Gå til innhold

Er jeg rasist som blir nervøs av muslimske menn som går bak meg men ikke av norske menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er både fordomsfullt, og helt ærlig litt naivt. Jeg og flere venninner har opplevd voldtekt og voldtektsforsøk (i mitt tilfelle på fest av en jeg kjente litt fra før av). Alle disse kriminelle var etnisk norske menn. Og jeg er oppvokst og bor i Oslo. 

Norske menn liker å skape et fiendebilde av at det er de "fremmede" som er trusselen for oss kvinner. Lettere for dem sånt. Realiteten er en annen. Tenk bare på hvor mange partner/familiedrap vi har sett i Norge i år! Utført av etnisk norske menn. 

Anonymkode: aa434...85f

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gentleman59 skrev (5 minutter siden):

Nei, du er hverken forutinntatt eller rasist.
Du er risikobevisst. 

Det er man jo kun om man gjør handlinger på bakgrunn av sin frykt. Frykt alene er jo ikke effektivt eller nødvendigvis rasjonelt. Det å si til noen at flere dør i trafikken enn i flystyrt, stopper ikke de som er redde for å fly i å være redde for å fly, men føle seg trygge i bil. Det er jo ikke mulig å motvirke at kun muslimske menn ikke skal gå bak deg, uten at du unngår å gå alene slik at heller ikke norske menn eller kvinner kan bak deg. Det å være redd, vil ikke hindre et overgrep. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Fremmedfrykt

Anonymkode: fcef7...ab8

Ikke uten grunn, hvordan går det i Sverige?

redde verden skulle de

 

Anonymkode: 0fcee...e63

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Sikkert. Fleste nordmenn er rasister.

Anonymkode: 73abf...47c

Det finnes mye baksnakking og fordommer i begge "leire". Hvis du skal være ærlig så vet du det. At en del med utenlandsk bakgrunn ser ned på nordmenn på grunn av livsstil f.eks. Jeg er lei av at en del i utenlandske miljøer later som om de er mer edle av natur, når det finnes masse nedlatende holdninger mot andre der også. Og ikke bare mot nordmenn, men mot andre grupper. Men, en del tror at siden "kun hvite kan være rasister" så er ikke egne fordommer så alvorlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Her hadde du absolutt grunn til å bli nervøs. Mange overfallsvoldtekter har startet nettopp slik. Og alle vet at det ikke er blonde, blåøyde norske gutter som er årsaken til utryggheten i dagens gater. Ikke bry deg om å få tullebegrepet «rasist» slengt etter deg. Det er helt naturlig å trives best med sine egne. Haha, jeg må le av de korrekte sveklingene her inne.

Anonymkode: 935cd...1a4

Jeg er glad jeg hadde hunden mi med meg.

TS

Anonymkode: 79ca0...db5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Nei er normalt, jeg blir veldig redd selv når veldig hvite menn går bak meg, føler de er nazister, som brevik eller philip, etc. 

 

var på fest en gang og en veldig blond gutt, så han var hvit liksom, stirret VEEELDIG på meg, det var nach, og jeg skulle sove hos venninnen min, la meg til å sove på soverommet hennes å tenkte ”jeg er sikkert ikke våken i morgen” .. når jeg bodde i spania også, en hvit mann skulle spandere drinks på meg og venninnen min, jeg var SÅ REDD. Han hadde rare blåfarge på øynene, veldig rød og tror han var russisk. Det var seriøst mareritt i mange dager… :( Er selv redd muslimer også veldig lyse eller hvite norske.. 

Anonymkode: 00b6e...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når jeg var 14 år osv så var det veldig mange ekle norske gutter som prøvde seg på meg ute, gjenget seg mot meg.. opplevd mye med de, også muslimer 😩 håper jeg vokser av dette før jeg blir 30 den gang🥹

Anonymkode: 00b6e...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utenlandsk og blir selv av og til nervøs/redd når en utenlandsk står bak meg i kø. Jeg er fra sør amerika, så spesielt hvis det er en muslim. Men er ikke rasist, jeg kan bli nervøs/redd hvis det er en fra samme sted som meg eller norsk som ser litt skummel ut i utsendet. 

Anonymkode: c6618...5cb

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at det er muslimske menn som går bak deg? Stusser litt på å trekke religion inn i dette. Med mindre vedkommende går med lange kjortler og bønnekjede, kan det være en farget mann/mann av utenlandsk opprinnelse som ikke tror på islam.

Uansett, når man ser på statistikken over overfallsvoldtekt, er det ikke så rart at du er mer skeptisk til folk av visse opprinnelser.

Anonymkode: 6fd61...99b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.5.2024 den 12.03):

?

Anonymkode: 79ca0...db5

Nei

Anonymkode: 0fcc1...3cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan vet du at det er muslimske menn som går bak deg? Stusser litt på å trekke religion inn i dette. Med mindre vedkommende går med lange kjortler og bønnekjede, kan det være en farget mann/mann av utenlandsk opprinnelse som ikke tror på islam.

Uansett, når man ser på statistikken over overfallsvoldtekt, er det ikke så rart at du er mer skeptisk til folk av visse opprinnelser.

Anonymkode: 6fd61...99b

De pratet arabisk.

Anonymkode: 79ca0...db5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.5.2024 den 12.03):

?

Anonymkode: 79ca0...db5

Hvordan vet du at de er muslimer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.5.2024 den 12.25):

Ok, jeg ble bare nervøs når de reiste seg fra benken de satt på akkurat når jeg passerte dem, var akkurat som de skulle følge etter meg. Men jeg hadde ikke reagert om det var nordmenn. 

Anonymkode: 79ca0...db5

Hvordan vet du at de ikke var nordmenn? Du høres ganske rasistisk ut, med alle disse negative antagelsene dine kun basert på utseende. 

Endret av Traktor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden muslimer er overrepresentert i alle former for voldsforbrytelser, er du fornuftig. 

Anonymkode: 002e5...d89

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.5.2024 den 17.54):

Jeg er glad jeg hadde hunden mi med meg.

TS

Anonymkode: 79ca0...db5

Som en annen sier - jeg synes du er fordomsfull og naiv. Hva er du redd for? Selv om det er noen etnisk norske og muslimer som voldtar, så er sjansen så utrolig liten, at det ikke er grunn til å være redd for å gå foran eller bak verken den ene eller andre. Samfunnet vårt er bygget på tillit. Utsagn som ditt bidrar ikke til denne tilliten.

Anonymkode: c3405...1c6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 25.5.2024 den 0.55):

Det er både fordomsfullt, og helt ærlig litt naivt. Jeg og flere venninner har opplevd voldtekt og voldtektsforsøk (i mitt tilfelle på fest av en jeg kjente litt fra før av). Alle disse kriminelle var etnisk norske menn. Og jeg er oppvokst og bor i Oslo. 

Norske menn liker å skape et fiendebilde av at det er de "fremmede" som er trusselen for oss kvinner. Lettere for dem sånt. Realiteten er en annen. Tenk bare på hvor mange partner/familiedrap vi har sett i Norge i år! Utført av etnisk norske menn. 

Anonymkode: aa434...85f

Nei, realiteten er faktisk ikke en annen hva gjelder situasjoner det snakkes om her. Bare sjekk alle kriminalitetsstatistikker og overrepresentasjon. 

Det du sier er beviselig feil.

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle menn er skapt like.

Er idiotisk med dere som sier ting som "men jeg vet jo om en venninne som ble voldtatt, av en HVIT mann!" Herregud da, det er 2 millioner hvite menn i Norge, og hva, 20 tusen menn fra Somalia?

Er hunder farligere enn bjørner fordi flere mennesker blir drept av hunder?

55588346-5493-4dec-8449-bdaef90e79e4_1052x1253.png

Anonymkode: 5435c...f76

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

De pratet arabisk.

Anonymkode: 79ca0...db5

Man trenger jo ikke være troende selv om man snakker arabisk, men ja, skjønner hva du mener altså.

Anonymkode: 6fd61...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det lov å være redd. Arabere står for de aller fleste gruppevoldtektene

Anonymkode: 5a427...f6a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...