AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #1 Del Skrevet 22. mai 2024 Noen opplevelser du ikke kan forklare på en annen måte? Anonymkode: c1cb2...f2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #2 Del Skrevet 22. mai 2024 Ja opptill flere Anonymkode: 6aaf0...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #3 Del Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ja opptill flere Anonymkode: 6aaf0...02b Hva da? Anonymkode: c1cb2...f2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odhrán Ó Máille Skrevet 23. mai 2024 #4 Del Skrevet 23. mai 2024 La oss si det slik når det kommer til Romvesener. Det Det observerbare universet er 46.5 milliarder lysår i alle retninger fra jorden. og innenfor her er det hundrevis a millioner av planeter, og man regner med at det er 700 Kvintillion planeter i det observerbare universet, Og dette er bare i den delen av det universet vi kan observere, Når man tenker på det på den måten, virker det helt ulogisk at bare en planet har liv, at bare en planet har utviklet et avansert form for liv, logikken sier at det må være flere planeter med intelligent liv. Så grunnen til at jeg er 100% sikker på at romvesen eksiterer/ at det er liv på andre planeter, er fordi det er logisk, det at bare en planet skal ha liv/avansert liv er totalt ulogisk. 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #5 Del Skrevet 24. mai 2024 Hadde sex med tannfeen engang Anonymkode: 0fec1...ae9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #6 Del Skrevet 24. mai 2024 Odhrán Ó Máille skrev (5 timer siden): La oss si det slik når det kommer til Romvesener. Det Det observerbare universet er 46.5 milliarder lysår i alle retninger fra jorden. og innenfor her er det hundrevis a millioner av planeter, og man regner med at det er 700 Kvintillion planeter i det observerbare universet, Og dette er bare i den delen av det universet vi kan observere, Når man tenker på det på den måten, virker det helt ulogisk at bare en planet har liv, at bare en planet har utviklet et avansert form for liv, logikken sier at det må være flere planeter med intelligent liv. Så grunnen til at jeg er 100% sikker på at romvesen eksiterer/ at det er liv på andre planeter, er fordi det er logisk, det at bare en planet skal ha liv/avansert liv er totalt ulogisk. Uansett hvor stort universet enn er, må man ikke glemme at det tok flere milliarder år før det oppstod mer avansert liv på denne planeten, at livet holdt på å bli utryddet flere ganger, og at selv i løpet av den korte tiden menneskene har levd her, har man nesten klart å starte en atomkrig. Sannsynligheten for at sivilisasjonen vår skal eksistere så lenge at vi blir i stand til å ferdes over de enorme avstandene universet består av, og selv ta kontakt med andre sivilisasjoner, er like stor som at det blir slutt på alle former for krig og konflikter blant menneskene; det kommer aldri til å skje. Så selv om blaff av liv teoretisk sett kan oppstå på andre planeter, er sjansen for at dette livet skal kunne utvikle seg lenge nok til at de klarer å utforske resten av universet, uten at de i mellomtiden blir utryddet av en naturkatastrofe, klarer å ta knekken på seg selv, eller blir utryddet av noen som er sterkere enn dem, lik null. Anonymkode: 88a24...132 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #7 Del Skrevet 24. mai 2024 Jeg er alien selv. Anonymkode: 8e5db...203 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #8 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg er alien selv. Anonymkode: 8e5db...203 Spennende. Da er det kanskje lov å spørre hvordan det står til ... hjemme ...? Anonymkode: 88a24...132 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #9 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Spennende. Da er det kanskje lov å spørre hvordan det står til ... hjemme ...? Anonymkode: 88a24...132 Må innrømme at jeg alltid har vært nysgjerrig på de samfunnsmessige forholdene på planeten Gurun. Anonymkode: 88a24...132 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #10 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 18.51): Noen opplevelser du ikke kan forklare på en annen måte? Anonymkode: c1cb2...f2c Kun min far /hans familie sin historie. De var på en familiehytte da han var i 10 årsalderen. Hytta hadde utsikt utover sjøen og lå ganske øde. De var 5 vitner til en stor ild lignende kule på størrelse med et hus som suste bortover langs vannflaten før den stoppet brått helt opp. Stod der ca 1 min før den suste til værs og forsvant på noen sekunder. Samtlige av dem stod bare og gyste og da de kom til hektene var de enige om at dette aldri vil bli trodd dersom de fortalte det videre selv om de var flere vitner. Så de ble enige om at det sikkert var like greit å ikke fortelle noe. Jeg har derimot fått samme historien av farmor i senere tid. Så den ble nok fortalt rundt etterhvert. Dette var i 1965, men faren min har fortsatt ikke per i dag funnet/lest om et naturfenomen der beskrivelsen passer med det han/de så. At det var en UFO var helt klart, men tror ingen har særøigmideer om at det var fylt av romvesener😄 Anonymkode: a06f0...c75 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 24. mai 2024 #11 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 18.51): Noen opplevelser du ikke kan forklare på en annen måte? Anonymkode: c1cb2...f2c Det er mulig du ikke mener det helt slik, men slik du formulerer deg, gjør du en stor epistomologisk feil. Romvesener og spøkelser blir ikke bevist av at man har opplevelser man ikke kan forklare, men som alt annet må de bevises på selvstendig grunnlag. Sagt med andre ord, det trengs bevis for spøkelser og romvesener (og alt annet) før det er grunn til å hevde at de eksisterer, det holder ikke at man bare ikke klarer å tenke på andre forklaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #12 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 18.51): Noen opplevelser du ikke kan forklare på en annen måte? Anonymkode: c1cb2...f2c Det er stor forskjell på romvesener og spøkelser. Et spøkelse er noe metafysisk eller overnaturlig om du vil. Det finnes ikke noe bevis for dette. Det finnes heller ikke bevis for romvesener, men om det finnes så befinner de seg i en fysisk forklarbar verden. Anonymkode: 29af2...8e4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #13 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Uansett hvor stort universet enn er, må man ikke glemme at det tok flere milliarder år før det oppstod mer avansert liv på denne planeten, at livet holdt på å bli utryddet flere ganger, og at selv i løpet av den korte tiden menneskene har levd her, har man nesten klart å starte en atomkrig. Sannsynligheten for at sivilisasjonen vår skal eksistere så lenge at vi blir i stand til å ferdes over de enorme avstandene universet består av, og selv ta kontakt med andre sivilisasjoner, er like stor som at det blir slutt på alle former for krig og konflikter blant menneskene; det kommer aldri til å skje. Så selv om blaff av liv teoretisk sett kan oppstå på andre planeter, er sjansen for at dette livet skal kunne utvikle seg lenge nok til at de klarer å utforske resten av universet, uten at de i mellomtiden blir utryddet av en naturkatastrofe, klarer å ta knekken på seg selv, eller blir utryddet av noen som er sterkere enn dem, lik null. Anonymkode: 88a24...132 Lik null er den ikke. Anonymkode: 23328...531 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 24. mai 2024 #14 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): det finnes heller ikke noe bevis for at spøkelser (ånder) ikke eksisterer. Tåpelig argument. Å bevise at noe ikke eksisterer er umulig, så selvsagt finnes det ikke bevis for at spøkelser ikke eksisterer, akkurat som at det ikke finnes bevis for at julenissen, Midgarsormen, enhjørninger og nøkken ikke eksisterer. Hvis du bryr deg om ting er sant eller ikke, er tidspunktet å tro på noe, når det finnes bevis for det, ikke før. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 25. mai 2024 #15 Del Skrevet 25. mai 2024 Vet ikke om spøkelser men får av og til intrykk at politikerene på stortinget bor på en annen planet. Ihvertfall greier de ikke å relatere seg til oss vanlige mennesker. 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #16 Del Skrevet 25. mai 2024 Da jeg var 19 år flyttet foreldrene mine inni et eldre hus som de skulle renovere opp. Jeg flyttet til en annen by for å studere da, men var mye hjemme i ferier. Hunden vår som da var 7 år ble igjen med foreldrene. fra den dagen vi flyttet inn så endret hunden vår seg til å bli nervøs og hatet å være innendørs og alene. Jeg sov alltid i loftstuen når jeg var der og våknet ofte av at hunden kunne sitte på teppet nedenfor sengen å skjelve mens hun fulgte noe med blikket i rommet. Hun var en ganske stor hund og kunne forsøke å trekke meg ut av sengen. Jeg så også av og til skygger og hørte høye dunkelyder ved en anledning, men det var mest hunden sin reaksjon som var det ekle her. Foreldrene mine bodde der bare noen få år og da de flyttet gikk hun tilbake til å være slik hun var før. Veldig spesielt. Anonymkode: 33320...1fa 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 25. mai 2024 #17 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 25.5.2024 den 6.50): Bare fordi du ikke klarer å måle det, betyr det ikke at det ikke eksisterer Sherlock. Det har jeg da heller aldri påstått. Du bør lære deg både og lese, og grunnleggende epistomoligi (hvordan man kan søke sannhet på en fornuftig måte). Sitat Jeg trenger ikke bevis for Guds eksistens. Jeg trenger ikke bevis for satans eksistens. Bevisene er overalt. Det er bare du som ikke vil/klarer å se det. Bestem deg nå. Trenger du ikke bevis, eller finnes det mange bevis? Hvis man har to hypoteser, at gud eksisterer og har skapt verden rundt oss, eller at gud eksisterer og verden har oppstått på naturlig vis, så burde det være åpenbart at det å se at verden eksisterer ikke er bevis for noen av de to hypotesene. Så nei, det er ikke jeg som ikke vil/klarer, men jeg som ikke har en irrasjonell standard for mine «bevis». Ja, ikke sant 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 25. mai 2024 #18 Del Skrevet 25. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg trenger ikke bevis, Hvis du ikke trenger bevis for det du tror på, så betyr det jo nødvendigvis at du ikke bryr deg om det du tror på er sant eller ikke, da bevis på en eller annen form jo er eneste måten å finne ut dette på. Sitat Nei verden har ikke oppstått på "naturlig vis". eller hva enn du mener med det. Og det vet du fordi…? Sitat Allmektige Gud har skapt hele universet ut av ingenting. Med utrolige sensitive instillinger. Dette er en påstand. En påstand er ikke bevis, og ikke noe bedre enn alle andre påstander. Sitat Verden henger i lufta og spinner rundt og du blir ikke svimmel. Sensiviteten er på mm nivå. Du er irrasjonell af. Okei, så du er ikke bare religiøs, men du tror på noe så idiotisk som flat jord også. Ignoransen har visst ingen grenser, skjønner jeg, men sånn blir det fort når man ikke bryr seg om bevis. AnonymBruker skrev (1 time siden): Jepp helt sant. Bare å undersøke det. Nå er jeg nysgjerrig. Hvordan kan jeg undersøke at «Julenissen har eksistert»? Du bryr deg jo ikke om bevis, så da lurer jeg på hvordan man kan undersøke det… 🤔 Endret 25. mai 2024 av Capitan Fracassa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 25. mai 2024 #19 Del Skrevet 25. mai 2024 Start med å trykke Siter-knappen. Marker og slett det du ikke vil sitere i første omgang, og skriv svaret ditt under det som er igjen av mitt sitat, i den hvite delen. Trykk så for ny, tom, linje, marker det neste du vil sitere i min post, og trykk på "siter utvalg"-knappen som da dukker opp. Skriv så ditt svar i det hvite feltetvunder, osv. AnonymBruker skrev (På 25.5.2024 den 15.06): ellers hadde jeg svart deg men gidder ikke når du har en advantage over meg. 🤣😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 25. mai 2024 #20 Del Skrevet 25. mai 2024 Odhrán Ó Máille skrev (På 23.5.2024 den 21.51): La oss si det slik når det kommer til Romvesener. Det Det observerbare universet er 46.5 milliarder lysår i alle retninger fra jorden. og innenfor her er det hundrevis a millioner av planeter, og man regner med at det er 700 Kvintillion planeter i det observerbare universet, Og dette er bare i den delen av det universet vi kan observere, Når man tenker på det på den måten, virker det helt ulogisk at bare en planet har liv, at bare en planet har utviklet et avansert form for liv, logikken sier at det må være flere planeter med intelligent liv. Så grunnen til at jeg er 100% sikker på at romvesen eksiterer/ at det er liv på andre planeter, er fordi det er logisk, det at bare en planet skal ha liv/avansert liv er totalt ulogisk. Fermi Paradox. Enig. Dessuten er universet så gammelt at sivilisasjoner kan ha oppstått og dødd ut på ulike steder til ulike tider. Liv kan også se helt annerledes ut enn vi kan fatte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå