Gå til innhold

Frekt å bo på hotell mens jeg er på besøk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal besøke en tysk venninne ett par dager i sommer. Hun bor midt i Berlin i en knøttliten leilighet. Vi er begge i midten av 30- årene. Ble kjent i ungdommen, men hatt litt lite kontakt. 

Hun har tilbudt sofaen sin mens jeg er på besøk, og det er veldig snilt av henne. Jeg føler meg litt ferdig med couch- surfer opplevelsen og føler jeg både ønsker og har råd til å ta inn på hotell de dagene jeg er der. 

Litt redd hun skal syns jeg er litt frekk som ikke vil overnatte på sofaen hennes, eller som at det hun tilbyr ikke er bra nok for meg liksom.. hva tror dere?

Anonymkode: b6d8f...ef3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke det er frekt. Bare en fordel for dere begge to når hun bor i en så liten leilighet. Hun har sikkert kjent på det at hun må invitere deg til å overnatte hos seg. 

Anonymkode: 714f8...c19

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det syns jeg ikke er frekt :) Hun ville sikkert tilby husly for å være høflig, og setter nok pris på å ha leiligheten for seg selv. Jeg bor ofte på hotell selv når jeg besøker familie. Spesielt ene tanta mi er sjukt slitsom på morgenen og skal vekke meg kl 6 til frokost og skravling. Da bor jeg heller på hotell, også møtes vi på ettermiddagen. Mye hyggeligere! 

Du kan jo bare finne et hotell i nærheten også kan dere finne på det dere ønsker. Digg med litt alenetid og å ha egen god hotellseng og! 

Anonymkode: 7048f...356

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvfølgelig er det mer behagelig å ta inn på et hotell. For dere begge. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør vi selv til familie som har gjesterom, om vi føler det blir litt trangt/tett. 

Anonymkode: 30553...028

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt såret om venninne som kom på besøk la seg inn på hotell. Men kommer jo an på relasjonen og hvordan hun er. 
Jeg har alltid tenkt at der det er hjerterom, er det husrom, og vi sover på hverandres sofa, på madrasser på gulvet etc og har det alltid kjekt. 

Anonymkode: 693a3...72b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg hadde blitt såret om venninne som kom på besøk la seg inn på hotell. Men kommer jo an på relasjonen og hvordan hun er. 
Jeg har alltid tenkt at der det er hjerterom, er det husrom, og vi sover på hverandres sofa, på madrasser på gulvet etc og har det alltid kjekt. 

Anonymkode: 693a3...72b

Og jeg hater slikt. Hater til og med å dele bad. Så vi tar oss inn på hotell når vi besøker familie og venner. 

Hvorfor blir du såret av at jeg ikke ønsker å ligge på en madrass på gulvet når jeg har råd til å bo på hotellet som ligger minutter unna? 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er voksne, som dere er, TS, så er man ferdig med å ligge på sofa/madrass på gulvet etc. Ta inn på hotell med god samvittighet! 

Anonymkode: aae74...a7f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bromance
AnonymBruker skrev (På 24.5.2024 den 18.20):

Jeg skal besøke en tysk venninne ett par dager i sommer. Hun bor midt i Berlin i en knøttliten leilighet. Vi er begge i midten av 30- årene. Ble kjent i ungdommen, men hatt litt lite kontakt. 

Hun har tilbudt sofaen sin mens jeg er på besøk, og det er veldig snilt av henne. Jeg føler meg litt ferdig med couch- surfer opplevelsen og føler jeg både ønsker og har råd til å ta inn på hotell de dagene jeg er der. 

Litt redd hun skal syns jeg er litt frekk som ikke vil overnatte på sofaen hennes, eller som at det hun tilbyr ikke er bra nok for meg liksom.. hva tror dere?

Du bør ta med kulturforskjeller inn i vurderingen her. En tysker vil nok fortere bli fornærmet for at du velger å legge deg inn på hotell enn det en nordmann ville blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en forventningsavklaring med henne. Spør om det er okei for henne at du sover på hotell rett i nærheten. Så kan det være lurt å finne ut hvor mye hun forventer at dere skal være sammen. Kan godt hende det er greit for henne at du sover et annet sted, men at hun blir såret hvis du ikke prioriterer henne på dagtid/kveldstid. Men hvis dere avklarer forventninger på forhånd er sjansen større for at ingen blir såret!

Anonymkode: 068a0...7b3

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Når man er voksne, som dere er, TS, så er man ferdig med å ligge på sofa/madrass på gulvet etc. Ta inn på hotell med god samvittighet! 

Anonymkode: aae74...a7f

Det blir man aldri ferdig med heldigvis 

Anonymkode: 93a00...38c

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det blir man aldri ferdig med heldigvis 

Anonymkode: 93a00...38c

Jo, jeg er ferdig med det. Det må i så tilfelle være en situasjon der jeg virkelig må, og det ikke finnes andre alternativ. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke frekt. Vi leide AirBnB sist vi besøkte min bror. Selv om vi hadde fått plass på sofaen i stua. Vi bare sto opp tidlig og kom til frokost. 

Anonymkode: b5e01...6aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde bodd på hotell, lett som en plett. Å bo oppå hverandre er ikke avslappende for noen. Tvi-Tvi! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke booke hotellrom for dere begge?

Anonymkode: c3fec...dca

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal tvinge deg selv til å bo på sofaen bare for å please følelsene til en venninne. Bare si fra at du føler at du trenger litt alenetid innimellom etter at dere begge har blitt "gamle". Det blir jo slitsom for deg om du trenger tid for deg selv og blir tvunge til å sove på en sofa...

... selv hadde jeg helt klart valgt hotell om det var for flere netter. En natt derimot, bør gå fint under de fleste forhold.

Anonymkode: 2860d...5fd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var over tredve da jeg besøkte venninne lenger sør/øst i Europa og sov på sofaen i liten leilighet. På den måten fikk vi mer tid. Var ikke noe problem for oss, men følte oss ungdommelige da. Og så inviterte hun, som betydde mye for hun og meg. Jeg har naturlig nok gjort det samme for henne her. 
Men har du råd og ønsker det så skjønner jeg også komforten ved å ha eget hotellrom. Også om det er gått mange år siden dere møttes sist. 

Anonymkode: 5d9ab...e1c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Kan du ikke booke hotellrom for dere begge?

Anonymkode: c3fec...dca

Det jeg er enda mer ferdig med enn en madrass i stua, er å dele soverom med et annet, voksent menneske, med unntak av min mann.

Når vi reiser på venninnetur så har vi hvert vårt rom. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/24/2024 at 6:20 PM, AnonymBruker said:

Ikke frekt i det hele tatt. Selv hadde jeg foretrukket å bo på hotell, slik som deg. Men, også motsatt....hadde jeg bodd lite og venner skulle komme på besøk, hadde jeg ønsket at de bodde på hotell og at vi kunne være sammen på dagtid/kveld.

Jeg har venner som tar det som en selvfølge at de kan sove på sofaen min....har ikke sagt noe til de, da problemstillingen ikke har blitt reell enda, men hell no! Bo på hotell.

Anonymkode: 9b8b4...802

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/26/2024 at 11:21 AM, AnonymBruker said:

Det jeg er enda mer ferdig med enn en madrass i stua, er å dele soverom med et annet, voksent menneske, med unntak av min mann.

Når vi reiser på venninnetur så har vi hvert vårt rom. 

Godt å høre det ikke bare er meg. Får mange rare blikk når jeg reiser på venninne-turer, men har eget rom. 

Anonymkode: 9b8b4...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...