Gå til innhold

Jeg har møtt drømmefyren, men....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har data en fyr i 2 mnd, og alt føles så utrolig lett, trygt, komfortabelt og fint mellom oss. Bra sex, vi har sykt mye til felles, fantastiske samtaler, og han er skikkelig åpen og emosjonelt tilgjengelig, som jeg trenger. Veldig like verdier, og livene våre passer fint sammen. Han er rett og slett den perfekte fyren for meg, og han uttrykker hvor godt han liker meg også. Vi er ikke kjærester ennå, men det er nok på tide å ha den praten innen den neste måneden. 

Men det er en ting. Han er utrolig rotete. Leiligheten hans ser ikke ut. Jeg er ganske rotete selv, og har toreranse for at det henger klesvask rundt, ligger ting på benker og bord, og at badet ikke er helt shina. Når jeg får besøk pleier jeg imidlertid å rydde det jeg rekker. Men hos han ligger det poser og søppel på kjøkkenbenken, smuler og ting rundt komfyren, og det er nesten ikke plass til å sette fra seg ting. Bordene er overfylt med ting og tang. 

Nå er han riktignok i en flytteprosess, så jeg har forståelse for at det står kofferter og pappesker osv rundt omkring. Men syns det er litt rart at han ikke har rydda kjøkkenbenken før jeg kommer, når jeg vet han har hatt flere timer fri hjemme før jeg kommer. Han beklagde riktignok at det var bomba da jeg kom, og sist jeg var der var det ikke like ille på kjøkkenet. 

Badet er også skittent rundt vasken og do. Jeg lurer på om han ikke har lært å vaske ordentlig, eller om han ikke ser det. Når han kommer hit er jeg ganske opptatt av å gjøre et godt inntrykk og å ha det reint. 

Han har et barn 50% av tiden, så han må jo holde det forsvarlig for ungen. Det var ikke matrester og sånn som sto på kjøkkenbenken. 

Men dette bekymrer meg faktisk en del, for min forrige partner var psykisk syk og hadde virkelig store problemer med rydding hjemme. Det var uforvsarlig og helt sykt rotete hos ham, men da var jeg så forelska at jeg bare overså det. Men det får meg nok til å bli ekstra på vakt i den nye relasjonen min. 

Jeg kommer til å ta det opp før vi blir kjærester, og si at det bekymrer meg litt at han har det så rotete. At det vil bli vanskelig for meg å bo med noen som har den standarden. 

Men kjenner det er så kjipt, for han er virkelig så utrolig bra på alle andre områder. 

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: ae7df...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hva ville dere gjort? 

Jeg ville klart å skille psykisk syk og en rotekopp av dimensjoner. Psykisk syke er dessverre uaktuelt for meg, så da ville jeg skygget banen. Er det en rotekopp, så ville jeg snakket om hva man ser for seg i et forhold, og at for meg er det viktig at hjemmet ser brukbart presentabelt ut. Det gir han en mulighet for å forbedre seg. Selv er jeg ikke nøye med rot på soverom, gang og stue. Men kjøkkenet skal se shinet ut, og badet må vaskes minimum en gang per uke. Så det finnes jo de av oss som har helt noia på renhet på noen områder, og ikke bryr seg på andre områder.

Anonymkode: a5173...735

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg er det så enkelt som: Er hun rotete så er hun ikke drømmekvinnen for meg. Å ha en ren og ryddig leilighet gir meg ro og også følelsen av glede. Hvis hun jeg datet hadde en svinesti av en leilighet så hadde dette vært en dealbreaker, for meg. Dette kommer garantert til å bli et gjentakende tema i diskusjoner/krangler og du kommer til å irritere det mer og mer over det.

Du har tre alternativer:

Si det til han rett ut, men på en ok måte. Si at du liker han kjempegodt, men akkurat dette med den rotete og skitne leiligheta er noe som plager deg. Om det er noe han vil gjøre noe med så er det jo fint!

Du kan allerede nå velge å dra, men det er kanskje litt drastisk?

Lære deg å leve med det, men det er lettere sagt enn gjort.

Lykke til!

Anonymkode: 72f3f...ad8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært i et forhold med rotekopper, og har ikke lyst til det igjen. Fordi de som regel har en helt annet standard på det de syns er ryddig og rent, så har det vært håpløst å spørre om de kan rydde/vaske. Så var det perioder hvor de var flinke, men gikk tilbake til "normalen". Følte i begge forholdene at jeg endte mer opp som en mamma som måtte rydde opp etter dem, og mase for å få ting gjort. Slitsomt og turn-off. 

Anonymkode: 031ae...0d4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg må nok si det til ham.

Jeg syns ikke det er psykisk syke dimensjoner over leiligheten. Bare latskap og rotekopp. 

Det føles feil å ha det som en dealbreaker, litt fordi det er ekstremt sjelden man møter noen man klaffer så godt med. Kanskje vi måtte hatt vaskehjelp om vi flytta sammen. Men jeg må spørre ham om han tror han har forbedringspotensiale ift rydding.

Jeg er jo vant til å bo med en psykisk syk partner, og ha ekstremt lave forventninger til hva den andre skal bidra med. Så om jeg skulle bodd med han nye fyren, hadde det vært helt greit for meg å være den som ga beskjed om hva som måtte gjøres. Det at han faktisk hadde tatt min beskjed og rydda kjøkkenet når jeg ba om det, ville føltes som luksus. Har ikke noe problem med at forholdet ikke er 100% likestilt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ZarahSweet

Eks var sånn. Aldri igjen!

Kjæresten min er heldigvis normalt ryddig. Litt rot ok, men rydder og vasker bort etter mat, vasker og rydder klær ukentlig, holder toalettet rent etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er en rotekopp av dimensjoner selv, av og til føles det ut som rot bare oppstår rundt meg på magisk vis. Jeg ville nok kunne skjerpet meg mange hakk om jeg fant drømmemannen, men en som 72f3f...ad8 kunne jeg nok aldri datet da jeg ville følt at det aldri ble bra nok.

Jeg liker å ha det fint rundt meg, det er ikke det, men jeg orker ikke å bruke «halve livet» på vasking og rydding. Husarbeid tar fra meg all livsglede, og for meg holder det at det er shinet innimellom.

Jeg ville aldri flyttet sammen med en veldig ryddig mann, vil jo at begge skal trives. Da får vi heller være kjærester, og så rydder jeg til han kommer på besøk. Har ellers vært ute for det samme som TS, og selv jeg blir skeptisk når de ikke har prøvd å rydde litt engang før jeg kommer, spesielt på første hjemmedate.

Anonymkode: 75c7a...371

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har data en fyr i 2 mnd, og alt føles så utrolig lett, trygt, komfortabelt og fint mellom oss. Bra sex, vi har sykt mye til felles, fantastiske samtaler, og han er skikkelig åpen og emosjonelt tilgjengelig, som jeg trenger. Veldig like verdier, og livene våre passer fint sammen. Han er rett og slett den perfekte fyren for meg, og han uttrykker hvor godt han liker meg også. Vi er ikke kjærester ennå, men det er nok på tide å ha den praten innen den neste måneden. 

Men det er en ting. Han er utrolig rotete. Leiligheten hans ser ikke ut. Jeg er ganske rotete selv, og har toreranse for at det henger klesvask rundt, ligger ting på benker og bord, og at badet ikke er helt shina. Når jeg får besøk pleier jeg imidlertid å rydde det jeg rekker. Men hos han ligger det poser og søppel på kjøkkenbenken, smuler og ting rundt komfyren, og det er nesten ikke plass til å sette fra seg ting. Bordene er overfylt med ting og tang. 

Nå er han riktignok i en flytteprosess, så jeg har forståelse for at det står kofferter og pappesker osv rundt omkring. Men syns det er litt rart at han ikke har rydda kjøkkenbenken før jeg kommer, når jeg vet han har hatt flere timer fri hjemme før jeg kommer. Han beklagde riktignok at det var bomba da jeg kom, og sist jeg var der var det ikke like ille på kjøkkenet. 

Badet er også skittent rundt vasken og do. Jeg lurer på om han ikke har lært å vaske ordentlig, eller om han ikke ser det. Når han kommer hit er jeg ganske opptatt av å gjøre et godt inntrykk og å ha det reint. 

Han har et barn 50% av tiden, så han må jo holde det forsvarlig for ungen. Det var ikke matrester og sånn som sto på kjøkkenbenken. 

Men dette bekymrer meg faktisk en del, for min forrige partner var psykisk syk og hadde virkelig store problemer med rydding hjemme. Det var uforvsarlig og helt sykt rotete hos ham, men da var jeg så forelska at jeg bare overså det. Men det får meg nok til å bli ekstra på vakt i den nye relasjonen min. 

Jeg kommer til å ta det opp før vi blir kjærester, og si at det bekymrer meg litt at han har det så rotete. At det vil bli vanskelig for meg å bo med noen som har den standarden. 

Men kjenner det er så kjipt, for han er virkelig så utrolig bra på alle andre områder. 

Hva ville dere gjort? 

Litt ekkelt men ikke en deal breaker. Bare å ansette vaskehjelp når dere flytter sammen 

Anonymkode: 5fe3c...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han er ikke drømmefyren.

Anonymkode: f90a4...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...