AnonymBruker Skrevet 22. mai #1 Del Skrevet 22. mai Hei. Skal starte med IVF. Levert politiattest. Også skal dem ha lege attest for og finne ut om man er egnet, hva blir notert på en slik attest? Er dette vanlig hos alle klinikker? Anonymkode: 2d14c...afe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #2 Del Skrevet 22. mai Privat eller offentlig? Jeg leverte aldri noe erklæring fra lege.. Gikk privat i fjor. Anonymkode: 4424e...5ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #3 Del Skrevet 22. mai Vi har nettopp fått behandling i privat klinikk, måtte ikke levere erklæring. Hadde samtale med lege på første konsultasjon, litt om hvor lenge vi hadde vært samboere, jobber osv. Tror hun dannet seg ett inntrykk av om vi var egnede/uegnede foreldre basert på dette Anonymkode: b3f4b...38d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #4 Del Skrevet 22. mai Privat... Vilken klinikk var dere på? Anonymkode: 2d14c...afe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #5 Del Skrevet 22. mai Dette er ikke vanlig, verken offentlig eller privat. Man har gjerne en forsamtale med klinikken / sykehuset hvor man blir litt vurdert underveis (veldig uformelt). Med mindre du har hatt rusproblemer / psykiske problemer eller andre ting er det ingen grunn til å måtte levere en sånn erklæring Anonymkode: c19a1...08c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #6 Del Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dette er ikke vanlig, verken offentlig eller privat. Man har gjerne en forsamtale med klinikken / sykehuset hvor man blir litt vurdert underveis (veldig uformelt). Med mindre du har hatt rusproblemer / psykiske problemer eller andre ting er det ingen grunn til å måtte levere en sånn erklæring Anonymkode: c19a1...08c Hmm.. hun sa at det var noe di spurte alle om... Så rart... Jeg trodde dem tokk den vurderingen på klinikken. Vil gjerne starte IVF så fort som mulig, og hvis man skal vente på lege erklæring fra legen, kan det være at jeg ikke får gjort det før August da dem holder stengt hele Juli.. om ikke legen er veldig sjappa med og svare Anonymkode: 2d14c...afe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #7 Del Skrevet 23. mai Når vi ble henvist fylte legen ut et skjema hvor henvisende lege krydder av for egnethet etc, men var ikke noe egen legeerklæring. Hadde aldri vist om det hvis jeg ikke hadde vært hos legen mens henvisningen ble fylt ut. Normalt sett så vurderer klinikken egnethet basert på samtale man har første timen med dem. Anonymkode: b37d2...131 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #8 Del Skrevet 23. mai Ok. Så det er alså ikke vanlig. Legen forklarte di gjorde det med alle.. men da var det alså ikke det? Anonymkode: 2d14c...afe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #9 Del Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ok. Så det er alså ikke vanlig. Legen forklarte di gjorde det med alle.. men da var det alså ikke det? Anonymkode: 2d14c...afe Som sagt kan det være helt normalt jo - for det er en del av henvisningen at henvisende lege skal fylle ut.. Men det varierer nok hvor utfyllende hver lege gjør jobben sin. Er jo ikke noe stress. En lege ville nok ikke henvist noen i utgangspunktet om de mente man ikke var skikket.. har du noe å bekymre deg for? Anonymkode: b37d2...131 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #10 Del Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ok. Så det er alså ikke vanlig. Legen forklarte di gjorde det med alle.. men da var det alså ikke det? Anonymkode: 2d14c...afe Vi måtte ikke det. Hadde bare samtale med lege på klinikken, og leverte politiattest. Dette var på klinikk Hausken. Anonymkode: 46692...cf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 23. mai #11 Del Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ok. Så det er alså ikke vanlig. Legen forklarte di gjorde det med alle.. men da var det alså ikke det? Anonymkode: 2d14c...afe Vil de ha en egen legeerklæring, holder det ikke med at legen henviste dere? Er dette offentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #12 Del Skrevet 26. mai Melus skrev (På 23.5.2024 den 10.33): Vil de ha en egen legeerklæring, holder det ikke med at legen henviste dere? Er dette offentlig? Ja, jeg har ikke blitt henvist av min fastlege, da jeg tokk direkte kontakt selv privat. Det jeg frykter er at legen bruker lang tid på og svare og at jeg derfor må vente. Sisst gjorde jeg det i utlandet. Men det er enklere i Norge, tar det for lang tid pga en lege erklæring tar jeg det i utlandet på nytt. Anonymkode: 2d14c...afe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai #13 Del Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, jeg har ikke blitt henvist av min fastlege, da jeg tokk direkte kontakt selv privat. Det jeg frykter er at legen bruker lang tid på og svare og at jeg derfor må vente. Sisst gjorde jeg det i utlandet. Men det er enklere i Norge, tar det for lang tid pga en lege erklæring tar jeg det i utlandet på nytt. Anonymkode: 2d14c...afe Er bare å purre på fastlegen det. Anonymkode: b37d2...131 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 27. mai #14 Del Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja, jeg har ikke blitt henvist av min fastlege, da jeg tokk direkte kontakt selv privat. Det jeg frykter er at legen bruker lang tid på og svare og at jeg derfor må vente. Sisst gjorde jeg det i utlandet. Men det er enklere i Norge, tar det for lang tid pga en lege erklæring tar jeg det i utlandet på nytt. Anonymkode: 2d14c...afe Det tar ikke fastlegen lang tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni #15 Del Skrevet 7. juni Det ordnet seg 😊 Anonymkode: 2d14c...afe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni #16 Del Skrevet 7. juni Bioteknologiloven § 2-6.Avgjørelse om behandling Beslutning om å foreta behandling med sikte på assistert befruktning treffes av lege. Beslutningen skal bygge på medisinske og psykososiale vurderinger av kvinnen og hennes eventuelle ektefelle eller samboer. Det skal legges vekt på kvinnens og hennes eventuelle ektefelle eller samboers omsorgsevne og hensynet til barnets beste. Den som søker assistert befruktning skal legge frem en barneomsorgsattest som nevnt i politiregisterloven § 39 første ledd. Hvis det er nødvendig for å supplere de opplysningene som gis av kvinnen eller paret selv, kan legen innhente relevant informasjon fra offentlige instanser for å foreta vurderingen av kvinnens eller parets omsorgsevne og hensynet til barnet beste etter første ledd. Slik informasjon kan blant annet være opplysninger om kvinnens eller parets helse, økonomi, bolig og hvor lenge paret har bodd sammen. Ved innhenting av opplysninger som er underlagt lovbestemt taushetsplikt, kreves samtykke fra den opplysningene gjelder. Dersom legen er i tvil om kvinnens eller parets omsorgsevne, kan legen be om en vurdering av omsorgsevnen fra en instans bestemt av departementet. Etter å ha mottatt vurderingen, beslutter legen om kvinnen eller paret skal få behandling med assistert befruktning. Departementet kan gi nærmere forskrifter om behandlingen av søknader om assistert befruktning. Anonymkode: ae267...3c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 9. juni #17 Del Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (På 7.6.2024 den 14.13): Det ordnet seg 😊 Anonymkode: 2d14c...afe Så bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #18 Del Skrevet 17. juni Noen som vet om kronisk sykdom gjør at man blir utelukket som enslig mor? Jeg har tidligere vært veldig plaget med migrene og ble ufør pga migrene, men etter at de nye medisinene kom har jeg kanskje 1–2 anfall per år. Så nå lever jeg et normalt liv og klarer fint å ta vare på et barn. Men er så redd for at de vil avvise meg pga jeg er ufør og har vært veldig mye syk før. Anonymkode: 331a7...9d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #19 Del Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen som vet om kronisk sykdom gjør at man blir utelukket som enslig mor? Jeg har tidligere vært veldig plaget med migrene og ble ufør pga migrene, men etter at de nye medisinene kom har jeg kanskje 1–2 anfall per år. Så nå lever jeg et normalt liv og klarer fint å ta vare på et barn. Men er så redd for at de vil avvise meg pga jeg er ufør og har vært veldig mye syk før. Anonymkode: 331a7...9d6 Nei det gjør ikke at du automatisk regnes som uegnet. Anonymkode: b37d2...131 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #20 Del Skrevet 18. juni 23 hours ago, AnonymBruker said: Noen som vet om kronisk sykdom gjør at man blir utelukket som enslig mor? Jeg har tidligere vært veldig plaget med migrene og ble ufør pga migrene, men etter at de nye medisinene kom har jeg kanskje 1–2 anfall per år. Så nå lever jeg et normalt liv og klarer fint å ta vare på et barn. Men er så redd for at de vil avvise meg pga jeg er ufør og har vært veldig mye syk før. Anonymkode: 331a7...9d6 Nei ikke i det hele tatt. Var livredd for at de skulle bare se migrene diagnosen og uføre statusen min men ble godkjent med en gang. Nå gravid i 7 mnd etter inseminering Anonymkode: 8417e...98f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå