AnonymBruker Skrevet 23. mai #1 Del Skrevet 23. mai Er det greit å spørre oppdretter om å møtes på halvveien når man skal hente en valp? Mot betaling altså. Anonymkode: 28edb...b1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #2 Del Skrevet 23. mai Du har vel vært der å møtt dem før dette i det minste? Å så kommer det an på hvor la gt unna det er. Er det 8 timer så går det an å spørre oppdretter om h*n kan komme litt i møte, men er det snakk om 2-3 timer så klarer man fint den turen selv. Anonymkode: 6c2e0...c62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #3 Del Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du har vel vært der å møtt dem før dette i det minste? Å så kommer det an på hvor la gt unna det er. Er det 8 timer så går det an å spørre oppdretter om h*n kan komme litt i møte, men er det snakk om 2-3 timer så klarer man fint den turen selv. Anonymkode: 6c2e0...c62 Det er 10 timer en vei. Kunne også spurt oppdretter om å kjøre 2 timer da alt hjelper. Anonymkode: 28edb...b1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #4 Del Skrevet 23. mai Som tidligere oppdretter så nei. Det er ikke greit å spørre om. Ekstremt mange folk klarer ikke si nei til sånn selvom det er sykt stress og styr for de. Sannsynligvis lager du ett kjempeproblem for oppdretter i tillegg til at du tar mange mange timer av hennes fritid. Anonymkode: 48760...563 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #5 Del Skrevet 23. mai Send i posten? Anonymkode: 7357e...6f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #6 Del Skrevet 23. mai Har bare hørt flere som har gjort det samme derfor jeg lurte på om det er vanlig. Anonymkode: 28edb...b1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofiei Skrevet 23. mai #7 Del Skrevet 23. mai (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Som tidligere oppdretter så nei. Det er ikke greit å spørre om. Ekstremt mange folk klarer ikke si nei til sånn selvom det er sykt stress og styr for de. Sannsynligvis lager du ett kjempeproblem for oppdretter i tillegg til at du tar mange mange timer av hennes fritid. Anonymkode: 48760...563 Godt tre av "mine" oppdrettere ikke har tenkt som deg. Har fått levert to valper på flyplass når jeg kom med fly. Ene hadde da flydd en strekning i likhet med meg. Andre kjørte to timer for å levere på flyplassen. Siste møtte jeg på halvveien med bil. Selvfølgelig kan du spørre om det ts, men greit å tilby seg å betale. Endret 23. mai av Sofiei 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #8 Del Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Som tidligere oppdretter så nei. Det er ikke greit å spørre om. Ekstremt mange folk klarer ikke si nei til sånn selvom det er sykt stress og styr for de. Sannsynligvis lager du ett kjempeproblem for oppdretter i tillegg til at du tar mange mange timer av hennes fritid. Anonymkode: 48760...563 Selvfølgelig er det greit å spørre om! Man regner jo med at voksne mennesker klarer å si nei. Ts tilbyr jo også å betale for kjøringen (og det skulle så klart bare mangle), ergo det blir jobb og ikke fritid. Når det er sagt må det være en forutsetning at du har besøkt valpen tidligere, ts, og sett hvor den har vokst opp og hvilke forhold som er der. Anonymkode: c0b0a...678 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #9 Del Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det greit å spørre oppdretter om å møtes på halvveien når man skal hente en valp? Mot betaling altså. Anonymkode: 28edb...b1a Man kan spørre men synes det er frekt,hadde noen spurt meg så har svaret vært nei. Anonymkode: 83baf...800 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #10 Del Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Man kan spørre men synes det er frekt,hadde noen spurt meg så har svaret vært nei. Anonymkode: 83baf...800 Men er det frekt å spørre om ting? Det er kun ett spørsmål. Anonymkode: 28edb...b1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #11 Del Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men er det frekt å spørre om ting? Det er kun ett spørsmål. Anonymkode: 28edb...b1a Synes det er frekt å spørre om det ja. Anonymkode: 83baf...800 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #12 Del Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Synes det er frekt å spørre om det ja. Anonymkode: 83baf...800 Men er dette noe mere frekt enn andre ting å spørre om ? Anonymkode: 28edb...b1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #13 Del Skrevet 23. mai Nei, det er et familiemedlem dere skal hente og at dere henter og tar dere tid til å være der en stund er det aller minste man kan forlange, de aller fleste krever også at man er på minst ett besøk før henting også selv om det er lang reisevei. Anonymkode: 90963...e7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #14 Del Skrevet 23. mai Klart du kan spørre om det. Du kan også spørre om oppdretter kjenner noen som skal den veien. Gitt at du har hilst på oppdretter tidligere. Som oppdretter vil jeg alltid møte de jeg selger valp til. Men, vær forberedt på at du kan få nei, og du bør absolutt belage deg på hele turen selv om det er 10 timer med bil, går det kanskje å ta fly, tog eller båt? Anonymkode: 4962e...dcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai #15 Del Skrevet 24. mai Jeg gjorde dette med min nåværende hund, betalte da oppdretter litt ekstra for å kjøre noen timer min vei. Ingenting i veien for å spørre, får du nei så får du nei. Anonymkode: 2b90b...970 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai #16 Del Skrevet 24. mai Min oppdretter foreslo å møtes på halvveien, da kjørte begge ca 3 timer hver. Men om det er 10 timer hver vei bør du vurdere overnatting eller fly uansett for det kan bli lenge for valpen å være i bil. Anonymkode: 7da05...8e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #17 Del Skrevet 25. mai Skader ikke å spørre. Selv om man møtes halvveis så betyr ikke det at man ikke tar seg tid til en god overlevering. Selv kjørte oppdretter over en time for å møte meg på flyplassen, og vi satt å pratet og fikk info i over en time. Anonymkode: 0e5c4...81b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #18 Del Skrevet 25. mai Du skal ha hunden, du må hente den Anonymkode: 0da73...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #19 Del Skrevet 8. juni Ble det en ordning på dette? Anonymkode: 61a99...a7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaiturid Skrevet 8. juni #20 Del Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (På 23.5.2024 den 18.56): Som tidligere oppdretter så nei. Det er ikke greit å spørre om. Ekstremt mange folk klarer ikke si nei til sånn selvom det er sykt stress og styr for de. Sannsynligvis lager du ett kjempeproblem for oppdretter i tillegg til at du tar mange mange timer av hennes fritid. Anonymkode: 48760...563 Folk er forskjellige,fikk valp på Gardermoen av oppdretter fra Tromsø.. personlig oppmøte. Hun ville også finne "riktig" valp til mitt formål. Verdens beste hund og oppdretter! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå