AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #81 Del Skrevet 25. mai 2024 43 minutter siden, Fremmed fugl said: Vi har en absolutt ukrenkelig rett å avslutte et forhold inklusive ekteskap uten krav til annen saklig begrunnelse enn at vi ønsker det. Du kan ligge med hvem du vil. Så kan det ha konsekvenser. Det vet vel alle i dagens samfunn? Helt enig. Virker som mange av knullekompisgjengen ikke er så villige til å akseptere at knullingen deres kan ha konsekvenser utover det de selv mener er riktig. Vi er jo alle forskjellig skrudd sammen, og på dette området er det mye følelser involvert og folk gjør ting som kan virke irrasjonelle for andre. Da er det bedre å "err on the side of caution". Jeg har opptil flere ganger avsluttet med damer som har vært veldig promiskuøse, av ingen annen grunn enn det. Kjipt for meg, kjipt for henne, men preferanser har man. Anonymkode: 5edc6...b0d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #82 Del Skrevet 25. mai 2024 Jeg personlig kunne aldri tenkt meg å være sammen med noen som tidligere i livet har hatt en relasjon de definerer som "pulevenn", "fuck friend" eller "situationship". Noen som driver og puler uforpliktende rundt med folk de ikke ville hatt barn med og behanler sin egen biologi som et leketøy er ikke noen jeg vil være med. Seksualitet er en sterk kraft, et instinkt vi alle må holde i sjakk for å få samfunnet til å fungere. På sitt mest grunnleggende er det et redskap for å produsere avkom, og å drive og ha sex med noen man ikke vil ha barn med er jo helt bak mål, da har man fått impulsene sine forskrudd, da respekterer man ikke sine egne instinkter. Da har man gitt avkall på alt som heter seksualmoral. Det er et misbruk av sin egen natur for nytelses skyld. Det er bokstavelig talt hedonisme. Man misbruker rusen som skal motivere en til å forplante seg i et slags kjødelig narkomani. En lar vinen ødelegge middagen. En kvinne som det er ikke verdig som hustru. Anonymkode: c3804...edc 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #83 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ikke generaliser da. Vi er mange kvinner som aldri ville holdt på slik. Akkurat som du ser i tråden at mange menn heller ikke vil holde på slik. Anonymkode: 3521c...2d8 Et helt legitimt poeng. Problemet er bare at menn ikke har noen måte å vite hvem som er hvem. Og det er blitt så mange råtne epler… Anonymkode: 8d67b...e89 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #84 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Så fordi dere ikke kan, så skal ikke kvinner få lov heller? Og dere skal gjøre urettferdigheten om til et spørsmål om moral og karakter? For øvrig er jeg helt uenig i generaliseringer din. Anonymkode: fc48b...15c Selvfølgelig skal dere "få lov". Herlighet, dere er frie voksne mennesker i et fritt land, og trenger faktisk ikke noens "lov" i det hele tatt. Det dere derimot ikke har krav på er å kunne gjøre nøyaktig hva dere vil uten at andre skal vurdere dere ut fra hva dere velger å gjøre. Så knull rundt og kos dere, hvis det er dette dere ønsker. Bare ikke innbill dere at dere har noe dere skulle ha sagt i forhold til hva menn synes om dere etterpå. … skjønner du forskjellen? Anonymkode: 8d67b...e89 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #85 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt enig. Virker som mange av knullekompisgjengen ikke er så villige til å akseptere at knullingen deres kan ha konsekvenser utover det de selv mener er riktig. Vi er jo alle forskjellig skrudd sammen, og på dette området er det mye følelser involvert og folk gjør ting som kan virke irrasjonelle for andre. Da er det bedre å "err on the side of caution". Jeg har opptil flere ganger avsluttet med damer som har vært veldig promiskuøse, av ingen annen grunn enn det. Kjipt for meg, kjipt for henne, men preferanser har man. Anonymkode: 5edc6...b0d «Jeg skal ha rett til å ha sex med hvem jeg vil, hvor jeg vil og når jeg vil. Du skal ikke ha rett til å avvise meg av den grunn.» Ut over det rent totalitære aspektet, bare tenk over hvor skadet man faktisk må være for i det hele tatt å tenke på denne måten. 😄 Anonymkode: 8d67b...e89 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #86 Del Skrevet 25. mai 2024 34 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skal ha rett til å ha sex med hvem jeg vil, hvor jeg vil og når jeg vil. Du skal ikke ha rett til å avvise meg av den grunn.» Nettop. Dette er jo grunnholdningen mange har på flere områder. At man har "rett" til å gjøre hva man vil og andre har ikke lov til å mene noe om det eller bedømme din karakter. Utfordringen her er nok at mange av damene som krever sin rett til å knulle rundt (=en tragisk misforstått form for frigjøring) også er de som klager over hvor alle de "gode mennene" er. De skjønner ikke at seriøse, gode menn stort sett har hatt færre sexpartnere og lengre forhold og de går i store sirkler unna damer som dette her. De ville ikke tatt i sånne damer med vernedrakt engang. De finner damer som er mer like seg selv. Det er helt naturlig. Damer som liker å knulle rundt finner også først og fremst likesinnede. Null problem. Sånn sett er ikke dette noe problem for noen, før TS og likesinnede begynner å forestille seg at de skal fortsette med sine knullevenner samtidig som de skal date en seriøs mann. Dette er ren mental kortslutning. Anonymkode: 27a08...9c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #87 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 19.19): Jeg har funnet en mann mye yngre enn meg og vi er eksklusive og ligger kun med hverandre. Men både han og jeg er ikke på forhold, aller mest pga aldersforskjellen. Akkurat nå funker dette fint da jeg har en som gir meg sex, men jeg vil jo ha noe seriøst på sikt, noe han mest sannsynlig ikke kan gi meg. Er det derfor ok at jeg dater andre som er mer i den seriøse langsiktige ligaen mens jeg ligger med han? Noen erfaringer? Anonymkode: e390e...edf Nei, det er ikke ok! Selvsagt ikke. Hilsen kvinne 54 Anonymkode: a5b57...010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 25. mai 2024 #88 Del Skrevet 25. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 23.5.2024 den 9.37): Hør med HAN om han syns det er greit: ikke Kvinneguiden. Anonymkode: a1379...21b Høres ut som en klein date. "Jeg er ute etter noe seriøst, men jeg antar du synes det er greit at jeg fortsetter å ligge med min knullevenn samtidig som vi dater? Og siden jeg er ute etter noe seriøst er det ikke aktuelt med noe ligging med deg før på 10. daten." Høres ut som enhver manns drømmedame dette. Endret 25. mai 2024 av Traktor 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #89 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nettop. Dette er jo grunnholdningen mange har på flere områder. At man har "rett" til å gjøre hva man vil og andre har ikke lov til å mene noe om det eller bedømme din karakter. Utfordringen her er nok at mange av damene som krever sin rett til å knulle rundt (=en tragisk misforstått form for frigjøring) også er de som klager over hvor alle de "gode mennene" er. De skjønner ikke at seriøse, gode menn stort sett har hatt færre sexpartnere og lengre forhold og de går i store sirkler unna damer som dette her. De ville ikke tatt i sånne damer med vernedrakt engang. De finner damer som er mer like seg selv. Det er helt naturlig. Damer som liker å knulle rundt finner også først og fremst likesinnede. Null problem. Sånn sett er ikke dette noe problem for noen, før TS og likesinnede begynner å forestille seg at de skal fortsette med sine knullevenner samtidig som de skal date en seriøs mann. Dette er ren mental kortslutning. Anonymkode: 27a08...9c2 Tror ikke det er så enkelt, for om kvinnen som ligger rundt er istand til å ønske noe serriøst, hvorfor er ikke menn som ligger rundt istand til å ønske noe seriøst? Derfor er det mange flere seriøse i verden enn kun de som har få, og ikke et problem å ha ligget rundt. De blir ikke stengt ut av kjærligheten for å ha gjort det. Beviset er at mange som har er i lange ekteskap osv allikevel. Det er heller ingen garanti at noen med få bli valgt. Kjærlighet er komplisert å vi føler for noen på flere områder enn bare antall ligg. Å med tanke på hvor mange som sier de ikke snakker om det, eller ikke vet hvor mange partneren har ligget med, igjen ikke et problem å finne forhold. Det er ikke lurt i kontakt med noen menn, men så er det menn som også er feiere i tøylene med sex når de leter etter sin make, å de vil sikkert ikke bry seg. Det er ikke sånn at alle i verden i større grad bryr seg om dette mer enn de kommer til å falle for den med friere sexualitet. Kan hende de finner denne kvinnen veldig attraktiv. Det du tenker er de gode mennene, er subjektivt for deg. Jeg har min egen versjon, de har sin egen versjon igjen osv. Det handlet om å finne riktig person, ikke at noen ikke hat lov å dømme for den detaljen er ikke så avgjørende i lengden uansett. Anonymkode: 11767...c36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #90 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror ikke det er så enkelt, for om kvinnen som ligger rundt er istand til å ønske noe serriøst, hvorfor er ikke menn som ligger rundt istand til å ønske noe seriøst? Derfor er det mange flere seriøse i verden enn kun de som har få, og ikke et problem å ha ligget rundt. De blir ikke stengt ut av kjærligheten for å ha gjort det. Beviset er at mange som har er i lange ekteskap osv allikevel. Det er heller ingen garanti at noen med få bli valgt. Kjærlighet er komplisert å vi føler for noen på flere områder enn bare antall ligg. Å med tanke på hvor mange som sier de ikke snakker om det, eller ikke vet hvor mange partneren har ligget med, igjen ikke et problem å finne forhold. Det er ikke lurt i kontakt med noen menn, men så er det menn som også er feiere i tøylene med sex når de leter etter sin make, å de vil sikkert ikke bry seg. Det er ikke sånn at alle i verden i større grad bryr seg om dette mer enn de kommer til å falle for den med friere sexualitet. Kan hende de finner denne kvinnen veldig attraktiv. Det du tenker er de gode mennene, er subjektivt for deg. Jeg har min egen versjon, de har sin egen versjon igjen osv. Det handlet om å finne riktig person, ikke at noen ikke hat lov å dømme for den detaljen er ikke så avgjørende i lengden uansett. Anonymkode: 11767...c36 Er det ikke nettopp dette mange prøver å få frem her? Noen kaller det detaljer, noen betyr det mye mer. Hverken det ene eller det andre er feil, men det som blir feil er om den som anser det som detaljer ikke respekterer at det for andre er viktig i valg av partner. Og for dem har du fått lese flere ulike kommentarer om hvordan disse ville reagert, både om informasjonen om slikt hadde kommet frem i datingfasen eller langt ut i forholdet. Derfor vil det lønne seg for den som har et «friere» (som du kaller det) syn på sex, å være åpen om dette tidlig. Anonymkode: eb8c0...525 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #91 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Er det ikke nettopp dette mange prøver å få frem her? Noen kaller det detaljer, noen betyr det mye mer. Hverken det ene eller det andre er feil, men det som blir feil er om den som anser det som detaljer ikke respekterer at det for andre er viktig i valg av partner. Og for dem har du fått lese flere ulike kommentarer om hvordan disse ville reagert, både om informasjonen om slikt hadde kommet frem i datingfasen eller langt ut i forholdet. Derfor vil det lønne seg for den som har et «friere» (som du kaller det) syn på sex, å være åpen om dette tidlig. Anonymkode: eb8c0...525 9c2 sa det kun er noen serriøse menn, så det er det jeg sier er feil. Jeg er ikke imot åpen kommunikasjon, er fullt og helt for det og hater bedrag. Sier bare imot dommedagsprofetien 9c2 forteller damer med flere sexpartnere. Jeg har ikke sakt meg uenig med alle i tråden, det var heller ikke mitt første svar i den. Sa ikke at noen skal lyve, sa ikke at alle må være med noen som ligger rundt, eller ligge rundt selv. Jeg har aldri hatt ons og ønsker ikke en mann med veldig veldig mange selv. Men har lyst til å stå opp for at sannheten innebærer mange ulike situasjoner, det var i det minste et forsøk på det. Anonymkode: 11767...c36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #92 Del Skrevet 25. mai 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Tror ikke det er så enkelt, for om kvinnen som ligger rundt er istand til å ønske noe serriøst, hvorfor er ikke menn som ligger rundt istand til å ønske noe seriøst? Derfor er det mange flere seriøse i verden enn kun de som har få, og ikke et problem å ha ligget rundt. De blir ikke stengt ut av kjærligheten for å ha gjort det. Beviset er at mange som har er i lange ekteskap osv allikevel. Det er heller ingen garanti at noen med få bli valgt. Kjærlighet er komplisert å vi føler for noen på flere områder enn bare antall ligg. Å med tanke på hvor mange som sier de ikke snakker om det, eller ikke vet hvor mange partneren har ligget med, igjen ikke et problem å finne forhold. Det er ikke lurt i kontakt med noen menn, men så er det menn som også er feiere i tøylene med sex når de leter etter sin make, å de vil sikkert ikke bry seg. Det er ikke sånn at alle i verden i større grad bryr seg om dette mer enn de kommer til å falle for den med friere sexualitet. Kan hende de finner denne kvinnen veldig attraktiv. Det du tenker er de gode mennene, er subjektivt for deg. Jeg har min egen versjon, de har sin egen versjon igjen osv. Det handlet om å finne riktig person, ikke at noen ikke hat lov å dømme for den detaljen er ikke så avgjørende i lengden uansett. Anonymkode: 11767...c36 Det er gode refleksjoner du kommer med her, og jeg er enig i premisset om at alle er forskjellige. Men det er allikevel grunn til litt generalisering på en del områder. Blant annet ay seriøse folk stort sett tiltrekkes av andre seriøse folk og de som har et "fritt" sexliv tiltrekkes av hverandre. Men du holder deg ikke til temaet i tråden. Som flere andre her snakker du om damenes fortid med ff. Selv om det nok er ulike syn på dette, så er det ikke evt fortiden vi diskuterer. Det TS ønsker seg er å fortsette å knulle den unge ff'en sin samtidig som hun skal date en seriøs mann. Og, ja, mine meninger er subjektive slik som alle andre, men jeg tror det er lurt at folk forstår at det er svært, svært usannsynlig at en seriøs mann er villig til å date på det premisset. Og får han greie på det i ettertid vil han føle seg bedratt og gå. Det mangler ikke på seriøse damer på "markedet" som er ryddige i datingen. Anonymkode: 27a08...9c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 26. mai 2024 #93 Del Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er gode refleksjoner du kommer med her, og jeg er enig i premisset om at alle er forskjellige. Men det er allikevel grunn til litt generalisering på en del områder. Blant annet ay seriøse folk stort sett tiltrekkes av andre seriøse folk og de som har et "fritt" sexliv tiltrekkes av hverandre. Men du holder deg ikke til temaet i tråden. Som flere andre her snakker du om damenes fortid med ff. Selv om det nok er ulike syn på dette, så er det ikke evt fortiden vi diskuterer. Det TS ønsker seg er å fortsette å knulle den unge ff'en sin samtidig som hun skal date en seriøs mann. Og, ja, mine meninger er subjektive slik som alle andre, men jeg tror det er lurt at folk forstår at det er svært, svært usannsynlig at en seriøs mann er villig til å date på det premisset. Og får han greie på det i ettertid vil han føle seg bedratt og gå. Det mangler ikke på seriøse damer på "markedet" som er ryddige i datingen. Anonymkode: 27a08...9c2 Er vel lite tvil om at det er en mikroskopisk andel av menn som hadde valgt å gå på date med forhåpninger om å finne seg en seriøs kjæreste med noen med en slik bio på datingsiden: "Jeg har nå en attraktiv mye yngre mann som venn, som jeg har regelmessig sex med, men søker nå en mer passande partner til et langvarig kjæresteforhold." Men kontekst har utrolig mye å si i det virkelige livet. La oss si at TS begynte å trene med en løpergruppe nå i vår, der hun utviklet en hyggelig relasjon med den seriøse gode mannen Pål. Neste uke har løpergruppen sommeravslutning, som slutter med at TS og Pål drar på spontan første date, der dem klikker 100 %. Knullekompisen i bagasjen er fortsatt ikke noe pluss for TS, men vi skal ikke se bort fra at Pål følger følelsene og at dem to blir et par. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #94 Del Skrevet 26. mai 2024 Fremmed fugl skrev (50 minutter siden): Er vel lite tvil om at det er en mikroskopisk andel av menn som hadde valgt å gå på date med forhåpninger om å finne seg en seriøs kjæreste med noen med en slik bio på datingsiden: "Jeg har nå en attraktiv mye yngre mann som venn, som jeg har regelmessig sex med, men søker nå en mer passande partner til et langvarig kjæresteforhold." Men kontekst har utrolig mye å si i det virkelige livet. La oss si at TS begynte å trene med en løpergruppe nå i vår, der hun utviklet en hyggelig relasjon med den seriøse gode mannen Pål. Neste uke har løpergruppen sommeravslutning, som slutter med at TS og Pål drar på spontan første date, der dem klikker 100 %. Knullekompisen i bagasjen er fortsatt ikke noe pluss for TS, men vi skal ikke se bort fra at Pål følger følelsene og at dem to blir et par. Gitt denne konteksten, så kommer det helt an på hva TS gjør etter denne daten med Pål, om hun fortsetter å date Pål. Anonymkode: eb8c0...525 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå