AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #1 Del Skrevet 23. mai 2024 Har en blå vestlandsdrakt med skjorte, alle søljer, veske og kappe. Den er brukt ca 10-12 ganger. Ny pris for drakten med søljer og tilbehør mener jeg er på ca 40.000 kr. Men jeg har ingen peiling på hva den kan selges for brukt. Prisene på nett varierer veldig. Drakten og tilbehøret er pent brukt uten bruksmerker. Noen som har god peiling på dette her? 😊 Anonymkode: bb7ec...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #2 Del Skrevet 23. mai 2024 Det ligger en blå vestlandsdrakt på finn.no til 30 000, pent brukt og med alt tilbehør. Du kan jo forsøke å selge din til samme pris, så er det bare å justere prisen dersom du ikke får solgt den. Ta mange og gode bilder, jo flere jo bedre, er min erfaring med både kjøp og salg på finn. Ta bilder av deg selv med drakten på, da er det lettere for eventuelle kjøpere å se for seg selv med den. Lykke til Anonymkode: 40813...c0d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #3 Del Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det ligger en blå vestlandsdrakt på finn.no til 30 000, pent brukt og med alt tilbehør. Du kan jo forsøke å selge din til samme pris, så er det bare å justere prisen dersom du ikke får solgt den. Ta mange og gode bilder, jo flere jo bedre, er min erfaring med både kjøp og salg på finn. Ta bilder av deg selv med drakten på, da er det lettere for eventuelle kjøpere å se for seg selv med den. Lykke til Anonymkode: 40813...c0d Takk for svar Det skal jeg gjøre. Mulig jeg venter til mars/april med å selge den, siden det da er rett før høysesongen for bunad/festdrakt. Synes 30.000 høres mye ut 😅 blir fornøyd dersom jeg får 25-27.000. Men sikkert lurt å legge seg litt høyt, slik at man kan gå ned på pris dersom den ikke blir solgt. Det enkleste er egentlig å selge den til en butikk som selger brukte bunader, men da må man nok ned på pris. Fordelen er at man slipper alt styret med alt folk vil prøve den på og/eller eventuelle klager i ettertid. Synes alltid det er litt stress å selge ting på finn. Så pleier å gi det meste til venner eller fretex 😆 men festdrakten gir jeg selvfølgelig ikke vekk 😂 Anonymkode: bb7ec...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #4 Del Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for svar Det skal jeg gjøre. Mulig jeg venter til mars/april med å selge den, siden det da er rett før høysesongen for bunad/festdrakt. Synes 30.000 høres mye ut 😅 blir fornøyd dersom jeg får 25-27.000. Men sikkert lurt å legge seg litt høyt, slik at man kan gå ned på pris dersom den ikke blir solgt. Det enkleste er egentlig å selge den til en butikk som selger brukte bunader, men da må man nok ned på pris. Fordelen er at man slipper alt styret med alt folk vil prøve den på og/eller eventuelle klager i ettertid. Synes alltid det er litt stress å selge ting på finn. Så pleier å gi det meste til venner eller fretex 😆 men festdrakten gir jeg selvfølgelig ikke vekk 😂 Anonymkode: bb7ec...1f3 Jeg tror jeg ville lagt den ut nå, det er mange som legger ut rett før 17. mai, men nå kan du kanskje være heldig med at noen velger å bruke feriepengene sine på å kjøpe brukt, så de har til neste år, for det er mange som legger ut brukte bunader til ny pris. Er helt skammelig. Anonymkode: 36b35...0dd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #5 Del Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg tror jeg ville lagt den ut nå, det er mange som legger ut rett før 17. mai, men nå kan du kanskje være heldig med at noen velger å bruke feriepengene sine på å kjøpe brukt, så de har til neste år, for det er mange som legger ut brukte bunader til ny pris. Er helt skammelig. Anonymkode: 36b35...0dd Ok Skal vurdere det 👍🏼 Anonymkode: bb7ec...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #6 Del Skrevet 23. mai 2024 Vestlandsdrakten min kostet 18 000 så jeg synes det høres veldig rart ut at den skal koste 30- 40 000 på Finn.no. Det er jo ikke en dyr bunad, men en festdrakt. Anonymkode: c3c7f...332 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #7 Del Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vestlandsdrakten min kostet 18 000 så jeg synes det høres veldig rart ut at den skal koste 30- 40 000 på Finn.no. Det er jo ikke en dyr bunad, men en festdrakt. Anonymkode: c3c7f...332 Koster ca 40.000 kr ny med alt tilbehør. Tror ikke vestlandsdrakten er så mye billigere enn "vanlig bunad". Anonymkode: bb7ec...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #8 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 23.5.2024 den 17.44): Har en blå vestlandsdrakt med skjorte, alle søljer, veske og kappe. Den er brukt ca 10-12 ganger. Ny pris for drakten med søljer og tilbehør mener jeg er på ca 40.000 kr. Men jeg har ingen peiling på hva den kan selges for brukt. Prisene på nett varierer veldig. Drakten og tilbehøret er pent brukt uten bruksmerker. Noen som har god peiling på dette her? 😊 Anonymkode: bb7ec...1f3 tommelfingerregelen er 1/3 av ny pris, kanskje litt høyere for de mest populære bunadene som f.eks. beltestakk. Så jeg ville sagt 13-14 000. Ikke tro at du får 30 000 - det skjer ikke. Her er en artikkel om prising av bunader: https://www.vg.no/forbruker/livsstil/i/gw7p41/forsikre-bunad-disse-er-mest-verdt-som-brukt – En tommelfingerregel er at bunadene gjerne oppnår en tredjedel av nypris når de selges brukt. Det er begrenset hvilke bunader som får virkelig høye priser, det er noen veldig tydelige trender her, sier Espelund. Anonymkode: a61f8...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå