Gå til innhold

Dating for noe seriøst parallelt med å ha en eksklusiv knullekompis

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en fast ff, vi var begge enige om at vi kun var ff og det var aldri aktuelt med noe forhold mellom oss. 

Jeg drev ikke aktivt å leitet etter en kjæreste, men mer snublet over det som viste seg å være mannen i mitt liv. 

Sa ifra til ff at jeg er intr i en, og jeg vil bli kjent med han. Så jeg og ff avsluttet vår greie før jeg begynte å date det som ble kjæresten min.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Til deg TS.

For min del er det null stress å ha en FF, men da tenker jeg at man har det fordi man er singel. Ønsker man seg noe seriøst så er fokuset på dating. Begge tingene fungerer ikke for min del. Og skulle jeg fått vite noe sånt inn i et forhold, så hadde det vært vanskelig for meg å fortsette som før.  Jeg hadde følt meg lurt og dum, og hadde nok ikke sett på vårt forhold på samme måte lengre

Anonymkode: eb8c0...525

Dersom du aldri får vite det, vil du mene at hun er verdens beste dame med de beste intensjoner. 

Grunnen til å holde det hemmelig er jo fordi folk reagerer forskjellig på sånt. Noen synes det er greit, andre mener det er en karakterbrist, men kun så lenge de vet om det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fjompenisse skrev (1 minutt siden):

Dersom du aldri får vite det, vil du mene at hun er verdens beste dame med de beste intensjoner. 

Grunnen til å holde det hemmelig er jo fordi folk reagerer forskjellig på sånt. Noen synes det er greit, andre mener det er en karakterbrist, men kun så lenge de vet om det. 

Helt riktig, får jeg aldri vite er jeg lykkelig uviten. Men de holdningene du viser her er ganske skremmende for min del. 
Det ligger en hel del i at «på seg selv kjenner man andre». Har man slike holdninger som du viser her, hva holder deg borte fra å være utro? Hva holder deg borte fra å gjøre ting som du vet hadde såret den andre? For hun kan jo gjøre dette mot deg uten at du vet, eller?

Ja, det er en karakterbrist når man ikke klarer å være åpen og ærlig om ting som potensielt ikke vil bli tatt så positivt imot. Det er en form for uærlighet. Men folk må nå mene som de selv vil. Jeg kjenner mine grenser, og du kjenner dine. Og jeg hadde ønsket å få vite slikt så jeg kunne tatt valget å følge disse. 

Så jeg mener fortsatt, hvorfor vil du absolutt ha en mann, eller kvinne som om de hadde visst aldri hadde valgt deg? Hvorfor ikke være åpen og ærlig om slikt så du finner en som vil ha deg uansett?

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mye steile fronter her.

Jeg tenker at det er rart om en singel person som har et sexliv umiddelbart går i sølibat etter å ha avtalt en uforpliktende førstedate. Det er som noen sier naturlig med litt overlapp, og det ville jeg som mann forvente også. 

Dama ligger med andre fram til man avtaler noe annet - det må man forvente. Ja, litt kjipt er det vel - men så står man jo fritt til å gjøre det samme selv.

Anonymkode: d9f95...b34

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mye steile fronter her.

Jeg tenker at det er rart om en singel person som har et sexliv umiddelbart går i sølibat etter å ha avtalt en uforpliktende førstedate. Det er som noen sier naturlig med litt overlapp, og det ville jeg som mann forvente også. 

Dama ligger med andre fram til man avtaler noe annet - det må man forvente. Ja, litt kjipt er det vel - men så står man jo fritt til å gjøre det samme selv.

Men det er jo det jeg sier, er det ikke? Det finnes ikke en regel her. Det finnes ulike synspunkter og grenser. For noen går det greit, for andre ikke 🤷‍♂️ er ikke verre enn det. Folk må jo få ha de grensene de selv ønsker. Vi står jo alle fritt til å gjøre det samme eller la være, det er ikke noe vi må gjøre eller må la være. Jeg er absolutt villig til å respektere at dette er greit, at TS gjerne må gjøre det om hun ønsker. Men jeg forventer likeså den samme respekten tilbake, at jeg kan få slippe å date en med «overlapp» som du sier. Er ikke verre en det

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 hours ago, GrønnNellik68 said:

Dere mannfolk har så sinnsykt til dobbeltmoral. Først er det wow hvis man ikke har hatt sex på lenge da syns dere det er turn off og lurer på om hvorfor en ikke har en man møter for sex i det minste.

Når vi har en vi treffer for kun sex nei da skal dere ikke date oss pga den fyren på si. 

Hva vil dere egentlig? 🤷‍♀️

Det jeg vil iallefall det er at hu jeg prøver og få som dame ikke driver og knuller andre menn mens vi begge prøver og finne ut hvor vi står, og om det kan bli noe seriøst mellom oss.

Greit nok at ingen har noe de skulle ha sagt, men hadde jeg funnet ut i ettertid at hun jeg var på en hyggelig middag med på torsdag og følte at her kunne det bli noe seriøst med, hadde på onsdags kveld noen tømt seg i så hadde det endret synet mitt på henne. Ikke at det hun gjorde var feil, eller galt på noen måte. Jeg dater kun en om gangen for og prøve og finne en, da forventer jeg det samme tilbake.

Anonymkode: d0b28...11e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 hours ago, AnonymBruker said:

Mye steile fronter her.

Det sier jo alt om dama. Jeg vil ikke ha en sånn dame. 

Anonymkode: ad52b...2cf

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 19.19):

Er det derfor ok at jeg dater andre som er mer i den seriøse langsiktige ligaen mens jeg ligger med han? Noen erfaringer?

Og i vår populære serie «Hvorfor menn ikke bør ta kvinner seriøst» er vi idag kommet til episode 5324, der vi får høre at…

Anonymkode: 8d67b...e89

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Men en mann som mener at han eier min kropp og seksualitet, fordi vi har pratet litt på en app er jo ikke en kvalitetsmann. Tvert i mot, dette er et rødt flagg i forhold til sjalusi og kontrollbehov. Å ha en FF som singel har to formål, det åpenbare er fast tilgang på trygg sex, mens det litt mindre åpenbare er å være en sikkerhetsventil for å unngå å havne i forhold med giftige, konservative og sykelig kontrollerende menn.

At nettverket ditt deler dine dårlige holdninger er jo naturlig, venner deler gjerne verdier, enten de er gode eller dårlige. Mens min erfaring fra de siste 25 åra er at flertallet aksepterer at single kvinner har et seksualliv, og at det er innafor med litt overlapp i en prosess hvor man blir kjent. Hvor man er komfortabel med å trekke grensa vil variere, selv avvikler jeg ikke formelt en FF før vi har hatt en prat om eksklusivitet, men i praksis vil jeg fase ut FF med en gang jeg blir gira på en ny partner, rett og slett fordi døgnet bare har 24 timer, og jeg vil prioritere tid med en jeg også er følelsesmessig engasjert i. Aldri opplevd at menn er kritiske til dette, så lenge man er tro fra man lover troskap. Og menn gjør jo dette i hytt og pine, så dersom man respekter kvinner kan man ikke kritisere dem for å fjøre det samme som en selv eller sine kompiser. 

Anonymkode: b168e...06d

Artig at du snakker om "kontrollbehov", når du ikke respekterer andres rett til å selv bestemme hva de ønsker å være med på. 😄

PS: Å avvise er det motsatte av å "kontrollere".

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Helt riktig, får jeg aldri vite er jeg lykkelig uviten. Men de holdningene du viser her er ganske skremmende for min del. 
Det ligger en hel del i at «på seg selv kjenner man andre». Har man slike holdninger som du viser her, hva holder deg borte fra å være utro? Hva holder deg borte fra å gjøre ting som du vet hadde såret den andre? For hun kan jo gjøre dette mot deg uten at du vet, eller?

Ja, det er en karakterbrist når man ikke klarer å være åpen og ærlig om ting som potensielt ikke vil bli tatt så positivt imot. Det er en form for uærlighet. Men folk må nå mene som de selv vil. Jeg kjenner mine grenser, og du kjenner dine. Og jeg hadde ønsket å få vite slikt så jeg kunne tatt valget å følge disse. 

Så jeg mener fortsatt, hvorfor vil du absolutt ha en mann, eller kvinne som om de hadde visst aldri hadde valgt deg? Hvorfor ikke være åpen og ærlig om slikt så du finner en som vil ha deg uansett?

At man tenker det i ett tilfelle betyr overhodet ikke at man tenker det i andre tilfeller. Det handler ikke om å ha en generell tankegang, men å tenke dette i denne situasjonen.

Anonymkode: fc48b...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Litt forskjellig er vel egentlig en understatement. Det er så pussig at kvinner aldri skjønner at for 90% av mennene er ikke det å velge å ligge rundt en opsjon. Det er noe (nesten alle) kvinner kan velge hvis de vil. De fleste menn har ikke den muligheten. Og ja, det inkluderer også de fleste menn med "gode verdier" (hva nå enn det er), som har pusset tennene og gredd håret og kledd seg pent osv. osv. osv. 

Anonymkode: a32c0...df4

Så fordi dere ikke kan, så skal ikke kvinner få lov heller? Og dere skal gjøre urettferdigheten om til et spørsmål om moral og karakter?

For øvrig er jeg helt uenig i generaliseringer din.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så klart du kan gjøre det. Min KK gjorde dette. Kjipt, men sånn er livet. Hilsen kvinne. 

Anonymkode: dbcf3...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

At man tenker det i ett tilfelle betyr overhodet ikke at man tenker det i andre tilfeller. Det handler ikke om å ha en generell tankegang, men å tenke dette i denne situasjonen.

Jeg forstår hva du prøver å si, men dette er mer enn en tankegang. Du må jo forstå at folk er ulike? Vi setter ulike grenser for oss selv, vi har ulike verdier. Hvorfor er det så viktig at jeg skal bryte med disse? Hva som er en «dealbreaker» for den ene er ikke nødvendigvis en «dealbreaker» for den andre. Sånn vil det alltid være. Og ja, jeg står på min rett til å sette disse grensene for meg selv. 
Tenker at TS spør fordi hun er i tvil om hva hun virkelig føler og mener om dette. At hun dras i begge retninger. Og da er det jo greit at hun får vite at noen menn aksepterer det, andre ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Selv om vi hadde hatt 10 år og flere barn sammen, så hadde jeg dumpet dama/kona om jeg fant ut at hun lå med en annen inntil vi hadde samtale om eksklusivitet.

Anonymkode: 5edc6...b0d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og i vår populære serie «Hvorfor menn ikke bør ta kvinner seriøst» er vi idag kommet til episode 5324, der vi får høre at…

Ikke generaliser da. Vi er mange kvinner som aldri ville holdt på slik. Akkurat som du ser i tråden at mange menn heller ikke vil holde på slik.

Anonymkode: 3521c...2d8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg forstår hva du prøver å si, men dette er mer enn en tankegang. Du må jo forstå at folk er ulike? Vi setter ulike grenser for oss selv, vi har ulike verdier. Hvorfor er det så viktig at jeg skal bryte med disse? Hva som er en «dealbreaker» for den ene er ikke nødvendigvis en «dealbreaker» for den andre. Sånn vil det alltid være. Og ja, jeg står på min rett til å sette disse grensene for meg selv. 
Tenker at TS spør fordi hun er i tvil om hva hun virkelig føler og mener om dette. At hun dras i begge retninger. Og da er det jo greit at hun får vite at noen menn aksepterer det, andre ikke

Folk er ulike og har ulike verdier. Det betyr ikke at man skal anta ting om folk man ikke vet noe om. Det er spekulasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Folk er ulike og har ulike verdier. Det betyr ikke at man skal anta ting om folk man ikke vet noe om. Det er spekulasjoner.

Hva mener du med dette? Det er jo ikke noen antakelse om man får vite at den du dater samtidig ligger med andre.

For å bruke en metafor, så navigerer man så godt man kan etter det kartet man har tilgjengelig. Noen vil ikke date andre som har barn fra før av, noen vil ikke date noen med et kriminelt rulleblad, noen vil ikke date andre som har et løst forhold til rus, noen vil ikke date andre som har et løst forhold til sex. Dette er ikke antakelser. Det enkleste (og riktige mener jeg) er å gjøre det som føles riktig for deg, og akseptere at dette ikke er riktig for alle andre. Om TS ønsker å ligge med andre samtidig som hun leter etter noe seriøst, så vil naturligvis markedet for henne begrense seg. Det er ikke vanskelig å forstå, men det som er bra med dette er at hun da kan være tryggere på at hun vil finne en likesinnet, en hun vil passe bedre sammen med.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 19.19):

Er det derfor ok at jeg dater andre som er mer i den seriøse langsiktige ligaen mens jeg ligger med han? Noen erfaringer?

Anonymkode: e390e...edf

Noe av grunnen til at mange menn mener at dette ikke er ok er nettopp bruken av begrepet "den seriøse langsiktige ligaen" som en motsetning til en annen (på kort sikt) mer attraktiv liga. Man stiller altså opp to ligaer av menn, der man er villige til å ligge med den ene kategorien mens man dater den andre kategorien med henblikk på noe seriøst. Og da føler ikke den siste kategorien seg så veldig ønsket og attraktiv.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var aldri utro mot min kone gjennom 25+ år, så det at jeg mener dette, betyr ikke at jeg har holdninger som fremmer utroskap.

Det er snakk om dating for å finne ut om man passer med hverandre, kanskje komme deg ned fra din høye moralske hest?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noe av grunnen til at mange menn mener at dette ikke er ok er nettopp bruken av begrepet "den seriøse langsiktige ligaen" som en motsetning til en annen (på kort sikt) mer attraktiv liga. Man stiller altså opp to ligaer av menn, der man er villige til å ligge med den ene kategorien mens man dater den andre kategorien med henblikk på noe seriøst. Og da føler ikke den siste kategorien seg så veldig ønsket og attraktiv.

Er nok noen menn vil nok føle det slik. Andre har et litt annet syn på sex. For meg er det dette som er forskjellen mellom en hvilken som helst og en kjæreste. Er nok sikkert litt gammeldags, men det finnes heldigvis damer som deler dette synet. Og jeg ønsker å beholde dette synet, da det gjør sex til noe mer spesielt enn bare noe man gjør 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...