AnonymBruker Skrevet 27. mai #21 Del Skrevet 27. mai La vær.. Skal du ikke kose deg? Anonymkode: 0b48b...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai #22 Del Skrevet 27. mai Jeg hadde følt meg «tvunget» til å tilby deg sofaen om du skulle komme helt dit for å besøke meg 😊 og jeg hadde skjønt det veldig godt om du heller vil bo på hotell, det er mer behagelig! Og det hadde vært bedre for meg også 🙈 er ikke så glad i å ha folk som sover i stua, føler man da må vente til de står opp før man kan stå opp Anonymkode: ea7f8...2d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #23 Del Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (På 24.5.2024 den 18.20): Jeg skal besøke en tysk venninne ett par dager i sommer. Hun bor midt i Berlin i en knøttliten leilighet. Vi er begge i midten av 30- årene. Ble kjent i ungdommen, men hatt litt lite kontakt. Hun har tilbudt sofaen sin mens jeg er på besøk, og det er veldig snilt av henne. Jeg føler meg litt ferdig med couch- surfer opplevelsen og føler jeg både ønsker og har råd til å ta inn på hotell de dagene jeg er der. Litt redd hun skal syns jeg er litt frekk som ikke vil overnatte på sofaen hennes, eller som at det hun tilbyr ikke er bra nok for meg liksom.. hva tror dere? Anonymkode: b6d8f...ef3 Tenker ikke det er frekt. Du får si tusen takk for gjestfriheten, men at du denne gangen sover på hotell og finner et hotell i nærheten. Så det blir litt privatliv på begge, men likevel lett å møtes og henge sammen om dagen. Anonymkode: d6fb3...5db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #24 Del Skrevet 28. mai Jeg hadde nok også ønsket å bo på hotell, men det kommer kanskje litt an på hvor godt dere kjenner hverandre. Med min beste venninne, hadde jeg ønsket å bruke mest mulig tid sammen, og hadde sikkert takket ja til å bo hjemme hos henne. Med mer perifere venner, er det godt å kunne ha litt privatliv. Du kan jo ta en liten hvit løgn og si at du har en del bonuspoeng du må bruke opp og derfor velger hotell. Evt, om du har råd, kan du si at det hadde vært hyggelig om dere tok ei hotellhelg sammen, og bestilt dobbeltrom, så kunne hun vært litt turist i egen by. Anonymkode: a7aee...6f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiMaK Skrevet 28. mai #25 Del Skrevet 28. mai Bare si at du kunne tenkt deg hotell siden det er en luksus du ikke bare gjør hjemme i hjembyen 😊 Hør om det e greit for ho, og forklar evt at du har råd til det 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #26 Del Skrevet 28. mai Ikke frekt i det hele tatt, er jo ikke utenkelig at hun har tilbudt sofaen ut av høflighet, og mest sannsynlig setter pris på å få ha den lille leiligheten i fred. Anonymkode: aafab...567 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #27 Del Skrevet 28. mai Dette er sært. Greit at nordmenn er kjent for å være egne og kalde, men dette blir for dumt. Du reiser for å besøke venninnen din. Hele poenget er å tilbringe tid sammen. Dere vil gå glipp av mye fellesskap om du velger henne bort på denne måten. Samtalene midt på natten og rundt frokostbordet er de beste. Man får ikke den nærheten ellers. Anonymkode: 2213a...5f4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #28 Del Skrevet 28. mai Hvorfor i alle dager skulle man være så selvutslettende at man sover på sofa, når det er ingenting negativt for venninnen at du bor på hotell. TS kan jo være på besøk så lenge hun måtte ønske, men reiser på hotell og sover i en behagelig seng, i et mørkt rom hvor ingen skal inn neste morgen. Pluss hotellfrokost Anonymkode: 19e2e...283 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enkelt&Komplisert Skrevet 28. mai #29 Del Skrevet 28. mai Hadde syntes det var helt greit jeg! 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai #30 Del Skrevet 29. mai Jeg hadde sagt at "den gamle ryggen min" trenger ei seng å sove i. Eller "jeg sliter med søvnen, så jeg må ha roen for meg selv og ei god seng. Så jeg sover på hotell denne gangen". Så avtalt at dere møtes til lunsj kanskje, og tilbringer dagen(e) sammen. Anonymkode: 71b6d...c01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai #31 Del Skrevet 30. mai Bromance skrev (På 26.5.2024 den 9.02): Du bør ta med kulturforskjeller inn i vurderingen her. En tysker vil nok fortere bli fornærmet for at du velger å legge deg inn på hotell enn det en nordmann ville blitt. Jeg er halvt tysk, har aldri hørt om at dette blir sett på som noe negativt. Det er forskjell på hvordan vi gjorde det som ungdommer/unge voksne, og hvordan vi ønsker å ha det når vi er voksne. Jeg ville bare ha sagt at jeg hadde lyst til å bo på hotell i ferien, kan jo møtes like mye likevel. Tenker venninnen bare blir lettet, for hun slipper å ha sengeklær og bagasje liggende rundt i den lille leiligheten. Anonymkode: 42971...966 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronterte Skrevet 31. mai #32 Del Skrevet 31. mai Syns ikke det er frekt overhode. Det blir nok godt for både deg og henne. Null problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå