Gå til innhold

Resultater på trening allerede?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg har begynt å gå på mølle i oppoverbakke på max stigning( 15) 1 time daglig, gjort dette en uke nå…  virker som rumpa og lår mi allerede har blitt litt strammere? Kan det være tilfelle eller er det bare jeg som innbiller meg det tror dere? 😅vekta er den samme, har ikke begynt å kutte ned på kaloriene enda( men skal ned 5 kg) 

Anonymkode: 53a6b...5b3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mista vann, mer blod til muskulaturen pga økt bevegelse.

Anonymkode: b24ae...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, i starten når man begynner å trene er det lett å både se og kjenne endringer. På sikt vil fremgangen flate mer ut og ta mer tid.

Anonymkode: f1826...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista vann, mer blod til muskulaturen pga økt bevegelse Som ovenfor skriver her, betyr det noe positivt eller negativt? 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flere? 
ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei! Opplevde det samme som deg, gikk 45 min uten stigning 5 ganger i uken. Føler og endringer på kroppen (og målebånd) men kan jo så klart ha sammenheng med vektnedgang og😊

Anonymkode: 7e2b0...b40

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Luksusbia

Det er lett at kroppen slipper vann i begynnelsen ja. Stå på❤️👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker

Jeg merker ikke så mye enda. Jeg er over 40 år. Magen er fortsatt veldig stor😲Kiloene sitter hardt. Har gått ned en kilo på en mnd. Har trent gruppe timer aerobic ca 3-4 ganger i uken. Hvorfor går jeg ikke ned mer? 

Anonymkode: 87712...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg merker ikke så mye enda. Jeg er over 40 år. Magen er fortsatt veldig stor😲Kiloene sitter hardt. Har gått ned en kilo på en mnd. Har trent gruppe timer aerobic ca 3-4 ganger i uken. Hvorfor går jeg ikke ned mer? 

Har akkurat startet å trene fra 0 til 100 . Før ingen trening nå flere ganger i uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fordi du spiser for mange kalorier i forhold til det du forbrenner.

vekt er 90% kosthold, og husk at du fort får i deg mange kalorier via drikke også. 

Anonymkode: 803eb...1f0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.5.2024 den 15.03):

Hei!

Jeg har begynt å gå på mølle i oppoverbakke på max stigning( 15) 1 time daglig, gjort dette en uke nå…  virker som rumpa og lår mi allerede har blitt litt strammere? Kan det være tilfelle eller er det bare jeg som innbiller meg det tror dere? 😅vekta er den samme, har ikke begynt å kutte ned på kaloriene enda( men skal ned 5 kg) 

Jeg økte markant en periode i blant annet knebøy og benpress etter jeg begynte med hurtig gange/løping på maks incline fast.  Men mest av alt økte kondisjon/utholdenhet. Ekstremt mye mer effektivt for min del en jogging på flatmark.

Anonymkode: 4fa5a...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 0.20):

Fordi du spiser for mange kalorier i forhold til det du forbrenner.

vekt er 90% kosthold, og husk at du fort får i deg mange kalorier via drikke også. 

Anonymkode: 803eb...1f0

Hvor får du 90% fra? Sikker på at  det ikke er 87,82,93%? Hvordan regnet du det ut?

Endret av Blåmonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.6.2024 den 21.10):

Har akkurat startet å trene fra 0 til 100 . Før ingen trening nå flere ganger i uken. 

Hvorfor gir du full gass fra start? Om du skulle løpt 60 km maraton ville du gått ut i full sprint? Skjønner ikke hvorfor folk går så hardt ut når man skal løfte  vekter i typ 50 år😅. Starter med 3 dager jeg , nå år 6 vurder jeg å legge til en dag allså skru opp volumet litt. 

Anonymkode: e371d...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, èn uke med trening gir ikke målbare resultater. Trening tar tid. Dessuten blir man ikke strammere som i økt muskelmasse av kondisjonstrening med mindre man er SVÆRT utrent. Du må trene styrke! Og kaloriunderskudd. Man kan jo gå ned en kg på en uke og enda litt mere i vann som er tapt, men det beror på kostendringer, ikke bare trening. Treningen du gjør skaper ikke et så stort kaloriunderskudd. 

Anonymkode: 2f42b...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...