AnonymBruker Skrevet 23. mai #1 Del Skrevet 23. mai ? Anonymkode: fc4c6...fb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #2 Del Skrevet 23. mai Hva er det? Anonymkode: dec11...faa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 23. mai #3 Del Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): ? Anonymkode: fc4c6...fb2 Det er det nok ingen som gjør, hele tiden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 23. mai #4 Del Skrevet 23. mai (endret) De nasjonale kostholdsrådene? Hahahahhahahahahah, du er morsom. De er en vits, selvfølgelig følger jeg ikke de som er gitt av korrupte "forskere" som er kjøpt og betalt av matindustrien, som bare lager dårligere og dårligere mat til oss. Søppel er det meste som lages industrielt. Vi blir anbefalt å spise lettprodukter fulle av aroma, tilsetningsstoffer, E-stoffer, fortykningsmidler, smaksforterkere, osv. Nei takk! Endret 23. mai av Blåttvann 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #5 Del Skrevet 23. mai Nope. Mye "miljøpiss" der. Anonymkode: 719fd...d33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 23. mai #6 Del Skrevet 23. mai (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nope. Mye "miljøpiss" der. Anonymkode: 719fd...d33 Jepp! Og det at vi skal spise så sykt mye korn... hvem tror egentlig at det er en god idé? Hva skal vi med det, når det finnes annen mat som gir oss næring vi faktisk trenger. Havregryn kan jo være litt fornuftig, men halvgrovt UP-kjøpebrød som de fleste spiser hver dag.., det er ikke sunt. Spesielt ikke når så mange smører det med margarin og har et UP-pålegg på i tillegg. Det er ikke egnet som menneskemat. Endret 23. mai av Blåttvann 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #7 Del Skrevet 23. mai Blåttvann skrev (Akkurat nå): Jepp! Og det at vi skal spise så sykt mye korn... hvem tror egentlig at det er en god idé? Hva skal vi med det, når det finnes annen mat som gir oss næring vi faktisk trenger. Havregryn kan jo være litt fornuftig, men halvgrovt UP-kjøpebrød som de fleste spiser hver dag.., det er ikke sunt. Og så det man skal spise mindre kjøtt. Som naturforvalter strider det mot all lærdom. Men så lærte jeg også under utdanningen at vi må skille mellom det vi vil si og det vi får betalt for å si. Antar det gjelder flere utdanninger/yrker. Anonymkode: 719fd...d33 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 23. mai #8 Del Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Og så det man skal spise mindre kjøtt. Som naturforvalter strider det mot all lærdom. Men så lærte jeg også under utdanningen at vi må skille mellom det vi vil si og det vi får betalt for å si. Antar det gjelder flere utdanninger/yrker. Anonymkode: 719fd...d33 Når "forskere" tar ultraprossesert kjøtt som utgangspunkt for å si at rødt kjøtt er usunt... da er vi på ville veier. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #9 Del Skrevet 23. mai Blåttvann skrev (29 minutter siden): Når "forskere" tar ultraprossesert kjøtt som utgangspunkt for å si at rødt kjøtt er usunt... da er vi på ville veier. Tja nå sier jo kostholdsrådene at man skal begrense inntak av bearbeidete kjøttprodukter, så så ille er de ikke. Men ja, de sier også at man skal velge "magre produkter" noe som implisitt betyr industriell erstatning av naturlig fett. Jeg hadde stolt på dem om de gjorde det så enkelt som "spis ren mat, animalsk og planter, og begrens inntaket av fabrikkert mat". Det trenger ikke være vanskeligere. Men når de ikke gjør det så lurer som deg på om det kan ligge noen økonomiske interesser i bildet. Anonymkode: d0c30...dbd 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #10 Del Skrevet 23. mai 159 cm over bakken og 47 kg, så trenger jeg nok mindre mat enn gjennomsnittet - 1/2 kg grønt om dagen, det sliter jeg med å få i meg Anonymkode: 5d12a...2c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #11 Del Skrevet 23. mai Jeg spiser nok for lite generelt, får nok ikke i meg nok bær, frukt og grønnsaker. Ville aldri rørt margarin, det er kun smør som gjelder. Og magre meieriprodukter er også bare tull (ingen lett/light produkter). Ellers vil jeg tro jeg er ganske spot on, spiser ikke kjøtt (men fisk), nesten aldri sukker, drikker alkohol ekstremt sjelden, alltid grove kornprodukter, fisk flere ganger i uken, spiser ikke UP mat, generelt sunn, men ikke pga kostrådene, har alltid spist slik pga helse og miljø bla. Anonymkode: 2c657...ff3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #12 Del Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (19 minutter siden): 159 cm over bakken og 47 kg, så trenger jeg nok mindre mat enn gjennomsnittet - 1/2 kg grønt om dagen, det sliter jeg med å få i meg Anonymkode: 5d12a...2c2 Grønt er jo tungt og fyllende. Krever mye volum for å dekke behovet hos de fleste. Anonymkode: 719fd...d33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #13 Del Skrevet 25. mai Nei. Velger ikke magre meieriprodukter og bruker meierismør, f.eks. Spiser nok også hakket mer kjøtt enn anbefalt. Ellers er mange av rådene fornuftige, men mer råvarer og mat av god kvalitet bør utvilsomt inn i rådene. Anonymkode: 88618...ae9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå