresjon. Men samfunnet i dag er mye mer stillesittende, elektronisk og automatisert. Bare for å få lov til å kjøre buss, så kreves det nå minst  13 års skolegang. For 50-60 år siden så var det en mye mer fysisk verden og mer begrenset tilgang på mat. Man kjedet seg ikke, man rakk fint å bruke opp all energien sin på nødvendige og fornuftige ting. Man kunne i tillegg gå rett ut i jobb etter 7-10 års skolegang. Ikke rart at svært mange gutter/menn faller utenfor i dag.

Endret av Rastebenk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rastebenk skrev (Akkurat nå):

ÅSamfunnet i dag er mye mer stillesittende, elektronisk og automatisert. Bare for å få lov til å kjøre buss, så kreves det nå minst  13 års skolegang. For 50-60 år siden så var det en mye mer fysisk verden og mer begrenset tilgang på mat. Man kjedet seg ikke, man brukte seg opp. Ikke rart at svært mange gutter/menn faller utenfor.

I tillegg har det skjedd noe med foreldre/barn-relasjoner. Der det før var slik at barn ikke skulle høres,og bare gjøre som de fikk beskjed om ,er det nå barna som styrer skuta. En mellomting hadde vært greit.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pep skrev (18 minutter siden):

I tillegg har det skjedd noe med foreldre/barn-relasjoner. Der det før var slik at barn ikke skulle høres,og bare gjøre som de fikk beskjed om ,er det nå barna som styrer skuta. En mellomting hadde vært greit.

Jeg tror problemet er todelt. Mange foreldre er i vonde tidsklemmer hvor de ikke har tid til barna sine, mens andre er altfor avhengige av telefonene sine til å bry seg om hva slags oppdragelse de (ikke) gir barna sine. Barn/unge er i tillegg svært avhengige av telefonene sine og bruker dermed minimalt med tid på ekte relasjoner. Det føles egentlig som om man er med på et gigantisk eksperiment, som man vet kommer til å ende med katastrofe.

Endret av Rastebenk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AllahBallah skrev (5 timer siden):

Tull, leve med?

De kommer alltid til å forklare og forsvare egen oppførsel med «jamen han var jo så rar» eller liknende.

Men da er de jo psykopater, som jeg skrev. I hvert fall psykotatiske/sosiopatiske trekk.

De fleste friske mennesker med empati modnes når de blir voksne, og tar innover seg dårlige valg.

Endret av iliah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
16 hours ago, Orly said:

Hvor har jeg sjrevet de skal oppdra? Men ja jeg mener skolen skulle tatt tak i dette og anmeldt elevene. , selvsagt skulle de det.

Jeg er enig i at skolen også har et ansvar, men vet ikke nok om denne saken til å vite om skolen virkelig har forsømt det ansvaret eller ikke. Det er begrenset hvor mye makt skolen har. En anmeldelse løser ikke nødvendigvis noe som helst? Hvordan skal det hjelpe? Det må jo gjøres noe med både lovverk og ikke minst anledningen til å straffe unge mennesker skikkelig. Man får jo ikke bukt med ungdomsvolden heller ved å anmelde, ungdommen kan gi fullstendig faen. Hva som skjer utenfor skoletid er heller ikke noe skolen kan ta ansvar for. 

Hvor gamle var de som mobbet den siste tiden? Han selv var jo 19 år, så jeg vil anta at mobberne var over 15? Kanskje over 18? Vi burde få på plass lovverk rettet direkte mot mobbing slik at straff etter loven ble lettere å iverksette. Blir man dømt etter straffelovens §266 kan man slippe unna med en bot, og jeg vil anta at en under 18 ikke vil få det en gang. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utrolig imponert over hans foreldre som står i dette, utad i media og ellers, setter fokus på mobbing og konsekvenser. Jeg har lest/hørt et nylig intervju med dem, det var mye som berørte meg der.

Men denne setningen : " – Nei. Vi gikk jo ut ganske fort og anmeldte, så da ble det kanskje to murer mot hverandre. Så en beklagelse har vi ikke fått, nei."  sier en god del.
En beklagelse hadde da vært det minste man burde gi. Men det er kanskje slik, at man føler på at å gi en beklagelse, er det samme som å vedgå feil, ikke vet jeg..
https://www.nearadio.no/nyheter/i/kw6PJ6/historien-beroerer-mange-det-er-terapi-aa-faa-fortelle?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR0gp2THum_ZJTkziyy2Xst40LpaVZINOns_8Rj6frz7XTHqcX17tl4oqHo_aem_L8USOYVvqDPshmx5cRx2cQ

Det gjør omtrent vondt å lese på skolens presentasjon, hvor deres verdigrunnlag presenteres slik :  "Vårt daglige arbeid bygger på åpenhet, tillit, likeverd og respekt for enkeltmennesket og fellesskapet. 
Vi opptrer utviklingsorientert, fleksibelt og engasjert."
Så kan man i neste omgang lese at det er ikke mindre enn 5 ungdommer tilknyttet samme skole som har tatt sitt eget liv,de senere år,flere pga mobbing.
https://www.nearadio.no/nyheter/i/XbxeXb/andreas-la-igjen-et-brev-og-fortalte-han-ikke-orka-mer

Jeg tror det må sterkere virkemidler til for å bekjempe mobbing,det er iallefall helt klart at slik som det er nå, kan vi ikke ha det! Nå handler denne tråden i hovedsak om Peder, men jeg tror at mobbing på både våre skoler og i ungdomsmiljøer generelt, har et langt større omfang enn hva vi aner.

Som nevnt, jeg er imponert og også takknemlig for at det finnes de som klarer å stå frem med sin historie for å forebygge mobbing, all honnør til Peder's foreldre. 💚

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chantielle skrev (12 minutter siden):

Jeg er utrolig imponert over hans foreldre som står i dette, utad i media og ellers, setter fokus på mobbing og konsekvenser. Jeg har lest/hørt et nylig intervju med dem, det var mye som berørte meg der.

Men denne setningen : " – Nei. Vi gikk jo ut ganske fort og anmeldte, så da ble det kanskje to murer mot hverandre. Så en beklagelse har vi ikke fått, nei."  sier en god del.
En beklagelse hadde da vært det minste man burde gi. Men det er kanskje slik, at man føler på at å gi en beklagelse, er det samme som å vedgå feil, ikke vet jeg..
https://www.nearadio.no/nyheter/i/kw6PJ6/historien-beroerer-mange-det-er-terapi-aa-faa-fortelle?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR0gp2THum_ZJTkziyy2Xst40LpaVZINOns_8Rj6frz7XTHqcX17tl4oqHo_aem_L8USOYVvqDPshmx5cRx2cQ

Det gjør omtrent vondt å lese på skolens presentasjon, hvor deres verdigrunnlag presenteres slik :  "Vårt daglige arbeid bygger på åpenhet, tillit, likeverd og respekt for enkeltmennesket og fellesskapet. 
Vi opptrer utviklingsorientert, fleksibelt og engasjert."
Så kan man i neste omgang lese at det er ikke mindre enn 5 ungdommer tilknyttet samme skole som har tatt sitt eget liv,de senere år,flere pga mobbing.
https://www.nearadio.no/nyheter/i/XbxeXb/andreas-la-igjen-et-brev-og-fortalte-han-ikke-orka-mer

Jeg tror det må sterkere virkemidler til for å bekjempe mobbing,det er iallefall helt klart at slik som det er nå, kan vi ikke ha det! Nå handler denne tråden i hovedsak om Peder, men jeg tror at mobbing på både våre skoler og i ungdomsmiljøer generelt, har et langt større omfang enn hva vi aner.

Som nevnt, jeg er imponert og også takknemlig for at det finnes de som klarer å stå frem med sin historie for å forebygge mobbing, all honnør til Peder's foreldre. 💚

I de få tilfeller som jeg fikk vite om, hvor elever mobbet, visste ikke foreldrene til mobberen om det. Men da lærer snakka om det til de foresatte under f.eks et foreldremøte, ble de først himmelfalne men også forbanna på avkommet. For De trodde ikke deres håpefulle var en av de som mobbet. Men eleven(e) fikk seg en reprimande av foreldre etterpå, og det virka, etter hva jeg skjønte. Dette er fra før smart telefonen så dagens lys, men nå blir det som det sies i artikkelen, at det foregår over via meldinger direkte til offeret. Var nok lettere på en måte før når det pågikk åpenlyst i skolegården å ta tak i, mot nå.

Leste artikkelen før i dag, og er enig i at det er imponerende at hans foreldre står frem, men og at de anmelder og at politiet også har tatt tak.

Det gjenstår å se, om det kan ha en preventiv virkning, om det finnes en forståelse om hvor det kan føre for de som mobber.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tema mobbing ble tatt opp i et foreldremøte jeg var med på, og jeg hadde hørt at guttene var veldig slemme mot en spesiell gutt. ( jeg har jente). Men alt var så fint og flott ifølge lærer. Så da reiste jeg meg og spurte om det ikke var et dårlig miljø og at jeg hadde hørt det var mye ufinheter og mobbing. De andre foreldrene fnyste liksom litt av meg, og spesielt ei mor. ..og jeg visste at hennes sønn var en av de verste. Hun er i tillegg lærer. Så kom jo foreldrene til gutten som ble mobbet fram og fortalte om ting som hadde skjedd og fortalte at alle guttene var med. Da ble det et lurveleven og foreldrene til guttene (det var bare 6 gutter) gikk på eget rom. 

Det endte med at moren som fnyste og mente at dette med mobbing var overdrevet kom rasende ut av rommet og dro avgårde. 

Men det virket jo ikke som hun egentlig visste hva som foregikk. Og da lurer jeg jo litt på hva skolen driver med.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...