Odhrán Ó Máille Skrevet 23. mai 2024 #1 Del Skrevet 23. mai 2024 – Det er jo en fare for at sommeren blir dritt Får du dårlig samvittighet om du tilbringer dagen inne når sola skinner? Det bør du, mener forfatter. https://www.nrk.no/stor-oslo/far-darlig-samvittighet-for-a-tilbringe-solskinnsdager-inne-1.16890565 Det er mye man kan ha dårlig samvittighet for, men og tilbringe dagen inne når sola skinner, er ikke en av dem. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnifique Skrevet 23. mai 2024 #2 Del Skrevet 23. mai 2024 Haha, snakk om å plassere skyld der ingen er skyldige 😅 Det er ingen som bør ha dårlig samvittighet fordi man foretrekker å være inne i det pene været. Kjenner jeg blir litt matt av presset på alt man «skal» og «ikke skal» gjøre. Jeg er inne om sommeren med god samvittighet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 23. mai 2024 #3 Del Skrevet 23. mai 2024 (endret) Nei, jeg liker ikke sol og varme. Jeg blir så vannvittig trøtt. Endret 23. mai 2024 av Honey Dew 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 23. mai 2024 #4 Del Skrevet 23. mai 2024 Gleder meg til julaften om sju måneder. Over 20 grader og sol ute betyr ikke at jeg orker å være utendørs. Ikke tåler huden min det heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 24. mai 2024 #5 Del Skrevet 24. mai 2024 Om man har mye som skal ordnes utendørs, og ikke benytter muligheten til å gjøre det når det er opphold er jo det en sjanse som forvant om den arbeidsoppgaven ikke kan gjøres når det er dårlig vær. Så sitter man inne og ser på TV når sola skinner, og sitter inne når det regner fordi man ikke får gjort det man burde ha gjort når sola skinte er det noe man bør ha litt dårlig samvittighet for ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chailatte Skrevet 24. mai 2024 #6 Del Skrevet 24. mai 2024 Dette er sagt med et glimt i øyet og for å reklarere for en morsom bok. Ironi lang vei 😉 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 24. mai 2024 #7 Del Skrevet 24. mai 2024 Jeg får dårlig samvittighet av å være inne når sola skinner, fordi det er så ofte dårlig vær. Det er litt slitsomt. Hadde vi hatt sol året rundt hadde jeg med god samvittighet kunnet ha rene innedager hver gang jeg følte for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 24. mai 2024 #8 Del Skrevet 24. mai 2024 Moren min er helt enig med ham, og i en alder av 44 er jeg fortsatt preget av en sånn oppvekst En annen av disse uskrevne reglene er at "Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær", så det hjalp jo ikke så mye at det regnet heller... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 25. mai 2024 #9 Del Skrevet 25. mai 2024 Daria skrev (20 timer siden): Moren min er helt enig med ham, og i en alder av 44 er jeg fortsatt preget av en sånn oppvekst En annen av disse uskrevne reglene er at "Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær", så det hjalp jo ikke så mye at det regnet heller... Kjenner meg igjen, moren min dro med hele familien ut om sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLine Skrevet 25. mai 2024 #10 Del Skrevet 25. mai 2024 "Loven" i Norge er det konforme diktaturet, der alle skal gjøre det samme. https://no.wikipedia.org/wiki/Konformitet I Norge er vi ekstremt strenge på at du skal følge flokken, vi godtar lite avvik. Selv vet jeg at solen er farlig, ikke sted man skal være så lenge om gangen. Så soler meg aldri, liker å vøre ved sjøen pga bedre luft og temp...men beskytter meg alltid Se også hvordan de som bor i varme strøk lever, de holder seg unna solen de varmeste timene på dagen. Mens de bleike turistene skal slikke solen....noen ender opp som rosa. Som er livsfarlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 25. mai 2024 #11 Del Skrevet 25. mai 2024 Odhrán Ó Máille skrev (På 23.5.2024 den 16.07): – Det er jo en fare for at sommeren blir dritt Får du dårlig samvittighet om du tilbringer dagen inne når sola skinner? Det bør du, mener forfatter. https://www.nrk.no/stor-oslo/far-darlig-samvittighet-for-a-tilbringe-solskinnsdager-inne-1.16890565 Det er mye man kan ha dårlig samvittighet for, men og tilbringe dagen inne når sola skinner, er ikke en av dem. Slike dager som vi har hatt den siste uken misliker jeg. Jeg fikser ikke varmen og er allergisk mot mer eller mindre alt som pollinerer fra mars til september. Sommeren med sine varmeste dagene er de værste igjennom hele året. På de varmeste solskinnsdagene finner du meg inne, med aircondition. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 25. mai 2024 #12 Del Skrevet 25. mai 2024 newman01 skrev (På 24.5.2024 den 12.30): Om man har mye som skal ordnes utendørs, og ikke benytter muligheten til å gjøre det når det er opphold er jo det en sjanse som forvant om den arbeidsoppgaven ikke kan gjøres når det er dårlig vær. Så sitter man inne og ser på TV når sola skinner, og sitter inne når det regner fordi man ikke får gjort det man burde ha gjort når sola skinte er det noe man bør ha litt dårlig samvittighet for ja. Jobber ute i regnet jeg. Rydder i bedene og fjerner visner roser og blomster. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 25. mai 2024 #13 Del Skrevet 25. mai 2024 FruLine skrev (14 minutter siden): "Loven" i Norge er det konforme diktaturet, der alle skal gjøre det samme. https://no.wikipedia.org/wiki/Konformitet I Norge er vi ekstremt strenge på at du skal følge flokken, vi godtar lite avvik. Selv vet jeg at solen er farlig, ikke sted man skal være så lenge om gangen. Så soler meg aldri, liker å vøre ved sjøen pga bedre luft og temp...men beskytter meg alltid Se også hvordan de som bor i varme strøk lever, de holder seg unna solen de varmeste timene på dagen. Mens de bleike turistene skal slikke solen....noen ender opp som rosa. Som er livsfarlig. Og noen av turistene får sprø svor på seg selv og det er ikke julesesong engang 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå