AnonymBruker Skrevet 24. mai #1 Del Skrevet 24. mai Jeg la ut en annonse på finn.no for å selge kattunger. Jeg fikk så mail om at den var tatt vekk og at jeg måtte sende inn et bilde av kattene med dagens avis, for å vise at jeg hadde kattene og at det ikke var svindel, det har jeg gjort. Er det noen som vet hvor lang tid det tar før de legger ut annonsen igjen? Anonymkode: 70a0f...cb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai #2 Del Skrevet 24. mai Med dagens avis, hvem i alle dager betaler fortsatt for fysiske aviser? 😅 Noen timer maks sikkert. Anonymkode: 18e84...570 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gine Skrevet 24. mai #3 Del Skrevet 24. mai Jeg kjøper aldri aviser selv. Visste ikke at man måtte ta bilde av dyr man skal selge sammen med dagens avis på Finn. Har aldri hørt om det før. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai #4 Del Skrevet 24. mai Mange annonser ute som ikke har avis i bildene. Kanskje annonsen ikke hadde nok info? Alder/fødselsdato og slike ting er viktig Anonymkode: 29b2c...655 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai #5 Del Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Med dagens avis, hvem i alle dager betaler fortsatt for fysiske aviser? 😅 Noen timer maks sikkert. Anonymkode: 18e84...570 Jeg gjør -31 år. Anonymkode: d9e60...8df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai #6 Del Skrevet 24. mai 2 hours ago, AnonymBruker said: Mange annonser ute som ikke har avis i bildene. Kanskje annonsen ikke hadde nok info? Alder/fødselsdato og slike ting er viktig Anonymkode: 29b2c...655 Jeg skulle sende et bilde av dyrene med dagen avis ved siden av på mail til finn.no, som svar på mailen om at annonsen var tatt vekk. Jeg skulle ikke legge ut bildet i annonsen. Anonymkode: 70a0f...cb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai #7 Del Skrevet 24. mai 3 hours ago, AnonymBruker said: Med dagens avis, hvem i alle dager betaler fortsatt for fysiske aviser? 😅 Noen timer maks sikkert. Anonymkode: 18e84...570 Jeg måtte ut og finne en avis. Jeg sendte mail I går og har ikke fått svar ennå. Anonymkode: 70a0f...cb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai #8 Del Skrevet 24. mai Nok et kull der halvparten vil ende opp som kasteball eller hjemløse. Hvorfor får folk kull på dyrene sine om det ikke er for å beholde dem selv? Anonymkode: 0161c...5b7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai #9 Del Skrevet 24. mai 7 minutter siden, AnonymBruker said: Nok et kull der halvparten vil ende opp som kasteball eller hjemløse. Hvorfor får folk kull på dyrene sine om det ikke er for å beholde dem selv? Anonymkode: 0161c...5b7 Det er fine og populære rasekatter. Men det var ikke det jeg egentlig lurte på. Anonymkode: 70a0f...cb8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 24. mai #10 Del Skrevet 24. mai Annonsen kommer til å se ut som ett trusselbrev der du krever løspenger for kidnappede kattunger om du må ha bilde av dem sammen med dagens avis 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #11 Del Skrevet 25. mai Er det ingen som har opplevd det samme? Litt fortvilende, jeg må få solgt kattungene før jeg skal på ferie. Anonymkode: 70a0f...cb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #12 Del Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er fine og populære rasekatter. Men det var ikke det jeg egentlig lurte på. Anonymkode: 70a0f...cb8 Det finnes mange egne grupper for kjøp og salg av rasekatter. Mye lettere å finne seriøse kjøpere der. Du kan også høre litt med oppdrettere av rasen. Kjøpte du katten fra oppdretter eller privat? Anonymkode: df50a...fa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spell Skrevet 25. mai #13 Del Skrevet 25. mai Så bra at finn.no utfører kontroll på annonser. Vil tro at fysisk papiravis bare var et eksempel på hva man kunne ta bilde av for å bevise at kattene er ekte. Aner ikke hvor lang tid de bruker på å kontrollere, mulig litt mindre folk på jobb i helgene. Men ts, hvor god "oppdretter" er du om du planlegger ferie rett etter et kattungekull? Selv om det er rasekatter, så kan det ta litt tid å finne riktig kjøper. Noen kjøpere trekker seg også i siste liten, eller finner ut at de ikke kan ha katten allikevel (kan ha andre dyr som ikke går overens f.eks.). Da burde du ha en backup som gjør at du kan ta katten tilbake innen rimelig tid. Dvs selv om du er på ferie. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #14 Del Skrevet 25. mai Er rasen scottish fold? Anonymkode: d9e60...8df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #15 Del Skrevet 25. mai 6 hours ago, Spell said: Så bra at finn.no utfører kontroll på annonser. Vil tro at fysisk papiravis bare var et eksempel på hva man kunne ta bilde av for å bevise at kattene er ekte. Aner ikke hvor lang tid de bruker på å kontrollere, mulig litt mindre folk på jobb i helgene. Men ts, hvor god "oppdretter" er du om du planlegger ferie rett etter et kattungekull? Selv om det er rasekatter, så kan det ta litt tid å finne riktig kjøper. Noen kjøpere trekker seg også i siste liten, eller finner ut at de ikke kan ha katten allikevel (kan ha andre dyr som ikke går overens f.eks.). Da burde du ha en backup som gjør at du kan ta katten tilbake innen rimelig tid. Dvs selv om du er på ferie. Ja da, jeg har familie de kan være hos hvis de ikke er levert før jeg reiser og som de evt. kan returneres til. Anonymkode: 70a0f...cb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #16 Del Skrevet 25. mai 2 hours ago, AnonymBruker said: Er rasen scottish fold? Anonymkode: d9e60...8df Nei Anonymkode: 70a0f...cb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 25. mai #17 Del Skrevet 25. mai (endret) De har antageligvis hatt mange svindelannonser på kjæledyr ute, annonser på dyr som ikke eksisterer men som selgerne tar forhåndsbetaling ("reservasjonsgebyr") for og som så forsvinner når pengene er innkassert. Dette med svindelannonser gjelder ofte for miniatyrhunderaser, har jeg lest, valper som befinner seg i utlandet og aldri er tenkt å transporteres til Norge. Sikkert samme problem med kattunger. Fint at Finn forsøker å unngå at svindelannonser får bli lagt ut. Din var kanskje en stikkprøve eller noe de ble usikre på om var reelt. De pleier å være raske med å godkjenne annonser, men det er jo lørdag og helg, så kanskje færre på jobb hos Finn? Endret 25. mai av Million 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 25. mai #18 Del Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (21 timer siden): Nok et kull der halvparten vil ende opp som kasteball eller hjemløse. Hvorfor får folk kull på dyrene sine om det ikke er for å beholde dem selv? Anonymkode: 0161c...5b7 Hva med å heller svare på det ts lurer på? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 25. mai #19 Del Skrevet 25. mai 7 hours ago, AnonymBruker said: Er rasen scottish fold? Anonymkode: d9e60...8df De tillates ikke på Finn så da hjelper det ikke med avis annonsene blir bare avvist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #20 Del Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (På 24.5.2024 den 22.57): Det er fine og populære rasekatter. Men det var ikke det jeg egentlig lurte på. Anonymkode: 70a0f...cb8 Det er veldig mange som tar bilder fra oppdretteres kull og legger ut på finn som sine egne, krever depositum og stikker av med penga. Spesielt på populære raser som sibir, ragdoll og MC. På en Facebook-side jeg er medlem er det så mange fake annonser at alle som skal selge noe må ta bilde av tingene sammen med en lapp med navnet sitt på, og gjerne en selfie også. Anonymkode: ee93d...458 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå