Gå til innhold

Deltidsmødre, hvor er dere?

NILEA

Anbefalte innlegg

Hei alle dere deltidsmødre med 50/50-løsning osv! Hvor finner jeg dere?

Jeg er en deltidspappa som nærmer meg 40 og ønsker å møte en deltidsmamma sånn et sted i 30årene. Ønsker en jente med barn som jeg kan ha det hyggelig med annenhver uke, samtidig som vi lever hver våre liv når vi har barn... Etterhvert som tiden går, kan jo ting utvikle seg videre, men det vil jo tiden vise...

Men dere deltidsmødre, hvor finner jeg dere? Hvordan vet jeg at du i parken eller på lekeplassen med barn er singel, og kunne tenke deg å prate med meg? 

Jeg får ikke match med dere på tinder og hinge hvertfall, så kanskje jeg må oppsøke steder dere er... Jeg vet bare ikke hvor det er? 😜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deltidsmamma på 34 her med samme problem, blir alltid bedt ut av barnløse menn, og det er forsåvidt ok da jeg ønsker et barn til, men mange får kalde føtter når de får høre jeg har et barn fra før. Lett høyt og lavt men finner ingen deltidspappaer 😅 Har møtt flere menn med barn og tenkt yes, men så er de selvsagt fremdeles sammen med barnemor og ikke single. 

Det er jo mange av oss så vet ikke hvor de befinner seg jeg 🤷‍♀️

Anonymkode: 70d6f...4e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat nå hjemme i sofakroken med en kopp te og strikketøy. 

En gang i uken seiler jeg, samt noen helger. 

Et par ganger i mnd er jeg ute og tar et glass eller to med bobler sammen med venninner. 

Et par ganger i uka sitter jeg og venter på ungene som jeg har kjørt til fritidsaktivitet.

Et par ganger i året er jeg på avslutningskonsert på kulturskolen. 

En og annen gang tar jeg meg en reise, og da ser du meg på flyplassen.

Ellers er jeg på butikken, busstoppet, badeland eller på joggetur i nabolaget. 

Ungene er for store til å leke på lekeplass, men da de var i den alderen var cluet ditt at jeg var alene. Jeg hadde ikke skilt i panna hvor det stod singel. 

Anonymkode: c9fd4...859

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Deltidsmamma på 34 her med samme problem, blir alltid bedt ut av barnløse menn, og det er forsåvidt ok da jeg ønsker et barn til, men mange får kalde føtter når de får høre jeg har et barn fra før. Lett høyt og lavt men finner ingen deltidspappaer 😅 Har møtt flere menn med barn og tenkt yes, men så er de selvsagt fremdeles sammen med barnemor og ikke single. 

Det er jo mange av oss så vet ikke hvor de befinner seg jeg 🤷‍♀️

Fortell det til den uvitende kona deres så får du dem. Sånn serr, si ifra om utroskap, vi har bare et liv.

Anonymkode: 41aa6...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Fortell det til den uvitende kona deres så får du dem. Sånn serr, si ifra om utroskap, vi har bare et liv.

Formulerte meg kanskje litt feil, mener at jeg treffer de platonisk på jobb, ute på byen osv og så håper jeg de er single når de sier de har barn, men det viser det seg alltid at de fremdeles sammen med moren, så ingen utroskap 😊 Fant en gang en som hadde et barn på 13 som både var singel og ville ha et til og jeg ble så glad, men så viste det seg at han bare hadde barnet en helg i måneden fordi han prioriterte dating og jobb over barnet, så jeg takket for meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Formulerte meg kanskje litt feil, mener at jeg treffer de platonisk på jobb, ute på byen osv og så håper jeg de er single når de sier de har barn, men det viser det seg alltid at de fremdeles sammen med moren, så ingen utroskap 😊 Fant en gang en som hadde et barn på 13 som både var singel og ville ha et til og jeg ble så glad, men så viste det seg at han bare hadde barnet en helg i måneden fordi han prioriterte dating og jobb over barnet, så jeg takket for meg. 

Åja, beklager så mye, det er jeg som er nater og hopper til konklusjoner 😅 

Håper du finner en passende snart 😊 Kjipt det skal være så vanskelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi jobber, finner på ting med venninner, trener og styrer med hobbyer. Mange av oss ønsker seg ikke kjæreste med barn, og velger heller å være singel. Enten av dårlig erfaring, eller fordi man verdsetter egen fritid når barna er hos far. Noen av oss er blitt fortalt mange ganger at ingen vil ha oss enslige mødre med hengepupper og strekkmerker. Det er de slanke 20 åringene med perfekte pupper uten barn menn vil ha. Det at man har barn trekker veldig ned, og man havner stort sett i "du funker til sex" båsen. 

Å møte single mødre er vel samme fremgangsmåte som å møte single personer generelt. Finn en hobby du liker og bli kjent med andre som deler hobbyen, snakk med kollegaer på jobb, ut å reis. Bli kjent med folk. Det er ingen magisk oppskrift og vi går ikke rundt med "singel mamma" tatovert i panna. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/24/2024 at 3:56 PM, NILEA said:

Jeg er en deltidspappa som nærmer meg 40 og ønsker å møte en deltidsmamma sånn et sted i 30årene. Ønsker en jente med barn som jeg kan ha det hyggelig med annenhver uke, samtidig som vi lever hver våre liv når vi har barn... Etterhvert som tiden går, kan jo ting utvikle seg videre, men det vil jo tiden vise...

Men dere deltidsmødre, hvor finner jeg dere? Hvordan vet jeg at du i parken eller på lekeplassen med barn er singel, og kunne tenke deg å prate med meg? 

Jeg får ikke match med dere på tinder og hinge hvertfall, så kanskje jeg må oppsøke steder dere er... Jeg vet bare ikke hvor det er? 😜 

Skulle gjerne visst det, om du finner ut av det, oppdater gjerne. Jeg har kun et barn og synes løsningen du skisserer er ypperlig. Dessverre har de fleste menn omtrent insistert på at man bør date også de ukene man har barn.

Anonymkode: bbebd...412

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 25.5.2024 den 0.14):

Jeg er akkurat nå hjemme i sofakroken med en kopp te og strikketøy. 

En gang i uken seiler jeg, samt noen helger. 

Et par ganger i mnd er jeg ute og tar et glass eller to med bobler sammen med venninner. 

Et par ganger i uka sitter jeg og venter på ungene som jeg har kjørt til fritidsaktivitet.

Et par ganger i året er jeg på avslutningskonsert på kulturskolen. 

En og annen gang tar jeg meg en reise, og da ser du meg på flyplassen.

Ellers er jeg på butikken, busstoppet, badeland eller på joggetur i nabolaget. 

Ungene er for store til å leke på lekeplass, men da de var i den alderen var cluet ditt at jeg var alene. Jeg hadde ikke skilt i panna hvor det stod singel. 

Hvor finnes du?

Anonymkode: 858b1...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NILEA skrev (På 24.5.2024 den 15.56):

Hver gang jeg har funnet en fyr det går an å prate med så har han motsatte uker enn meg. Og det er umulig å få endret det fra min kant, den andre kanten har også hatt vansker med å endre uker. Årsaken er stadig "eksen må ha barnefri likt som venninner." 

Så det er vanskelig å møte andre når man har barn. 

Anonymkode: 97a78...495

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne visst hvor de mennene er. Ser for meg det som en ypperlig løsning, å kunne være kjærester den uka man ikke har barn, og så fokusere på barna den uka man har de. Og så selvsagt, kanskje etterhvert at det kunne blitt mer. Foreløpig finner jeg ingen i noen kategorier engang..

Anonymkode: effd2...d2e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.5.2024 den 0.14):

Kunne aldri falt meg inn å tro at en forelder alene på lekeplassen er singel. Men jeg er jo alene på lekeplassen selv. 

Anonymkode: 858b1...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hvor deltidsmødrene er, finner du ut hvor deltidsmødre i 40 årene er, gi meg gjerne er hint 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dere imot å date andre foreldre fra skolen? Tenker om barna er små er det jo 17 mai og masse andre automatiske sosiale situasjoner hvor dere møter andre foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leter og leter etter singel mann som har barn samme uke som meg. Er i 40 åra og er sosial og kommer lett i prat med folk. Men de mennene jeg møter har ikke barn og da blir det fort vanskelig. 

Anonymkode: 0937c...2af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er dere imot å date andre foreldre fra skolen? Tenker om barna er små er det jo 17 mai og masse andre automatiske sosiale situasjoner hvor dere møter andre foreldre.

Ikke imot å date fedre fra skolen, men jeg dater ikke fedre i klassen til barna mine. Der har jeg satt grensa. Men jeg aner ikke hvem som er singel i de andre klassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Iðunn skrev (5 minutter siden):

Ikke imot å date fedre fra skolen, men jeg dater ikke fedre i klassen til barna mine. Der har jeg satt grensa. Men jeg aner ikke hvem som er singel i de andre klassene.

Er det noen du syns er kjekk? For da er det sikkert ikke all verden å undersøke det nærmere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NILEA skrev (På 24.5.2024 den 15.56):

Hvor gamle er barna dine?

Jeg er i 30 årene og har barna 50/50, og jeg er hjemme, eller jobber så mye som mulig😂🙈 

Nå har jeg vært alene bare ett år, og er ikke klar  ‘’for markedet’’ enda… Men ukene jeg ikke har barna går stort sett til jobb, så jeg kan jobbe korte dager den uken jeg har de.. (Har 3 stk, De er 4, 6 og 13.) 

Men ser jo absolutt poenget ditt….

Ser for meg det samme som deg, å treffe en som jeg kan være med når jeg IKKE har barna… Og når jeg (og han) har barna så, så lever vi vårt liv med dem også snakkes/skrives det når det er tid og muligheter for det..

Er absolutt ikke interresert i å ‘’starte på nytt’’ eller finne en stefar eller noe, med en ny mann.. Og jada, jeg vet jo at det medt sannsynlig vil forandre seg med årene og selvsagt dukker Mr. Right opp, så skjer det.. Men er han Mr. Right, så vil han selvsagt respektere mitt valg! 

Jeg har også samvær med bonusbarnet, på lik linje med mine biologiske, så har jo 3 barn i praksis, og har vært og er jo fortsatt (heldigvis) stemor enda, da bonusbarnet av flere grunner har bodd 100% hos far.. 

Og jeg skal ALDRI inn i den rollen med andres barn igjen!! og det handler IKKE om barnet! ❤️

Lykke til videre!

Anonymkode: 6832e...0b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvor jeg finner de som er deg, for jeg er på jakt etter det samme. Men jeg er like gammel som deg så med andre ord alt for gammel og må se etter 50+ jeg da🤢

Anonymkode: f3cca...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg ville ikke gjort det….

Anonymkode: 6832e...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...