Populært innlegg Glufseguri Skrevet 24. mai Populært innlegg #1 Del Skrevet 24. mai https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8q6GVr/ber-andre-overta-etterforskningen-etter-at-peder-angel-19-doede Denne saken gjør meg så vondt, jeg håper de ansvarlige for at denne gutten levde i et helvete i så mange år blir stilt til ansvar. Og skulle gjerne visst hva foreldrene til mobberne hva har de gjort for stoppe det. 20 23 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odhrán Ó Máille Skrevet 24. mai #2 Del Skrevet 24. mai Foreldre neker som regel og tro at deres unger gjør noe galt, så de har nok ikke gjort noe som helst. Og de som mobbet han føler nok ingen anger. Tvilsomt at noen blir straffet. 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 24. mai #3 Del Skrevet 24. mai Det koster så lite å inkludere andre, ta litt ansvar for sine medmennesker. Jo mindre inkludert, jo rarere blir man, jo rarere man er, jo større grunn til å kke inkludere. Koster så lite. 6 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooza Skrevet 24. mai #4 Del Skrevet 24. mai Denne saken gjør meg rasende. Jeg har ikke lyst å å poste et grønt hjerte. Jeg vil gå til krig!! Jeg vil vite navn på de rasshølene som med psykisk terror tok livet av noen. De hadde ingen kniv, men det var effektivt. Det gjør meg vondt i ræva. Fuck det og fuck alle som kommet med bullshit. Jeg vil ha endring og jeg vil at folk skal tiltales og dømmes, utvises og miste jobben. Hvor er morderne? 35 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 25. mai #5 Del Skrevet 25. mai Selvsagt kan vi ikke forsvare et samfunn der barn ikke kan føle seg trygge på skolen, og det er offeret og foreldrene som må flytte når det er mobberen og mobberen sine foreldre som åpenbart har store problemer. Jeg tror mange mobbeoffere har vanskelige hjemmesituasjoner, og at de trenger hjelp fra barnevernet og helsetjenesten, men skader man andre fysisk eller psykisk, må man fjernes fra situasjon til man kan få hjelp. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonish91 Skrevet 25. mai #6 Del Skrevet 25. mai Dette va så vondt å lese:/ håper virkelig både skolen og mobberne vil stå til ansvar. Burde vært så strenge regler på dette!!! Disse som mobber burde blitt utvist! Burde ikke fått muligheten til å forsette på skolen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 25. mai #7 Del Skrevet 25. mai De siste årene har jo mobberne vært over kriminell lavalder og noen også over myndighetsalder. Så klart de må kunne stilles til ansvar her. Også skolen og kommunen som gjorde alt for lite. Grusomt er det. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 25. mai #8 Del Skrevet 25. mai Odhrán Ó Máille skrev (7 timer siden): Foreldre neker som regel og tro at deres unger gjør noe galt, så de har nok ikke gjort noe som helst. Og de som mobbet han føler nok ingen anger. Tvilsomt at noen blir straffet. Noen av dem angrer nok, selv om andre kanskje ikke engang er i stand til å se at de har mobbet. En slektning av meg døde ung for noen år siden. Hn tok ikke sitt eget liv, men døde av andre årsaker. Kirken var nesten full i begravelsen. Og tror nok en del av dem hadde dårlig samvittighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lavmålet Skrevet 25. mai #9 Del Skrevet 25. mai Thyra skrev (12 minutter siden): De siste årene har jo mobberne vært over kriminell lavalder og noen også over myndighetsalder. Så klart de må kunne stilles til ansvar her. Også skolen og kommunen som gjorde alt for lite. Grusomt er det. Det er absolutt grusomt. Dette er jo i utgangspunktet kriminelle handlinger. Mange av mobbesakene inneholder alvorlig fysisk og psykisk vold. Det pågår over tid overfor forsvarsløse mennesker og noen av de vil definitivt touche torturbestemmelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Granitta Skrevet 25. mai #10 Del Skrevet 25. mai Madame Butterfly skrev (7 timer siden): Det koster så lite å inkludere andre, ta litt ansvar for sine medmennesker. Jo mindre inkludert, jo rarere blir man, jo rarere man er, jo større grunn til å kke inkludere. Koster så lite. Når foreldre heier på utestenging og ikke vil tvinge barna sine til å leke med noen har verden blitt for tafatt. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 25. mai #11 Del Skrevet 25. mai Jeg kjenner ikke den aktuelle saken så godt, og vet ikke hva som ble gjort fra skolens side der, men en del mobbesaker er fryktelig vanskelige å løse for skolen. En lærer (kjenner flere både i ungdomsskolen og vgs) har et ganske lite handlingsrom, spesielt siden veldig mesteparten av mobbingen ofte skjer i sosiale medier og på arenaer utenfor skolen. Det er heller ikke så lett å være rektor i kompliserte mobbesaker. Det er skremmende om man som enkeltperson (vanlig ansatt i skolen) kan bli dømt for å ha forårsaket en annens selvmord. Når det er sagt, så håper jeg saken blir grundig etterforsket. Jeg mener også at et langt større ansvar i mobbesaker må legges på mobberne og deres foreldre, og det holder ikke å unnskylde det med at mobberne er unge. Det er så "lett" å si at det er skolens ansvar, men i praksis er det alles ansvar. 19 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 25. mai #12 Del Skrevet 25. mai Grønt blad skrev (1 time siden): Jeg kjenner ikke den aktuelle saken så godt, og vet ikke hva som ble gjort fra skolens side der, men en del mobbesaker er fryktelig vanskelige å løse for skolen. En lærer (kjenner flere både i ungdomsskolen og vgs) har et ganske lite handlingsrom, spesielt siden veldig mesteparten av mobbingen ofte skjer i sosiale medier og på arenaer utenfor skolen. Det er heller ikke så lett å være rektor i kompliserte mobbesaker. Det er skremmende om man som enkeltperson (vanlig ansatt i skolen) kan bli dømt for å ha forårsaket en annens selvmord. Når det er sagt, så håper jeg saken blir grundig etterforsket. Jeg mener også at et langt større ansvar i mobbesaker må legges på mobberne og deres foreldre, og det holder ikke å unnskylde det med at mobberne er unge. Det er så "lett" å si at det er skolens ansvar, men i praksis er det alles ansvar. Helt enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 25. mai #13 Del Skrevet 25. mai Jeg må si at jeg lurer veldig på hva som foregår i Innlandet. Hva slags skitt-miljø var dette? Og snart voksne barn? Og mobbingen fortsatte etter at Petter skifter skole? Hvordan er de voksne? Har som sagt selv vært mobbeoffer, dog før den digitale tidsalder heldigvis. På videregående var det lite mobbing. Jeg har vært nervøs for at mine barn skulle bli mobbet pga min historie, men det har så langt ikke skjedd. Småerting, ja. Men selv i klassen til junior, som har spesielle behov og dermed … alternativ atferd er det lite mobbing. Han er ikke alene med diagnose, så det spiller kanskje inn. Det er også flere «annerledes» barn der, både med den ene og den andre religionen. På et forunderligs vis klarer de å inkludere hverandre. Og skolen jobber i tillegg med klassemiljøet. Småby ved kysten. Er det et spesielt giftig miljø i Innlandet.?? Hvorfor ble Peter så angrepet? Slik jeg har forstått det var han en flott gutt med mange talenter, bla en god sanger. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 25. mai #14 Del Skrevet 25. mai Glufseguri skrev (14 timer siden): https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8q6GVr/ber-andre-overta-etterforskningen-etter-at-peder-angel-19-doede Denne saken gjør meg så vondt, jeg håper de ansvarlige for at denne gutten levde i et helvete i så mange år blir stilt til ansvar. Og skulle gjerne visst hva foreldrene til mobberne hva har de gjort for stoppe det. Håper alt/ alle som kan bevises ( meldinger etc ) blir straffet , å at skolen får en gigantisk skrape . Å foreldrene oppreisning . Fra både kommune / mobbere. Dette er viktig , og en tøff jobb for de etterlatte . Skulle trodd de kan dømmes etter samme paragrafer som stalkere etc . At den som fremkaller frykt , trakkaserer eller lign kan idømmes både bøter og fengselsstraff . Stakkars gutt ❤️😢 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Koskos Skrevet 25. mai #15 Del Skrevet 25. mai ❤️Mine tanker og dype medfølelse🌺 Min erfaring er at barn og unge med as, blir mobbet. Av og til er det også av lærere og miljø rundt familien. Man er egenlig litt overlatt til seg selv, det er ikke så mye hjelp å få i "helsenorge." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 25. mai #16 Del Skrevet 25. mai En utrolig tragisk sak, den har berørt meg dypt. Røros - Tynset, er små miljøer, jeg håper at etterforskningsansvaret blir flyttet. Tror det kan være bra for 'alle parter'. Mobbingen av Peder var grusom og varte i mange år. Fra Nrk : "Bare dager før 19-åringen tok sitt eget liv skal han blitt spylt ned med vann under et russearrangement, og trakassert av flere andre elever. Video av hendelsen ble spredd i sosiale medier. NRK har sett flere meldinger som ble sendt til 19-åringen i tiden før han døde. De inneholder hets, sjikane og i flere av dem blir han oppfordret til å ta livet sitt." https://www.nrk.no/trondelag/statsforvalteren-i-innlandet-varsler-tilsyn-etter-at-elev-tok-selvmord-1.16881423 Grusomhetene mot denne unge gutten er mange og nesten ufattelige. Og det er helt på sin plass at dette blir belyst...grundig. Selv om alt er for sent for Peder,så håper jeg foreldrene får svar og de ansvarlige må stå for sine handlinger. Peder 💚 14 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 26. mai #17 Del Skrevet 26. mai Tråden er ryddet for krenkende ytringer, brudd på underforumets retningslinjer, brukerangrep og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooza Skrevet 29. mai #18 Del Skrevet 29. mai Jeg mener mye om politikk, men det er ingenting som gjør at jeg ønsker mer å involvere politisk enn mobbing. Jeg brenner for endring av lovene. Det er nok nå. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 29. mai #19 Del Skrevet 29. mai (endret) Har barn i nære relasjoner som er blitt mobbet, og konsekvensen er blitt svingdørspassient ved psykiatrien, og en tapt barndom, og en hel familie er blitt råka. Det oppsiktsvekkende er mobberne er barn av foreldre som har høy status i bygda, og de er åpentbart medskyldig til at ikkje bare eit barn har fått øydelgd liver , men en hel familie er blitt eit offer for deres barn oppførsel. Noen bør ansvarlegjøres når uskyldige barn blir mobbet, Endret 30. mai av Acer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 30. mai #20 Del Skrevet 30. mai Chantielle skrev (På 25.5.2024 den 15.32): En utrolig tragisk sak, den har berørt meg dypt. Røros - Tynset, er små miljøer, jeg håper at etterforskningsansvaret blir flyttet. Tror det kan være bra for 'alle parter'. Mobbingen av Peder var grusom og varte i mange år. Fra Nrk : "Bare dager før 19-åringen tok sitt eget liv skal han blitt spylt ned med vann under et russearrangement, og trakassert av flere andre elever. Video av hendelsen ble spredd i sosiale medier. NRK har sett flere meldinger som ble sendt til 19-åringen i tiden før han døde. De inneholder hets, sjikane og i flere av dem blir han oppfordret til å ta livet sitt." https://www.nrk.no/trondelag/statsforvalteren-i-innlandet-varsler-tilsyn-etter-at-elev-tok-selvmord-1.16881423 Grusomhetene mot denne unge gutten er mange og nesten ufattelige. Og det er helt på sin plass at dette blir belyst...grundig. Selv om alt er for sent for Peder,så håper jeg foreldrene får svar og de ansvarlige må stå for sine handlinger. Peder 💚 Fy søren, det gjør helt vondt i hjertet å lese dette. Stakkars fine gutt, at han skulle bli utsatt for alt dette. Så utrolig tøffe foreldrene er. I lang tid har det vært slik at man ikke kan nevne selvmord. Ei jente i klassen til min søster ble mobbet, hun tok livet sitt. Bare ungdomsskoleelev. Jeg forstår at man er redd for smitteeffekt, men vi kan ikke bare skyve alt dette under teppet og håpe at mobbing og selvmord går over. Forhåpentligvis kan mange lære noe av denne saken. For øvrig ser man i tråder her at mangel på inkludering begynner helt i barnehage og barneskole. Vi foreldre må veilede ungene våre. De trenger oss til å guide dem på veien mot voksenlivet. Vi må tørre å stå i det. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå