Gå til innhold

Tisse i dusjen - bor sammen med noen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ser det er noen gamle tråder på dette, så beklager hvis innlegget er lagt feil. 

Men jeg lurer : er det ok å kreve at en samboer (venn/roomie) ikke tisser I dusjen? Det er da veldig frekt overfor den andre? 😅

Vet alle har gjort det, men når man bor med andre, og ikke skyller etter seg  slik at det av og til stinker, badematten kan stinker, gulvet som får vann stinker også, så må det vel være ufint?

Kan jeg si"tiss, men vask etter deg", eller ta dette opp på en subtil måte? Voksne mennesker skal da vel ikke måtte vaske etter andre eller ha slippers i dusjen? (Ikke kabinett). 

Anonymkode: e5b0d...7f7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Det er greit at du tisser i dusjen, men skyll godt etter deg. Av og til lukter det litt."

Det ville jeg kanskje sagt, men er litt konfliktsky så vet ikke. ;)

Når det gjelder temaet så er det for min del helt greit å tisse i dusjen. Altså... når enn har stått ute og grad i jorda hele dagen så dusjer man jo. Og det er langt mer skittent enn urin som du godt kan drikke om du vil. Men lukt er ubehagelig så skyll.

Anonymkode: 7abe0...66a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tisse i dusjen er én ting, men hvis det lukter på gulvet ellers og på badematta - altså ÆSJ! Da går jo samboer rundt i sitt eget gamle tiss 😣  De andre i huset og 🥴

Anonymkode: 24b37...e87

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tisser ofte i dusjen, men rett i sluket...ser ikke noe galt i det. Spyler jo vann heletiden, så er jo null problem.

Anonymkode: 996fe...d4a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss kvinner er det frarådet å tisse i dusjen/stående, da det kan svekke bekkenbunnen vår, kanskje det kan være et argument for å slutte (dersom det er ei dame). https://www.iflscience.com/urogynaecologist-explains-why-you-need-to-stop-peeing-in-the-shower-63897

Selv syns jeg det er ekkelt å tisse i dusjen, selvom man tisser direkte i sluket og spyler godt etterpå, dusjen er liksom ikke ment for tissing.. 

Anonymkode: b7e26...05b

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, tisser person i dusj i stede for do? Tisse mens man dusjer ser jo ikke problem med. Men å sette seg i dusjen i stede for på do?! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel bare å si akkurat hva du mener om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Tisser ofte i dusjen, men rett i sluket...ser ikke noe galt i det. Spyler jo vann heletiden, så er jo null problem.

Anonymkode: 996fe...d4a

Da har du kanskje dusjkabinett uten fuger?;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Når det gjelder temaet så er det for min del helt greit å tisse i dusjen. Altså... når enn har stått ute og grad i jorda hele dagen så dusjer man jo. Og det er langt mer skittent enn urin som du godt kan drikke om du vil. Men lukt er ubehagelig så skyll.

Anonymkode: 7abe0...66a

Da ville du tatt et fotbad i en urinal også? 🫣 Hvis tiss ikke er skittent eller ekkel lukt. 🥴

Men skjønner hva du mener absolutt, jord er jo skit, men på en veldig naturlig måte. Jeg syns jord er jord, men andre menneskers sin kroppsveske er litt æsj.

Prøver å ta det opp på en pen måte tror jeg, virker som alle fleste her inne tisser I dusjen sin eller andres. 

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det er ikke lurt. Tiss i do. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man tisse i dusjen så må man jo tisse rett i sluket! Og skylle godt inn mot sluket før man lar strålen treffe tilfeldig. Tisser man bokstavelig talt mens man dusjer så blir man potensielt stående i sitt eget tiss, ikke rart det lukter! Tisset kan jo havne i ytterkanten av vanndammen og absolutt ikke bli skyld ned i sluket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så ekkelt!

Er det vanlig? 

Helt uaktuelt.  Tiss i do!!

Anonymkode: 2fc61...54e

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mannor skrev (4 minutter siden):

Urin er det reneste som finnes 

For noe tull!!! 
Idet sekundet det kommer ut er det kroppens avfall og bakteriene blomstrer. 
Å tisse i dusjen er så uaktuelt her i huset at jeg nesten ikke har ord. 
Fatter ikke at folk faktisk synes det er greit 🤮🤮🤮

Anonymkode: 9dee3...bb3

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har jo åpenbart ikke dusjkabinett så synes det er skikkelig ekkelt det hun gjør.

Vi har fliser med fuger, og fallet er ikke 100% perfekt (når er det det..) så uaktuelt å tisse der. 

Anonymkode: 1f221...a82

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5 og 2,5 åringen gjør det.. ikke vi voksene.

Anonymkode: e25b8...64c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det vanlig å tisse i dusjen når man ikke dusjer samtidig??? Er man allerede i dusjen, så renner tisset ned sammen med sjampo, såpe og masse vann.

Anonymkode: b35f0...6cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oof, er visst ikke alle man kan dusje hos ser jeg...  Noe så ekkelt, doen er jo rett ved siden av, hvorfor tisse i dusjen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man først går på badet for å dusje, hvorfor ikke bare bruke toalettet før eller etter? Kan da ikke være så vanskelig. Jeg ville sagt at det må de absolutt slutte med. Det er ingen grunn til å gå rundt og bade i sitt eget tiss, spesielt om de ikke skyller det bort eller setter igjen lukten på andre møbler. Det er ekkelt og helt unødvendig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tisse i dusjen er noe de fleste gjør fra tid til annen, tenker jeg. Jeg ser ingenting galt i det hvis vannet flommer. Da vannes urinen (som egentlig er ren) ut med én gang. Hvis gulvet i dusjen er ujevnt og slitt, er det kanskje greit å la være, men i et dusjkabinett eller badekar er det kurant. Husk at når man står tisser man mer enn når man sitter, og ved eksponering for varmt vann kan temperaturforandringer utløse tissebehov - også hvis man nylig har sittet og tisset.

Anonymkode: 82246...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...