AnonymBruker Skrevet 23. mai #1 Del Skrevet 23. mai Venter en gutt, termin i Juli. Vi klarer ikke bestemme oss, hva syns dere om navnene Felix eller Tim? Eventuelt andre navn? Vil ha ett «solid» navn som er kort og enkelt, men ikke navn som er svært gammeldags som eksempel Håkon eller Harald Anonymkode: 5e7b1...86f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #2 Del Skrevet 23. mai Felix er fint. Tim er det motsatte Anonymkode: 155ea...572 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #3 Del Skrevet 23. mai Likte Tim best. Axel, Ben, Adam, Hugo, Trym, Falk. Anonymkode: c7b92...c52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #4 Del Skrevet 23. mai Vi har en Felix, veldig fornøyd med det navnet 😊 Anonymkode: 41aeb...3d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #5 Del Skrevet 23. mai Felix er kult. Tim er litt tamt. Klaus, Alfred, Karl, Mons? Anonymkode: a6e43...bb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersmurf Skrevet 23. mai #6 Del Skrevet 23. mai Likte best Felix. Syns Tim blir litt for kort navn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #7 Del Skrevet 23. mai Tim er det radikalt motsatte av solid: et utrolig veikt navn, og dessuten ikke noe fint. Felix er helt ok, men heller ikke akkurat det jeg forbinder med "solid". Andre korte navn som ikke er "svært gammeldags": Alex, Nick, Kris/Chris, Max eller Kai. Anonymkode: d0ede...442 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai #8 Del Skrevet 24. mai Tim = kjeltring Felix = katt eller pusegutt De to navnene er ikke stødige. Stødige korte navn er noe som ari, hugo, levi, ola, brage, georg Anonymkode: 2ee9d...33f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #9 Del Skrevet 25. mai Liker ikke så godt Tim. Felix er helt ok, men nokså oppbrukt her vi bor. Ser ikke på noen av disse som "solide" navn, men ber som pusenavn. Aksel, Erik, Even, Einar Nils, Jens, Henrik og Kristian er stødige navn. Anonymkode: c9613...12b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #10 Del Skrevet 25. mai Synes Tim er nydelig, men liker Tom enda bedre ❤️ Felix er også fint. Anonymkode: 8c21f...17f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #11 Del Skrevet 26. mai Har en Tim og vi synes det er et navn som passer godt på en rolig, fornuftig, morsom og godt likt gutt. Anonymkode: 17afc...2be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 26. mai #12 Del Skrevet 26. mai Tim er et sjeldnere navn, derfor ville jeg gått for det. Er mange barn i dag som heter Felix. Ellers liker jeg Tom bedre enn Tim. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #13 Del Skrevet 26. mai Felix er et navn man gir katter ikke mennesker, Anonymkode: ef1fd...d27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 26. mai #14 Del Skrevet 26. mai For meg er hverken Felix eller Tim solide navn. Da ville jeg gått for noe som Ola, Aksel, Petter, Ivar, Knut osv men nå liker jeg godt norske litt staute navn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #15 Del Skrevet 26. mai Liker egentlig ingen av dem, Felix er for meg en hund. Tim er veikt og kjedelig, som Even, Kai, osv.. Anonymkode: e8d36...b83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora Borealis Skrevet 26. mai #16 Del Skrevet 26. mai Gitt ønsket om et "solid" navn ville jeg heller valgt et naturnavn. For eksempel Ask, Birk eller Falk. Beklager, men syns ikke at hverken Tim eller Felix er spesielt fine navn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #17 Del Skrevet 26. mai Ingen av disse er "solide" navn i mine øyne. Ikke liker jeg dem særlig godt heller (hunde"nevøen" min heter Felix, feks). Ville lett etter et annet enn disse to, ja, ihvertfall dersom ønsket er et solid navn. Sigurd, Konrad, Bernhard, Aksel, Skage, Emrik, Helmer eller Karsten er eksempler på solide navn som ikke annenhver unge heter. Anonymkode: 2e21e...5c6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grevling Skrevet 26. mai #18 Del Skrevet 26. mai Felix er et flott, historisk solid navn som går bra i norsk sammenheng. Tim blir litt simpelt. Tenker på den sykelige gutten Tiny Tim i Charles Dickens "En Julefortelling". En del navn som blir brukt i UK passer ikke særlig godt på norske barn og uttale etter min mening, og i kombinasjon med særnorske etternavn klinger det ikke særlig bra. Man må tenke helheten, et fornavn kan være fint, men passer det med etternavn? Jeg husker fra oppveksten et par som hadde helt rare kombinasjoner av stereotypisk engelske og norske navn sauset i sammen. De ble selvsagt gjort narr av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #19 Del Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (På 23.5.2024 den 8.32): Venter en gutt, termin i Juli. Vi klarer ikke bestemme oss, hva syns dere om navnene Felix eller Tim? Eventuelt andre navn? Vil ha ett «solid» navn som er kort og enkelt, men ikke navn som er svært gammeldags som eksempel Håkon eller Harald Anonymkode: 5e7b1...86f Katten min heter Felix😻 Anonymkode: 89ff9...aa9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #20 Del Skrevet 26. mai Grevling skrev (6 minutter siden): Felix er et flott, historisk solid navn som går bra i norsk sammenheng. Tim blir litt simpelt. Tenker på den sykelige gutten Tiny Tim i Charles Dickens "En Julefortelling". En del navn som blir brukt i UK passer ikke særlig godt på norske barn og uttale etter min mening, og i kombinasjon med særnorske etternavn klinger det ikke særlig bra. Man må tenke helheten, et fornavn kan være fint, men passer det med etternavn? Jeg husker fra oppveksten et par som hadde helt rare kombinasjoner av stereotypisk engelske og norske navn sauset i sammen. De ble selvsagt gjort narr av. Felix er ikke et norskt navn altså Anonymkode: 89ff9...aa9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå