AnonymBruker Skrevet 22. mai #1 Del Skrevet 22. mai Begynner å bli så lei nå. Må folk sette fra seg elsparkesykler midt på fortauet? Gjerne to i bredden så hele fortauet er stengt. Folk er idioter. Skjerpings! Anonymkode: ed472...433 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 22. mai #2 Del Skrevet 22. mai Tror de gjør det med vilje bare for å trasse. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #3 Del Skrevet 22. mai Dette gjør det umulig for de i rullestol å komme seg fram. Kjenner jeg hater litt sparkesykler. Anonymkode: 2ec3c...eb2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #4 Del Skrevet 23. mai Honey Dew skrev (14 timer siden): Tror de gjør det med vilje bare for å trasse. Tror ikke det, tror bare de er så opptatt av seg selv. Andre? Mennesker? Åja, de jaaaH, de er bare til for å se på moi. 🤩 Anonymkode: 0cb6c...1da 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #5 Del Skrevet 23. mai Dagens ungdom. Ungdom var mye bedre på 80-tallet. Anonymkode: fe475...be3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #6 Del Skrevet 23. mai Du vet jo at dette gjelder hovedsakelig ungdom. Ungdom ser bare seg selv, og influenceren de titter på på mobilen. De gir totalt faen i hvor de plasserer den sparkesykkelen Anonymkode: 62646...6e4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #7 Del Skrevet 23. mai Det bør bli forbudt å kjøre de på fortauet også. Livsfarlig galskap. Anonymkode: 986e8...cb6 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 23. mai #8 Del Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det bør bli forbudt å kjøre de på fortauet også. Livsfarlig galskap. Anonymkode: 986e8...cb6 Ikke bar på fortauet. I veibanen også. Har sett endel ungdommer på slik sykkel og de kjører glatt mot kjøreretningen også. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 23. mai #9 Del Skrevet 23. mai (endret) Det er jo rapportert om svaksynte og blinde som har trynet rett i sparkesykler på fortauene. De hersens syklene ligger jo enkelte steder i hopetall bortover fortauene, f.eks. i nærheten av Aker Brygge. Skulle selv ned en trapp på vei til t-banen her om dagen, og helt nederst, rett foran trappen, sto det fire sparkesykler henslengt. Måtte krongle meg rundt de for å komme frem. Skulle vært forbudt, hele faenskapet. Endret 23. mai av Million 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #10 Del Skrevet 23. mai De klovnene her da - Lagde parkering for sparkesykler oppå ledelinja (blindeskrifta) i bakken.....idioter 😑 https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=39618 Anonymkode: fd43c...db3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermerry Skrevet 27. mai #11 Del Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 22.28): Begynner å bli så lei nå. Må folk sette fra seg elsparkesykler midt på fortauet? Gjerne to i bredden så hele fortauet er stengt. Folk er idioter. Skjerpings! Anonymkode: ed472...433 Eller når de setter den fra seg utenfor mitt stuevindu, og et forbannet intenst lite rødt lys blinker inn i stuen min hele kvelden, så epileptisk anfall er få sekunder unna. Den sykkelen havnet ved muskelkraft inn i et tett buskas - problem løst. Eierne av de utleide syklene burde pålegges å pålegge brukerne særskilte parkeringssteder. Det er lett å få til teknisk, da elektronikken vet hvem som har leid den, og hvor den er parkert. Min rullestolvenn ønsker å skyte syklene med maskinpistol, og jeg er nesten helt enig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermerry Skrevet 27. mai #12 Del Skrevet 27. mai Supermerry skrev (Akkurat nå): Eller når de setter den fra seg utenfor mitt stuevindu, og et forbannet intenst lite rødt lys blinker inn i stuen min hele kvelden, så epileptisk anfall er få sekunder unna. Den sykkelen havnet ved muskelkraft opp-ned inn i et tett buskas - problem løst. Eierne av de utleide syklene burde pålegges å pålegge brukerne særskilte parkeringssteder. Det er lett å få til teknisk, da elektronikken vet hvem som har leid den, og hvor den er parkert. Min rullestolvenn ønsker å skyte syklene med maskinpistol, og jeg er nesten helt enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermerry Skrevet 27. mai #13 Del Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (På 23.5.2024 den 14.00): Du vet jo at dette gjelder hovedsakelig ungdom. Ungdom ser bare seg selv, og influenceren de titter på på mobilen. De gir totalt faen i hvor de plasserer den sparkesykkelen Anonymkode: 62646...6e4 Ja, det er vanlig at ungdom er mindre oppmerksomme enn voksne. Men å ikke fatte noe som helst av nødvendig hensyn til andre handler ikke om hormoner; det handler om manglende oppdragelse. En folkesykdom for tiden. Det er curling-foreldrene som er å klandre her. For mye fokus på arveprinsessen og arveprinsens akutte behov til enhver tid, og nesten ikke-eksisterende fokus på opplæring i av hvordan vår adferd påvirker andre rundt oss, og sågodt som ingen opplæring i hvordan vi må tøyle våre behov fordi det er fullt av andre mennesker rundt oss, som plages når vi utfolder oss i suveren selvutfoldelse til enhver tid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermerry Skrevet 27. mai #14 Del Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (På 23.5.2024 den 14.17): Det bør bli forbudt å kjøre de på fortauet også. Livsfarlig galskap. Anonymkode: 986e8...cb6 Det er ikke nødvendig med forbud hvis barna lærer å gjøre det riktig. Da jeg var barn, lærte vi at vi kunne sykle på fortauet KUN hvis vi senket farten til gangfart når vi passerte gående, og da bare i en stor bue. Alle gjorde det. Det var ikke noe problem. Løsningen på problemer er ikke alltid forbud - det går altfor ofte utover flertallet som oppfører seg skikkelig. Det blir som å forby kjøkkenkniver fordi én og annen stikker sin kone med kjøkkenkniven. Evt. bør man innføre en slags eksamen for at barn skal få lov til å bruke sykkel eller sparkesykkel på fortauet, slik at flertallet som oppfører seg skikkelig, skal slippe å tvinges ut i trafikken på grunn av mindretallet som ikke kan oppføre seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermerry Skrevet 28. mai #15 Del Skrevet 28. mai Honey Dew skrev (På 23.5.2024 den 15.14): Ikke bar på fortauet. I veibanen også. Har sett endel ungdommer på slik sykkel og de kjører glatt mot kjøreretningen også. Stadig flere bilister som gjør det samme. På to uker så jeg hele tre - 3 - bilister kjøre feil retning ut av enveiskjørt gate i Oslo ifjor. Nesten-kollisjon med meg den ene gangen, da jeg "visste" det ikke kom biler ut derfra. Men det gjorde det. Tre ganger på to uker, de få gangene jeg var der. Dette er vanligere og vanligere. For et par tiår siden skjedde det aldri. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #16 Del Skrevet 28. mai De fleste setter sparkesykkelen på et greit sted, de gangene de er slengt unna eller satt i veien er det oftest hatere som har flyttet på de for å skape mer hat. Anonymkode: 1cde3...86f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #17 Del Skrevet 28. mai Skyld på det udugelige byrådet, som ikke stiller krav til produsentene. Kjempe enkel løsning, teknologisk. Appen/taksameteret fortsetter å gå hos brukeren inntil sykkelen er parkert på et legitimt sted. Gjerne med en ladekontakt. Andre byer har fått dette til, rettere sagt krevet lignende ordninger fra produsentene. Denne problemstillingen her er atter et godt bevis på at norske politikere ikke duger.. Anonymkode: 24dd0...020 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 28. mai #18 Del Skrevet 28. mai Supermerry skrev (8 timer siden): Stadig flere bilister som gjør det samme. På to uker så jeg hele tre - 3 - bilister kjøre feil retning ut av enveiskjørt gate i Oslo ifjor. Nesten-kollisjon med meg den ene gangen, da jeg "visste" det ikke kom biler ut derfra. Men det gjorde det. Tre ganger på to uker, de få gangene jeg var der. Dette er vanligere og vanligere. For et par tiår siden skjedde det aldri. 2 feil blir ikke 1 rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #19 Del Skrevet 28. mai Trøblete med barnevogn også når syklene ligger slengt! Anonymkode: ebf88...061 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iso1 Skrevet 28. mai #20 Del Skrevet 28. mai Har sett så mange idiotiske parkeringer at det ikke finnes måte på! De som bruker disse kan ikke være særlig smarte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå