Gå til innhold

Dyre kjoler i 100% polyester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg ser at merker som Line of Oslo og Love Lolita selger DYRE kjoler i 100% polyester. Kan polyester holde seg lenge og være bra kvalitet når disse merkene velger å bruke dette? Eller er det svindel, at de håper folk ikke sjekker, og selger de for tusenvis av kroner?

Anonymkode: 93262...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Polyester er ikke bra kvalitet nei. Blir fort stygt.

Anonymkode: ebe7d...759

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Polyester er ikke bra kvalitet nei. Blir fort stygt.

Anonymkode: ebe7d...759

Jeg bruker aldri polyester selv, men føler likevel for å moderere litt: Det er stor forskjell på polyester. Syntetiske materialer kan også manipuleres, formes og tekstureres på måter som er umulig med naturlige stoffer.

Polyester fra eksklusive merker (mer eksklusive enn de som er nevnt her) er ikke å sammenligne med polyester fra HM, da det legges mye mer i produksjonen.

Det finnes også god og dårlig silke, god og dårlig kasjmir etc. Råmaterialet er kun én liten bit av puslespillet, og tekstilkvaliteten på den andre siden er langt viktigere.

Anonymkode: 28afb...ee8

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en del bluser i polyester som holder seg år etter år, samme med flere skjørt. Ingen av dem er spesielt dyre heller. Vasker særlig blusene i vaskenett, og henger de på kleshenger til tørk. 

Noe polyester er mer som vaskefiller omtrent før vask, annet holder seg ganske så bra. Det samme har jeg opplevd med både lin og bomull: det varierer der også. 

TS sine merker har jeg ikke kjennskap til kvaliteten og kan ikke si noe om det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Polyester er polyester. Du betaler for merket.

Anonymkode: cea9a...ff7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en kjole ifra Floyd som er i polyester og den er så god. Ikke blir jeg klam eller varm 🙂

Anonymkode: b9aa2...a09

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...