Gå til innhold

Kjekk og hyggelig fyr, men har falt utenfor samfunnet. Innspill?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror nok du er din egen fiende her. Tenker at du ikke skal la andre definere din egen verdi, og heller ikke la dem stoppe deg fra å nå dine mål. Verden er absolutt ikke enkelt for attraktive karer heller. Det er faktisk en større forbannelse enn de fleste er klar over, og inntrykket mitt er at det kan gå flere år før at den kjekke personen, mann eller dame  i fokus innretter seg dette. Blir andre nervøse rundt deg, tror du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, jeg skjønner det ikke. Å være i sitt eget hode og drive med rus er en veldig egosentrisk og egoistisk måte å leve på. Både ovenfor familie og samfunnet rundt deg.

Jeg tror du bortforklarer og lyver til deg selv.  Håpet du hører på innlegget over her som anbefaler deg å legge fra deg livsløgner. 

Håper det kan være til nytte at vi svarer deg ærlig og ikke pakker det inn. 

Anonymkode: 7aab9...7da

Vi er uenige, eller så snakker vi forbi hverandre. Og selvsagt er de fleste i «sitt eget hode», men jeg er ingen kjepphøy type som gir blaffen i dem rundt meg. Virkelig. Jeg ble tatt av et dypt psykisk mørke i tenårene, som forandret livet mitt fullstendig. Dette er jeg åpen om her inne, men jeg mener du ordlegger deg litt uheldig når du lettvint kaller meg «egoistisk» pga. psykiske problemer og utenforskap som oppstod.

Når det gjelder rus, så er det et litt vanskelig tema å ta opp. Det blir fort til at folk tenker det verste, og legger all skylden på «rusen». Jeg kunne vært tung narkoman eller død for lenge siden, men det er min egen samvittighet og respekten for de rundt meg som har holdt meg gående. Samt sunne interesser. Selvmedisinering har det blitt jevnlig eller periodevis, pga. et svært dårlig forhold til helsevesenet. Jeg har nok mine livsløgner, men vet ikke om det er de samme du antar at jeg har. 

Uansett fint at du ikke «pakker inn» det du skriver.

Anonymkode: 77c5e...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Archduke_Autopsy skrev (2 minutter siden):

Tror nok du er din egen fiende her. Tenker at du ikke skal la andre definere din egen verdi, og heller ikke la dem stoppe deg fra å nå dine mål. Verden er absolutt ikke enkelt for attraktive karer heller. Det er faktisk en større forbannelse enn de fleste er klar over, og inntrykket mitt er at det kan gå flere år før at den kjekke personen, mann eller dame  i fokus innretter seg dette. Blir andre nervøse rundt deg, tror du? 

Ja, man er ofte sin egen fiende, og det gjelder nok spesielt i mitt tilfelle. Jeg setter begrensninger for meg selv.

Om andre blir nervøse rundt meg? Kan nok kanskje merke litt til det iblant, ja. Var nylig en søt dame som til slutt fortalte meg at hun hadde blitt så sjenert da hun så meg. 

Jeg må bare si at jeg ikke har noen agenda om skryte mitt eget utseende opp her. Huff, det er ikke slik altså. Men jeg har alltid ganske lett fått oppmerksomhet fra damer, det må det være lov å si, og derfor er det kjedelig når min livshistorie og livssituasjon holder meg tilbake i dag (det tråden handler om).

Men jeg ønsker virkelig å dreie om disse selvdestruktive tankemønstrene om dagen, og få til forandringer. Er nok litt på glid der nå, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, man er ofte sin egen fiende, og det gjelder nok spesielt i mitt tilfelle. Jeg setter begrensninger for meg selv.

Om andre blir nervøse rundt meg? Kan nok kanskje merke litt til det iblant, ja. Var nylig en søt dame som til slutt fortalte meg at hun hadde blitt så sjenert da hun så meg. 

Jeg må bare si at jeg ikke har noen agenda om skryte mitt eget utseende opp her. Huff, det er ikke slik altså. Men jeg har alltid ganske lett fått oppmerksomhet fra damer, det må det være lov å si, og derfor er det kjedelig når min livshistorie og livssituasjon holder meg tilbake i dag (det tråden handler om).

Men jeg ønsker virkelig å dreie om disse selvdestruktive tankemønstrene om dagen, og få til forandringer. Er nok litt på glid der nå, tror jeg.

Du høres ut som ett oppegående menneske, med en agenda om ett bedre liv, ikke noe mer enn det. 

De ekte gjenkjenner heldigvis hverandre. Alt godt til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, innstilling og ambisjoner har mye å si. Jeg må kjempe meg gjennom en angst som har kommet krypende, og samtidig gjøre alvor av ambisjonene jeg har satt meg. Få maskineriet i gang, på en måte. Vet en del selvtillit hadde kommet tilbake da. Det er alvorlig med depresjon, for den kan komme gradvis uten at du nesten vet det, og så er du låst.

Ellers var det kommet mange nye svar her. Jeg får ikke svart tilbake halvparten, men setter pris på innspillene. Dem tar jeg til meg. Det er ikke alt jeg er enig i, og som jeg kunne argumentert imot, men jeg setter uansett pris på å få høre ærlige tanker fra dere. Takk for alle gode oppmuntringer, også!

Har du angst så snakker du med legen om det. Kan være du har en typ adhd diagnose også for den del, selv om jeg ikke opplever den følelsen fra deg. Men det kan være du har en diagnose som gjør at du får angst. Eller noe annet underliggende som kan tas tak i sånn at du kan fungere normalt og slipper å rømme fra virkeligheten i form av rus og fantasi. 

Anonymkode: 939a1...ab1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Men jeg ønsker virkelig å dreie om disse selvdestruktive tankemønstrene om dagen, og få til forandringer. Er nok litt på glid der nå, tror jeg

Det er nok sånn at når man er student så får man seg en kjæreste lett fordi unge er naive og går utifra at den de treffer er på en god vei i livet. Men når man dater i voksenlivet så er det ikke like enkelt. Derfor sier jeg at du må ta tak i problemene dine først. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.5.2024 den 17.54):

Mann rundt 30 her. Savner kvinnelig kontakt igjen, etter jeg ble lei bylivet for lenge siden. Har vært litt ute i det siste, og jeg får fortsatt mye oppmerksomhet fra kvinner i alle aldre. For jeg har et godt utseende, og er blitt kalt «dødskjekk» mer enn én gang.

Det som er fryktelig vanskelig for meg, er at jeg befinner meg helt utenfor samfunnet. Null jobb, null utdannelse. Ufør. Har ikke levd et normalt liv (men jeg er intelligent, omtenksom og har et stort hjerte). Jeg skammer meg fælt over livssituasjonen min, noe som selvsagt gjør meg tilbakeholden i møte med kvinner. For jeg merker jo de flørtende blikkene deres når jeg dukker opp i finstasen.

Så altså, hva gjør jeg? Flott nordisk utseende, bra personlighet, men en «taper» etter samfunnets standard. Selv ser jeg overhodet ikke på meg selv som en taper, for alle har sin historie, og jeg har ikke helt dårlig selvtillit heller, faktisk. Men det byr unektelig på problemer når kvinner lurer på hva man driver med. Dette vet jeg godt. 

Har dere noen tips? Drømmen er å møte en søt dame som forstår meg, og kanskje har noen av de samme erfaringene. Men litt klining og kanskje en natt med en hyggelig dame, er ikke helt dårlig akuttmedisin for meg det heller. Selv om en stabil sjelevenn er det jeg virkelig ønsker. (Jeg har også utrolig nok fått tilgang på en del penger til å bygge et mye bedre liv enn det jeg har nå, så kanskje dette kan brukes i fremtidige dialoger, hehe).

Jeg er nysgjerrig på hvordan dere ville reagert i møte med meg? Alt fra klokken to om natten på dansegulvet, til en rolig formiddag i parken? For utenforskapet har vokst til en stor usikkerhet med årene, som jeg forsøker å bryte. Setter pris på ærlige innspill til en som sitter litt fast. Takk.

Hvorfor er du ufør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
got2go skrev (5 minutter siden):

Hvorfor er du ufør?

Les nå tråden da....🙄

Anonymkode: 8bed9...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.5.2024 den 17.54):

Mann rundt 30 her. Savner kvinnelig kontakt igjen, etter jeg ble lei bylivet for lenge siden. Har vært litt ute i det siste, og jeg får fortsatt mye oppmerksomhet fra kvinner i alle aldre. For jeg har et godt utseende, og er blitt kalt «dødskjekk» mer enn én gang.

Det som er fryktelig vanskelig for meg, er at jeg befinner meg helt utenfor samfunnet. Null jobb, null utdannelse. Ufør. Har ikke levd et normalt liv (men jeg er intelligent, omtenksom og har et stort hjerte). Jeg skammer meg fælt over livssituasjonen min, noe som selvsagt gjør meg tilbakeholden i møte med kvinner. For jeg merker jo de flørtende blikkene deres når jeg dukker opp i finstasen.

Så altså, hva gjør jeg? Flott nordisk utseende, bra personlighet, men en «taper» etter samfunnets standard. Selv ser jeg overhodet ikke på meg selv som en taper, for alle har sin historie, og jeg har ikke helt dårlig selvtillit heller, faktisk. Men det byr unektelig på problemer når kvinner lurer på hva man driver med. Dette vet jeg godt. 

Har dere noen tips? Drømmen er å møte en søt dame som forstår meg, og kanskje har noen av de samme erfaringene. Men litt klining og kanskje en natt med en hyggelig dame, er ikke helt dårlig akuttmedisin for meg det heller. Selv om en stabil sjelevenn er det jeg virkelig ønsker. (Jeg har også utrolig nok fått tilgang på en del penger til å bygge et mye bedre liv enn det jeg har nå, så kanskje dette kan brukes i fremtidige dialoger, hehe).

Jeg er nysgjerrig på hvordan dere ville reagert i møte med meg? Alt fra klokken to om natten på dansegulvet, til en rolig formiddag i parken? For utenforskapet har vokst til en stor usikkerhet med årene, som jeg forsøker å bryte. Setter pris på ærlige innspill til en som sitter litt fast. Takk.

Begynn å jobbe, så ordner det seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke lest alle svarene her, så jeg har ikke fått grep om hvorfor du er ufør, hvorfor du er uten utdannelse og hvorfor du anser deg selv som utafor samfunnet. Jeg synes ingenting i HI tilsier at du er utafor samfunnet, heller at det er en følelse du sitter med.

Men, vær ærlig i en evt. Tinder-profil. 

Har du noe du kan bidra med i samfunnet? Som jeg skrev over her, så vet jeg ingenting om grunnen til hvorfor din situasjon er som den er. Hva med frivillighetsarbeid? Det ville vært et STORT pluss i mi bok! Ufør, uten utdannelse eller ikke, en slik ting kan ha avgjørende faktor for min del. 

Anonymkode: 3def4...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Først av alt må du velge å slutte med rus. Så må du ta tak i det å få deg en utdannelse. Har du ikke fullført videregående har du krav på gratis voksenopplæring. Fullfør det og få deg en jobb. Først da vil mål om et seriøst forhold kunne bli mer reelle. 

Anonymkode: 8b777...14b

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det er nok sånn at når man er student så får man seg en kjæreste lett fordi unge er naive og går utifra at den de treffer er på en god vei i livet. Men når man dater i voksenlivet så er det ikke like enkelt. Derfor sier jeg at du må ta tak i problemene dine først. 

Jeg tenkte ikke på fremtiden som ung, er en litt for her og nå person. Men er enig i ung og naiv absolutt gjør det mye lettere å gå inn i relajsoner. På godt og vondt. Og det at de fleste er på ganske likt plan under utdannelse, og mye sosialisering uten så mye press. 

Anonymkode: 440b0...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymMisbruker skrev (På 24.5.2024 den 19.31):

Høres litt lat ut. Men er du kjekk nok er det sikkert noen rike damer der ute som ikke bryr seg så mye om inntekten din. 

Anbefaler å være helt ærlig i tinder profilen. Får du noe treff så er det verste allerede over.

Ser logikken.

Men rike damer søker rikere menn, selv om de ikke trenger pengene. Kvinner er generelt veldig lite interessert i forsørge en mann.

TS beste odds er med i uføretrygdet dame i den virkelige verden. 

Jeg er en mann på 50 og har sett dette uttalige ganger. Når mannen er/ blir syk og blir trygdet forsvinner respekten, lojalitet og attraksjon.

At ei ressurssterk dame med god jobb og høy status skulle gå inn i et forhold med en uføretrygdet mann skjer stort sett kun på film.

Og da skal mannen i tilfelle være ekstremt kjekk, karismatisk eller ha noe annet ved seg.

Anonymkode: f2e3d...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.5.2024 den 19.22):

Jeg ble ufør etter at jeg (av visse grunner) fikk store psykiske problemer i tenårene, og ble totalt utmattet og ødelagt til slutt. Ble mange runder med systemet oppigjennom. Mørke, traumatiserende kapitler, med sterk påvirkningskraft på hvordan livet gikk videre.

Jeg har selvsagt begrensinger i hodet når det gjelder en del ting, f.eks. temaet denne tråden handler om. Det å treffe nye kvinner, i alle slags settinger, når den personlige prater når et visst nivå. Jeg er redd for å bli dømt hardere enn det jeg kanskje mest sannsynligvis ville blitt, og like redd for at avvisninger (for de må alltid komme) skal gå dypere inn på meg enn det jeg tror dem faktisk kommer til å gjøre.

Jeg vet også at mulighetene mine hos kvinner vil øke om jeg nærmer meg målene jeg har satt for å «komme på rett kjøl» (etter mitt perspektiv), og som jeg jobber med. Samtidig er jeg nysgjerrig på hvordan ulike damer hadde reagert om de møtte meg akkurat nå. Men jeg kommer jo ikke med de mest personlige detaljene her heller, noe som gjør det vanskeligere for dere å svare.

Vanskelig å svare uten å vite mer, MEN jeg synes du ikke skal fremstille deg selv som en som har falt utenfor samfunnet. Du har mange gode kvaliteter og er endel av samfunnet, selv om det er en del ting du ønsker å forbedre. Jeg synes du skal fokusere på det du liker, drømmer om og er god på, ikke det negative (den historien kan du fortelle senere når dere er mer fortrolige)). Synes heller ikke du skal selge inn penger som et gode du kan tilby - det virker enten desperat eller du kan bli utnyttet. Det at du har ryddig og stabil økonomi er et pluss, og det kommer frem uten at du behøver å fremheve det. 

Anonymkode: c6a79...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du fremstiller deg selv som et viljeløst offer. Du har ikke falt utenfor. Du har valgt å falle utenfor. Og enda verre, du velger å forbli utenfor (ved å ruse deg og ikke gjøre noe meningsfullt som jobb, utdanning eller frivillig arbeid). Videre tenker du helt feil rekkefølge. Skaff det livet du vil ha FØR du finner kjæreste.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk følelsen av at du har bipolar lidelse. Har du? Jeg har også det og er i et ekteskap. Men det går ikke så bra for tiden og har ikke gjort det på flere år...

Anonymkode: 86442...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest tidsfordriv2023
20 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, innstilling og ambisjoner har mye å si. Jeg må kjempe meg gjennom en angst som har kommet krypende, og samtidig gjøre alvor av ambisjonene jeg har satt meg. Få maskineriet i gang, på en måte. Vet en del selvtillit hadde kommet tilbake da. Det er alvorlig med depresjon, for den kan komme gradvis uten at du nesten vet det, og så er du låst.

Ellers var det kommet mange nye svar her. Jeg får ikke svart tilbake halvparten, men setter pris på innspillene. Dem tar jeg til meg. Det er ikke alt jeg er enig i, og som jeg kunne argumentert imot, men jeg setter uansett pris på å få høre ærlige tanker fra dere. Takk for alle gode oppmuntringer, også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært uaktuelt for meg å være sammen med noen som ikke har penger og helse til å leve som meg. Jeg liker å reise, gå turer og har en dyr hobby som jeg vil dele med noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...