Gå til innhold

Flere som ikke klarer å slappe av når de reiser på ferie fordi de bekymrer seg for boligen? 😕

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har forsikring og alarm. I tillegg har vi ikke så mange verdifulle ting.

Er mer bekymret for om jeg har glemt å tømme matavfall eller har noe gjenglemt i kjøleskapet som kan begynne å leve sitt eget liv.

Husker en venninne fortalte at hun fant mark i søpla etter en ferietur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 23.5.2024 den 12.19):

"Kanskje noe skjer? Kanskje innbrudd? Kanskje vannlekkasje?". Man sitter nesten og venter på at noe skjer, på at noen skal ringe og fortelle at noe har skjedd. Andre som sliter med dette? 

Anonymkode: 07d7d...7b4

Har du ikke forsikring? Alle fotoer ligger i sky. Det er det eneste som ville vært krise om ble borte for alltid. Selvsagt kjipt med annet også, ikke minst det praktiske, men lar ikke muligheten for at noe skal skje ødelegge ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eneste jeg er spent på når jeg kommer hjem fra mange uker borte (typ 5-8)  er hvordan det har gått med plantene.  Sånne bekymringer som du beskriver høres ut som mye mer enn normalt. 

Anonymkode: e2e51...b87

Stenger du ikke vannet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Brunello skrev (På 25.5.2024 den 14.25):

Har du ikke forsikring? Alle fotoer ligger i sky. Det er det eneste som ville vært krise om ble borte for alltid. Selvsagt kjipt med annet også, ikke minst det praktiske, men lar ikke muligheten for at noe skal skje ødelegge ferien.

Stenger du vannet?

Jeg har forsikring, men er det ikke sånn at hvis det skjer lekkasje i blokka, må man betale for sin leilighet pluss for naboens leilighet man evt.ødelegger? Tviler på at forsikringsselskapet dekker alt dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bekymrer meg nada.

Har innbruddsalarm, brannvarslere og lekkasjestopper.

Går en ekstra runde før vi drar og sjekker at ingenting elektrisk står på (typ rettetanga, ikke tv`n,) og lukker vinduer. 

Da er det ikke stort mer jeg kan gjøre, så da koser jeg meg på ferie.

Anonymkode: ed409...392

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.5.2024 den 9.19):

Kan du pakke en koffert med de mest verdifulle tingene og legge hos feks foreldre/familie? Det har jeg gjort. Men da var vi bortreist i 2 måneder. 

Anonymkode: aa5fd...edb

Hva om det begynner å brenne hos familien?

Kan jo ikke tenke, og leve, sånn.

Anonymkode: ed409...392

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
On 5/25/2024 at 3:10 PM, AnonymBruker said:

Stenger du ikke vannet? 

Nei, det har vi aldri gjort. Vi bor i et lite borettslag og har ikke egen stoppekran (eller hva det heter), den befinner seg i ene naboen sin leilighet og stenger vannet for alle 6 enhetene. Så sånn sett er det ikke aktuelt, og det har sikkert derfor heller aldri vært i tankene mine. Vi har opplevd at varmtvannstanken røk så det "regnet" vann gjennom spottene i taket i 1.etg mens vi var hjemme, en helt vanlig hverdag kl 23. Da gikk jo alarmen så hele borettslaget fikk beskjed og da ble jo vanninntaket stoppet. Hadde vi ikke vært her ville resultatet vært ganske likt. Vi måtte uansett rive opp hele gulvet i 2.etg og legge nytt. Men sjansen for at sånt tilfeldigvis skjer akkurat når man er på ferie er jo minimal og ikke noe jeg gidder å kaste bort ferien på å bekymre meg for. Skjer det så har vi forsikring. Men klart, med en enebolig skader det jo ikke å stenge vannet og det kan spare deg for mye. Men de over 300 andre dagene i året står jo vannet på og det er jo ikke akkurat noen stor risiko. 

Anonymkode: e2e51...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så hold deg hjemme. 

Dette er et godt eksempel på hva vi menn refererer til når vi ønsker et dramafritt forhold. 

Ferien ville vært spolert før flyet landet da ts bruker unødvendig energi på ting hun ikke får gjort noe med, og hun vil gnage om dette hele ferien. 

Anonymkode: 95fb0...6ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Så hold deg hjemme. 

Dette er et godt eksempel på hva vi menn refererer til når vi ønsker et dramafritt forhold. 

Ferien ville vært spolert før flyet landet da ts bruker unødvendig energi på ting hun ikke får gjort noe med, og hun vil gnage om dette hele ferien. 

Anonymkode: 95fb0...6ce

TS her. 

Du har et poeng.  Jeg er ikke den som ville "gnage" om det, jeg ville holdt disse tankene for meg selv og tenkt, tenkt...grublet konstant. Ja, til slutt er ferien ferdig og det eneste jeg husker fra ferien er at jeg har vært bekymret hele tida. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Stenger du vannet?

Jeg har forsikring, men er det ikke sånn at hvis det skjer lekkasje i blokka, må man betale for sin leilighet pluss for naboens leilighet man evt.ødelegger? Tviler på at forsikringsselskapet dekker alt dette. 

Selvfølgelig dekker forsikringen det om vannrørene sprekker eller lignende. Har aldri stengt vannet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.5.2024 den 16.23):

Riktig. Så hva er poenget med å stenge ned vannet, for eksempel? Det kan skje lekkasje både når man er i butikken, på jobb eller på ferie. Man vet aldri. 

Forskjellen er at er vi på butikken er vi hjemme innen en time. Er vi bortreist lenge og noe skjer, kan skadeomfanget være katastrofalt innen vi er hjemme. Jada, man har forsikring, men det er en møysommelig prosess. Bedre å være føre var. 

Anonymkode: 1c6d4...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kaarebjarne skrev (På 24.5.2024 den 9.25):

Nei, jeg har tross alt ikke katastrofetanker. 

Det er da større sjanse for skade ved utleie enn om den står tom...

Så det er katastrofetanker og ikke vanlige tanker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så det er katastrofetanker og ikke vanlige tanker? 

Jepp, dette du beskriver er ikke normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, tenker ikke på det. Man er jo noen timer ute av huset hver dag, kan like raskt skje noe da, eller om man sitter ute i hagen et-par timer for den sags skyld, eller når jeg sover. 

Alt det elektriske er på stell. Har ingenting som kan begynne å brenne. Kaffemaskiner og slikt skrur seg automatisk av av seg selv. Komfyrvakt. Og stekeovner på wifi. 

Har alarm. Har også egne kameraer som tar opptak ved bevegelse ved inngangsparti og inne. Vannsensor på vaskerom, bad og kjøkken. Kattevakt som er innom daglig. 

Anonymkode: afc6d...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.5.2024 den 11.07):

Nei, tenker ikke på det. Man er jo noen timer ute av huset hver dag, kan like raskt skje noe da, eller om man sitter ute i hagen et-par timer for den sags skyld, eller når jeg sover. 

Alt det elektriske er på stell. Har ingenting som kan begynne å brenne. Kaffemaskiner og slikt skrur seg automatisk av av seg selv. Komfyrvakt. Og stekeovner på wifi. 

Har alarm. Har også egne kameraer som tar opptak ved bevegelse ved inngangsparti og inne. Vannsensor på vaskerom, bad og kjøkken. Kattevakt som er innom daglig. 

Men hvis du har kameraer og vannsensor, betyr det egentlig at du tenker på det, bekymrer deg for ting 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men hvis du har kameraer og vannsensor, betyr det egentlig at du tenker på det, bekymrer deg for ting 

Den forstod jeg ikke? Hva mener du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Bor i gammel bolig, bekymrer meg null. Stenger aldri av vannet. Har ikke alarm. 

Jeg sørger for at vinduer er lukket og selvsagt at stearinlys ikke brenner eller strykejernet er på. Ellers foretar jeg meg ingenting. Jeg har bodd her jeg bor (selveid del av vertikal tomannsbolig) siden 1998 og det har ikke skjedd noe ennå. 

Anonymkode: 2476e...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke bekymret for noe på ferie😂 Verdens kuleste mamma og kone akkurat da😂

Anonymkode: 9fc56...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har jeg aldri ofret en tanke. 

Anonymkode: 3fd73...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan det være pga.at man ønsker å kontrollere alt? Noe som er umulig, selvfølgelig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...