Gå til innhold

Har du hatt noen opplevelser med spøkelser eller romvesener? Som gjør at du har tenk at de finnes?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er lov å følge med! Pentagon har bekreftet at de har bevis (som bilder, videoer og radar) av objekter som ikke er skapt av oss. Disse objektene ble også observert på 40-tallet. Altså neppe kinesisk.

Anonymkode: 65265...cc4

Jeg følger med. ;) De har observasjoner som de ikke kan forklare, ja. Det betyr ikke at de har sagt at det beviser utenomjordisk aktivitet på Jorden.

Anonymkode: 29af2...8e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 27.5.2024 den 19.11):

For det første så heter det ikke evolusjon. Det heter evolusjons teorien.

"Evolusjon er innen biologien en endring av den genetiske sammensetningen i en populasjon", som sitert fra SNL.

Så du tar monumentalt feil.

Med "evolusjons teorien" tenker du antagelig på Evolusjonsteorien, eller Utviklingslæren.

Det er bare en teori som vantro personer som står bak.

Evolusjon, altså at den genetiske sammensetningen i en populasjon endres over tid er et bevist faktum.

Evolusjonsteorien er den forklaringen som stemmer best med tilgjengelig data, for å forklare hva som driver denne endringen, og er helt uavhengig av religion. Selv den katolske kirke stiller seg agnostisk til dette spørsmålet. 

Og når du skriver "Det er bare en teori" så gjør du den helt banale feilen å ikke forstå hva "teori" betyr innen vitenskap. Som forklart her:

"In everyday use, the word "theory" often means an untested hunch, or a guess without supporting evidence.

But for scientists, a theory has nearly the opposite meaning. A theory is a well-substantiated explanation of an aspect of the natural world that can incorporate laws, hypotheses and facts. "

Så at noe innen vitenskap er en teori, er den sterkeste hedersbetegnelsen den kan få, og så langt fra "bare" som det går an å komme innen vitenskap.

Det fantes mennesker som var teknologisk overlegne enn oss. Bevis=Pyramidene.

At du ikke har brukt tid på å sette deg inn i hvordan pyramidene ble bygd, viser kun at du mangler kunnskap, ikke at de ble bygd med overlegen teknologi.

Det finnes enorme mengder med arkeologiske bevis for at mennesker levde i huler som jegere og sankere før de etter hvert ble mer fastboende fiskere og jordbrukere. Å avvise dette viser bare at du lukker øyne for all eksisterende kunnskap som ikke stemmer med din religiøse overbevisning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg følger med. ;) De har observasjoner som de ikke kan forklare, ja. Det betyr ikke at de har sagt at det beviser utenomjordisk aktivitet på Jorden.

De har stadfestet at disse objektene ikke er laget av kjente makter på denne planeten. Det er du som henger deg opp i utenomjordisk. Det kan være fra et annet sted, en annen dimensjon, eller et annet univers.  Det kan også være de underjordiske sine droner.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Tydeligvis ikke.

Det har jo bekreftet at de har vært i kontakt med extraterrestrial beings.

Anonymkode: d5bc1...517

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

De har stadfestet at disse objektene ikke er laget av kjente makter på denne planeten. Det er du som henger deg opp i utenomjordisk. Det kan være fra et annet sted, en annen dimensjon, eller et annet univers.  Det kan også være de underjordiske sine droner.

Den jeg siterte påstod at det amerikanske forsvaret har beviser for utenomjordisk aktivitet på Jorden. Det har de ikke. De har  i hvert fall ikke gått ut med det. De har heller ikke påstått, som du sier, at objektene ikke er laget på Jorden. Det de har sagt er at de har observasjoner av fysiske objekter som har ganske ekstreme bevegelsesmønstre og at de har en ukjent opprinnelse.

"De underjordiske..."?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Tydeligvis ikke.

Unnskyld, ikke extraterrestrial, men otherdimensional beings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tydeligvis ikke.

Spennende! Kan du vise til en offisiell link som bekrefter dette?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tydeligvis ikke.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Unnskyld, ikke extraterrestrial, men otherdimensional beings.

Kjempespennende, men jeg har dessverre gått glipp av disse bekreftelsene fra Pentagon. 

Hvor på Pentagon sine sider finnes disse bekreftelsene - for det er vel ikke noe du finner på? 😉

Ikke bare påstår du at de har bekreftet utenomjordiske vesener, men faktisk vesener fra andre dimensjoner. Jeg skal lett innrømme at jeg det ikke finnes noe i nærheten av noen offentlig bekreftelse av dette, eller noe som i det hele tatt tyder på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker ikke på det som spøkelser, men mer som energier. Jeg så en gang bestemoren min bevege seg over gulvet og ga meg en telepatisk beskjed, også forsvant hun i løse luften. Og ja, hun døde noen år før det. 

Anonymkode: 3ee05...722

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Tenker ikke på det som spøkelser, men mer som energier. Jeg så en gang bestemoren min bevege seg over gulvet og ga meg en telepatisk beskjed, også forsvant hun i løse luften. Og ja, hun døde noen år før det. 

Hva mener du med telepatisk beskjed? Oppfatter du konkret hva beskjeden var, eller var det mer en følelse av at dere kommuniserte ? 

Har opplevd noe lignende, derfor jeg lurer. 

Anonymkode: e8694...f0c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hva er 'energier'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg vet du ikke påstår å vite hva det var (noe som er fornuftig), men har du (eller andre) noen tanker om hvordan man kan skille mellom en ekte telepatisk beskjed fra en avdød (som vi ikke har bevis for at i det hele tatt er mulig), - og du som drømmer, hallusinerer eller husker feil (som alle tre er beviselig velkjente måter hjernen kan lure oss på)?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skeptikere maser om bevis. Men det sier seg selv at det er vanskelig å bevise noe som ikke er skapt av vår verden, med vår begrensede vitenskap. Noen ganger må en tro på noe for å se det!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skeptikere maser om bevis. Men det sier seg selv at det er vanskelig å bevise noe som ikke er skapt av vår verden, med vår begrensede vitenskap. Noen ganger må en tro på noe for å se det!

Jeg er enig i det og derfor er det også vanskelig å kreve bevis vedrørende feks religion. Der er det tro og overbevisning som gjelder noe som er lite egnet som bevis overfor skeptikerne.  Når det gjelder spøkelser og slike ting så er det hendelser som skal skje i "vår verden". Og i vår fysiske verden er det konkrete størrelser som gjelder. Da kan det være rimelig å spørre etter bevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skeptikere maser om bevis.

Ja, hvordan skal man ellers skille fantasi fra fakta?

Sitat

Men det sier seg selv at det er vanskelig å bevise noe som ikke er skapt av vår verden, med vår begrensede vitenskap. Noen ganger må en tro på noe for å se det!

Med en sånn innstilling ender man med å tro på alt mulig rart som ikke er sant. Hvis du ikke synes det gjør noe, kan du jo selvsagt holde på, men hvis du bryr deg om det du tror på er sant eller ikke, er jo dette en håpløs (mangel på) metode.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er enig i det og derfor er det også vanskelig å kreve bevis vedrørende feks religion. Der er det tro og overbevisning som gjelder noe som er lite egnet som bevis overfor skeptikerne. 

Og siden det et tro og overbevisning som gjelder, ender vi opp med mange forskjellige, direkte motstridende religioner og utallige trosretninger inne disse. Alle disse kan umulig være sanne, men siden de religiøse ikke bryr seg om bevis, ender de med å tro på mye som ikke er sant, selv om alle sammen selvsagt tror at akkurat deres tro er rett og at alle de andre tar feil… 

Sitat

Når det gjelder spøkelser og slike ting så er det hendelser som skal skje i "vår verden". Og i vår fysiske verden er det konkrete størrelser som gjelder. Da kan det være rimelig å spørre etter bevis.

Gjelder ikke det samme med religion og guder? Hvis guden(e) du tror på ikke på noen måte påvirker hendelser i vår verden, er de jo på alle måter identisk med å være ikke-eksisterende.

Endret av Capitan Fracassa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.5.2024 den 16.29):

Hva mener du med telepatisk beskjed? Oppfatter du konkret hva beskjeden var, eller var det mer en følelse av at dere kommuniserte ? 

Har opplevd noe lignende, derfor jeg lurer. 

Anonymkode: e8694...f0c

Ja, fikk bare en beskjed i hodet mitt, som jeg skjønte var fra henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Capitan Fracassa skrev (9 timer siden):

Jeg vet du ikke påstår å vite hva det var (noe som er fornuftig), men har du (eller andre) noen tanker om hvordan man kan skille mellom en ekte telepatisk beskjed fra en avdød (som vi ikke har bevis for at i det hele tatt er mulig), - og du som drømmer, hallusinerer eller husker feil (som alle tre er beviselig velkjente måter hjernen kan lure oss på)?  

Jeg sov ikke, derfor drømte jeg ikke. Jeg hallusinerte heller ikke, det har jeg aldri gjort. Jeg husker heller ikke feil (?). Jeg vet jo hva jeg opplevde, og jeg reagerte på det med det samme det skjedde. Så dårlig hukommelse har jeg ikke, at jeg husker feil med en gang ting skjer. Dette er heller ikke så lenge siden, så det er ikke snakk om et barndomsminne (da kunne jeg vært med på tankegangen din om at jeg husker feil). Jeg klarer ikke å tenke i bilder, så det var heller ikke noe jeg så for meg inne i hodet mitt; jeg fysisk så henne. 

Grunnet til at jeg vet at det var beskjed fra henne, var at beskjeden kom på en måte jeg ikke ville sagt det på selv, og det kom helt ut av det blå. Det var hennes beskjed, det kjente jeg med hele kroppen min. Jeg tror du er nødt til å oppleve noe lignende for å forstå hva jeg mener, for det er vanskelig å forklare. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva er 'energier'?

I denne sammenhengen er det vel det samme som du kaller spøkelser og gjenferd. Jeg bare bruker ikke sånne begrep på det i sammenhengen jeg beskrev. Spøkelser og gjenferd er for meg mer det vi pynter med på Halloween og ser i grøsserfilmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

I denne sammenhengen er det vel det samme som du kaller spøkelser og gjenferd. Jeg bare bruker ikke sånne begrep på det i sammenhengen jeg beskrev. Spøkelser og gjenferd er for meg mer det vi pynter med på Halloween og ser i grøsserfilmer. 

Ok, du har byttet ord du bruker på dette fordi 'spøkelser' og 'gjenferd' på en måte har blitt litt for barnslig? Det var vanlige ord før, med det er mulig et alternative miljøet synes det gir noe mer kredibilitet å bruke 'energier' da. Det er litt rart for 'energi' er jo i utgangspunktet noe helt annet, men ord endrer jo betydning med tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...