Gå til innhold

Dating for noe seriøst parallelt med å ha en eksklusiv knullekompis

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 21.28):

TS her: Helt riktig. Min knullevenn og jeg har bare blitt enige om at vi ikke ligger med andre, så er ikke "sammen". En del av meg vil jo treffe en for noe langsiktig, og det kan nok ikke han gi meg. Så derfor tenker jeg at dersom en interessant potensiell langsiktig partner dukker opp, gjør jeg vel ikke noe galt med å ta en middag eller to. Sex ville jeg her uansett ventet med.

Anonymkode: e390e...edf

Herregud så nitrist! 😰 Knulle én, mens man dater andre. Romantikken og kjærligheten er virkelig steindød i 2024.

Anonymkode: 36f96...7c0

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noe av grunnen til at mange menn mener at dette ikke er ok er nettopp bruken av begrepet "den seriøse langsiktige ligaen" som en motsetning til en annen (på kort sikt) mer attraktiv liga. Man stiller altså opp to ligaer av menn, der man er villige til å ligge med den ene kategorien mens man dater den andre kategorien med henblikk på noe seriøst. Og da føler ikke den siste kategorien seg så veldig ønsket og attraktiv.

Anonymkode: a32c0...df4

Mange menn?? Jeg er kvinne og jeg syns det høres helt vanvittig ut! Det å bli kjent med en potensiell kjæreste smarisig som man knuller en annen? Høres mest ut som en dårlig amerikansk spillefilm. Dagens unge er jo fullstendig avsluttet følelsesmessig, og sex er åpenbart like spesielt som å børste tennene. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange menn?? Jeg er kvinne og jeg syns det høres helt vanvittig ut! Det å bli kjent med en potensiell kjæreste smarisig som man knuller en annen? Høres mest ut som en dårlig amerikansk spillefilm. Dagens unge er jo fullstendig avsluttet følelsesmessig, og sex er åpenbart like spesielt som å børste tennene. 

Avstumpet * følelsesmessig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 19.19):

Jeg har funnet en mann mye yngre enn meg og vi er eksklusive og ligger kun med hverandre. Men både han og jeg er ikke på forhold, aller mest pga aldersforskjellen.

Akkurat nå funker dette fint da jeg har en som gir meg sex, men jeg vil jo ha noe seriøst på sikt, noe han mest sannsynlig ikke kan gi meg.

Er det derfor ok at jeg dater andre som er mer i den seriøse langsiktige ligaen mens jeg ligger med han? Noen erfaringer?

Nei, jeg fant ut at en jeg datet låg med ei samtidig som vi drev å datet. Selv om det var en ff, så droppet jeg kontakten etter dette. 

Anonymkode: c9b7c...4fb

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det rart kjønnssykdommer som syfilis er tilbake, unge voksne knuller jo som blinde kaniner.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fjompenisse skrev (32 minutter siden):

Jeg var aldri utro mot min kone gjennom 25+ år, så det at jeg mener dette, betyr ikke at jeg har holdninger som fremmer utroskap.

Det er snakk om dating for å finne ut om man passer med hverandre, kanskje komme deg ned fra din høye moralske hest?

Unnskyld meg, men dette er ingen hest. Jeg bestemmer ikke hva som er rett og galt for andre, og ingen bestemmer hva som er rett og galt for meg. 
Tror du skjønner hva jeg mente med den kommentaren til deg.

Anonymkode: eb8c0...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har funnet en mann mye yngre enn meg og vi er eksklusive og ligger kun med hverandre. Men både han og jeg er ikke på forhold, aller mest pga aldersforskjellen.

Akkurat nå funker dette fint da jeg har en som gir meg sex, men jeg vil jo ha noe seriøst på sikt, noe han mest sannsynlig ikke kan gi meg.

Er det derfor ok at jeg dater andre som er mer i den seriøse langsiktige ligaen mens jeg ligger med han? Noen erfaringer?

Selvfølgelig er det greit. Alt er greit, så lenge alle parter er med på det.

Jeg ville definitivt foretrukket at noen kun forholdt seg til èn partner, i stedet for en ny hver helg og har forståelse for at folk har behov.

Så sant du er åpen og ærlig, er dette null problem. Selv har jeg to faste, og opplever ikke at det setter en stopper fra å date..

Anonymkode: f9664...c65

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det jeg vil iallefall det er at hu jeg prøver og få som dame ikke driver og knuller andre menn mens vi begge prøver og finne ut hvor vi står, og om det kan bli noe seriøst mellom oss.

Greit nok at ingen har noe de skulle ha sagt, men hadde jeg funnet ut i ettertid at hun jeg var på en hyggelig middag med på torsdag og følte at her kunne det bli noe seriøst med, hadde på onsdags kveld noen tømt seg i så hadde det endret synet mitt på henne. Ikke at det hun gjorde var feil, eller galt på noen måte. Jeg dater kun en om gangen for og prøve og finne en, da forventer jeg det samme tilbake.

Anonymkode: d0b28...11e

Da sier du vel såpass i forkant håper jeg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Selv om vi hadde hatt 10 år og flere barn sammen, så hadde jeg dumpet dama/kona om jeg fant ut at hun lå med en annen inntil vi hadde samtale om eksklusivitet.

Anonymkode: 5edc6...b0d

Men da må du nesten ha sagt ifra på forhånd? Man kan ikke innføre regler med tilbakevirkende kraft.

Dersom man har absolutte krav til partner, bør disse opplyses om med èn gang.

Feks treffer ikke jeg folk som drikker seg fulle. Men jeg kan ikke bli sint for at de drikker, dersom jeg ikke sier noe. 

Jeg forbeholder meg retten til egen kropp, og ligger med hvem jeg vil til annet er avtalt. Det gjør de fleste i dagens samfunn..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Men da må du nesten ha sagt ifra på forhånd? Man kan ikke innføre regler med tilbakevirkende kraft.

Feks treffer ikke jeg folk som drikker seg fulle. Men jeg kan ikke bli sint for at de drikker, dersom jeg ikke sier noe. 

Jeg forbeholder meg retten til egen kropp, og ligger med hvem jeg vil til annet er avtalt. Det gjør de fleste i dagens samfunn..

Det er en rett du har, lik den retten jeg har til å ha den samme. Vi velger bare å bruke den retten på ulik måte.
Typisk har det vært slik at damene jeg dater har spurt meg om jeg dater andre i tillegg til dem, og da kommer gjerne spørsmålet tilbake. Om en med FF får dette spørsmålet, hva vil svaret da være? 
Om svaret er nei, tenker jeg at denne karen som vil gå etter 10 år sammen helt legitimt kan se på det slik han gjør

Anonymkode: eb8c0...525

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på grunn av aldersforskjellen skriver du. Høres ut som en praktisk/teoretisk grunn til at dere ikke er kjærester. 

1. Hvis du skal få deg enn annen kjæreste bør du gjøre det slutt med han. Ellers skal du kun prøve å få deg enn trøste premie. 

2. Sånn type tinder dating med noen med en slik relasjon... Nei takk, er mange som ikke har det.

3. Hvis jeg hadde blitt kjent med deg, og betatt, så hadde jeg nok klart å overse dette... Men er ikke noe pluss på sikt. En slik type eks er noe av det værste du kan ta med deg inn i et forhold, tenker jeg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge det spilles med åpne kort er det helt greit. 

Anonymkode: 1e26c...3bf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 19.52):

Jeg tenker at det er helt greit å dra på første date med andre mens du har vennen din, men hvis du møter noen du vil møte igjen så bør du avslutte med vennen din.

Anonymkode: 13256...980

Enig i denne!

Anonymkode: fe16f...0f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva som er ok og ikke er jo avhengig av hva avtale dere har dere imellom.. Avtaler dere at dere også dater andre så er det jo ikke noe problem. 

Andre du dater vil kanskje ikke ta deg super seriøst siden du har en fast sexpartner allerede selv om det bare er sex.. 

Jeg hadde iallefall droppet å date en som hadde en fast uforpliktet sexpartner. 

Anonymkode: ed0e0...52c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Herregud så nitrist! 😰 Knulle én, mens man dater andre. Romantikken og kjærligheten er virkelig steindød i 2024.

Ikke alle er romantisk anlagt.

Mange klarer å skille bart og snør.

Leking er kjempegøy så lenge alle parter er informert og enige.

Hva får deg til å tenke at andre løsninger enn du selv har valgt nødvendigvis er trist? For min del virker alternativene uholdbare. Uten at jeg synes det er trist og synd på deg som tydeligvis er annerledes skrudd sammen..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fremmed fugl skrev (3 timer siden):

Ikke på grunn av aldersforskjellen skriver du. Høres ut som en praktisk/teoretisk grunn til at dere ikke er kjærester. 

1. Hvis du skal få deg enn annen kjæreste bør du gjøre det slutt med han. Ellers skal du kun prøve å få deg enn trøste premie. 

2. Sånn type tinder dating med noen med en slik relasjon... Nei takk, er mange som ikke har det.

3. Hvis jeg hadde blitt kjent med deg, og betatt, så hadde jeg nok klart å overse dette... Men er ikke noe pluss på sikt. En slik type eks er noe av det værste du kan ta med deg inn i et forhold, tenker jeg. 

Det er jo ingen eks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dater jeg en dame seriøst og finner ut at hun har en knullekompis parallelt så er hun selvfølgelig dumpa på sekundet. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde aldri tatt en kvinne seriøst om jeg fant ut hun har hatt tilfeldig sex uansett så jeg hadde dumpet.

Anonymkode: ea062...edd

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er jo ingen eks..

Verste type av eks å ha med i bagasjen. Ser du ikke hvorfor? 

Det har aldri blitt slutt, det vil si at din påstand om at det ikke er en eks er en del av problemet.

Det er en person som er ønsket som person men omstendighetene er feil. Kanskje faktisk førstevalget fra personlighet. Begge veier. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vi har en absolutt ukrenkelig rett å avslutte et forhold inklusive ekteskap uten krav til annen saklig begrunnelse enn at vi ønsker det. 

Du kan ligge med hvem du vil. Så kan det ha konsekvenser. Det vet vel alle i dagens samfunn? 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...